Planując rozpoczęcie działalności w sieci, należy przemyśleć wiele kwestii związanych z prowadzeniem biznesu w e-commerce. Model biznesowy powinien uwzględniać nie tylko precyzyjnie określoną grupę klientów, ale także wybór domeny, strukturę serwisu, sposoby promocji w internecie, czyli elementy związane z obecnością firmy w sieci. Jak zdobyć przewagę w wirtualnym rynku i nie zostać pożartym przez konkurentów? Odpowiedzią jest usługa prepozycjonowania, która skutecznie przygotuje serwis i przedsiębiorcę do prowadzenia działalności w internecie.
Co to jest prepozycjonowanie?
Usługa prepozycjonowania polega na przygotowaniu domeny oraz serwisu pod pozycjonowanie właściwe, w sytuacji w której witryna jeszcze fizycznie nie istnieje lub jej obecna forma nie umożliwia podejmowania skutecznych działań SEO.
Dla kogo jest usługa prepozycjonowania?
Rekomendujemy tę usługę serwisom, które dopiero powstają bądź są w trakcie prac projektowych i znajdują się w wersji developerskiej.
Działania projektowe zajmują dużo czasu, więc warto wykorzystać ten okres i równolegle rozpocząć pracę nad obecnością witryny w sieci.
Co wchodzi w zakres prepozycjonowania?
- Rekomendacja przyjaznego pozycjonowaniu CMS / platformy sklepowej,
- Przygotowanie zaleceń optymalizacyjnych dla projektowanej strony internetowej,
- Opiniowanie kolejnych etapów projektowych,
- Niestandardowe analizy, np. sprawdzenie, czy wybrana domena z rynku wtórnego nie jest zaspamowana.
SEO light obejmuje również pozyskanie wartoścowych linków dla domeny, by w momencie uruchomienia witryna znajdowała się już w indeksie Google i rozpoczęła swoją walkę o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.
Jakie są korzyści SEO light?
- Szybsza indeksacja serwisu przez roboty Google jeszcze przed właściwym SEO,
- Tworzenie historii domeny oraz wstępnego profilu linków, co pomaga osiągnąć stabilną pozycję w rankingu Google,
- Spora oszczędność czasu – skraca czas oczekiwania na wyniki pozycjonowania właściwego.
Ile trwa prepozycjonowanie?
Przeważnie usługa prepozycjonowania obejmuje 1-2 miesiące, ale w zależności od potrzeb klienta czas realizacji działań SEO light może ulec wydłużeniu (dzieje się tak w przypadku dużych serwisów). Po tym okresie umowa przechodzi na docelowe, „pełnowymiarowe” działania SEO, czyli pozycjonowanie strony internetowej.
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?
Rozmawiając z klientami o planach biznesowych, często zauważamy błędne podejście do momentu rozpoczęcia współpracy z agencją SEO. W wielu przypadkach zbyt późno właściciele serwisów zaczynają interesować się marketingiem internetowym. To z kolei powoduje, że praca nad zwiększeniem widoczności firmy w sieci zajmuje dużo czasu, a zdobywanie konwersji jest kosztowne.
Kolejne etapy prowadzenia działalności w branży e-commerce można przedstawić za pomocą uproszczonego modelu:
- Wybór domeny.
- Praca nad stroną internetową.
- Marketing internetowy (SEO, SEM, ePR).
- Sprzedaż.
Na którym etapie warto podjąć współpracę z agencją SEO? Już na pierwszym! Pozwoli to na uniknięcie problemów z domeną oraz optymalizacją serwisu i wyeliminuje większość błędów, z którymi zmagają się na co dzień właściciele starszych serwisów. Konsultacje SEO wchodzące w skład usługi prepozycjonowania przygotują witrynę do pozycjonowania właściwego. W momencie jej uruchomienia zalecenia optymalizacyjne będą już przygotowane. Po ich wdrożeniu i pozyskiwaniu wysokiej jakości linków rozpocznie się wędrówka domeny w górę rankingu Google.