Pierwsze strony z AMP pojawiły się w SERP-ach

/ Web Design
Wyniki wyszukiwania

Accelerated Mobile Pages to standard, który ma umożliwić skrócenie czasu ładowania strony na urządzeniach mobilnych. Google pracuje nad tą technologią od października ubiegłego roku, o czym informowaliśmy niedawno na naszym blogu. 24 lutego w mobilnych wynikach wyszukiwania pojawiły się pierwsze serwisy, które wdrożyły AMP.

 

Accelerated Mobile Pages – strony przyjazne urządzeniom mobilnym

Wraz ze wzrostem liczby osób korzystających z urządzeń mobilnych, Google zainteresowało się dostosowaniem stron internetowych do wymagań smartfonów i tabletów. Wiele serwisów nie wychodziło naprzeciw oczekiwaniom użytkowników i nie przygotowywało wersji mobilnych swoich witryn. Tak właśnie zrodził się pomysł stworzenia technologii AMP.

Projekt spotkał się z dużym entuzjazmem programistów oraz wydawców portali informacyjnych. W tworzenie standardu zaangażowało się ponad 6 000 webdeveloperów, tysiące portali oraz wielkie koncerny związane z dostarczaniem gotowych rozwiązań webowych, takie jak np. WordPress.

AMP

 

W ubiegłym tygodniu użytkownicy mogli się spotkać z oznaczeniem AMP w wynikach wyszukiwania dostępnych na urządzeniach mobilnych. Symbol wyświetla się przy adresach URL tych serwisów, które wdrożyły technologię Accelerated Mobile Pages. Dzięki temu osoby korzystające ze smartfonów przed kliknięciem w link mogą być pewne, że przechodzą na stronę mobile – friendly. Witryna załaduje się błyskawicznie, a zamieszczone treści będą łatwe do przeczytania.

Chcąc przetestować stronę w technologii AMP, wystarczy wpisać w google.com na urządzaniu mobilnym jedną z fraz: trump, google, google amp, waze lub obama.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Również na naszym blogu

Najnowsze artykuły na blogu:
Celem nowej aktualizacji z sierpnia 2021 roku jest tworzenie adekwatnych do zawartości tytułów. Czy...
Czym jest link baiting i dlaczego warto korzystać z tej strategii linkowania? Poznaj sposób na...
Czy warto korzystać z tzw. clickbaitów? Jak tworzyć dobre clickbaity, które przyciągną klientów?...
Czy można wypozycjonować stronę w 3 miesiące? Można! Wystarczy czasem bardzo niewiele, aby...
Czy chcesz zwiększyć konwersję w sklepie internetowym, ale nie wiesz, jak zrobić to skutecznie?...