Pierwsze strony z AMP w wynikach Google - Blog Artefakt

Pierwsze strony z AMP pojawiły się w SERP-ach

/ Web Design
Wyniki wyszukiwania

Accelerated Mobile Pages to standard, który ma umożliwić skrócenie czasu ładowania strony na urządzeniach mobilnych. Google pracuje nad tą technologią od października ubiegłego roku, o czym informowaliśmy niedawno na naszym blogu. 24 lutego w mobilnych wynikach wyszukiwania pojawiły się pierwsze serwisy, które wdrożyły AMP.

 

Accelerated Mobile Pages – strony przyjazne urządzeniom mobilnym

Wraz ze wzrostem liczby osób korzystających z urządzeń mobilnych, Google zainteresowało się dostosowaniem stron internetowych do wymagań smartfonów i tabletów. Wiele serwisów nie wychodziło naprzeciw oczekiwaniom użytkowników i nie przygotowywało wersji mobilnych swoich witryn. Tak właśnie zrodził się pomysł stworzenia technologii AMP.

Projekt spotkał się z dużym entuzjazmem programistów oraz wydawców portali informacyjnych. W tworzenie standardu zaangażowało się ponad 6 000 webdeveloperów, tysiące portali oraz wielkie koncerny związane z dostarczaniem gotowych rozwiązań webowych, takie jak np. WordPress.

AMP

 

W ubiegłym tygodniu użytkownicy mogli się spotkać z oznaczeniem AMP w wynikach wyszukiwania dostępnych na urządzeniach mobilnych. Symbol wyświetla się przy adresach URL tych serwisów, które wdrożyły technologię Accelerated Mobile Pages. Dzięki temu osoby korzystające ze smartfonów przed kliknięciem w link mogą być pewne, że przechodzą na stronę mobile – friendly. Witryna załaduje się błyskawicznie, a zamieszczone treści będą łatwe do przeczytania.

Chcąc przetestować stronę w technologii AMP, wystarczy wpisać w google.com na urządzaniu mobilnym jedną z fraz: trump, google, google amp, waze lub obama.

 

Również na naszym blogu
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 95% użytkowników korzysta z...
Jak tagować artykuły, wpisy, produkty na stronie internetowej, aby wspomóc pozycjonowanie strony i...
Panele informacyjne w Google Analytics ułatwiają raportowanie i wyciąganie wniosków na podstawie...
Zastanawiasz się, czy docierasz do klientów, na których Ci zależy? Podpowiadamy, jak identyfikować...
User generated content przynosi wiele korzyści właścicielom strony internetowej. Dowiedz się, jak...