Pozycjonowanie stron internetowych

Co to jest pozycjonowanie?

W marketingu online pozycjonowanie stron internetowych, inaczej SEO (ang. Search Engine Optimization), jest zestawem działań mających na celu osiągnięcie przez stronę internetową jak najwyższej pozycji w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwarki internetowej Google określone słowa kluczowe.

Pierwotnie słowo pozycjonowanie odnosiło się do odbioru produktu lub marki przez jej klientów. W tym znaczeniu aby wypozycjonować produkt, firmy podkreślają jego wyróżniające cechy (co to jest, jak działa) lub tworzą konkretny wizerunek (np. niedrogi lub premium) poprzez odpowiedni marketing mix.

Co wpływa na pozycję serwisu w wyszukiwarce?

Aby skutecznie realizować pozycjonowanie, niezbędna jest wiedza na temat tego, co wpływa na ranking stron. To nie jest proste, ponieważ Google przygotowuje listę wyników wyszukiwania w oparciu o kilkaset czynników. Do najważniejszych elementów, na które zwracają uwagę specjaliści SEO, należą:
czynniki rankingowe SEO

1. ELEMENTY ZWIĄZANE Z TECHNICZNĄ OPTYMALIZACJĄ STRONY:

  • zastosowanie metatagów Title oraz Description,
  • odpowiednia struktura nagłówków H1-H6,
  • struktura linkowania wewnętrznego,
  • poprawność kodu HTML,
  • prędkość ładowania strony,
  • responsywność strony lub posiadanie wersji mobilnej,
  • wdrożenie certyfikatu SSL i bezpiecznego protokołu HTTPS.

2. ELEMENTY ZWIĄZANE Z TREŚCIAMI NA STRONIE:

  • objętość tekstu na stronie internetowej,
  • unikalność treści,
  • nasycenie tekstu frazami kluczowymi,
  • jakość treści – zaspokajanie potrzeb informacyjnych użytkowników.

3. ELEMENTY ZWIĄZANE Z POPULARNOŚCIĄ STRONY INTERNETOWEJ W SIECI:

  • liczba odnośników do serwisu z innych witryn i ich jakość,
  • tempo przyrostu linków.

4. AKTYWNOŚĆ W SOCIAL MEDIA

Portale społecznościowe pośrednio wpływają na pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania. Stanowią miejsce dystrybucji treści, a także służą jako narzędzie do komunikacji z użytkownikami. Posiadanie kont w wybranych social media przynosi korzyści w postaci ruchu na stronie.

Korzyści z pozycjonowania - wpływ na ruch w serwisie

Wysokie miejsca w rankingu wyników wyszukiwania przekładają się na większą liczbę odwiedzin. Im wyższa pozycja domeny w wyszukiwarce, tym więcej zanotuje ona wejść (źródło: Raport Chitika The Value of Google Result Positioning; https://chitika.com/google-positioning-value ):

Na stronę z 1. miejsca wyników wyszukiwania wchodzi aż 32,5 % użytkowników, z 2. – 17,6%, a z 5. miejsca już tylko 6,1 % użytkowników. Liczą się głównie wyniki z pierwszej strony wyszukiwań, która przynosi domenom 91,5% ruchu. Druga strona wyników gromadzi już tylko 4,8%, a trzecia 1,1% ruchu.

pozycja w google

Oprócz zwiększenia ruchu na stronie efektywne pozycjonowanie zapewnia również wzrost rozpoznawalności marki i zdobycie przewagi nad konkurencją. Strona, która często pojawia się w wynikach wyszukiwania na różne frazy branżowe, jest lepiej zapamiętywana przez potencjalnych klientów.

Jak przebiega proces pozycjonowania?

Pozycjonowanie stron internetowych to ciągły proces wymagający zaangażowania na każdym etapie. SEO daje efekty dopiero po pewnym czasie, a osiągnięcie pozycji w TOP3 nie gwarantuje, że witryna utrzyma się na tym miejscu przez kolejne miesiące.

Proces pozycjonowania (często poprzedzony prepozycjonowaniem) składa się z 5 głównych etapów:

keyword_research-min

DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH – KEYWORD RESEARCH
Wybór fraz do pozycjonowania to kluczowy etap warunkujący efektywność dalszych działań. Warto wybrać wyrażenia dotyczące oferty i kierujące na stronę odpowiedni wolumen ruchu.

optymalizacja techniczna

AUDYT I OPTYMALIZACJA TECHNICZNA STRONY
Weryfikacja strony, wskazanie błędów funkcjonowania serwisu i przygotowanie zaleceń dotyczących optymalizacji. Na tym etapie dostosowujemy stronę do wymagań wyszukiwarki Google. Czasami samo wdrożenie zaleceń z audytu SEO może powodować wzrosty pozycji w Google.

znaczenie treści w seo

ROZBUDOWA TREŚCI
Strony posiadające unikalne, interesujące i zoptymalizowane pod kątem SEO teksty są promowane w wynikach wyszukiwania. Treści przygotowujemy z uwzględnieniem potrzeb użytkowników, dostosowując je do skutecznego indeksowania przez roboty wyszukiwarki. Rozbudowa angażującego contentu ma ogromny wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania – nasza usługa obejmuje więc SEO Copywriting i Content Marketing.

pozycjonowanie

BUDOWANIE POPULARNOŚCI STRONY
Pozyskiwanie wartościowych linków, które przyczynią się do osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i budowanie zróżnicowanego profilu linków. Strategia link buildingu jest przygotowywana indywidualnie dla danej strony. Stosujemy wyłącznie bezpieczne i legalne metody.

statystyki seo

ANALIZOWANIE STATYSTYK
Systematycznie prowadzimy analizy serwisu, by zweryfikować skuteczność obranej strategii. Efektywność jest sprawdzana za pomocą m.in. Google Analytics i Google Search Console. Na podstawie wyników analiz przygotowujemy nowe zalecenia optymalizacyjne (reoptymalizacja).

Nie masz czasu zajmować się wszystkimi aspektami SEO? Powierz nam pozycjonowanie strony!

Kiedy można się spodziewać efektów pozycjonowania?

Pozycjonowanie stron w internecie daje efekty po dłuższym czasie, dlatego podejmując współpracę z firmą pozycjonującą, trzeba wykazać się cierpliwością. Proces jest długotrwały i złożony, jednak przynosi oczekiwane efekty w postaci zwiększonej liczby wejść na stronę oraz wzrostu współczynnika konwersji.

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych nie może być traktowane jako jednorazowe działanie, ponieważ wtedy nie przynosi trwałych efektów. Osiągnięcie pozycji w TOP3, TOP5 lub TOP10 w danym okresie nie gwarantuje, że witryna utrzyma się na tym miejscu np. przez kilka kolejnych miesięcy. Ranking wyników wyszukiwania tworzony jest w oparciu o wiele czynników, które są na bieżąco oceniane przez algorytm wyszukiwarki.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

Koszt pozycjonowania strony internetowej jest uzależniony od wielu czynników, dlatego usługi SEO wycenia się najczęściej indywidualnie po analizie serwisu i branży klienta oraz po rozmowie na temat jego celów biznesowych. Na cenę pozycjonowania wpływa m.in. branża, w której działa przedsiębiorca, konkurencyjność fraz kluczowych (im mniej popularna fraza, tym tańsza usługa i szybsze wyniki), jakość serwisu (treść, struktura, CMS), wiek domeny, liczba słów kluczowych wybranych do pozycjonowania, dotychczasowy profil linków, ewentualne kary nałożone na serwis przez algorytmy wyszukiwarki Google. Cennik pozycjonowania stron jest indywidualnie dopasowany do potrzeb i oczekiwań właściciela witryny.
recykling treści

Ryczałt (abonament):
od 250 do 15000 zł miesięcznie

zebatka

Stawka za godzinę pracy specjalisty:
od 200 do 300 zł za godzinę

wykres seo

Wynagrodzenie za efekt: wynagrodzenie agencji zmienia się dynamicznie w zależności od uzyskiwanych efektów

ABONAMENT / RYCZAŁT

To najpopularniejsza forma rozliczenia umożliwiająca kompleksowe pozycjonowanie stron www w Google. Warunki współpracy (kwota płatności, okres trwania, zakres usług) są znane przed podpisaniem umowy. Atutem tego modelu jest możliwość zaplanowania budżetu. Klient od samego początku wie, ile będzie płacić, może też wypowiedzieć umowę z zachowaniem krótkiego okresu wypowiedzenia.

ROZLICZENIE ZA RUCH

Opłata wynika z osiągniętego ruchu na stronie i określonej stawki za jedną sesję. Ten model rozliczenia za pozycjonowanie stron www najczęściej wybierają sklepy internetowe i serwisy informacyjne udostępniające powierzchnię reklamową. Podobnie jak w rozliczeniu za konwersje trudno jest oszacować budżet.

MIESZANE MODELE ROZLICZEŃ

Mieszane formy rozliczeń za usługi pozycjonowania łączą w sobie korzyści modelu płatności za efekt i na ryczałt. By każda ze stron była zadowolona z podpisanej umowy, wprowadza się opłatę abonamentową oraz success fee, która uzależniona jest od pozycji fraz, ruchu lub konwersji.

ROZLICZENIE ZA KONWERSJE

W modelu rozliczeń za konwersje za pozycjonowanie stron firma SEO naliczy opłatę składającą się ze stałej podstawy (abonamentu) oraz zmiennego wynagrodzenia za konwersje, którą może być dokonanie zakupu w sklepie lub wypełnienie formularza kontaktowego.

Jak mierzyć efekty?

  • Pozycja serwisu w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Coraz mniej miarodajna – pozycje są personalizowane i różnią się w zależności od lokalizacji czy historii przeglądania.
  • Statystyki ruchu – raporty np. z Google Analytics. Miarą będzie np. nadwyżka ruchu na stronie względem liczby wejść przed podjęciem współpracy z agencją.
  • Konwersje – miejsce serwisu w rankingu powinno iść w parze z większą aktywnością użytkowników wchodzących na stronę. Jeśli mimo wysokich pozycji sklep nie odnotowuje większych przychodów, należy wyciągnąć wnioski i poszukać przyczyn.

Aby zapewnić skuteczne pozycjonowanie, firma SEO systematycznie przygotowuje sprawozdania zawierające mierniki efektywności, dzięki czemu może na bieżąco analizować efekty swojej pracy i korygować założenia przyjętej strategii SEO.

Jak wybrać dobrą firmę
pozycjonującą?

Najlepszą metodą jest rozesłanie zapytań ofertowych do kilku wybranych firm. Istotne aby zapytanie uwzględniało cel biznesowy. Znając go firma SEO będzie w stanie dostosować ofertę pod konkretne wymagania. Po otrzymaniu wstępnych ofert należy wybrać agencję i rozpocząć negocjacje.

DOBRA AGENCJA SEO:

  • posiada doświadczenie w pozycjonowaniu serwisu z danej branży,
  • zdobyła certyfikat Google Analytics,
  • nie gwarantuje zdobycia konkretnej pozycji w wyszukiwarce,
  • ma wysoką pozycję w rankingach skutecznych firm,
  • współpracowała ze znanymi markami i posiada od nich referencje,
  • dysponuje własnym zapleczem,
  • przy tworzeniu strategii liczy się z oczekiwaniami klienta,
  • dobiera słowa kluczowe zgodne z profilem strony,
  • proponuje różne warianty rozliczeń (płatność za efekty, ryczałt),
  • przygotowuje umowę korzystną dla obu stron z krótkim terminem wypowiedzenia,
  • usługa realizowana jest przez indywidualnego specjalistę, który dba o regularną komunikację,
  • systematycznie przygotowuje raporty prezentujące efekty.

Pozycjonowanie/SEO gwarantuje wysoką pozycję?

Agencje podejmują działania, które mają przyczynić się do poprawy pozycji serwisu w rankingu, ale nie mogą zagwarantować konkretnego miejsca w wynikach wyszukiwania. Rankingiem rządzi Google i często wprowadza nagłe i nieoczekiwane zmiany mające wpływ na kolejność wyświetlania serwisów. Poza wpływem pozycjonerów znajdują się:

  • zmiany w algorytmach odpowiadających za ranking,
  • działania konkurencji,
  • ataki hakerów,
  • błędy w kodzie strony,
  • problemy związane z niepoprawnym funkcjonowaniem serwera.

Zadaniem specjalisty SEO jest reagowanie na pojawiające się zmiany i dostosowywanie do nich strategii, aby uchronić stronę przed znacznymi spadkami w rankingu. Odpowiednio szybko wdrożone działania naprawcze lub zapobiegawcze mogą ułatwić utrzymanie wysokich pozycji.

SEO a pozycjonowanie – czy pozycjonowanie stron to SEO?

Pod angielskim skrótem SEO (Search Engine Optimization) kryje się optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarkę internetową. Podejmowane działania opierają się na pozyskaniu wartościowego ruchu oraz zwiększeniu widoczności serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania (tzw. SERP). Portal Moz.com definiuje pojęcie SEO następująco:

Co można przetłumaczyć jako:

Optymalizacja stron www to zespół działań polegających na zwiększeniu ilości i jakości ruchu na stronie pochodzącego z organicznych wyników wyszukiwania.

Polskie agencje SEO bardzo często stosują termin pozycjonowanie, którym określają szereg czynności przyczyniających się do poprawy widoczności serwisu internetowego w organicznych wynikach wyszukiwania. W tym znaczeniu pozycjonowanie obejmuje kompleksowe działania: dobór słów kluczowych, techniczną optymalizację witryny, link building, tworzenie unikalnych treści.

Porównując obie definicje, widzimy, że zarówno SEO, jak i pozycjonowanie koncentruje się na pozyskaniu ruchu z organicznych wyników wyszukiwania oraz uzyskaniu jak największej widoczności firmy, brandu lub strony w wyszukiwarce. W związku z tym SEO i pozycjonowanie są pojęciami tożsamymi, więc można traktować je jak synonimy. Techniczna optymalizacja serwisu (potocznie określana przez niektórych przedstawicieli branży marketingu internetowego jako SEO) jest bardzo mocno związana z procesem pozycjonowania, że trudno traktować te terminy jako osobne działania.

Podsumowując, jeśli specjalista SEO posługuje się pojęciem SEO albo pozycjonowaniem, będzie miał na myśli podejmowanie działań poprawiających widoczność serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania.

POZYCJONOWANIE SKLEPÓW INTERNETOWYCH

Pozycjonowanie sklepów internetowych, oprócz najważniejszych zasad obowiązujących wszystkie witryny (publikowanie świetnych treści, zdobywanie wysokiej jakości linków, optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych, zastosowanie HTTPS), obejmuje także specyficzne zalecenia. Ważne jest tworzenie unikalnych opisów produktów, chociaż znacznie taniej jest korzystać z opisów producenta lub powtarzać częściowo teksty dla podobnych produktów. Zduplikowane treści mogą poważnie utrudnić zdobycie wysokich pozycji.

Unikatowe powinny być także meta tagi Title i Description. Sklepy, które korzystają z automatycznych, powtarzalnych meta tagów mają mniejsze szanse na wysokie pozycje.

Aby uniknąć duplikacji, warto też zachęcać użytkowników do wystawiania recenzji na podstronach produktów. Google lubi unikalne treści, a sklep pozwala generować darmowy content z pomocą użytkowników (jest to tak zwany user generated content). Pomocne w e-commerce SEO są również intuicyjna organizacja produktów w łatwe do przeszukiwania kategorie i przejrzysta mapa witryny.

Choć na stronie sklepu istotne są wysokiej jakości zdjęcia, musimy zadbać również o czas ładowania witryny, a jeden ze sposobów to zmniejszenie rozmiaru obrazów. Konieczne staje się znalezienie złotego środka, by pozycjonowanie sklepów stało się skuteczną metodą na zwiększenie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Pomocne są też funkcje pozwalające użytkownikom powiększyć obrazek prezentujący produkt. Więcej o pozycjonowaniu sklepów internetowych.

POZYCJONOWANIE LONG TAIL

Czasami bardzo trudno przebić konkurencję w wynikach wyszukiwania na najpopularniejsze słowa kluczowe. Dobra, techniczna optymalizacja strony może nie wystarczyć. Sposobem, który pozwala rozwiązać ten problem, są frazy z długiego ogona (long tail) i pozycjonowanie na długi ogon. Możemy za ich pomocą sprowadzić na stronę bardzo dużo ruchu o wysokiej jakości, co przełoży się na konwersje i istotnie zwiększy przychody firmy. Po zastosowaniu strategii long tail SEO ruch organiczny na stronie Artefakt wzrósł gwałtownie.

Słowa kluczowe z długiego ogona są mniej popularne – to znaczy mają niewielką liczbę wyszukiwań, ale charakteryzują się wyższą precyzyjnością, dzięki czemu zazwyczaj konwertują wyjątkowo dobrze. Zdecydowana większość wyszukiwań Google to właśnie bardzo konkretne zapytania o stosunkowo niskiej popularności (czyli właśnie długi ogon). Badania Ahrefs wykazały, że 92,42% fraz z 1,9 miliarda słów kluczowych otrzymuje dziesięć wyszukiwań miesięcznie lub mniej.

Będą to bardziej szczegółowe i mniej popularne wyszukiwania związane ogólnie z tematem, którego szukamy. Możemy także sprawdzić podpowiedzi wyszukiwarki Google w sekcji „Wyszukiwania podobne” znajdującej się na dole strony wyników wyszukiwania.

wyszukiwania-podobne-min

Oczywiście ręczne zbieranie słów kluczowych z Google może być czasochłonne. Na rynku istnieje sporo narzędzi do badania słów kluczowych (keyword research), za pomocą których możemy znaleźć tysiące fraz w ciągu kilku sekund, m.in. Semstorm, Senuto, Ahrefs Keyword Explorer, Answer the Public, Wordtracker Scout, Moz Keyword Explorer oraz (last but not least) Planer Słów Kluczowych Google. Na naszym blogu znajdziesz dłuższy artykuł na temat pozycjonowania long tail.

POZYCJONOWANIE YOUTUBE

YouTube jest drugą najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Czynniki wpływające na pozycje filmów różnią się nieco od tych stosowanych w wyszukiwarce Google, choć także w tym przypadku najważniejszy będzie dobór odpowiednich słów kluczowych. Wybrane frazy powinny się pojawić w opisie filmu kilka razy, a samo wideo nie powinno być zbyt krótkie. Sprawdzone metody to wgrywanie filmów w jakości HD, usuwanie zbędnych przerw, stosowanie niestandardowych miniatur oraz kart, czyli małych przycisków informacyjnych, zawierających linki do powiązanych filmów, witryn czy ankiet.

Słowa kluczowe pozwalają wyszukiwarce YouTube w lepszym zorientowaniu się w zakresie tematyki treści filmu. Frazy należy zamieścić w nazwie pliku, tytule filmu i opisie (najlepiej długim). Aby jeszcze bardziej ułatwić dostęp do zawartości, można przesłać napisy do filmu, a także stworzyć post na blogu kierowany na to samo słowo kluczowe i zamieścić w nim film. Kolejny istotny element to interakcje z widzami – odpowiedzi na komentarze pozwalają na uzyskanie większej liczby reakcji. Więcej o pozycjonowaniu YouTube

POZYCJONOWANIE LOKALNE

Lokalne SEO różni się od przeciętnej strategii SEO, a lokalne wyniki wyszukiwania zmieniają się szybciej niż inne. W przypadku stron lokalnych firm mniejsze znaczenie ma duża liczba linków, a większe lokalne opinie i wizytówka w Google Moja firma.

Taka wizytówka powinna mieć długi, unikalny opis, odpowiednio dobrane kategorie, sporo zdjęć. Ważne są także lokalny numer telefonu, adres firmy, godziny otwarcia. Należy pamiętać, aby te same dane znalazły się także na stronie internetowej wraz z mapą Google z zaznaczoną lokalizacją.

Istotny wpływ na ranking wyszukiwania lokalnego mają recenzje, szczególnie te w Google Maps. Dobrym sposobem jest po prostu poproszenie zadowolonych klientów o wystawienie recenzji. Więcej o pozycjonowaniu lokalnym.

opinie-min

POZYCJONOWANIE ZAGRANICZNE

E-commerce daje nieograniczone możliwości w zakresie obszaru prowadzenia działalności. Sklep internetowy może obsługiwać klientów z całej Polski, Europy, a nawet i świata. W przypadku chęci wejścia na zagraniczne, internetowe rynki, należy zadbać nie tylko o dopasowanie oferty, przygotowanie obcojęzycznych treści, uwzględnienie przepisów obowiązujących w danym państwie. Istotne jest również dostosowanie serwisu pod zagraniczną wersję wyszukiwarki Google, np. google.de, google.co.uk, google.cz.

Pozycjonowanie firmy w zagranicznych wersjach wyszukiwarki Google nie różni się niczym specjalnym od pozycjonowania strony w google.pl. Czynniki rankingowe wpływające na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania są takie same, inna jest jedynie specyfika rynku, na którym planujemy rozpocząć działalność. Np. chcąc zaistnieć na niemieckim rynku sklepów sportowych, musimy liczyć się z liderami od lat stosującymi działania SEO. Zajęcie dobrej pozycji w niektórych przypadkach zajmie wiele miesięcy, a reklama internetowa może generować wysokie koszty pozycjonowania.

Google dominuje na zagranicznych rynkach, dlatego pozycjonowanie zagraniczne należy realizować z uwzględnieniem wytycznych SEO tej najpopularniejszej wyszukiwarki. (https://www.statista.com/statistics/220534/googles-share-of-search-market-in-selected-countries/)

Na zagranicznym rynku można działać za pomocą subdomeny, obcojęzycznych podstron lub osobnego serwisu. Wybór jednego z rozwiązań będzie wpływał na skuteczność procesu zwiększania widoczności w wyszukiwarce. Najbardziej kosztowne jest uruchomienie nowej strony na odrębnej domenie najlepiej z rozszerzeniem charakterystycznym dla danego rynku, np. domena.de, domena.it, domena.co.uk, co zwiększa zaufanie zagranicznych użytkowników. Z kolei pozycjonowanie subdomeny lub podstrony w zagranicznym Google, chociaż tańsze, może okazać się mało efektywne.

SEO zagraniczne koncentruje się m.in. na takich działaniach jak:

  • Dobór obcojęzycznych słów kluczowych dopasowanych do specyfiki zagranicznego rynku,
  • Przygotowanie i zoptymalizowanie treści w języku rynku, na którym będzie pozycjonowana strona internetowa,
  • Ustawienie metatagów, określenie deklaracji językowej za pomocą atrybutu hreflang,
  • Pozyskiwanie linków zewnętrznych prowadzących z zagranicznych domen tematycznych,
  • Określenie odpowiedniej lokalizacji geograficznej w narzędziu Google Search Console.

Decydując się na pozycjonowanie stron za granicą, należy uzbroić się w cierpliwość. Efekty z podejmowanych działań SEO pojawią się dopiero po kilku, a nawet kilkunastu miesiącach. Jeśli na zagranicznym rynku działalność prowadzą silni gracze, osiągnięcie wysokiej i zadowalające pozycji w wyszukiwarce Google będzie wymagało podejmowania intensywnych i regularnych działań zwiększających widoczność strony internetowej.

POZYCJONOWANIE SEZONOWE

Wiele branż charakteryzuje się sezonowością, a działający w nich przedsiębiorcy mogą liczyć na zadowalający zysk, jeśli odpowiednio przygotują się do okresu zwiększonej sprzedaży. Ze względu na specyfikę procesu pozycjonowania, chcąc zwiększyć widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania, działania promocyjne należy podjąć kilka miesięcy przed szczytem sezonu. Strategia SEO sezonowego koncentruje się na stosowaniu fraz tymczasowych i okolicznościowych oraz nienagannej technicznej optymalizacji serwisu.

Sezonowość branży sprawdzimy w narzędziu Google Trends. Fraza „narty sklep” cieszy się największą popularnością w styczniu i w lutym.

Sezonowe słowa kluczowe należą do fraz z długiego ogona (long tail), które składają się z kilku słów. Tego typu wyrażenia charakteryzują się największym potencjałem do generowania konwersji w szczycie sezonu. Weryfikując dane z narzędzi pokazujących popularność fraz (np. Planera słów kluczowych Google), należy pamiętać, że miesięczna liczba wyszukań poza sezonem będzie bardzo niska (czasem nawet zerowa), dlatego roczna średnia liczba wyszukań będzie zaniżona w stosunku do tego, ile razy fraza jest wyszukiwana w szczycie sezonu.

Za pomocą narzędzia Ubersuggest sprawdzimy popularność słów kluczowych w poszczególnych miesiącach. Średnia miesięczna liczba wyszukań frazy „narty sklep” wynosi 720, natomiast w szczycie sezonu fraza jest wpisywana nawet 2 400 razy do wyszukiwarki Google.

Przykłady sezonowych słów kluczowych:

  • Frazy okolicznościowe związane z określonym wydarzeniem – Halloween 2019, bilety semKRK#12, wystawa kotów Wrocław październik 2019,
  • Słowa kluczowe wyznaczające trendy – modne sandały 2019, aranżacje łazienek lato 2019, urlop w 2019 r., ranking prezentów gwiazdkowych 2019,
  • Frazy cyklicznie wpisywane do wyszukiwarki przez internautów – jaki prezent pod choinkę wybrać, prezenty bożonarodzeniowe dla mamy, najlepsze ciasto na święta.

Sezonowe SEO wymaga podejmowania regularnego pozycjonowania strony (dodawania treści, optymalizowania serwisu, pozyskiwania linków zwrotnych) ze zwróceniem uwagi na zintensyfikowanie działań tuż przed sezonem. Najpóźniej 2-3 miesiące przed okresem zwiększonej sprzedaży należy podjąć wzmożone prace nad zwiększaniem widoczności firmy w internecie.

Przygotowując się do sezonu, warto także mieć na uwadze, aby wstrzymać się z wprowadzaniem większych zmian w serwisie lub sklepie internetowym. Przejście na nowy system CMS, wdrożenie nowego layoutu, rozbudowanie funkcjonalności może wywołać pojawienie się nieoczekiwanych problemów. Konieczne prace programistyczne często wymuszają wyłączanie strony, a to niekorzystnie wpływa na sprzedaż w szczycie sezonu oraz na pozycjonowanie strony w Google.

Szkolenia SEO

Wiedza na temat optymalizacji i pozycjonowania serwisów internetowych szczególnie przydaje się przedsiębiorcom działających w e-commerce, marketingowcom oraz freelancerom prowadzącym własne strony internetowe. Znajomość czynników wpływających na pozycję serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania pomaga zwiększać widoczność witryny i osiągać zakładane cele biznesowe. Sama obecność w internecie już nie wystarcza – sukces zależy od rozpoznawalności brandu i docieraniu do użytkownika w momencie, w którym rozpoczyna wyszukiwanie interesujących go produktów lub usług.

Od kilku lat z prowadzimy szkolenia SEO i kursy z pozycjonowania. Edukujemy naszych klientów oraz organizujemy spotkania otwarte dla wszystkich zainteresowanych poszerzeniem kwalifikacji w zakresie marketingu internetowego. Odwiedzamy największe miasta Polski, opowiadając o skutecznej optymalizacji witryny. Dzielimy się naszym doświadczeniem, przeprowadzonymi badaniami oraz rozległą wiedzą z zakresu SEO, którą zdobywamy podczas codziennej pracy związanej z dostosowywaniem stron do wymogów wyszukiwarki Google.

Dlaczego warto zapisać się na kurs pozycjonowanie stron? SEO szkolenie pozwoli:

  • Zrozumieć specyfikę działań podejmowanych w ramach marketingu online,
  • Zdobyć wiedzę z zakresu optymalizacji i pozycjonowania serwisów www,
  • Rozwinąć kompetencje w zakresie nowoczesnych sposobów reklamy w internecie,
  • Poznać skuteczne strategie, narzędzia oraz metody pomagające uzyskać lepszą widoczność w wyszukiwarce,
  • Zapoznać się z najlepszymi sposobami mierzenia efektów pozycjonowania stron.

Prowadzenie szkolenia powierzamy doświadczonemu specjaliście SEO, który specjalizuje się w danej dziedzinie: pozycjonowaniu sklepów, content marketingu, analityce internetowej, lokalnym SEO, pozycjonowaniu na długi ogon. Prowadzący przedstawiają teorię w praktyczny sposób – omawiają przykłady, case’y, organizują ćwiczenia i warsztaty. Program kursu dopasowany jest do poziomu wiedzy słuchaczy oraz obejmuje przede wszystkim zagadnienia cieszące się największym zainteresowaniem uczestników szkolenia.

Opinie naszych klientów

Alicja Kosztela

2 miesiące temu

Mogę bez najmniejszej wątpliwości polecić usługi tej firmy każdemu, kto chce wypromować się w internecie.
Mam sklep internetowy z kosmetykami i jestem bardzo zadowolona z efektów SEO. Wcześniej praktycznie nie miałam sprzedaży. Trochę trwało, aż strona zaczęła wychodzic w googlu i zaczynałam mieć wątpliwości, czy opłaca się płacić za kolejne miesiące, ale cierpliwość się opłaciła i klienci zaczęli spływać do sklepu.

Pure Vent

2 miesiące temu

Przejrzysta umowa, bardzo dobry kontakt telefoniczny, e-mail i to co najważniejsze bardzo szybkie efekty pozycjonowania. Jeżeli zaczynasz ``przygodę z firmą`` na początkowym etapie pomyśl o stronie internetowej i jej pozycjonowaniu. Jest to najlepsza droga aby Twoja firma zaczęła istnieć na rynku. Jesteśmy bardzo zadowoleni z współpracy z firmą Artefakt i to nie tylko ze względu na wyniki ale również na kompleksową obsługę.

Małgorzata Wojciechowska

2 miesiące temu

Z cała odpowiedzialnością mogę polecić Artefakt. Od dwóch lat wspólpracuję z tą firma, jestem bardzo zadowolona z usług jakie świadczy i pełnego profesjonalizmu. Szczególne podziękowania dla Pani Kasi Domańskiej, za przemiły kontakt, pomoc, rzetelność i ogromne zaangażowanie, co wszystko razem przekłada się na doskonałe wyniki pozycjonowania i świetną współpracę. Polecam wszystkim.