Atrybut Alt

/ Słownik SEO
obrazki atrybut alt

Atrybut alt służy do wstawienia alternatywnego opisu obrazka, który umieszczony został na stronie internetowej. Opis dla użytkownika jest widoczny tylko wtedy, gdy nie można wczytać grafiki na stronie. Roboty wyszukiwarek nie analizują obrazków tak, jak ludzie. O tym, co znajduje się na grafice, dowiadują się z uzupełnionego atrybutu alt.

Brak opisu alternatywnego dla wyszukiwarki jest równoznaczny z brakiem grafiki na stronie. Atrybut alt to jeden z ważniejszych elementów optymalizacji strony internetowej mający wpływ na pozycje domeny w wynikach wyszukiwania.

Opis alternatywny jest również „czytany” przez osoby z wadą wzroku, posługujące się specjalnymi programami do przeglądania stron internetowych.

Najnowsze artykuły na blogu:
Rozpoczynasz współpracę z agencją w zakresie prowadzenia płatnych kampanii Facebook Ads?...
Robimy przegląd najpopularniejszych social media pod kątem transmisji na żywo. Sprawdź, w jaki...
Google zmienia sposób wyświetlania zapytań z boksami Direct Answer - strona z DA znika z pierwszej...
Przedstawiamy ranking systemów płatności elektronicznych. Jeśli nie wiesz, na jaką bramkę płatności...
Prowadzenie lokalnego biznesu nie wyklucza z promocji na Instagramie. Lokalne marki doskonale radzą...