Co to jest filtr wyszukiwarki? - Blog Artefakt

Filtr wyszukiwarki

/ Słownik SEO
Narzędzia i aplikacje internetowe
Filtr wyszukiwarki – to element algorytmu wyszukiwarki. Pojawia się wtedy, kiedy zachodzi podejrzenie, że pozycja strony w wynikach wyszukiwania została osiągnięta w sposób „nienaturalny” np.: przez zbyt duży przyrost ilości linków.
Efektem działania filtru jest obniżenie pozycji strony. Filtry mają różną moc – jedne obniżają tylko o kilka pozycji, inne powodują, że strony nie ma wcale przy zapytaniach na daną frazę.
Filtr nakładany jest zazwyczaj na pojedyncze słowo kluczowe lub grupę podobnie „linkowanych” fraz. Czas nałożenia filtru liczony jest w miesiącach, a „wyjście” z niego jest pracochłonne i trudne. Uzyskanie filtru jest najczęściej skutkiem pospiesznegoamatorskiego pozycjonowania, ale zdarzają się filtry „samoistne” wynikające ze zmian wag w algorytmach wyszukiwania.
Również na naszym blogu
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 95% użytkowników korzysta z...
Jak tagować artykuły, wpisy, produkty na stronie internetowej, aby wspomóc pozycjonowanie strony i...
Panele informacyjne w Google Analytics ułatwiają raportowanie i wyciąganie wniosków na podstawie...
Zastanawiasz się, czy docierasz do klientów, na których Ci zależy? Podpowiadamy, jak identyfikować...
User generated content przynosi wiele korzyści właścicielom strony internetowej. Dowiedz się, jak...