Atrybut Alt

/ Słownik SEO
obrazki atrybut alt

Atrybut alt służy do wstawienia alternatywnego opisu obrazka, który umieszczony został na stronie internetowej. Opis dla użytkownika jest widoczny tylko wtedy, gdy nie można wczytać grafiki na stronie. Roboty wyszukiwarek nie analizują obrazków tak, jak ludzie. O tym, co znajduje się na grafice, dowiadują się z uzupełnionego atrybutu alt.

Brak opisu alternatywnego dla wyszukiwarki jest równoznaczny z brakiem grafiki na stronie. Atrybut alt to jeden z ważniejszych elementów optymalizacji strony internetowej mający wpływ na pozycje domeny w wynikach wyszukiwania.

Opis alternatywny jest również „czytany” przez osoby z wadą wzroku, posługujące się specjalnymi programami do przeglądania stron internetowych.

Chcesz zaistnieć na Instagramie? Sprawdź nasze sposoby na zdobycie nowych followersów i...
Poznaj 12 narzędzi do analizy danych, które pomogą Ci poznać użytkowników i poprawić współczynnik...
Czy prowadzenie profili w mediach społecznościowych ma wpływ na pozycjonowanie strony? W jaki...
Podpowiadamy, jak pozycjonować sklep internetowy na systemie Comarch e-Sklep. Skorzystaj z naszych...
Jak sprawdzić, czy wyszukiwarka Google wdrożyła nowy update? Skorzystaj z 7 proponowanych przez nas...