Co to jest prepozycjonowanie? - Blog Artefakt

Prepozycjonowanie – czyli jak oszczędzić czas i pieniądze na działania SEO?

/ SEO
Użytkownik z tabletem

Planując rozpoczęcie działalności w sieci, należy przemyśleć wiele kwestii związanych z prowadzeniem biznesu w e-commerce. Model biznesowy powinien uwzględniać nie tylko precyzyjnie określoną grupę klientów, ale także wybór domeny, strukturę serwisu, sposoby promocji w internecie, czyli elementy związane z obecnością firmy w sieci. Jak zdobyć przewagę w wirtualnym rynku i nie zostać pożartym przez konkurentów? Odpowiedzią jest usługa prepozycjonowania, która skutecznie przygotuje serwis i przedsiębiorcę do prowadzenia działalności w internecie.

 

Co to jest prepozycjonowanie?

Usługa prepozycjonowania polega na przygotowaniu domeny oraz serwisu pod pozycjonowanie właściwe, w sytuacji w której witryna jeszcze fizycznie nie istnieje lub jej obecna forma nie umożliwia podejmowania skutecznych działań SEO.

Prepozycjonowanie

Dla kogo jest usługa prepozycjonowania?

Rekomendujemy tę usługę serwisom, które dopiero powstają bądź są w trakcie prac projektowych i znajdują się w wersji developerskiej.

Działania projektowe zajmują dużo czasu, więc warto wykorzystać ten okres i równolegle rozpocząć pracę nad obecnością witryny w sieci.

 

Co wchodzi w zakres prepozycjonowania?

  • Rekomendacja przyjaznego pozycjonowaniu CMS / platformy sklepowej,
  • Przygotowanie zaleceń optymalizacyjnych dla projektowanej strony internetowej,
  • Opiniowanie kolejnych etapów projektowych,
  • Niestandardowe analizy, np. sprawdzenie, czy wybrana domena z rynku wtórnego nie jest zaspamowana.

SEO light obejmuje również pozyskanie wartoścowych linków dla domeny, by w momencie uruchomienia witryna znajdowała się już w indeksie Google i rozpoczęła swoją walkę o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

 

Jakie są korzyści SEO light?

  • Szybsza indeksacja serwisu przez roboty Google jeszcze przed właściwym SEO,
  • Tworzenie historii domeny oraz wstępnego profilu linków, co pomaga osiągnąć stabilną pozycję w rankingu Google,
  • Spora oszczędność czasu – skraca czas oczekiwania na wyniki pozycjonowania właściwego.

 

Ile trwa prepozycjonowanie?

Przeważnie usługa prepozycjonowania obejmuje 1-2 miesiące, ale w zależności od potrzeb klienta czas realizacji działań SEO light może ulec wydłużeniu (dzieje się tak w przypadku dużych serwisów). Po tym okresie umowa przechodzi na docelowe, „pełnowymiarowe” działania SEO, czyli pozycjonowanie strony internetowej.

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Rozmawiając z klientami o planach biznesowych, często zauważamy błędne podejście do momentu rozpoczęcia współpracy z agencją SEO. W wielu przypadkach zbyt późno właściciele serwisów zaczynają interesować się marketingiem internetowym. To z kolei powoduje, że praca nad zwiększeniem widoczności firmy w sieci zajmuje dużo czasu, a zdobywanie konwersji jest kosztowne.

Kolejne etapy prowadzenia działalności w branży e-commerce można przedstawić za pomocą uproszczonego modelu:

  1. Wybór domeny.
  2. Praca nad stroną internetową.
  3. Marketing internetowy (SEO, SEM, ePR).
  4. Sprzedaż.

Usługa prepozycjonowania

Na którym etapie warto podjąć współpracę z agencją SEO? Już na pierwszym! Pozwoli to na uniknięcie problemów z domeną oraz optymalizacją serwisu i wyeliminuje większość błędów, z którymi zmagają się na co dzień właściciele starszych serwisów. Konsultacje SEO wchodzące w skład usługi prepozycjonowania przygotują witrynę do pozycjonowania właściwego. W momencie jej uruchomienia zalecenia optymalizacyjne będą już przygotowane. Po ich wdrożeniu  i pozyskiwaniu wysokiej jakości linków rozpocznie się wędrówka domeny w górę rankingu Google.

Również na naszym blogu
Wskazówki Google dla Webmasterów to rozbudowany dokument, w którym zawarte są dobre praktyki...
Semantyczne słowa kluczowe pomagają nasycić treść frazami, które wspomogą pozycjonowanie serwisu...
Pozycjonowanie sezonowe pomaga zwiększyć współczynnik konwersji w szczycie sezonu. Jak realizować...
Pisanie tekstów na nową stronę internetową to nie lada wyzwanie. Podpowiadamy, jak zaplanować...
Prowadząc stronę na Facebooku należy unikać 13 kardynalnych błędów, które utrudniają budowanie...