Pozycjonowanie

/ Słownik SEO
Wyszukiwarka internetowa Google

Pozycjonowanie (inaczej SEO) jest procesem polegającym na dostosowaniu strony internetowej do wymagań wyszukiwarki Google i zwiększeniu jej widoczności w sieci. Oznacza to, że strona internetowa będzie pojawiała się wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki temu więcej osób odwiedzi stronę i zainteresuje się oferowanymi produktami lub usługami.

Proces pozycjonowania, związany z szeroko pojętym marketingiem internetowym, wiąże się z nieustannym monitorowaniem algorytmów wyszukiwarek i dostosowaniem stron internetowych, żeby były przyjazne wyszukiwarkom.

Częścią pozycjonowania jest także odpowiednia optymalizacja strony – dopasowanie budowy, struktury lub samej treści (łącznie z wyszukiwaniem odpowiednich słów kluczowych dla danej witryny) w celu ułatwienia indeksowania serwisu. Jest to bardzo ważny element procesu pozycjonowania, ponieważ drobne zmiany strukturalne na stronie mogą sprawić, że pozycja w wynikach wyszukiwania będzie nieco wyższa.

Ponadto pozycjonowanie polega na pozyskiwaniu zewnętrznych odnośników do naszej strony (czyli linków, które będą kierowały użytkowników na nasz serwis), co również ma ogromny wpływ na miejsce w rankingu Google.

Najnowsze artykuły na blogu:
Opracowana strategia content marketingowa pomaga budować rozpoznawalność marki, zwiększać...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Nie tylko analitycy internetowi korzystają z Google Analytics - narzędziem wspierają się także...
Kompleksowy poradnik po optymalizacji artykułów na blogu firmowym. Sprawdź, jak skutecznie...
Uczestniczyliśmy w konferencji Digital Olympus 2019, która odbyła się we Wrocławiu. Poznaj naszą...