Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
13.02.2015 | czas czytania: min | SEO | autor: Artefakt

Mało treści o niewielkiej lub żadnej wartości

Mało treści o niewielkiej lub żadnej wartości

Ogromną wartość strony stanowi jej oryginalna, przydatna użytkownikowi treść. Specjaliści działający w branży SEO uważają unikalną treść za jedną z podstaw prawidłowej optymalizacji strony, bez której nie ma możliwości osiągnięcia wysokich pozycji na liście wyników wyszukiwania.

Google informuje o wartościowej treści  w swoich wskazówkach dotyczących jakości, jednak od niedawna właścicieli stron może również spotkać kara za “mało treści o niewielkiej lub żadnej wartości” w obrębie witryny. Nakładając ten typ kary-filtru, Google wyjaśnia:

Wygląda na to, że ta witryna składa się w znacznej części ze stron o niskiej jakości lub niewielkiej ilości treści, które nie są zbyt przydatne użytkownikom (mogą to być na przykład zawierające niewiele treści strony dotyczące podmiotów stowarzyszonych, strony szablonowe, strony przejściowe, materiały wygenerowane automatycznie lub skopiowane).

Czym charakteryzują się typy stron wymienione w tej wiadomości?

Strony stowarzyszone zawierają opisy produktów pobrane z serwisu producenta. Ten, jako reklamodawca, udostępnia treści, które następnie są dodawane na strony szablonowe. Na takich stronach właściciel umieszcza link do zakupu produktu i zarabia na dokonaniu transakcji przez użytkownika. Powielanie tych samych treści na wielu stronach tworzy ich kopie, czyli nie wnosi nic nowego, wartościowego. Oryginalna treść to najlepszy sposób na atrakcyjne zaprezentowanie oferowanego produktu, a dzięki technikom perswazyjnym można użytkownika skutecznie zachęcić do zakupu.

Z kolei na stronach szablonowych występuje tzw. uboga dystrybucja, czyli pobieranie treści z innych źródeł. Właściciele witryn często idą na skróty, pobierając treści z baz darmowych artykułów, kanałów RSS czy innych stron, takich jak np. Wikipedia. Tak dodana treść nie stanowi prawie żadnej wartości dla użytkownika, a dla bota wyszukiwarki może być silnym argumentem przemawiającym za utratą widoczności w wynikach wyszukiwania.

Strony przejściowe (doorway sites), jak sama nazwa wskazuje, mają służyć tylko do przekierowania użytkownika na inną docelową stronę. Zazwyczaj nie stanowią one żadnej wartości dla użytkownika. Zawierają powtarzające się treści, a jedyną różnicą pomiędzy nimi jest słowo kluczowe. Weźmy przykład firmy, która świadczy usługi BHP w różnych miastach Polski. Chcąc być wysoko w wynikach na zapytania o te usługi w Warszawie, ale też Gdańsku i Krakowie, powstaną strony zoptymalizowane pod konkretne słowa kluczowe, każda dotycząca usług BHP w innej miejscowości. Funkcja takich stron może nam przypominać tzw. landing pages, jednak główna różnica pomiędzy nimi to właśnie powielona treść niskiej jakości na stronach przejściowych.

Wszystkie powyższe typy stron wyróżnia ta sama cecha: brak oryginalnej treści. Dlatego każdy właściciel witryny, niezależnie od jej typu, za główny priorytet przy jej tworzeniu powinien mieć właśnie unikalną treść. Jeśli więc twoja witryna nie spełnia tego podstawowego wymagania, zacznij ją na nowo optymalizować, pamiętając o wartości, jakiej wymagają użytkownicy. Tym sposobem zyskasz ich zaufanie i będziesz pewny, że na stronę nie zostanie nałożony filtr z powodu niskiej jakości treści.

Pamiętaj:

  • Nie kopiuj artykułów, które są na czasie, by podbić popularność swojej strony. Napisz własny artykuł na temat twojego punktu widzenia, wnosząc do dyskusji nowe spojrzenie, pomysły i dodatkową wartość.
  • Posiadając stronę oferującą różne produkty, twórz oryginalne opisy, uzupełniaj je o dodatkowe elementy jak np. filmy, infografiki czy prezentacje. To wyróżni twoją stronę spośród wielu innych, które łączy ta sama treść.
  • Twórz treści, z których będziesz dumny. Zyskasz tym popularność wśród użytkowników i wysoką ocenę wartości twojej strony od Google.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

strona na fb 13.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | social media

Jak stworzyć stronę na FB krok po kroku? Przewodnik dla początkujących

Prowadzisz firmę i zastanawiasz się, jak założyć stronę firmową na Facebooku, która naprawdę przyciąga klientów? Wielu przedsiębiorców tworzy fanpage bez strategii, czego efektem jest profil, który ma kilka polubień i żadnego zapytania ofertowego. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak utworzyć stronę biznesową na Facebooku, ustawić wszystkie jej główne elementy i prowadzić ją tak, by działała jak skuteczne narzędzie marketingowe. Po tej lekturze będziesz wiedzieć, jak prowadzić firmowy fanpage w sposób profesjonalny, zwiększając rozpoznawalność marki i sprzedaż, bez przepalania budżetu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt