Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Pozycjonowanie stron internetowych

pozycjonowanie proces

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych, inaczej SEO (ang. Search Engine Optimization), jest zestawem działań mających na celu osiągnięcie przez stronę internetową jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwarki Google na określone słowa kluczowe. Pierwotnie słowo pozycjonowanie odnosiło się do odbioru produktu lub marki przez jej klientów. W tym znaczeniu firmy, aby wypozycjonować produkt, podkreślają jego wyróżniające cechy lub tworzą konkretny wizerunek.

Świadczymy kompleksową usługę pozycjonowania strony

audyt seo

Audyt SEO
Przeprowadzamy techniczną analizę strony internetowej, optymalizując serwis zgodnie z aktualnymi wytycznymi najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych.

opiekun seo

Dedykowany Specjalista
Każdy serwis trafia do rąk zespołu doświadczonych ekspertów ds. pozycjonowania, content marketingu i copywritingu. Dedykowany specjalista dba o kontakt z klientem.

content seo

Copywriting SEO
Dostarczamy wartościowe dla użytkowników i zoptymalizowane pod SEO treści uwzględniające pozycjonowane słowa kluczowe.

analityka seo

Analiza i raporty
Regularnie weryfikujemy skuteczność przyjętej strategii, raportując efekty naszej pracy i zmieniając kurs obranej taktyki SEO.

wdrożenia zaleceń seo

Wdrożenie zaleceń pod SEO
Wdrożenie zmian optymalizacyjnych zlecamy webmasterom, którzy posiadają doświadczenie w pracach programistycznych na CMS-ach i autorskich systemach.

konsulting seo

Konsulting
Oferujemy wsparcie merytoryczne na każdym etapie procesu pozycjonowania serwisu internetowego, doradzając najlepsze działania SEO.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

Koszt pozycjonowania jest uzależniony od wielu czynników, dlatego usługi SEO wycenia się indywidualnie. Na cenę wpływa m.in. branża, w której działa przedsiębiorca, konkurencyjność fraz kluczowych (im mniej popularna fraza, tym tańsza usługa i szybsze wyniki), jakość serwisu (treść, struktura, CMS), wiek domeny, istniejący profil linków.
koszty pozycjonowania

Ryczałt (abonament):
od 399 do 15000 zł miesięcznie

pozycjonowanie cena

Stawka za godzinę pracy specjalisty:
od 200 do 300 zł za godzinę

usługa pozycjonowania wycena

Wynagrodzenie za efekt: wynagrodzenie agencji zmienia się dynamicznie w zależności od uzyskiwanych efektów

Zastanawiasz się, ile będzie kosztowało pozycjonowanie Twojej strony internetowej?

Cena usługi pozycjonowania obejmuje:

  • Zwiększanie widoczności na sukcesywnie powiększaną liczbę słów kluczowych,
  • Przygotowanie pakietu treści zoptymalizowanych pod SEO,
  • Pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych,
  • Opiekę indywidualnego specjalisty SEO,
  • Materiały edukacyjne – poradniki, webinary, słowniczki.

Korzyści z pozycjonowania - wpływ na ruch w serwisie

Wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania przekładają się na większą liczbę odwiedzin. Im wyższa pozycja domeny w wyszukiwarce, tym więcej zanotuje ona wejść (źródło: chitika.com/google-positioning-value). Na stronę z 1. miejsca wyników wyszukiwania wchodzi aż 32,5% użytkowników, z 2. – 17,6%, a z 5. miejsca już tylko 6,1% użytkowników. Wyniki z pierwszej strony przynoszą domenom 91,5% ruchu.
CTR w zależności od pozycji w serp

Wyniki badania przeprowadzonego przez Ignite Visibility wskazują, że 43% użytkowników klika w pierwszy organiczny wynik w rankingu Google. Druga pozycja zgarnia ok. 37% kliknięć, a 3 już tylko prawie 30%. Do ostatniej, 10 pozycji, dociera jedynie ok. 3% użytkowników.

Efektywne pozycjonowanie zapewnia także wzrost rozpoznawalności marki i zdobycie przewagi nad konkurencją. Strona, która często pojawia się w wynikach wyszukiwania, jest lepiej zapamiętywana przez potencjalnych klientów.

korzyści z pozycjonowania

Dlaczego pozycjonowanie w Google to konieczność?

Telewizja i radio – dwa największe kanały komunikacji marketingowej – z roku na rok tracą na popularności na rzecz nowoczesnych form promocji. W 2019 r. wydatki na reklamę w internecie zwiększyły się o 121,9 mln zł (o 7,8%), osiągając poziom 1,69 mld zł (dane Agencji Starcom za 2019 r.). Tym samym pozycjonowanie i kampanie PPC powiększyły swój udział z 33,6% do 35,8% w polskim rynku reklamowym. Największą część budżetów na marketing online przeznaczała branża handlowa.

udział reklamy online w rynku reklamowym

Promocja firmy w internecie staje się koniecznością szczególnie wtedy, gdy biznes oparty jest o model e-commerce. Zwiększanie widoczności musi z kolei koncentrować się na jednej wyszukiwarce Google. Na polskim rynku posiada ona wręcz monopolistyczną pozycję, obsługując niemal 93% użytkowników (wg gs.statcounter.com – maj 2020). Zajęcie wysokiej pozycji w Bing, Yahoo czy Yandexie nie będzie wiązało się z większymi korzyściami, ponieważ większość internautów nawet nie wie o istnieniu takich wyszukiwarek.

Popularność wyszukiwarek w Polsce

I choć Google posiada zaawansowane algorytmy ustalające pozycję serwisów w rankingu na podstawie przeszło 200 czynników rankingowych, warto zainwestować w zoptymalizowanie strony pod tę jedną, konkretną wyszukiwarkę. Zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania w google.pl pozwoli uzyskać wzrost ruchu na stronie, przekładający się na konwersje.

Chcesz zwiększyć widoczność swojej strony w wyszukiwarce Google?

Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia!

Przez ponad 15 lat zebraliśmy w Artefakt ogrom doświadczeń i wiedzy. 30 doświadczonych specjalistów SEO pracuje nad serwisami klientów, do każdego podchodząc indywidualnie i kompleksowo. Dbamy o to, aby strony pojawiły się na topowych pozycjach w wyszukiwarkach, ale także by się na nich stale utrzymywały. Potwierdzają to nasze referencje.

diament forbesa DIAMENT FORBESA

W 2014 roku zostaliśmy wyróżnieni za wysoki wzrost wartości firmy.

Czytaj dalej…

agencja seo NAJLEPSZE FIRMY SEO

Magazyn Internet Maker uznał nas za jedną z najlepszych agencji SEO.

Czytaj dalej…

sem SEM

Mamy realny wpływ na wysokość sprzedaży wg badań Media & Marketing Polska.

Czytaj dalej…

Zaufali nam

Opinie naszych klientów

Wojciech Jasiński

2 miesiące temu

Pozytywne: Czas reakcji, Jakość, Profesjonalizm
Bardzo dobra współpraca i zrozumienie potrzeb klienta. Współpracujemy już z firmą Artefakt długo - kontakt zwłaszcza z Panem Mateuszem (Specjalista SEO) - rewelacyjny. Polecam.

Piotr Rosada

2 miesiące temu

Na firmę Artefakt trafiłem z polecenia, jestem bardzo zadowolony z efektów, ich pracy. Współpracowałem wcześniej z innymi firmami ale po wykresach widać, że dopiero współpraca z Artefaktem dała znaczący wzrost 🙂 Warto dać im szansę pokazania co potrafią. Pozdrawiam.

SOLANO EYEWEAR

2 miesiące temu

Pozytywne: Czas reakcji, Jakość, Profesjonalizm, Wartość
Profesjonalne, rzeczowe podejście na etapie planowania kampanii. Stały kontakt w trakcie kampanii, szybka reakcja i optymalizacja. Żadnych zastrzeżeń w trakcie wielu lat współpracy.

Arvydas Norvaisas

4 miesiące temu

Korzystamy z usług Pana Mateusza Morawskiego z agencji SEO Artefakt już od jeseni 2019 roku i jesteśmy bardzo zadowoleni i ze współpracy i z wyników. Jeżeli w kilku slowach określić prace Mateusza, to będzie - merytoryczność, dbałość o wszystkie szczegóły, konsekwentność działań, elastyczność, rozumienie naszych potrzeb, kompleksowość usług oraz ciągle dbanie o naszą edukacje w sferze SEO.

Krzysztof Tułecki

4 miesiące temu

Bardzo profesjonalna i sprawnie działająca obsługa. Nasze kampanie prowadzone na Facebooku, relatywnie niewielkim kosztem zyskały bardzo dużo polubień i odsłon.

Jordan Zakolski

5 miesięcy temu

Z pełna odpowiedzialnością polecam firmę Artefakt jako rzetelnego i
profesjonalnego partnera w zakresie usług pozycjonowania stron oraz prowadzenia kampanii Google Ads.
Z usług firmy Artefakt korzystam już ponad 2 lata, wszystkie zlecane usługi odznaczały się zawsze odpowiednim przygotowaniem i zaangażowaniem pracowników. Z tego miejsca chciałbym w szczególności podziękować moim opiekunkom:)
Dagmarze i Dorocie.

Joanna Samoraj

5 miesięcy temu

Jestem bardzo zadowolona ze współpracy z Artefakt. Polecam Pana Mateusza Morawskiego - dzięki Pana profesjonalizmowi, wytrwałości i cierpliwości nawet trudne i mniej zrozumiałe dla mnie tematy udało się rozwiązać. Efekty współpracy są widoczne, a dzięki trafnym podpowiedziom strona tylko zyskuje. Dziękuję i polecam każdej, także mniejszej firmie, która planuje się rozwijać.

Mm Stone

7 miesięcy temu

Współpracą z Firmą Artefakt, a w szczególności z Panem Mateuszem Morawskim to czysta przyjemność. Wspaniały kontakt i ogromny profesjonalizm. Firma godna polecenia!!

Polska Kancelaria Odszkodowań

8 miesięcy temu

Miła obsługa i proaktywne podejście. Stały kontakt z klientem i wspólne ustalanie strategii pomaga zmaksymalizować korzyści. Indywidualne podejście do klienta to mocna zaleta firmy.

Transgourmet Polska

9 miesięcy temu

Bardzo dobry kontakt (tak telefoniczny, jak i e-mailowy), pełne profesjonalizmu podejście do współpracy, cierpliwość oraz elastyczność w stosunku do klienta. Współpracujemy od wielu lat.

Alicja Kosztela

1 rok temu

Mogę bez najmniejszej wątpliwości polecić usługi tej firmy każdemu, kto chce wypromować się w internecie.
Mam sklep internetowy z kosmetykami i jestem bardzo zadowolona z efektów SEO. Wcześniej praktycznie nie miałam sprzedaży. Trochę trwało, aż strona zaczęła wychodzic w googlu i zaczynałam mieć wątpliwości, czy opłaca się płacić za kolejne miesiące, ale cierpliwość się opłaciła i klienci zaczęli spływać do sklepu.

Pure Vent

1 rok temu

Przejrzysta umowa, bardzo dobry kontakt telefoniczny, e-mail i to co najważniejsze bardzo szybkie efekty pozycjonowania. Jeżeli zaczynasz ``przygodę z firmą`` na początkowym etapie pomyśl o stronie internetowej i jej pozycjonowaniu. Jest to najlepsza droga aby Twoja firma zaczęła istnieć na rynku. Jesteśmy bardzo zadowoleni z współpracy z firmą Artefakt i to nie tylko ze względu na wyniki ale również na kompleksową obsługę.

Małgorzata Wojciechowska

1 rok temu

Z cała odpowiedzialnością mogę polecić Artefakt. Od dwóch lat wspólpracuję z tą firma, jestem bardzo zadowolona z usług jakie świadczy i pełnego profesjonalizmu. Szczególne podziękowania dla Pani Kasi Domańskiej, za przemiły kontakt, pomoc, rzetelność i ogromne zaangażowanie, co wszystko razem przekłada się na doskonałe wyniki pozycjonowania i świetną współpracę. Polecam wszystkim.

Darmowy audyt SEO

Jeśli nie wiesz, czy usługa pozycjonowania stron jest dla Ciebie, wykonaj bezpłatny audyt SEO i przekonaj się, w jakim stopniu serwis odpowiada wymaganiom wyszukiwarek internetowych. W kilka minut poznasz wynik optymalizacji witryny zgodnie z najważniejszymi czynnikami rankingowymi.
bezpłatny audyt seo

Jak wybrać dobrą firmę pozycjonującą?

Najlepszą metodą jest rozesłanie zapytań ofertowych do kilku firm. Istotne, aby zapytanie uwzględniało cel biznesowy. Znając go firma SEO będzie w stanie dostosować ofertę pod konkretne wymagania.

DOBRA AGENCJA SEO:

  • posiada doświadczenie w pozycjonowaniu serwisu z danej branży,
  • zdobyła certyfikat Google Analytics,
  • nie gwarantuje zdobycia konkretnej pozycji w wyszukiwarce,
  • współpracowała ze znanymi markami i posiada od nich referencje,
  • przy tworzeniu strategii liczy się z oczekiwaniami klienta,
  • dobiera słowa kluczowe zgodne z profilem strony,
  • usługa realizowana jest przez indywidualnego specjalistę,
  • systematycznie przygotowuje raporty prezentujące efekty.

Co wpływa na pozycję serwisu w wyszukiwarce?

Dla skutecznego pozycjonowania niezbędna jest wiedza na temat czynników, które bierze pod uwagę Google, tworząc ranking stron. Do najważniejszych z nich należą:
czynniki rankingowe SEO

1. ELEMENTY DOTYCZĄCE TECHNICZNEJ OPTYMALIZACJI:

  • zastosowanie metatagów Title oraz Description,
  • odpowiednia struktura nagłówków i linkowania wewnętrznego,
  • prędkość ładowania strony,
  • responsywność strony lub posiadanie wersji mobilnej,
  • wdrożenie certyfikatu SSL i bezpiecznego protokołu HTTPS.

2. ELEMENTY ZWIĄZANE Z TREŚCIAMI NA STRONIE:

  • objętość tekstu na stronie internetowej,
  • unikalność treści,
  • nasycenie tekstu frazami kluczowymi,
  • jakość treści – zaspokajanie potrzeb informacyjnych użytkowników.

3. ELEMENTY ZWIĄZANE Z POPULARNOŚCIĄ STRONY INTERNETOWEJ W SIECI:

  • liczba odnośników do serwisu i ich jakość,
  • tempo przyrostu linków.

4. AKTYWNOŚĆ W SOCIAL MEDIA

Portale społecznościowe stanowią miejsce dystrybucji treści, a także narzędzie do komunikacji z użytkownikami. Posiadanie kont w wybranych social media przynosi dodatkowe korzyści w postaci ruchu na stronie.

Chcesz pozyskiwać klientów dzięki skutecznemu pozycjonowaniu stron?

Jak przebiega proces pozycjonowania?

Pozycjonowanie stron internetowych to ciągły proces wymagający zaangażowania na każdym etapie. SEO daje efekty dopiero po pewnym czasie, a osiągnięcie pozycji w TOP3 nie gwarantuje, że witryna utrzyma się na tym miejscu przez kolejne miesiące.

Etapy procesu pozycjonowania

Według naszych standardów usługa pozycjonowania strony internetowej składa się z następujących etapów:

    analiza fraz

    DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH – KEYWORD RESEARCH
    Wybór fraz dobrze opisujących ofertę i wyszukiwanych przez użytkowników warunkuje efektywność dalszych działań.

    seo audyt

    AUDYT I OPTYMALIZACJA TECHNICZNA STRONY
    Weryfikacja strony, identyfikacja błędów i przygotowanie zaleceń dotyczących optymalizacji. W wielu przypadkach samo wdrożenie zaleceń z audytu SEO może powodować wzrosty pozycji w Google.

    seo treści

    ROZBUDOWA TREŚCI
    Rozbudowa angażującego contentu ma ogromny wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania – nasza usługa obejmuje więc SEO Copywriting i Content Marketing.

    link building

    BUDOWANIE POPULARNOŚCI STRONY
    Pozyskiwanie wartościowych linków przyczynia się do osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Strategia link buildingu jest przygotowywana indywidualnie dla danej strony.

    analiza ruchu

    ANALIZOWANIE STATYSTYK
    Systematycznie weryfikujemy skuteczność zastosowanej strategii za pomocą m.in. Google Analytics i Google Search Console.

    Nie masz czasu zajmować się wszystkimi aspektami SEO? Powierz nam pozycjonowanie strony!

    Jak mierzyć efekty pozycjonowania?

    • Pozycja serwisu w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Coraz mniej miarodajna – pozycje są personalizowane i różnią się w zależności od lokalizacji czy historii przeglądania.
    • Statystyki ruchu – raporty np. z Google Analytics. Miarą będzie np. nadwyżka ruchu na stronie względem liczby wejść przed podjęciem współpracy z agencją.
    • Konwersje – miejsce serwisu w rankingu powinno iść w parze z większą aktywnością użytkowników wchodzących na stronę. Jeśli mimo wysokich pozycji sklep nie odnotowuje większych przychodów, należy wyciągnąć wnioski i poszukać przyczyn.
    jak mierzyć efekty seo

    Aby zapewnić skuteczne pozycjonowanie, firma SEO systematycznie przygotowuje sprawozdania zawierające mierniki efektywności, dzięki czemu może na bieżąco analizować efekty swojej pracy i korygować założenia przyjętej strategii SEO.

    Strategie pozycjonowania

    Oprócz standardowego pozycjonowania stron oferujemy również usługi dopasowane do specyficznego typu serwisu oraz branży, w której prowadzona jest działalność. No najskuteczniejszych strategii SEO nalezą m.in.:
    pozycjonowanie sklepów online

    Pozycjonowanie sklepów internetowych
    Branża e-commerce stawia przed SEO wyzwania w zakresie unikalności treści, budowania popularności witryny oraz rozwiązań technicznych charakterystycznych dla różnych skryptów sklepowych. Koncentrujemy się na doborze fraz dobrze konwertujących, dzięki którym wzrosną zarówno popularność serwisu, jak i współczynnik konwersji.

    pozycjonowanie szerokie

    Pozycjonowanie szerokie
    Wybór długiej listy fraz (ang. long tail) oraz odpowiednia rozbudowa zawartości strony pozwala obniżyć koszty pozyskiwania klientów i uodpornić poziom ruchu na stronie na wahania pozycji pojedynczych fraz. Serwis jest optymalizowany pod kątem szczegółowych fraz kluczowych. Ta strategia sprawdza się w przypadku pozycjonowania sklepów i portali.

    pozycjonowanie lokalne

    Pozycjonowanie lokalne
    Local SEO to strategia dla serwisów działających na lokalnym rynku. Działania SEO opierają się na zoptymalizowaniu stron docelowych pod frazy z nazwami miast (np. pozycjonowanie stron Wrocław) oraz stworzeniu osobnych profili linków dla każdej ze stron.

    pozycjonowanie YouTube

    Pozycjonowanie YouTube
    Optymalizacja firmowego kanału YouTube pozwala wyróżnić się wśród konkurencji. Często z tego narzędzia korzystają sklepy internetowe prezentujące porady, instruktaże lub recenzje wideo swoich produktów.

    pozycjonowanie sezonowe

    Pozycjonowanie sezonowe
    Strategia skierowana do przedsiębiorców działających w branżach sezonowych, którzy chcą promować swoje produkty w wybranym okresie. W ramach tej usługi SEO stosuje się frazy tymczasowe i okolicznościowe. Istotny jest moment rozpoczęcia działań, aby promować słowa kluczowe tuż przez i w okresie zwiększonego zapotrzebowania na określony asortyment.

    Nie wiesz jaka usługa będzie dla Ciebie odpowiednia? Skorzystaj z naszej porady!

    Szkolenia SEO

    Od kilku lat z prowadzimy szkolenia SEO i kursy z pozycjonowania. Edukujemy naszych klientów oraz organizujemy spotkania otwarte dla wszystkich zainteresowanych poszerzeniem kwalifikacji w zakresie marketingu internetowego. Odwiedzamy największe miasta Polski, opowiadając o skutecznej optymalizacji witryny. Dzielimy się naszym doświadczeniem, przeprowadzonymi badaniami oraz rozległą wiedzą z zakresu SEO, którą zdobywamy podczas codziennej pracy związanej z dostosowywaniem stron do wymogów wyszukiwarki Google.

    FAQ SEO - najczęściej zadawane pytania dot. pozycjonowania stron

    Pozycjonowanie stron w Internecie daje efekty po dłuższym czasie, dlatego warto wykazać się cierpliwością. Wyniki nie są też dane raz na zawsze. Osiągnięcie pozycji w TOP3, TOP5 lub TOP10 nie gwarantuje, że utrzymamy je w kolejnych miesiącach. Ranking powstaje w oparciu o wiele czynników, które często się zmieniają.

    efekty pozycjonowania

    Agencje SEO podejmują działania, które przyczyniają się do poprawy pozycji serwisu, ale nie mogą zagwarantować konkretnego miejsca w wynikach wyszukiwania. Google często wprowadza nagłe i nieoczekiwane zmiany wpływające na ranking. Pozycjonerzy nie mają wpływu na:

    mozcast narzedzie do monitorowania zmian w google

    MozCast jest jednym z narzędzi pozwalających na monitorowanie zawirowań w wynikach wyszukiwania. Na podstawie wahań w pozycjach setek tysięcy serwisów internetowych aplikacja ocenia wielkość zmian wynikających z prawdopodobnych update’ach algorytmów Google.

    Pozycjonując stronę internetową, zwiększamy jej widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że po wpisaniu określonego zapytania przez użytkownika, witryna pojawia się na wysokich miejscach w rankingu Google. W ten sposób internauta ma możliwość jej zauważania, zapoznania się z zaprezentowaną ofertą i skonwertowania (dokonania zakupu, wysłania formularza kontaktowego, pobrania katalogu z ofertą itp.). Osiągnięcie zadowalającej pozycji wymaga prowadzenia różnorodnych działań typu off-site i on-site oraz śledzenia najnowszych trendów związanych z optymalizacją serwisów internetowych.

    Pozycjonowanie serwisów internetowych to proces długofalowy. Uzyskanie efektów, np. wejście do TOP10 lub zwiększenie widoczności na określoną pulę fraz kluczowych, zależy od wielu czynników. Są to m.in. konkurencyjność słów kluczowych, aktywność konkurencji, wiek domeny, możliwość rozbudowy serwisu o dodatkowe treści. Pozycjonując się na niżowe frazy na lokalnym rynku, zadowalające efekty można osiągnąć po samym wprowadzeniu zaleceń optymalizacyjnych. Z kolei osiągnięcie wymarzonej pozycji na ogólne, często wyszukiwane słowa kluczowe, na które aktywnie pozycjonują się mocni gracze, może zająć nawet kilkanaście miesięcy.

    jak długo trwa pozycjonowanie strony

    Inwestycja w pozycjonowanie stron internetowych jest opłacalna z kilku powodów. Po pierwsze, systematyczne realizowanie działań SEO pomaga pozyskiwać ruch w długim okresie. Po drugie, poprawianie widoczności na kolejne słowa kluczowe zwiększa prawdopodobieństwo dotarcia do kolejnych użytkowników zainteresowanych naszym asortymentem. Po trzecie, pojawianie się marki wysoko w wynikach wyszukiwania pomaga budować zaufanie użytkowników i dobry wizerunek firmy w internecie.

    Pod angielskim skrótem SEO (Search Engine Optimization) kryje się optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarkę internetową. Podejmowane działania opierają się na pozyskaniu wartościowego ruchu oraz zwiększeniu widoczności serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania (tzw. SERP). Portal Moz.com definiuje pojęcie SEO następująco:

    Co można przetłumaczyć jako:

    Optymalizacja stron www to zespół działań polegających na zwiększeniu ilości i jakości ruchu na stronie pochodzącego z organicznych wyników wyszukiwania.

    Polskie agencje SEO bardzo często stosują termin pozycjonowanie, którym określają szereg czynności przyczyniających się do poprawy widoczności serwisu internetowego w organicznych wynikach wyszukiwania. W tym znaczeniu pozycjonowanie obejmuje kompleksowe działania: dobór słów kluczowych, techniczną optymalizację witryny, link building, tworzenie unikalnych treści.

    Porównując obie definicje, widzimy, że zarówno SEO, jak i pozycjonowanie koncentruje się na pozyskaniu ruchu z organicznych wyników wyszukiwania oraz uzyskaniu jak największej widoczności firmy, brandu lub strony w wyszukiwarce. W związku z tym SEO i pozycjonowanie są pojęciami tożsamymi, więc można traktować je jak synonimy. Techniczna optymalizacja serwisu (potocznie określana przez niektórych przedstawicieli branży marketingu internetowego jako SEO) jest bardzo mocno związana z procesem pozycjonowania, że trudno traktować te terminy jako osobne działania.

    Podsumowując, jeśli specjalista SEO posługuje się pojęciem SEO albo pozycjonowaniem, będzie miał na myśli podejmowanie działań poprawiających widoczność serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania. Sprawdź też, co sądzi Google o optymalizacji stron internetowych.

    Według oficjalnych komunikatów opublikowanych przez Google nazwa domeny, w której uwzględnimy pozycjonowane słowa kluczowe, nie ma wpływu na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Nie jest to czynnik rankingowy. Kupując domenę z rynku wtórnego, warto natomiast przyjrzeć się jej historii, a szczególnie przeanalizować profil linków zwrotnych oraz jej tematyczność. Zawartość oraz historia linkowania oddziałują na skuteczność procesu pozycjonowania.

    Pozycjonowanie i Google Ads to komplementarne formy promocji online. Stosując oba te rozwiązania, można docierać do szerokiego grona użytkowników – osób poszukujących produktów w organicznych oraz płatnych wyników wyszukiwania. Oba narzędzia sprawdzają się do nieco innych celów. Google Ads ma zastosowanie w przypadku sezonowych kampanii, kiedy zależy nam na natychmiastowym pozyskaniu klientów. Z kolei działania SEO przynoszą ruch w dłuższym okresie, zapewniając stały przypływ internautów na stronę.