Accelerated Mobile Pages to standard, który ma umożliwić skrócenie czasu ładowania strony na urządzeniach mobilnych. Google pracuje nad tą technologią od października ubiegłego roku, o czym informowaliśmy niedawno na naszym blogu. 24 lutego w mobilnych wynikach wyszukiwania pojawiły się pierwsze serwisy, które wdrożyły AMP.
Accelerated Mobile Pages – strony przyjazne urządzeniom mobilnym
Wraz ze wzrostem liczby osób korzystających z urządzeń mobilnych, Google zainteresowało się dostosowaniem stron internetowych do wymagań smartfonów i tabletów. Wiele serwisów nie wychodziło naprzeciw oczekiwaniom użytkowników i nie przygotowywało wersji mobilnych swoich witryn. Tak właśnie zrodził się pomysł stworzenia technologii AMP.
Projekt spotkał się z dużym entuzjazmem programistów oraz wydawców portali informacyjnych. W tworzenie standardu zaangażowało się ponad 6 000 webdeveloperów, tysiące portali oraz wielkie koncerny związane z dostarczaniem gotowych rozwiązań webowych, takie jak np. WordPress.
W ubiegłym tygodniu użytkownicy mogli się spotkać z oznaczeniem AMP w wynikach wyszukiwania dostępnych na urządzeniach mobilnych. Symbol wyświetla się przy adresach URL tych serwisów, które wdrożyły technologię Accelerated Mobile Pages. Dzięki temu osoby korzystające ze smartfonów przed kliknięciem w link mogą być pewne, że przechodzą na stronę mobile – friendly. Witryna załaduje się błyskawicznie, a zamieszczone treści będą łatwe do przeczytania.
Chcąc przetestować stronę w technologii AMP, wystarczy wpisać w google.com na urządzaniu mobilnym jedną z fraz: trump, google, google amp, waze lub obama.