Co to jest filtr wyszukiwarki? - Blog Artefakt

Filtr wyszukiwarki

/ Słownik SEO
Narzędzia i aplikacje internetowe
Filtr wyszukiwarki – to element algorytmu wyszukiwarki. Pojawia się wtedy, kiedy zachodzi podejrzenie, że pozycja strony w wynikach wyszukiwania została osiągnięta w sposób „nienaturalny” np.: przez zbyt duży przyrost ilości linków.
Efektem działania filtru jest obniżenie pozycji strony. Filtry mają różną moc – jedne obniżają tylko o kilka pozycji, inne powodują, że strony nie ma wcale przy zapytaniach na daną frazę.
Filtr nakładany jest zazwyczaj na pojedyncze słowo kluczowe lub grupę podobnie „linkowanych” fraz. Czas nałożenia filtru liczony jest w miesiącach, a „wyjście” z niego jest pracochłonne i trudne. Uzyskanie filtru jest najczęściej skutkiem pospiesznegoamatorskiego pozycjonowania, ale zdarzają się filtry „samoistne” wynikające ze zmian wag w algorytmach wyszukiwania.
Raport Skuteczności w GSC powstaje w oparciu o kanoniczne adresy URL. Sprawdź, co wywoła ta zmiana...
W połowie stycznia 2019 roku amerykański gigant udostępnił Asystenta Google w polskiej wersji...
Teksty publikowane w mediach społecznościowych są coraz lepiej indeksowane przez wyszukiwarkę...
Podsumowujemy branżę SEO w 2018 roku i prognozujemy najważniejsze wyzwania na 2019 r. Czy czeka nas...