Chociaż nie jesteśmy firmą z Poznania, zdajemy sobie sprawę z potencjału tego miasta. Liczba mieszkańców aglomeracji poznańskiej sięga miliona, długoletnia historia co roku przyciąga tłumy turystów, a rozbudowane centrum akademickie gwarantuje doskonałe warunki do nauki studentom z całej Polski. Wszystkie te osoby składają się na ogromną grupę potencjalnych klientów, która stanowi wyzwanie dla właścicieli miejscowych biznesów.
Przedsiębiorcom z Wielkopolski, prowadzącym regionalną działalność, zalecamy realizację strategii lokalnego SEO. W przeciwieństwie do stosowania ogólnych słów kluczowych, które utrudniają uzyskanie wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania, pozycjonowanie na frazy z lokalizacją pozwoli osiągnąć satysfakcjonujące pozycje i dotrzeć do użytkowników poszukujących produktów lub usług w okolicy. Co więcej, warto również posłużyć się frazami z długiego ogona, które dokładnie sprecyzują dostępną ofertę i trafią do grupy docelowej.
I tak np. właścicielom księgarni w Poznaniu, przygotowującym swój asortyment z myślą o studentach, zalecilibyśmy dobór fraz (z uwzględnieniem profilu działalności), takich jak:
- Księgarnia Poznań – 1900 śr. wyszukiwań miesięcznie,
- Księgarnia językowa Poznań – 480 śr. wyszukiwań miesięcznie,
- Tania księgarnia Poznań – 480 śr. wyszukiwań miesięcznie,
- Księgarnia prawnicza Poznań – 210 śr. wyszukiwań miesięcznie,
- Księgarnia internetowa Poznań – 170 śr. wyszukiwań miesięcznie,
- Księgarnia medyczna Poznań – 170 śr. wyszukiwań miesięcznie.
Stolica Wielkopolski słynie ponadto z licznych inwestycji zagranicznych, dlatego decydując się na pozycjonowanie niektórych usług, warto pomyśleć o zastosowaniu fraz w języku angielskim. W ten sposób uda się zwiększyć widoczność stron internetowych na zapytania wpisywane do wyszukiwarki przez obcokrajowców przebywających w Poznaniu.