Co to jest atrybut alt? - Blog Artefakt

Atrybut Alt

/ Słownik SEO
obrazki atrybut alt

Atrybut alt służy do wstawienia alternatywnego opisu obrazka, który umieszczony został na stronie internetowej. Opis dla użytkownika jest widoczny tylko wtedy, gdy nie można wczytać grafiki na stronie. Roboty wyszukiwarek nie analizują obrazków tak, jak ludzie. O tym, co znajduje się na grafice, dowiadują się z uzupełnionego atrybutu alt.

Brak opisu alternatywnego dla wyszukiwarki jest równoznaczny z brakiem grafiki na stronie. Atrybut alt to jeden z ważniejszych elementów optymalizacji strony internetowej mający wpływ na pozycje domeny w wynikach wyszukiwania.

Opis alternatywny jest również „czytany” przez osoby z wadą wzroku, posługujące się specjalnymi programami do przeglądania internetu.

Raport Skuteczności w GSC powstaje w oparciu o kanoniczne adresy URL. Sprawdź, co wywoła ta zmiana...
W połowie stycznia 2019 roku amerykański gigant udostępnił Asystenta Google w polskiej wersji...
Teksty publikowane w mediach społecznościowych są coraz lepiej indeksowane przez wyszukiwarkę...
Podsumowujemy branżę SEO w 2018 roku i prognozujemy najważniejsze wyzwania na 2019 r. Czy czeka nas...