Co to jest atrybut alt? - Blog Artefakt

Atrybut Alt

15.03.2017 / Słownik SEO
obrazki atrybut alt

Atrybut alt służy do wstawienia alternatywnego opisu obrazka, który umieszczony został na stronie internetowej. Opis dla użytkownika jest widoczny tylko wtedy, gdy nie można wczytać grafiki na stronie. Roboty wyszukiwarek nie analizują obrazków tak, jak ludzie. O tym, co znajduje się na grafice, dowiadują się z uzupełnionego atrybutu alt.

Brak opisu alternatywnego dla wyszukiwarki jest równoznaczny z brakiem grafiki na stronie. Atrybut alt to jeden z ważniejszych elementów optymalizacji strony internetowej mający wpływ na pozycje domeny w wynikach wyszukiwania.

Opis alternatywny jest również „czytany” przez osoby z wadą wzroku, posługujące się specjalnymi programami do przeglądania internetu.

Również na naszym blogu
Prowadząc hotel czy pensjonat, warto zadbać o zwiększenie widoczności strony internetowej w...
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...