Pozycjonowanie

/ Słownik SEO
Wyszukiwarka internetowa Google

Pozycjonowanie (inaczej SEO) jest procesem polegającym na dostosowaniu strony internetowej do wymagań wyszukiwarki Google i zwiększeniu jej widoczności w sieci. Oznacza to, że strona internetowa będzie pojawiała się wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki temu więcej osób odwiedzi stronę i zainteresuje się oferowanymi produktami lub usługami.

Proces pozycjonowania, związany z szeroko pojętym marketingiem internetowym, wiąże się z nieustannym monitorowaniem algorytmów wyszukiwarek i dostosowaniem stron internetowych, żeby były przyjazne wyszukiwarkom.

Częścią pozycjonowania jest także odpowiednia optymalizacja strony – dopasowanie budowy, struktury lub samej treści (łącznie z wyszukiwaniem odpowiednich słów kluczowych dla danej witryny) w celu ułatwienia indeksowania serwisu. Jest to bardzo ważny element procesu pozycjonowania, ponieważ drobne zmiany strukturalne na stronie mogą sprawić, że pozycja w wynikach wyszukiwania będzie nieco wyższa.

Ponadto pozycjonowanie polega na pozyskiwaniu zewnętrznych odnośników do naszej strony (czyli linków, które będą kierowały użytkowników na nasz serwis), co również ma ogromny wpływ na miejsce w rankingu Google.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze artykuły na blogu:
Czym są wartościowe linki zewnętrzne i jak je pozyskiwać? Poznaj 10 prostych sposobów! Zapraszamy...
Celem nowej aktualizacji z sierpnia 2021 roku jest tworzenie adekwatnych do zawartości tytułów. Czy...
Czym jest link baiting i dlaczego warto korzystać z tej strategii linkowania? Poznaj sposób na...
Czy warto korzystać z tzw. clickbaitów? Jak tworzyć dobre clickbaity, które przyciągną klientów?...
Czy można wypozycjonować stronę w 3 miesiące? Można! Wystarczy czasem bardzo niewiele, aby...