Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Pierwsze strony z AMP pojawiły się w SERP-ach

/ Web Design
Wyniki wyszukiwania

Accelerated Mobile Pages to standard, który ma umożliwić skrócenie czasu ładowania strony na urządzeniach mobilnych. Google pracuje nad tą technologią od października ubiegłego roku, o czym informowaliśmy niedawno na naszym blogu. 24 lutego w mobilnych wynikach wyszukiwania pojawiły się pierwsze serwisy, które wdrożyły AMP.

 

Accelerated Mobile Pages – strony przyjazne urządzeniom mobilnym

Wraz ze wzrostem liczby osób korzystających z urządzeń mobilnych, Google zainteresowało się dostosowaniem stron internetowych do wymagań smartfonów i tabletów. Wiele serwisów nie wychodziło naprzeciw oczekiwaniom użytkowników i nie przygotowywało wersji mobilnych swoich witryn. Tak właśnie zrodził się pomysł stworzenia technologii AMP.

Projekt spotkał się z dużym entuzjazmem programistów oraz wydawców portali informacyjnych. W tworzenie standardu zaangażowało się ponad 6 000 webdeveloperów, tysiące portali oraz wielkie koncerny związane z dostarczaniem gotowych rozwiązań webowych, takie jak np. WordPress.

AMP

 

W ubiegłym tygodniu użytkownicy mogli się spotkać z oznaczeniem AMP w wynikach wyszukiwania dostępnych na urządzeniach mobilnych. Symbol wyświetla się przy adresach URL tych serwisów, które wdrożyły technologię Accelerated Mobile Pages. Dzięki temu osoby korzystające ze smartfonów przed kliknięciem w link mogą być pewne, że przechodzą na stronę mobile – friendly. Witryna załaduje się błyskawicznie, a zamieszczone treści będą łatwe do przeczytania.

Chcąc przetestować stronę w technologii AMP, wystarczy wpisać w google.com na urządzaniu mobilnym jedną z fraz: trump, google, google amp, waze lub obama.

 

Również na naszym blogu

Najnowsze artykuły na blogu:
Kto nie reklamuje się w sieci, temu naprawę trudno osiągnąć sukces w biznesie. W tym artykule...
Co możemy zmienić na stronie, aby nasza witryna spełniała kryteria Core Web Vitals? W artykule...
Core Web Vitals to nowy czynnik rankingowy obowiązujący od sierpnia 2021 roku. Jak sprawdzić, czy...
Dzięki badaniu mikrokonwersji można jeszcze lepiej poznać zachowania użytkowników naszej strony i...
Hashtagi stanowią ważne narzędzie marketingowe używane przez marki po to, by promować produkty i...