Pozycjonowanie stron internetowych w Google / SEO - Artefakt

Pozycjonowanie

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych, inaczej SEO (Search Engine Optimization) to zestaw działań mających na celu osiągnięcie przez serwis jak najwyższej pozycji w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwarki internetowej Google na konkretne słowa kluczowe.

Pierwszym etapem jest przeprowadzenie analizy (keywords research), by dobrać jak najlepsze frazy. Profesjonalne pozycjonowanie strony internetowej to przede wszystkim:

  • budowanie mocnego profilu linków,
  • tworzenie angażujących treści,
  • optymalizacja techniczna strony z myślą o jej użytkownikach i robotach wyszukiwarek.
Chcesz pozycjonować swoją stronę internetową?
Zaufaj profesjonalistom!

Spis treści

Co wpływa na pozycję serwisu w wyszukiwarce?

Aby skutecznie realizować pozycjonowanie, niezbędna jest wiedza na temat tego, co wpływa na ranking stron. To nie jest proste, ponieważ Google przygotowuje listę wyników wyszukiwania w oparciu o kilkaset czynników. Do najważniejszych elementów, na które zwracają uwagę specjaliści SEO, należą:
czynniki rankingowe SEO

1. ELEMENTY ZWIĄZANE Z TECHNICZNĄ OPTYMALIZACJĄ STRONY:

  • zastosowanie metatagów Title oraz Description,
  • odpowiednia struktura nagłówków H1-H6,
  • struktura linkowania wewnętrznego,
  • poprawność kodu HTML,
  • prędkość ładowania strony,
  • responsywność strony lub posiadanie wersji mobilnej,
  • wdrożenie certyfikatu SSL i bezpiecznego protokołu HTTPS.

2. ELEMENTY ZWIĄZANE Z TREŚCIAMI NA STRONIE:

  • objętość tekstu na stronie internetowej,
  • unikalność treści,
  • nasycenie tekstu frazami kluczowymi,
  • jakość treści – zaspokajanie potrzeb informacyjnych użytkowników.

3. ELEMENTY ZWIĄZANE Z POPULARNOŚCIĄ STRONY INTERNETOWEJ W SIECI:

  • liczba odnośników do serwisu z innych witryn i ich jakość,
  • tempo przyrostu linków.

4. AKTYWNOŚĆ W SOCIAL MEDIA

Portale społecznościowe pośrednio wpływają na pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania. Stanowią miejsce dystrybucji treści, a także służą jako narzędzie do komunikacji z użytkownikami. Posiadanie kont w wybranych social media przynosi korzyści w postaci ruchu na stronie.

Oferujemy pozycjonowanie stron www odpowiadające różnym potrzebom

Oprócz standardowego pozycjonowania stron oferujemy również usługi dopasowane do specyficznego typu serwisu oraz branży, w której prowadzona jest działalność.
pozycjonowanie sklepow

POZYCJONOWANIE SKLEPÓW INTERNETOWYCH
Branża e-commerce stawia przed SEO wyzwania w zakresie unikalności treści, budowania popularności witryny oraz rozwiązań technicznych charakterystycznych dla różnych skryptów sklepowych. Koncentrujemy się na doborze fraz dobrze konwertujących, dzięki którym wzrosną zarówno popularność serwisu, jak i współczynnik konwersji.

pozycjonowanie szerokie

POZYCJONOWANIE SZEROKIE
Wybór długiej listy fraz (ang. long tail) oraz odpowiednia rozbudowa zawartości strony pozwala obniżyć koszty pozyskiwania klientów i uodpornić poziom ruchu na stronie na wahania pozycji pojedynczych fraz. Serwis jest optymalizowany pod kątem szczegółowych fraz kluczowych. Ta strategia sprawdza się w przypadku pozycjonowania sklepów i portali.

filtry google

POMOC W PRZYPADKU FILTRÓW GOOGLE
Dogłębna analiza treści serwisu, kierujących do niego linków i praca nad oczyszczeniem profilu linkowania pozwala uzyskać pozytywny efekt wysyłanej do Google prośby o ponowne rozpatrzenie – wyjście z filtra (ręcznego lub algorytmicznego np. Google Pingwin).

audyt seo

AUDYT SEO
Weryfikacja dostosowania strony do wymogów wyszukiwarek, analiza profilu linkowania lub raport z działań konkurencji pozwalają na podejmowanie trafnych decyzji i generują oszczędności.

pozycjonowanie wizerunkowe

POZYCJONOWANIE WIZERUNKOWE (SERM)
Połączenie działań SEO i ePR w celu zwiększenia ilości materiałów dotyczących firmy w sieci i kreowania pozytywnego wizerunku firmy w Internecie. Podejmowane działania to m.in.: monitorowanie komentarzy w sieci, zabieganie o usunięcie negatywnych ocen, tworzenie wartościowych artykułów promujących markę.

POZYCJONOWANIE LOKALNE
Local SEO to strategia dla serwisów działających na lokalnym rynku. Działania SEO opierają się na zoptymalizowaniu stron docelowych pod frazy z nazwami miast (np. pozycjonowanie stron Wrocław) oraz stworzeniu osobnych profili linków dla każdej ze stron.

POZYCJONOWANIE YOUTUBE
Optymalizacja firmowego kanału YouTube pozwala wyróżnić się wśród konkurencji. Często z tego narzędzia korzystają sklepy internetowe prezentujące porady, instruktaże lub recenzje wideo swoich produktów.

POZYCJONOWANIE SEZONOWE
Strategia skierowana do przedsiębiorców działających w branżach sezonowych, którzy chcą promować swoje produkty w wybranym okresie. W ramach tej usługi SEO stosuje się frazy tymczasowe i okolicznościowe. Istotny jest moment rozpoczęcia działań, aby promować słowa kluczowe tuż przez i w okresie zwiększonego zapotrzebowania na określony asortyment.

POZYCJONOWANIE ZAGRANICZNE
Strategia obejmuje promowanie serwisu na rynkach światowych przy użyciu wielu wyszukiwarek. Dbamy o stworzenie dobrych treści obcojęzycznych. W Artefakt oferujemy pozycjonowanie stron za granicą w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych czy Czechach. Dobieramy słowa kluczowe, optymalizujemy serwisy i linkujemy z zagranicznych stron www odpowiednich dla danego kraju.

Nie wiesz, jaka usługa będzie dla Ciebie odpowiednia? Skorzystaj z naszej porady!

Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia!

Przez ponad 12 lat zebraliśmy w Artefakt ogrom doświadczeń i wiedzy. 30 doświadczonych specjalistów SEO pracuje nad serwisami klientów, do każdego podchodząc indywidualnie i kompleksowo. Dbamy o to, aby strony pojawiły się na topowych pozycjach w wyszukiwarkach, ale także by się na nich stale utrzymywały. Potwierdzają to nasze referencje.

diament forbesa     DIAMENT FORBESA

W 2014 roku zostaliśmy wyróżnieni za wysoki wzrost wartości firmy.

Czytaj dalej…

agencja seo     NAJLEPSZE FIRMY SEO

Magazyn Internet Maker uznał nas za jedną z najlepszych agencji SEO.

Czytaj dalej…

sem     SEM

Mamy realny wpływ na wysokość sprzedaży wg badań Media & Marketing Polska.

Czytaj dalej…

W ramach pozycjonowania otrzymujesz:

  • wsparcie specjalisty SEO, który zaplanuje proces pozycjonowania, wytłumaczy najważniejsze aspekty, będzie realizował usługę i czuwał nad całym procesem,
  • dodatkowe wsparcie zespołu specjalistów realizujących w zależności od potrzeb zadania z zakresu Content Marketingu, wdrażania zmian na stronie czy analityki internetowej,
  • szczegółowy audyt strony, którego efektem będą zalecenia optymalizacyjne,
  • regularne pozyskiwanie linków zwrotnych do strony,
  • weryfikację przyjętej strategii i reoptymalizację serwisu,
  • comiesięczne raporty widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

Historie sukcesów naszych klientów

Pracujemy zarówno dla dużych serwisów, jak i małych przedsiębiorstw z niewielkimi stronami www. Na swoim koncie mamy wiele sukcesów w zakresie sprawnego osiągania wysokich pozycji. Oto przykłady niektórych z nich:
logo_skalnik-min

Ze sklepem Skalnik.pl współpracujemy od 2012 roku, budując jego widoczność w wyszukiwarce. Cyklicznie analizujemy serwis pod kątem wytycznych Google, audytujemy treści i budujemy profil linków. W czasie naszej współpracy ruch organiczny na stronie wzrósł kilkukrotnie, a jej widoczność w Google ciągle się zwiększa.

Archicom to wiodący deweloper na wrocławskim rynku mieszkaniowym. W ramach współpracy skupiliśmy się na promocji w wyszukiwarce i optymalizacji serwisu, a w późniejszym etapie wykorzystaliśmy kampanie online. W efekcie ruch w serwisie wzrósł ponad dwukrotnie w ciągu roku.

Pracownia projektowa Archipelag sprzedaje projekty domów. Na początku naszej współpracy serwis miał bardzo słabą widoczność w Google. Dzięki wdrożonej optymalizacji strony, strategii link buildingu i działaniom z zakresu content marketingu strona pojawiła się w TOP10 na najbardziej konkurencyjne frazy, a ruch na niej wzrósł o 80%.

Dołącz do grona naszych zadowolonych klientów!

Nasze referencje

Oto fragmenty referencji, które otrzymaliśmy od naszych zadowolonych klientów:

„Z firmą Artefakt sp. z o.o. sp. k. mamy przyjemność współpracować od 2014 r. Korzystając z wysokiej jakości usług pozycjonowania widzimy zaangażowanie, wiedzę oraz doświadczenie, którym specjaliści chętnie się dzielą, rozwiązując nasze codzienne problemy.”

Cyfrowo.com.pl

„Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Artefakt. W trakcie całego okresu współpraca przebiegała na partnerskich zasadach, co z pewnością ułatwiało osiąganie porozumienia w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności. Możemy szczerze polecić tę firmę ze względu na dbałość o jakość świadczonych usług i mierzalne rezultaty.”

Selo Energia sp. z o.o.

„Chcąc zwiększyć obecność naszej firmy w branży e-commerce, nawiązaliśmy współpracę z firmą Artefakt Sp. z o.o. Sp. k. w 2015 roku. Od tamtej pory sukcesywnie obserwujemy wzrost ruchu na naszej stronie, jak również znacznie większe przychody z nim związane.”

Organique sp. z o.o sp. k.

Korzyści z pozycjonowania - wpływ na ruch w serwisie

Wysokie miejsca w rankingu wyników wyszukiwania przekładają się na większą liczbę odwiedzin. Im wyższa pozycja domeny w wyszukiwarce, tym więcej zanotuje ona wejść (źródło: Raport Chitika The Value of Google Result Positioning; https://chitika.com/google-positioning-value ):

Na stronę z 1. miejsca wyników wyszukiwania wchodzi aż 32,5 % użytkowników, z 2. – 17,6%, a z 5. miejsca już tylko 6,1 % użytkowników. Liczą się głównie wyniki z pierwszej strony wyszukiwań, która przynosi domenom 91,5% ruchu. Druga strona wyników gromadzi już tylko 4,8%, a trzecia 1,1% ruchu.

pozycja w google

Oprócz zwiększenia ruchu na stronie efektywne pozycjonowanie zapewnia również wzrost rozpoznawalności marki i zdobycie przewagi nad konkurencją. Strona, która często pojawia się w wynikach wyszukiwania na różne frazy branżowe, jest lepiej zapamiętywana przez potencjalnych klientów.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

Koszt pozycjonowania strony internetowej jest uzależniony od wielu czynników, dlatego usługi SEO wycenia się najczęściej indywidualnie po analizie serwisu i branży klienta oraz po rozmowie na temat jego celów biznesowych. W Artefakt oferujemy różne modele rozliczeń:

ABONAMENT / RYCZAŁT

To najpopularniejsza forma rozliczenia umożliwiająca kompleksowe pozycjonowanie stron www w Google. Warunki współpracy (kwota płatności, okres trwania, zakres usług) są znane przed podpisaniem umowy. Atutem tego modelu jest możliwość zaplanowania budżetu. Klient od samego początku wie, ile będzie płacić, może też wypowiedzieć umowę z zachowaniem krótkiego okresu wypowiedzenia.

ROZLICZENIE ZA RUCH

Opłata wynika z osiągniętego ruchu na stronie i określonej stawki za jedną sesję. Ten model rozliczenia za pozycjonowanie stron www najczęściej wybierają sklepy internetowe i serwisy informacyjne udostępniające powierzchnię reklamową. Podobnie jak w rozliczeniu za konwersje trudno jest oszacować budżet.

MIESZANE MODELE ROZLICZEŃ

Mieszane formy rozliczeń za usługi pozycjonowania łączą w sobie korzyści modelu płatności za efekt i na ryczałt. By każda ze stron była zadowolona z podpisanej umowy, wprowadza się opłatę abonamentową oraz success fee, która uzależniona jest od pozycji fraz, ruchu lub konwersji.

ROZLICZENIE ZA KONWERSJE

W modelu rozliczeń za konwersje za pozycjonowanie stron firma SEO naliczy opłatę składającą się ze stałej podstawy (abonamentu) oraz zmiennego wynagrodzenia za konwersje, którą może być dokonanie zakupu w sklepie lub wypełnienie formularza kontaktowego.

Chcesz wiedzieć, ile będzie kosztowało pozycjonowanie Twojej strony?

Co wpływa na cenę pozycjonowania?

  • Branża, w której działa przedsiębiorca,
  • Konkurencyjność fraz kluczowych (im mniej popularna fraza, tym tańsza usługa i szybsze wyniki),
  • Jakość serwisu (treść, struktura, CMS),
  • Wiek domeny,
  • Liczba słów kluczowych wybranych do pozycjonowania,
  • Dotychczasowy profil linków,
  • Ewentualne kary nałożone na serwis przez algorytmy wyszukiwarki,

Jak mierzyć efekty?

  • Pozycja serwisu w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Coraz mniej miarodajna – pozycje są personalizowane i różnią się w zależności od lokalizacji czy historii przeglądania.
  • Statystyki ruchu – raporty np. z Google Analytics. Miarą będzie np. nadwyżka ruchu na stronie względem liczby wejść przed podjęciem współpracy z agencją.
  • Konwersje – miejsce serwisu w rankingu powinno iść w parze z większą aktywnością użytkowników wchodzących na stronę. Jeśli mimo wysokich pozycji sklep nie odnotowuje większych przychodów, należy wyciągnąć wnioski i poszukać przyczyn.

Aby zapewnić skuteczne pozycjonowanie, firma SEO systematycznie przygotowuje sprawozdania zawierające mierniki efektywności, dzięki czemu może na bieżąco analizować efekty swojej pracy i korygować założenia przyjętej strategii SEO.

Jak wybrać dobrą firmę
pozycjonującą?

Najlepszą metodą jest rozesłanie zapytań ofertowych do kilku wybranych firm. Istotne aby zapytanie uwzględniało cel biznesowy. Znając go firma SEO będzie w stanie dostosować ofertę pod konkretne wymagania. Po otrzymaniu wstępnych ofert należy wybrać agencję i rozpocząć negocjacje.

Zastanawiasz się, czy oferta SEO jest uczciwa?

Pobierz naszą ściągę i sprawdź, na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy do pozycjonowania.

Pobierz PDF:
Jak wybrać agencję SEO

DOBRA AGENCJA SEO:

  • posiada doświadczenie w pozycjonowaniu serwisu z danej branży,
  • zdobyła certyfikat Google Analytics,
  • nie gwarantuje zdobycia konkretnej pozycji w wyszukiwarce,
  • ma wysoką pozycję w rankingach skutecznych firm,
  • współpracowała ze znanymi markami i posiada od nich referencje,
  • dysponuje własnym zapleczem,
  • przy tworzeniu strategii liczy się z oczekiwaniami klienta,
  • dobiera słowa kluczowe zgodne z profilem strony,
  • proponuje różne warianty rozliczeń (płatność za efekty, ryczałt),
  • przygotowuje umowę korzystną dla obu stron z krótkim terminem wypowiedzenia,
  • usługa realizowana jest przez indywidualnego specjalistę, który dba o regularną komunikację,
  • systematycznie przygotowuje raporty prezentujące efekty.
Szukasz dobrej agencji SEO? Właśnie ją znalazłeś!

Pozycjonowanie/SEO gwarantuje wysoką pozycję?

Agencje podejmują działania, które mają przyczynić się do poprawy pozycji serwisu w rankingu, ale nie mogą zagwarantować konkretnego miejsca w wynikach wyszukiwania. Rankingiem rządzi Google i często wprowadza nagłe i nieoczekiwane zmiany mające wpływ na kolejność wyświetlania serwisów. Poza wpływem pozycjonerów znajdują się:

  • zmiany w algorytmach odpowiadających za ranking,
  • działania konkurencji,
  • ataki hakerów,
  • błędy w kodzie strony,
  • problemy związane z niepoprawnym funkcjonowaniem serwera.

Zadaniem specjalisty SEO jest reagowanie na pojawiające się zmiany i dostosowywanie do nich strategii, aby uchronić stronę przed znacznymi spadkami w rankingu. Odpowiednio szybko wdrożone działania naprawcze lub zapobiegawcze mogą ułatwić utrzymanie wysokich pozycji.

Jak przebiega proces pozycjonowania?

Pozycjonowanie stron internetowych to ciągły proces wymagający zaangażowania na każdym etapie. SEO daje efekty dopiero po pewnym czasie, a osiągnięcie pozycji w TOP3 nie gwarantuje, że witryna utrzyma się na tym miejscu przez kolejne miesiące.

Proces pozycjonowania składa się z 5 głównych etapów:

keyword_research-min

DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH – KEYWORD RESEARCH
Wybór fraz do pozycjonowania to kluczowy etap warunkujący efektywność dalszych działań. Warto wybrać wyrażenia dotyczące oferty i kierujące na stronę odpowiedni wolumen ruchu.

optymalizacja techniczna

ANALIZA I OPTYMALIZACJA TECHNICZNA STRONY
Weryfikacja strony, wskazanie błędów funkcjonowania serwisu i przygotowanie zaleceń dotyczących optymalizacji. Na tym etapie dostosowujemy stronę do wymagań wyszukiwarki Google. Czasami samo wdrożenie optymalizacji SEO może powodować wzrosty pozycji w Google.

znaczenie treści w seo

ROZBUDOWA TREŚCI
Strony posiadające unikalne, interesujące i zoptymalizowane pod kątem SEO teksty są promowane w wynikach wyszukiwania. Treści przygotowujemy z uwzględnieniem potrzeb użytkowników, dostosowując je do skutecznego indeksowania przez roboty wyszukiwarki. Rozbudowa angażującego contentu ma ogromny wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania – nasza usługa obejmuje więc SEO Copywriting i Content Marketing.

pozycjonowanie

BUDOWANIE POPULARNOŚCI STRONY
Pozyskiwanie wartościowych linków, które przyczynią się do osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i budowanie zróżnicowanego profilu linków. Strategia link buildingu jest przygotowywana indywidualnie dla danej strony. Stosujemy wyłącznie bezpieczne i legalne metody.

statystyki seo

ANALIZOWANIE STATYSTYK
Systematycznie prowadzimy analizy serwisu, by zweryfikować skuteczność obranej strategii. Efektywność jest sprawdzana za pomocą m.in. Google Analytics i Google Search Console. Na podstawie wyników analiz przygotowujemy nowe zalecenia optymalizacyjne (reoptymalizacja).

Nie masz czasu zajmować się wszystkimi aspektami SEO? Powierz nam pozycjonowanie strony!

Przydatne definicje

seo

SEO to skrót pochodzący od angielskiej nazwy Search Engine Optimization. W tłumaczeniu na język polski oznacza „optymalizację pod wyszukiwarki internetowe” czyli to, co w Polsce nazywamy pozycjonowaniem www.

Search Engine Marketing oznacza marketing w wyszukiwarkach. SEM ma szersze znaczenie niż SEO – to działania, których celem jest promowanie strony w wyszukiwarce. Pozycjonowanie firmy jest jednym z elementów SEM obok kampanii linków sponsorowanych (PPC). Zależność pomiędzy pojęciami można przestawić następująco: SEM = SEO + PPC.

SEO PPC wady i zalety

SERM (ang. Search Engine Reputation Management) to zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach. Podejmowane działania mają sprawić, by negatywne informacje o domenie (marce, produkcie lub usłudze) nie pojawiały się na początku wyników wyszukiwania.

SERP (Search Engine Results Page) to strona z wynikami wyszukiwania, które pojawiają się w odpowiedzi na zapytanie użytkownika. W wyszukiwarce Google znajdują się wyniki organiczne i płatne, grafy wiedzy, polecane fragmenty z odpowiedzią (tzw. direct answer) oraz wizytówki Google Maps – wszystkie te elementy odsyłają do konkretnych witryn, na których internauta powinien znaleźć odpowiedź na zadane pytanie.

Cechy charakterystyczne każdej wyszukiwarki to tworzenie rankingu wyników wyszukiwania według algorytmu oraz podział wyników na organiczne i płatne. Kolejność serwisów wynika z subiektywnej oceny wyszukiwarki, która powstaje po analizie wielu czynników rankingowych. Najlepsze domeny trafiają na początek listy. Dlatego w odniesieniu do usług SEO używa się czasem nazwy pozycjonowanie organiczne.

Miejsce płatnych wyników w wyszukiwarce Google jest stałe: maksymalnie 4 domeny mogą znaleźć się na samym początku listy i maksymalnie 4 na jej końcu. Trafiają tam serwisy, których właściciele zainwestowali w reklamę AdWords.

wyniki google

O SEO na naszym blogu