Filtr wyszukiwarki

/ Słownik SEO
Narzędzia i aplikacje internetowe
Filtr wyszukiwarki – to element algorytmu wyszukiwarki. Pojawia się wtedy, kiedy zachodzi podejrzenie, że pozycja strony w wynikach wyszukiwania została osiągnięta w sposób „nienaturalny” np.: przez zbyt duży przyrost ilości linków.
Efektem działania filtru jest obniżenie pozycji strony. Filtry mają różną moc – jedne obniżają tylko o kilka pozycji, inne powodują, że strony nie ma wcale przy zapytaniach na daną frazę.
Filtr nakładany jest zazwyczaj na pojedyncze słowo kluczowe lub grupę podobnie „linkowanych” fraz. Czas nałożenia filtru liczony jest w miesiącach, a „wyjście” z niego jest pracochłonne i trudne. Uzyskanie filtru jest najczęściej skutkiem pospiesznegoamatorskiego pozycjonowania, ale zdarzają się filtry „samoistne” wynikające ze zmian wag w algorytmach wyszukiwania.
Najnowsze artykuły na blogu:
Skorzystaj z naszej instrukcji zakładania konta w Menedżerze Reklam, by rozpocząć płatną promocję...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 98% użytkowników korzysta z...
Jeśli Twoja strona ucierpiała po kolejnym core update'cie, koniecznie sprawdź wskazówki od Google....
Analizujemy, jakie czynniki rankingowe miały wpływ na zmiany w pozycjach po September 2019 Core...
Chciałbyś wyciągnąć informacje o widoczności swojego serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania?...