SEO w 3 miesiące – czy to możliwe? Wyzwanie Konesera przyjęte

/ SEO
szybkie pozycjonowanie lokalne

Kiedy jako praktyk dowiaduję się od klienta, że ktoś oferuje gigantyczne wzrosty po zaledwie 3 miesiącach pozycjonowania, uśmiecham się i najczęściej radzę jak najszybciej zmienić pozycjonera. Zdarza się, że nieświadomi właściciele biznesów skuszeni szybkim efektem podpisują krótkoterminowe umowy SEO na duże sumy, ryzykując kondycją swojej domeny. Przedsiębiorcy liczą na szybki zwrot inwestycji i tkwią w błędnym przeświadczeniu, że większy nakład początkowy po niedługim czasie zwróci się z nawiązką. Niestety zdecydowana większość klientów, z którymi miałem okazję współpracować jako ich kolejny pozycjoner, dzieliła się ze mną innymi historiami. Obiecanych wzrostów i zysków nie było, za to domeny wymagały usunięcia spamu.

Prawda o szybkim pozycjonowaniu jest taka, że zaledwie ułamek serwisów może osiągnąć wzrosty w bardzo krótkim czasie (szczególnie w kontekście wartościowego ruchu organicznego). Już na początku musimy powtórzyć – zazwyczaj efekty pozycjonowania pojawiają się po dłuższym okresie! Tylko mocne domeny mogą liczyć na szybkie efekty, ale powiedzmy sobie szczerze – już wcześniej mocno inwestowały w swoje strony i działania SEO.

Kim jest tytułowy Koneser?

Zanim przejdziemy do podsumowania efektów, przedstawmy naszego bohatera case study – Konesera. Koneser, a właściwie Centrum Praskie Koneser, to unikatowe miejsce na mapie Polski. Obiekt, znajdujący się na terenie zabytkowej Wytwórni Wódek „Koneser”, jest pierwszym kulturalno-rozrywkowym centrum w stolicy. Kompleks znajduje się na warszawskiej Pradze i oferuje wiele atrakcji dla osób w różnym wieku. W środku odnajdziemy restauracje, puby i kawiarnie, a wśród nich miejsca docenione przez Przewodnik Michelin (fr. Guide Michelin) czy Gault&Millaut. Można spotkać się tu na kawę z przyjaciółmi, spotkanie biznesowe, randkę czy rocznicę ślubu.

pozycjonowanie lokalne sklepu

W postindustrialnej przestrzeni Konesera zrobimy zakupy w supermarketach, obejrzymy wystawę sztuki, skorzystamy z usług fryzjera, a także kupimy ubrania i książki. Obiekty mieszące się w Koneserze kompleksowo zadbają o nasze potrzeby – zdrowie i urodę czy rozrywkę. W Centrum Praskie Koneser zarezerwujemy nocleg oraz wynajmiemy pięknie zaprojektowane wnętrza biurowe. Na terenie obiektu skorzystamy z myjni samochodowej, klubu fitness oraz centrum medycznego. Atutem miejsca jest doskonała lokalizacja i bliskie sąsiedztwo najważniejszych punktów Warszawy.

Plac Konesera i jego wnętrza to również przestrzeń kreatywna dla dorosłych i dzieci. Prawie 7000 m kw. powierzchni eventowych pozwala na organizację imprez w samym centrum stolicy m.in. koncertów, spektakli teatralnych, festiwali, konferencji, targów i wystaw. Centrum Praskie Koneser to miejsce, w którym zarówno mieszkańcy Warszawy i dzielnicy Pragi, jak i turyści mogą fantastycznie spędzić wolny czas. Szczególnie że oferta kompleksowej przestrzeni kulturalno-rozrywkowej dynamicznie się zmienia i jest wyjątkowo bogata.

Jak osiągnęliśmy wysoki wzrost widoczności na stronie koneser.eu?

Wyzwaniem, przed którym postawił nas Koneser, było przyciągnięcie nowych klientów – zarówno mieszkańców miasta Warszawa, jak i turystów przyjeżdzających do stolicy w poszukiwaniu ciekawych miejsc i rozrywki. Zanim jednak przejdziemy do wyników naszych działań, opiszemy, co zrobiliśmy na stronie, jak wyglądał proces pozycjonowania i jakie wyznaczyliśmy cele.

Krok 1. Zapoznanie się z branżą Klienta i jego usługami

Aby skutecznie przeprowadzić proces pozycjonowania należy poznać specyfikę klienta i przeanalizować jego branżę. Pozycjonowana domena koneser.eu to nie e-commerce ani klasyczna strona usługowa. Punktem wyjścia pozycjonowania było zrozumienie koncepcji działania Centrum Praskiego Koneser i spełnianych przez niego potrzeb, a także zlokalizowanie potencjalnych odbiorców i odpowiedzenie sobie na pytania: kim są i czego szukają.

Krok 2. Zbadanie potencjału Konesera w Internecie

Na tym etapie konieczne było sprawdzenie, na jakie słowa kluczowe i gdzie domena już się pokazuje w organicznych wynikach wyszukiwania. Pomocne również było zbadanie profilu linków, które stanowiło punkt wyjścia do dalszych działania off-site. Sprawdziliśmy również pozycjonowanie lokalne i widoczność centrum kulturalno-rozrywkowego i jego podmiotów (np. centrum medycznego, fitnessu, hotelu) w wizytówce Google Moja Firma. Ten etap pozwolił nam oszacować, co mogliśmy i co powinniśmy byli wykorzystać, aby zwiększyć widoczność. Potencjał firmy w Internecie to również znalezienie mocnych stron działalności, które dają możliwość rozwoju serwisu.

Krok 3. Wyznaczenie celów

Wyznaczenie kierunku pozycjonowania jest niezwykle ważne. W tym kroku skupiliśmy się na tym, co Koneser może zaoferować grupie docelowej i oszacowaniu możliwego ruchu na stronie. Określenie potencjału witryny polega na wybraniu odpowiednich fraz pod pozycjonowanie. To także moment, w którym razem z klientem ustalamy sposób mierzenia efektów (konwersji) i kiedy będziemy mogli mówić o zadowoleniu z wyników pozycjonowania. W tym przypadku chcieliśmy osiągnąć:

  • Cel długoterminowy: budowanie popularności miejsca w Internecie, która doprowadzi do wzrostu odwiedzin.
  • Cel krótkoterminowy: zbudowanie odpowiednich kategorii na stronie, które będą odpowiadać na potrzeby grupy docelowej.

    Krok 4. Zbudowanie strategii on-site i jej realizacja

    Realizacja strategii pozycjonowania to najbardziej czasochłonny etap prac. Znając grupę docelową i cele klienta mogliśmy przystąpić do wprowadzania zmian na stronie. Co zrobiliśmy?

    • stworzyliśmy aż 13 nowych podstron,
    • przygotowaliśmy odpowiednie słowa kluczowe dla każdej kategorii tematycznej,
    • przygotowaliśmy odpowiednie słowa kluczowe dla każdego lokalu, miejsca w Koneserze,
    • zoptymalizowaliśmy tytuły i nagłówki podstron,
    • rozbudowaliśmy menu górne,
    • ustaliliśmy, które podstrony powinny być indeksowane, a które nie,
    • przygotowaliśmy przekierowania,
    • stworzyliśmy bloga,
    • przygotowaliśmy około 110 000 zzs treści.

    Widoczność domeny koneser.eu

    Wspólne działania z Koneser rozpoczęliśmy w maju 2021 roku. Warto przypomnieć, że domena koneser.eu to wyjątek, o którym pisaliśmy we wstępie. Rzadko zdarza się strona internetowa, której efekty pozycjonowania widać tak szybko. Dużym ułatwieniem była silna domena koneser.eu, która pozwoliła na uzyskanie błyskawicznej widoczności. W standardowym pozycjonowaniu musimy najpierw zdobyć zaufanie Google, poprawić niedociągnięcia techniczne, a dopiero potem optymalizować. W tym przypadku skupiliśmy się na ostatnim elemencie. Dzięki pomocy Klienta i jego zaangażowaniu strona pomnożyła startową widoczność (wg danych w Senuto) we wszystkich zakresach pozycji trzykrotnie i to zaledwie w 3 miesiące.

    Liczba fraz w TOP 3 – wzrost o ponad 250% w 3 miesiące

    01.05.2021 serwis pojawiał się w organicznych wynikach wyszukiwania na pozycjach 1-3 dla 22 fraz. 01.08.2021 liczba ta wynosiła 78. To wzrost o 254%!

    top 3 case study koneser

    Źródło: Senuto

    Liczba fraz w TOP 10 – wzrost o ponad 200% w 3 miesiące

    01.05.2021 serwis pojawiał się w organicznych wynikach wyszukiwania na pozycjach 1-10 dla 107 fraz. 01.08.2021 liczba ta wynosiła 324. To wzrost o 202%!

    top 10 case study, szybki wzrost widoczności

    Źródło: Senuto

    Liczba fraz w TOP 50 – wzrost o ponad 270% w 3 miesiące

    01.05.2021 serwis pojawiał się w organicznych wynikach wyszukiwania na pozycjach 1-50 dla 854 fraz. 01.08.2021 liczba ta wynosiła 3197. To wzrost o 274%!

    top 50, case study, wzrosty pozycjonowanie

    Ruch organiczny koneser.eu

    Klient pozwolił nam także podzielić się danymi z narzędzia Google Analytics. Oczywiście zaprezentowane dane dotyczą wyłącznie ruchu organicznego.

    Porównywanie danych z 01.05.2021 i 01.08.2021 nie byłoby najlepszym rozwiązaniem (mimo gigantycznego wzrostu). Jeśli chcemy zachować standardy obiektywizmu, powinniśmy porównać te same okresy rok do roku. Porównaliśmy zatem 01.05.2020-31.07.2020 z 01.05.2021-31.07.2021.

    Sesje z bezpłatnych wejść z wyszukiwarek – wzrost o 227%

    Porównanie dokładnie tych samych okresów rok do roku pozwala nam wskazać skalę wzrostu. Pierwsza grafika to wykres prezentujący liczbę sesji organicznych w danym okresie w roku 2021 (niebieski) i w roku 2020 (pomarańczowy).

    ruch organiczny case study

    Źródło: Google Analytics

    Dane liczbowe znajdują się poniżej:

    ga case study

    Źródło: Google Analytics

    Liczba sesji wygenerowanych w ruchu organicznym, rok do roku wzrosła z 34 174 do 112 048. To wzrost o ponad 227%! Dodatkowo cieszy nas fakt, że współczynnik odrzuceń zmalał o ponad 45%.

    Liczba nowych użytkowników w ruchu organicznym – wzrost o 208%

    W porównywanym okresie nie tylko wzrosła liczba sesji organicznych. Okazuje się, że wzrósł również inny, jeszcze ważniejszy wskaźnik – liczba nowych użytkowników. Wartość ta zwiększyła się z 26 032 w roku 2020, do 80 184 w roku 2021, czyli o ponad 208%.

    liczba nowych użytkowników case study

    Źródło: Google Analytics

    Podsumowanie

    Czy SEO w 3 miesiące może doprowadzić do satysfakcjonujących wyników? Najczęściej nie jest to możliwe. Pozycjonowanie wymaga czasu. Okres, w którym zaczną pojawiać się satysfakcjonujące efekty, zależy od wielu czynników – najważniejsze to historia domeny, stan serwisu, budżet klienta oraz wiedza i doświadczenie specjalisty. Współpraca Artefakt.pl z Koneserem trwa niecałe 4 miesiące. Duże i szybkie wzrosty zwiastują kolejne sukcesy w pozycjonowaniu tej domeny. Opisana wyżej strategia była pierwszym krokiem do dalszych działań SEO. Nadal będziemy inwestować w dużą ilość contentu, rozbudowywanie profilu linków czy aktualizację strony. Razem z Klientem stworzyliśmy plan działania na następne miesiące, który odpowiednio realizowany powinien przynieść jeszcze większe wzrosty, którymi być może jeszcze się pochwalimy.

    Dziękujemy Klientowi za możliwość udostępnienia informacji o firmie.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Najnowsze artykuły na blogu:
    Czym jest link baiting i dlaczego warto korzystać z tej strategii linkowania? Poznaj sposób na...
    Czy warto korzystać z tzw. clickbaitów? Jak tworzyć dobre clickbaity, które przyciągną klientów?...
    Czy chcesz zwiększyć konwersję w sklepie internetowym, ale nie wiesz, jak zrobić to skutecznie?...
    Jaki jest najlepszy czas publikacji na Facebooku czy Instagramie? Kiedy warto zaplanować post na...
    Czy po migracji serwisu można osiągnąć wzrosty w widoczności TOP3 nawet o 350%? Okazuje się, że...