Filtr wyszukiwarki

/ Słownik SEO
Narzędzia i aplikacje internetowe
Filtr wyszukiwarki – to element algorytmu wyszukiwarki. Pojawia się wtedy, kiedy zachodzi podejrzenie, że pozycja strony w wynikach wyszukiwania została osiągnięta w sposób „nienaturalny” np.: przez zbyt duży przyrost ilości linków.
Efektem działania filtru jest obniżenie pozycji strony. Filtry mają różną moc – jedne obniżają tylko o kilka pozycji, inne powodują, że strony nie ma wcale przy zapytaniach na daną frazę.
Filtr nakładany jest zazwyczaj na pojedyncze słowo kluczowe lub grupę podobnie „linkowanych” fraz. Czas nałożenia filtru liczony jest w miesiącach, a „wyjście” z niego jest pracochłonne i trudne. Uzyskanie filtru jest najczęściej skutkiem pospiesznegoamatorskiego pozycjonowania, ale zdarzają się filtry „samoistne” wynikające ze zmian wag w algorytmach wyszukiwania.
Najnowsze artykuły na blogu:
Zamierzasz zorganizować promocję w sklepie internetowym? Skorzystaj z naszych wskazówek i...
Google Tag Manager to narzędzie ułatwiające wdrażanie kodów śledzących na stronę internetową bez...
Opracowana strategia content marketingowa pomaga budować rozpoznawalność marki, zwiększać...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Nie tylko analitycy internetowi korzystają z Google Analytics - narzędziem wspierają się także...