Pozycjonowanie stron internetowych

pozycjonowanie proces

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych, inaczej SEO (ang. Search Engine Optimization), jest zestawem działań mających na celu osiągnięcie przez stronę internetową jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwarki Google na określone słowa kluczowe. Pierwotnie słowo pozycjonowanie odnosiło się do odbioru produktu lub marki przez jej klientów. W tym znaczeniu firmy, aby wypozycjonować produkt, podkreślają jego wyróżniające cechy lub tworzą konkretny wizerunek.

Świadczymy kompleksową usługę pozycjonowania

audyt seo

Audyt SEO
Przeprowadzamy techniczną analizę strony internetowej, optymalizując serwis zgodnie z aktualnymi wytycznymi najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych.

opiekun seo

Dedykowany Specjalista
Każdy serwis trafia do rąk zespołu doświadczonych ekspertów ds. pozycjonowania, content marketingu i copywritingu. Dedykowany specjalista dba o kontakt z klientem.

content seo

Copywriting SEO
Dostarczamy wartościowe dla użytkowników i zoptymalizowane pod SEO treści uwzględniające pozycjonowane słowa kluczowe.

analityka seo

Analiza i raporty
Regularnie weryfikujemy skuteczność przyjętej strategii, raportując efekty naszej pracy i zmieniając kurs obranej taktyki SEO.

wdrożenia zaleceń seo

Wdrożenie zaleceń pod SEO
Wdrożenie zmian optymalizacyjnych zlecamy webmasterom, którzy posiadają doświadczenie w pracach programistycznych na CMS-ach i autorskich systemach.

konsulting seo

Konsulting
Oferujemy wsparcie merytoryczne na każdym etapie procesu pozycjonowania serwisu internetowego, doradzając najlepsze działania SEO.

Ile kosztuje profesjonalne pozycjonowanie?

Koszt pozycjonowania jest uzależniony od wielu czynników, dlatego usługi SEO wycenia się indywidualnie (oferta pozycjonowania uwzględniająca warunki początkowe). Na cenę wpływa m.in. branża, w której działa przedsiębiorca, konkurencyjność fraz kluczowych (im mniej popularna fraza, tym tańsza usługa i szybsze wyniki), jakość serwisu (treść, struktura, CMS), wiek domeny, istniejący profil linków.
koszty pozycjonowania

Ryczałt (abonament):
od 399 do 15000 zł miesięcznie

pozycjonowanie cena

Stawka za godzinę pracy specjalisty:
od 200 do 300 zł za godzinę

usługa pozycjonowania wycena

Wynagrodzenie za efekt: wynagrodzenie agencji zmienia się dynamicznie w zależności od uzyskiwanych efektów

Zastanawiasz się, ile będzie kosztowało pozycjonowanie Twojej strony internetowej?

Cena w ofercie usługi pozycjonowania obejmuje:

  • Zwiększanie widoczności na sukcesywnie powiększaną liczbę słów kluczowych,
  • Przygotowanie pakietu treści zoptymalizowanych pod SEO,
  • Pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych,
  • Opiekę indywidualnego specjalisty SEO,
  • Materiały edukacyjne – poradniki, webinary, słowniczki.

Korzyści z pozycjonowania strony - wpływ na ruch w serwisie

Wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania przekładają się na większą liczbę odwiedzin. Im wyższa pozycja domeny w wyszukiwarce, tym więcej zanotuje ona wejść (źródło: chitika.com/google-positioning-value). Na stronę z 1. miejsca wyników wyszukiwania wchodzi aż 32,5% użytkowników, z 2. – 17,6%, a z 5. miejsca już tylko 6,1% użytkowników. Wyniki z pierwszej strony przynoszą domenom 91,5% ruchu.
CTR w zależności od pozycji w serp

Wyniki badania przeprowadzonego przez Ignite Visibility wskazują, że 43% użytkowników klika w pierwszy organiczny wynik w rankingu Google. Druga pozycja zgarnia ok. 37% kliknięć, a 3 już tylko prawie 30%. Do ostatniej, 10 pozycji, dociera jedynie ok. 3% użytkowników.

Efektywne pozycjonowanie firmy zapewnia także wzrost rozpoznawalności marki i zdobycie przewagi nad konkurencją. Strona, która często pojawia się w wynikach wyszukiwania, jest lepiej zapamiętywana przez potencjalnych klientów.

korzyści z pozycjonowania

Dodatkowe zalety pozycjonowania strony

  • Wzrost widoczności strony www w wynikach organicznych,
  • Zwiększenie ruchu w serwisie,
  • Szansa zdobycia leadów, wzrostu konwersji,
  • Możliwość dotarcia do potencjalnych klientów zainteresowanych konkretną ofertą,
  • Zdobycie przewagi konkurencyjnej,
  • Budowanie i zwiększanie widoczności oraz świadomości marki,
  • Budowanie wizerunku eksperta,
  • Rozwój biznesów lokalnych lub/i międzynarodowych,
  • Możliwość poznania preferencji i potrzeb klientów,
  • Długofalowe efekty,
  • Relatywnie tani sposób reklamy w Internecie, większy zwrot z inwestycji ROI,
  • Pozyskanie wartościowych linków zwrotnych,
  • Mierzalność wyników.

Dlaczego pozycjonowanie stron w Google to konieczność?

Telewizja i radio – dwa największe kanały komunikacji marketingowej – z roku na rok tracą na popularności na rzecz nowoczesnych form promocji. W 2019 r. wydatki na reklamę w internecie zwiększyły się o 121,9 mln zł (o 7,8%), osiągając poziom 1,69 mld zł (dane Agencji Starcom za 2019 r.). Tym samym pozycjonowanie i kampanie PPC powiększyły swój udział z 33,6% do 35,8% w polskim rynku reklamowym. Największą część budżetów na marketing online przeznaczała branża handlowa.

udział reklamy online w rynku reklamowym

Promocja firmy w internecie staje się koniecznością szczególnie wtedy, gdy biznes oparty jest o model e-commerce. Zwiększanie widoczności musi z kolei koncentrować się na jednej wyszukiwarce Google. Na polskim rynku posiada ona wręcz monopolistyczną pozycję, obsługując niemal 93% użytkowników (wg gs.statcounter.com – maj 2020). Zajęcie wysokiej pozycji w Bing, Yahoo czy Yandexie nie będzie wiązało się z większymi korzyściami, ponieważ większość internautów nawet nie wie o istnieniu takich wyszukiwarek.

Popularność wyszukiwarek w Polsce

I choć Google posiada zaawansowane algorytmy ustalające pozycję serwisów w rankingu na podstawie przeszło 200 czynników rankingowych, warto zainwestować w zoptymalizowanie strony pod tę jedną, konkretną wyszukiwarkę. Zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania w google.pl pozwoli uzyskać wzrost ruchu na stronie, przekładający się na konwersje.

Chcesz zwiększyć widoczność swojej strony w wyszukiwarce Google?

Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia!

Przez ponad 15 lat zebraliśmy w Artefakt ogrom doświadczeń i wiedzy. 30 doświadczonych specjalistów SEO pracuje nad serwisami klientów, do każdego podchodząc indywidualnie i kompleksowo. Dbamy o to, aby strony pojawiły się na topowych pozycjach w wyszukiwarkach, ale także by się na nich stale utrzymywały. Potwierdzają to nasze referencje.

diament forbesa DIAMENT FORBESA

W 2014 roku zostaliśmy wyróżnieni za wysoki wzrost wartości firmy.

Czytaj dalej…

agencja seo NAJLEPSZE FIRMY SEO

Magazyn Internet Maker uznał nas za jedną z najlepszych agencji SEO.

Czytaj dalej…

sem SEM

Mamy realny wpływ na wysokość sprzedaży wg badań Media & Marketing Polska.

Czytaj dalej…

Zaufali nam

Opinie naszych klientów

Wojciech Jasiński

1 rok temu

Pozytywne: Czas reakcji, Jakość, Profesjonalizm
Bardzo dobra współpraca i zrozumienie potrzeb klienta. Współpracujemy już z firmą Artefakt długo - kontakt zwłaszcza z Panem Mateuszem (Specjalista SEO) - rewelacyjny. Polecam.

Piotr Rosada

1 rok temu

Na firmę Artefakt trafiłem z polecenia, jestem bardzo zadowolony z efektów, ich pracy. Współpracowałem wcześniej z innymi firmami ale po wykresach widać, że dopiero współpraca z Artefaktem dała znaczący wzrost 🙂 Warto dać im szansę pokazania co potrafią. Pozdrawiam.

SOLANO EYEWEAR

1 rok temu

Pozytywne: Czas reakcji, Jakość, Profesjonalizm, Wartość
Profesjonalne, rzeczowe podejście na etapie planowania kampanii. Stały kontakt w trakcie kampanii, szybka reakcja i optymalizacja. Żadnych zastrzeżeń w trakcie wielu lat współpracy.

Arvydas Norvaisas

1 rok temu

Korzystamy z usług Pana Mateusza Morawskiego z agencji SEO Artefakt już od jeseni 2019 roku i jesteśmy bardzo zadowoleni i ze współpracy i z wyników. Jeżeli w kilku slowach określić prace Mateusza, to będzie - merytoryczność, dbałość o wszystkie szczegóły, konsekwentność działań, elastyczność, rozumienie naszych potrzeb, kompleksowość usług oraz ciągle dbanie o naszą edukacje w sferze SEO.

Krzysztof Tułecki

1 rok temu

Bardzo profesjonalna i sprawnie działająca obsługa. Nasze kampanie prowadzone na Facebooku, relatywnie niewielkim kosztem zyskały bardzo dużo polubień i odsłon.

Jordan Zakolski

1 rok temu

Z pełna odpowiedzialnością polecam firmę Artefakt jako rzetelnego i
profesjonalnego partnera w zakresie usług pozycjonowania stron oraz prowadzenia kampanii Google Ads.
Z usług firmy Artefakt korzystam już ponad 2 lata, wszystkie zlecane usługi odznaczały się zawsze odpowiednim przygotowaniem i zaangażowaniem pracowników. Z tego miejsca chciałbym w szczególności podziękować moim opiekunkom:)
Dagmarze i Dorocie.

Joanna Samoraj

1 rok temu

Jestem bardzo zadowolona ze współpracy z Artefakt. Polecam Pana Mateusza Morawskiego - dzięki Pana profesjonalizmowi, wytrwałości i cierpliwości nawet trudne i mniej zrozumiałe dla mnie tematy udało się rozwiązać. Efekty współpracy są widoczne, a dzięki trafnym podpowiedziom strona tylko zyskuje. Dziękuję i polecam każdej, także mniejszej firmie, która planuje się rozwijać.

Mm Stone

2 lata temu

Współpracą z Firmą Artefakt, a w szczególności z Panem Mateuszem Morawskim to czysta przyjemność. Wspaniały kontakt i ogromny profesjonalizm. Firma godna polecenia!!

Polska Kancelaria Odszkodowań

2 lata temu

Miła obsługa i proaktywne podejście. Stały kontakt z klientem i wspólne ustalanie strategii pomaga zmaksymalizować korzyści. Indywidualne podejście do klienta to mocna zaleta firmy.

Transgourmet Polska

2 lata temu

Bardzo dobry kontakt (tak telefoniczny, jak i e-mailowy), pełne profesjonalizmu podejście do współpracy, cierpliwość oraz elastyczność w stosunku do klienta. Współpracujemy od wielu lat.

Alicja Kosztela

2 lata temu

Mogę bez najmniejszej wątpliwości polecić usługi tej firmy każdemu, kto chce wypromować się w internecie.
Mam sklep internetowy z kosmetykami i jestem bardzo zadowolona z efektów SEO. Wcześniej praktycznie nie miałam sprzedaży. Trochę trwało, aż strona zaczęła wychodzic w googlu i zaczynałam mieć wątpliwości, czy opłaca się płacić za kolejne miesiące, ale cierpliwość się opłaciła i klienci zaczęli spływać do sklepu.

Pure Vent

2 lata temu

Przejrzysta umowa, bardzo dobry kontakt telefoniczny, e-mail i to co najważniejsze bardzo szybkie efekty pozycjonowania. Jeżeli zaczynasz ``przygodę z firmą`` na początkowym etapie pomyśl o stronie internetowej i jej pozycjonowaniu. Jest to najlepsza droga aby Twoja firma zaczęła istnieć na rynku. Jesteśmy bardzo zadowoleni z współpracy z firmą Artefakt i to nie tylko ze względu na wyniki ale również na kompleksową obsługę.

Małgorzata Wojciechowska

2 lata temu

Z cała odpowiedzialnością mogę polecić Artefakt. Od dwóch lat wspólpracuję z tą firma, jestem bardzo zadowolona z usług jakie świadczy i pełnego profesjonalizmu. Szczególne podziękowania dla Pani Kasi Domańskiej, za przemiły kontakt, pomoc, rzetelność i ogromne zaangażowanie, co wszystko razem przekłada się na doskonałe wyniki pozycjonowania i świetną współpracę. Polecam wszystkim.

Darmowy audyt SEO Twojej strony www

Jeśli nie wiesz, czy usługa pozycjonowania stron jest dla Ciebie, wykonaj bezpłatny audyt SEO i przekonaj się, w jakim stopniu serwis odpowiada wymaganiom wyszukiwarek internetowych. W kilka minut poznasz wynik optymalizacji witryny zgodnie z najważniejszymi czynnikami rankingowymi.
bezpłatny audyt seo

Jak wybrać dobrą firmę pozycjonującą?

Najlepszą metodą jest rozesłanie zapytań ofertowych do kilku firm. Istotne, aby zapytanie uwzględniało cel biznesowy. Znając go firma SEO będzie w stanie dostosować ofertę pod konkretne wymagania.

DOBRA AGENCJA SEO:

  • posiada doświadczenie w pozycjonowaniu serwisu z danej branży,
  • zdobyła certyfikat Google Analytics,
  • nie gwarantuje zdobycia konkretnej pozycji w wyszukiwarce,
  • współpracowała ze znanymi markami i posiada od nich referencje,
  • przy tworzeniu strategii liczy się z oczekiwaniami klienta,
  • dobiera słowa kluczowe zgodne z profilem strony,
  • usługa realizowana jest przez indywidualnego specjalistę,
  • systematycznie przygotowuje raporty prezentujące efekty.

Co wpływa na pozycję serwisu w wyszukiwarce Google?

Dla skutecznego pozycjonowania niezbędna jest wiedza na temat czynników, które bierze pod uwagę Google, tworząc ranking stron. Do najważniejszych z nich należą:
czynniki rankingowe SEO

1. ELEMENTY DOTYCZĄCE TECHNICZNEJ OPTYMALIZACJI:

  • zastosowanie metatagów Title oraz Description,
  • odpowiednia struktura nagłówków i linkowania wewnętrznego,
  • prędkość ładowania strony,
  • responsywność strony lub posiadanie wersji mobilnej,
  • wdrożenie certyfikatu SSL i bezpiecznego protokołu HTTPS.

2. ELEMENTY ZWIĄZANE Z TREŚCIAMI NA STRONIE:

  • objętość tekstu na stronie internetowej,
  • unikalność treści,
  • nasycenie tekstu frazami kluczowymi,
  • jakość treści – zaspokajanie potrzeb informacyjnych użytkowników.

3. ELEMENTY ZWIĄZANE Z POPULARNOŚCIĄ STRONY INTERNETOWEJ W SIECI:

  • liczba odnośników do serwisu i ich jakość,
  • tempo przyrostu linków.

4. AKTYWNOŚĆ W SOCIAL MEDIA

Portale społecznościowe stanowią miejsce dystrybucji treści, a także narzędzie do komunikacji z użytkownikami. Posiadanie kont w wybranych social media przynosi dodatkowe korzyści w postaci ruchu na stronie.

Chcesz pozyskiwać klientów dzięki skutecznemu pozycjonowaniu?

Jak przebiega proces pozycjonowania?

Pozycjonowanie stron to ciągły proces wymagający zaangażowania na każdym etapie. SEO daje efekty dopiero po pewnym czasie, a osiągnięcie pozycji w TOP3 nie gwarantuje, że witryna utrzyma się na tym miejscu przez kolejne miesiące.

Etapy procesu pozycjonowania

Według naszych standardów usługa pozycjonowania strony internetowej składa się z następujących etapów:

    analiza fraz

    DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH – KEYWORD RESEARCH
    Wybór fraz dobrze opisujących ofertę i wyszukiwanych przez użytkowników warunkuje efektywność dalszych działań.

    seo audyt

    AUDYT I OPTYMALIZACJA TECHNICZNA STRONY
    Weryfikacja strony, identyfikacja błędów i przygotowanie zaleceń dotyczących optymalizacji. W wielu przypadkach samo wdrożenie zaleceń z audytu SEO może powodować wzrosty pozycji w Google.

    seo treści

    ROZBUDOWA TREŚCI
    Rozbudowa angażującego contentu ma ogromny wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania – nasza usługa obejmuje więc SEO Copywriting i Content Marketing.

    link building

    BUDOWANIE POPULARNOŚCI STRONY
    Pozyskiwanie wartościowych linków przyczynia się do osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Strategia link buildingu jest przygotowywana indywidualnie dla danej strony.

    analiza ruchu

    ANALIZOWANIE STATYSTYK
    Systematycznie weryfikujemy skuteczność zastosowanej strategii za pomocą m.in. Google Analytics i Google Search Console.

    Nie masz czasu zajmować się wszystkimi aspektami SEO? Powierz nam pozycjonowanie strony!

    Jak mierzyć efekty pozycjonowania?

    • Pozycja serwisu w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Coraz mniej miarodajna – pozycje są personalizowane i różnią się w zależności od lokalizacji czy historii przeglądania.
    • Statystyki ruchu – raporty np. z Google Analytics. Miarą będzie np. nadwyżka ruchu na stronie względem liczby wejść przed podjęciem współpracy z agencją.
    • Konwersje – miejsce serwisu w rankingu powinno iść w parze z większą aktywnością użytkowników wchodzących na stronę. Jeśli mimo wysokich pozycji sklep nie odnotowuje większych przychodów, należy wyciągnąć wnioski i poszukać przyczyn.
    jak mierzyć efekty seo

    Aby zapewnić skuteczne pozycjonowanie, firma SEO systematycznie przygotowuje sprawozdania zawierające mierniki efektywności, dzięki czemu może na bieżąco analizować efekty swojej pracy i korygować założenia przyjętej strategii SEO.

    Strategie pozycjonowania

    Oprócz standardowego pozycjonowania stron oferujemy również usługi dopasowane do specyficznego typu serwisu oraz branży, w której prowadzona jest działalność. No najskuteczniejszych strategii SEO nalezą m.in.:
    pozycjonowanie sklepów online - najlepsze rozwiązania (ang. top solutions)

    Pozycjonowanie sklepów internetowych
    Branża e-commerce stawia przed SEO wyzwania w zakresie unikalności treści, budowania popularności witryny oraz rozwiązań technicznych charakterystycznych dla różnych skryptów sklepowych. Koncentrujemy się na doborze fraz dobrze konwertujących, dzięki którym wzrosną zarówno popularność serwisu, jak i współczynnik konwersji.

    pozycjonowanie szerokie - najlepsze rozwiązania (ang. top solutions)

    Pozycjonowanie szerokie
    Wybór długiej listy fraz (ang. long tail) oraz odpowiednia rozbudowa zawartości strony pozwala obniżyć koszty pozyskiwania klientów i uodpornić poziom ruchu na stronie na wahania pozycji pojedynczych fraz. Serwis jest optymalizowany pod kątem szczegółowych fraz kluczowych. Ta strategia sprawdza się w przypadku pozycjonowania sklepów i portali.

    pozycjonowanie lokalne - najlepsze rozwiązania (ang. top solutions)

    Pozycjonowanie lokalne
    Local SEO to strategia dla serwisów działających na lokalnym rynku. Działania SEO opierają się na zoptymalizowaniu stron docelowych pod frazy z nazwami miast oraz stworzeniu osobnych profili linków dla każdej ze stron.

    pozycjonowanie YouTube - najlepsze rozwiązania (ang. top solutions)

    Pozycjonowanie YouTube
    Optymalizacja firmowego kanału YouTube pozwala wyróżnić się wśród konkurencji. Często z tego narzędzia korzystają sklepy internetowe prezentujące porady, instruktaże lub recenzje wideo swoich produktów.

    pozycjonowanie sezonowe - najlepsze rozwiązania (ang. top solutions)

    Pozycjonowanie sezonowe
    Strategia skierowana do przedsiębiorców działających w branżach sezonowych, którzy chcą promować swoje produkty w wybranym okresie. W ramach tej usługi SEO stosuje się frazy tymczasowe i okolicznościowe. Istotny jest moment rozpoczęcia działań, aby promować słowa kluczowe tuż przez i w okresie zwiększonego zapotrzebowania na określony asortyment.

    pozycjonowanie w wiadomości google news

    Pozycjonowanie Google News
    Google News może przynieść serwisowi bardzo duży przyrost ruchu. Wystarczy jeden artykuł, aby wygenerować ponad pół miliona wejść na stronę w bardzo szybkim czasie. Aby dostać się do Top Stories czy Google News należy spełnić określone kryteria Google m.in. trafność i wysoką jakość treści czy autorytet strony www. To najlepsza strategia dla dużych serwisów, które regularnie publikują treści.

    pozycjonowanie grafiki w google

    Pozycjonowanie grafiki
    Wiele użytkowników Google wyszukuje produkty, inspiracje czy informacje za pomocą Google Grafika. Odpowiednia optymalizacja obrazów może zwiększyć ruch na stronie i ułatwić dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów. Strategia pozycjonowania grafiki to świetne rozwiązane dla branż turystycznych, wnętrzarskich, biżuteryjnych czy odzieżowych. Optymalizacja grafiki sprawdzi się w tych obszarach, w których konsument ocenia usługę czy produkt za pomocą zmysłu wzroku.

    pozycjonowanie produktu w internecie

    Pozycjonowanie produktu / usługi
    Strategia skierowana dla firm, których celem jest sprzedaż konkretnego produktu czy usługi. Działania SEO polegają na optymalizacji linkowania wewnętrznego, pozyskiwaniu linków zewnętrznych, tworzeniu eksperckich artykułów pod wyszukiwarkę czy zadbaniu o odpowiednie opisy.

    wizerunek pozycjonowanie marki

    Pozycjonowanie marki / wizerunkowe
    W dobie dużej konkurencji coraz częściej jednym z kryteriów wyboru konkretnego producenta lub sklepu jest zaufanie klienta wobec marki. Dbałość o eksperckość, transparentność i wiarygodność firmy przejawia się m.in. w przygotowaniu specjalistycznych artykułów, wysoką oceną w Google Moja Firma i łatwością dotarcia do informacji o firmie. Działania SEO opierają się na wzmocnieniu autorytetu marki, również w wyszukiwarce Google.

    pozycjonowanie w zagranicznej wyszukiwarce Google

    Pozycjonowanie zagraniczne
    Usługa przeznaczona dla klientów, którzy chcą się promować nie tylko na polskim, ale i zagranicznym rynku. Strategia pozycjonowania zagranicznego powinna obejmować m.in. wybór domeny, najpopularniejsze wyszukiwarki na danym obszarze czy optymalizację strony w konkretnym języku. Warto pamiętać, że kopiowanie strony 1:1 na język obcy, nie jest działaniem rekomendowanym. Optymalizację strony należy przeprowadzać w języku lokalnym i z uwzględnieniem regionalnego klienta.

    Nie wiesz jaka usługa będzie dla Ciebie odpowiednia? Skorzystaj z naszej porady!

    Szkolenia SEO

    Od kilku lat z prowadzimy szkolenia SEO i kursy z pozycjonowania. Edukujemy naszych klientów oraz organizujemy spotkania otwarte dla wszystkich zainteresowanych poszerzeniem kwalifikacji w zakresie marketingu internetowego. Odwiedzamy największe miasta Polski, opowiadając o skutecznej optymalizacji witryny. Dzielimy się naszym doświadczeniem, przeprowadzonymi badaniami oraz rozległą wiedzą z zakresu SEO, którą zdobywamy podczas codziennej pracy związanej z dostosowywaniem stron do wymogów wyszukiwarki Google.

    FAQ SEO - najczęściej zadawane pytania dot. pozycjonowania stron

    Pozycjonowanie stron w Internecie daje efekty po dłuższym czasie, dlatego warto wykazać się cierpliwością. Wyniki nie są też dane raz na zawsze. Osiągnięcie pozycji w TOP3, TOP5 lub TOP10 nie gwarantuje, że utrzymamy je w kolejnych miesiącach. Ranking powstaje w oparciu o wiele czynników, które często się zmieniają.

    efekty pozycjonowania

    Agencje SEO podejmują działania, które przyczyniają się do poprawy pozycji serwisu, ale nie mogą zagwarantować konkretnego miejsca w wynikach wyszukiwania. Google często wprowadza nagłe i nieoczekiwane zmiany wpływające na ranking. Pozycjonerzy nie mają wpływu na:

    mozcast narzedzie do monitorowania zmian w google

    MozCast jest jednym z narzędzi pozwalających na monitorowanie zawirowań w wynikach wyszukiwania. Na podstawie wahań w pozycjach setek tysięcy serwisów internetowych aplikacja ocenia wielkość zmian wynikających z prawdopodobnych update’ach algorytmów Google.

    Pozycjonując stronę internetową, zwiększamy jej widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Skuteczne promowanie strony w Google oznacza, że po wpisaniu określonego zapytania przez użytkownika, witryna pojawia się na wysokich miejscach w rankingu Google. W ten sposób internauta ma możliwość jej zauważania, zapoznania się z zaprezentowaną ofertą i skonwertowania (dokonania zakupu, wysłania formularza kontaktowego, pobrania katalogu z ofertą itp.). Osiągnięcie zadowalającej pozycji wymaga prowadzenia różnorodnych działań typu off-site i on-site oraz śledzenia najnowszych trendów związanych z optymalizacją serwisów internetowych.

    Pozycjonowanie serwisów internetowych to proces długofalowy. Uzyskanie efektów, np. wejście do TOP10 lub zwiększenie widoczności na określoną pulę fraz kluczowych, zależy od wielu czynników. Są to m.in. konkurencyjność słów kluczowych, aktywność konkurencji, wiek domeny, możliwość rozbudowy serwisu o dodatkowe treści. Pozycjonując się na niżowe frazy na lokalnym rynku, zadowalające efekty można osiągnąć po samym wprowadzeniu zaleceń optymalizacyjnych. Z kolei osiągnięcie wymarzonej pozycji na ogólne, często wyszukiwane słowa kluczowe, na które aktywnie pozycjonują się mocni gracze, może zająć nawet kilkanaście miesięcy.

    jak długo trwa pozycjonowanie strony

    Inwestycja w pozycjonowanie jest opłacalna z kilku powodów. Po pierwsze, systematyczne realizowanie działań SEO pomaga pozyskiwać ruch w długim okresie. Po drugie, poprawianie widoczności na kolejne słowa kluczowe zwiększa prawdopodobieństwo dotarcia do kolejnych użytkowników zainteresowanych naszym asortymentem. Po trzecie, pojawianie się marki wysoko w wynikach wyszukiwania pomaga budować zaufanie użytkowników i dobry wizerunek firmy w internecie.

    Pod angielskim skrótem SEO (Search Engine Optimization) kryje się optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarkę internetową. Podejmowane działania opierają się na pozyskaniu wartościowego ruchu oraz zwiększeniu widoczności serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania (tzw. SERP). Portal Moz.com definiuje pojęcie SEO następująco:

    Co można przetłumaczyć jako:

    Optymalizacja stron www to zespół działań polegających na zwiększeniu ilości i jakości ruchu na stronie pochodzącego z organicznych wyników wyszukiwania.

    Polskie agencje SEO bardzo często stosują termin pozycjonowanie, którym określają szereg czynności przyczyniających się do poprawy widoczności serwisu internetowego w organicznych wynikach wyszukiwania. W tym znaczeniu pozycjonowanie obejmuje kompleksowe działania: dobór słów kluczowych, techniczną optymalizację witryny, link building, tworzenie unikalnych treści.

    Porównując obie definicje, widzimy, że zarówno SEO, jak i pozycjonowanie koncentruje się na pozyskaniu ruchu z organicznych wyników wyszukiwania oraz uzyskaniu jak największej widoczności firmy, brandu lub strony w wyszukiwarce. W związku z tym SEO i pozycjonowanie są pojęciami tożsamymi, więc można traktować je jak synonimy. Techniczna optymalizacja serwisu (potocznie określana przez niektórych przedstawicieli branży marketingu internetowego jako SEO) jest bardzo mocno związana z procesem pozycjonowania, że trudno traktować te terminy jako osobne działania.

    Podsumowując, jeśli specjalista SEO posługuje się pojęciem SEO albo pozycjonowaniem, będzie miał na myśli podejmowanie działań poprawiających widoczność serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania. Sprawdź też, co sądzi Google o optymalizacji stron internetowych.

    Według oficjalnych komunikatów opublikowanych przez Google nazwa domeny, w której uwzględnimy pozycjonowane słowa kluczowe, nie ma wpływu na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Nie jest to czynnik rankingowy. Kupując domenę z rynku wtórnego, warto natomiast przyjrzeć się jej historii, a szczególnie przeanalizować profil linków zwrotnych oraz jej tematyczność. Zawartość oraz historia linkowania oddziałują na skuteczność procesu pozycjonowania.

    Pozycjonowanie i Google Ads to komplementarne formy promocji online. Stosując oba te rozwiązania, można docierać do szerokiego grona użytkowników – osób poszukujących produktów w organicznych oraz płatnych wyników wyszukiwania. Oba narzędzia sprawdzają się do nieco innych celów. Google Ads ma zastosowanie w przypadku sezonowych kampanii, kiedy zależy nam na natychmiastowym pozyskaniu klientów. Z kolei działania SEO przynoszą ruch w dłuższym okresie, zapewniając stały przypływ internautów na stronę.

    Pozycjonowanie daje wiele korzyści zarówno dla przedsiębiorcy, jak i użytkownika Internetu. Dzięki działaniom SEO możemy zwiększyć widoczność strony w wynikach organicznych czy przyciągnąć nowych klientów, a co za tym idzie – poprawić sprzedaż i konwersję. Wyszukiwarka Google jest najlepszym źródłem pozyskiwania potencjalnego klienta i najlepszą formą reklamy. Dlaczego? Internauta sam szuka produktu i usługi, ma możliwość znalezienia najlepszego (dla siebie) rozwiązania. Dostępność oferty na wysokich pozycjach w wyszukiwarce pozwala zdobyć przewagę nad konkurencją w branży i budować zaufanie do marki. Pozycjonowanie jest także sposobem na poznanie preferencji i zrozumienie potrzeb konsumenta, co pozwala na rozszerzenie oferty czy rozwój firmy.

    SEO obejmuje wiele działań – od content marketingu, po techniczną optymalizację. Specjaliści SEO muszą nie tylko znać się na technicznych aspektach stron internetowych, ale być również na bieżąco z aktualizacjami Google. Praca pozycjonera opiera się na analizach, budowaniu strategii, wdrażaniu zmian na stronach czy pozyskiwaniu wartościowych linków i treści. Pozycjonowanie to złożone działania, które warto prowadzić na każdym etapie budowania biznesu w sieci – od projektowania stron internetowych, po ich budowę i rozwój. Nie bez znaczenia jest wybór domeny internetowej, tworzenie odpowiednich adresów url czy wybór fraz kluczowych.

    Pozycjonowania stron internetowych nie należy zlecać przypadkowej osobie. Niewłaściwie wdrożone zmiany mogą wpłynąć negatywnie na pozycję serwisu, a w skrajnych przypadkach grożą całkowitą utratą widoczności. Najlepszym i jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest zatrudnienie wykwalifikowanych specjalistów SEO. Przewagą agencji SEO nad freelancerami są dostępy do płatnych narzędzi, takich jak Senuto, Ahrefs oraz specjalistycznej wiedzy i możliwości zasięgania opinii ekspertów w swojej branży.

    Cena pozycjonowania zależy od wielu czynników m.in.:

    • Branży i konkurencji,
    • Wieku i historii domeny,
    • Bieżącej sytuacji witryny i jej historii,
    • Liczby słów kluczowych i ich trudności,
    • Liczby podstron,
    • Ilości i skomplikowania optymalizacji technicznych,
    • Liczby linków zewnętrznych i publikacji na portalach branżowych,
    • Liczby treści potrzebnych na stronie.

    Im popularniejsza branża czy fraza, tym więcej czasu trzeba poświęcić na optymalizację. Im więcej błędów na stronie, tym więcej optymalizacji technicznych. Cena pozycjonowania przede wszystkim zależy od czasu specjalistów pracujących nad serwisem, czy narzędzi, z jakich korzystają przy optymalizacji.

    Trudno odpowiedzieć na to pytanie. Dlaczego? Pozycjonowanie sklepu internetowego powinno rozpoczynać się już na etapie projektowania i budowania strony internetowej. Wybór platformy, domeny, słów kluczowych, tworzenie odpowiedniej struktury strony, przygotowanie opisów, skutecznych adresów url, to tylko niektóre z działań pozycjonowania nowej strony / sklepu internetowego. Działania SEO obejmują zarówno techniczne aspekty, jak i te związane z UX czy wersją mobilną. Zmiany powinny być wprowadzane na bieżąco, zgodnie z harmonogramem wdrożeń. Warto podkreślić, że wszystkie działania programisty stawiającego serwis powinny być konsultowane ze specjalistą SEO.

    Bardzo często pozycjonowanie działającego sklepu internetowego polega na naprawianiu błędów czy usuwaniu duplikacji. Dopiero po wyeliminowaniu nieprawidłowości, pozycjoner skupia się na tworzeniu nowych podstron, linkowaniu, treściach i działaniach rozwojowych. Zatem pierwszym krokiem pozycjonowania sklepu internetowego jest… wybór specjalisty lub agencji SEO i opracowanie wspólnego planu.