Wizytówka lokalu w Google Maps
Informacje z map wyświetlają się również bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, dlatego warto zwiększyć swoje szanse i założyć wizytówkę w Google Moja Firma. Należy uzupełnić wszystkie dane, które okażą się pomocne dla potencjalnych klientów. W przypadku lokali gastronomicznych będą to: nazwa, dokładny adres, numer telefonu, adres witryny internetowej oraz godziny otwarcia. Dzięki poprawnym informacjom użytkownicy będą mogli np. skontaktować się z restauracją z poziomu wyszukiwarki.
W zeszłym roku Google oddał w ręce właścicieli punktów gastronomicznych dodatkowe narzędzie do zaktywizowania konsumentów. Zyskali możliwość umieszczania w wizytówce lokalnych adresów URL, które zachęcają do podjęcia bezpośredniej akcji. Dzięki przyciskom call to action potencjalny klient może: zarezerwować stolik, złożyć zamówienie czy przejrzeć dostępne menu. Po kliknięciu zostanie przekierowany na konkretną podstronę lokalu, gdzie dokończy wybrany proces.
Zdjęcia, filmy i wirtualny spacer po restauracji
Rzeczowe informacje to nie jedyny czynnik, który oddziałuje na użytkowników. Jeśli zależy Ci na przyciągnięciu gości do lokalu, musisz pamiętać również o wrażeniach wizualnych. Do wizytówki GMF możesz dodać zdjęcia, aby pokazać to, co czeka na klientów na miejscu. Pamiętaj jednak, że duże znaczenie ma jakość multimediów. Zwróć uwagę, czy fotografie dobrze oddają charakter wnętrza restauracji, czy prezentowane potrawy zachęcają do skosztowania. Udostępniaj wyłącznie autorskie materiały.
Chcesz dokładniej zaprezentować wystrój swojej kawiarni lub pubu? Sięgnij po dobrodziejstwa wirtualnej rzeczywistości. Spacer w technologii Google Street View możesz zaimplementować w wizytówce Google Moja Firma (bez żadnych opłat), a także na swojej stronie internetowej. Co prawda, zaproszenie profesjonalnego fotografa do wykonania specjalnych zdjęć 360’ wiąże się z jednorazowymi kosztami, ale stanowi opłacalną inwestycję, która pozytywnie wpłynie na wizerunek restauracji. Prezentacja wyświetla się na ekranach komputerów stacjonarnych, jak i na smartfonach czy tabletach.
Lokalni przewodnicy ocenią Twój lokal
Z biegiem czasu Google dostrzegł, że konsumenci sugerują się ocenami innych i wprowadził usługę Lokalni Przewodnicy Google. W ramach programu budowania społeczności ludzi dzielących się wrażeniami z odwiedzonych miejsc, użytkownicy (osoby prywatne z kontem Google) mogą publikować pomocne recenzje, szczegółowe opinie, zdjęcia, a nawet filmy. To duża szansa dla firm z branży gastronomicznej na zwiększenie popularności punktów serwujących jedzenie.
Lokalni przewodnicy oceniający kawiarnie, lodziarnie, puby czy bistro samodzielnie opracowują recenzję po wizycie oraz wypełniają specjalny formularz, w którym udzielają odpowiedzi na pytania pomocnicze. W przypadku lokali gastronomicznych Google pyta m.in.:
- Jak drogie jest to miejsce?
- Czy w danym lokalu zapłacimy kartą?
- Czy w danym lokalu panowała romantyczna atmosfera?
- Czy dany lokal serwuje desery?
- Czy dany lokal serwuje alkohol?
Opinie w sieci wpłyną na wizerunek lokalu
Klienci lokali gastronomicznych, jeśli akurat nie wybierają się do znanej i lubianej knajpki, chętnie sugerują się rekomendacjami znajomych lub poszukują odpowiedniego miejsca za pośrednictwem internetu. W drugim przypadku zdanie innych osób również ma ogromne znaczenie. Jak wynika z badań, aż 70% konsumentów ufa opiniom znalezionym w sieci. Nie należy więc bagatelizować komentarzy pozostawianych przez gości – mogą nie tylko wzmocnić, ale też narazić na szwank wizerunek restauracji.
Gdzie najczęściej internauci dzielą się wrażeniami po wizycie w lokalu? We wspomnianych wcześniej wizytówkach Google, na fanpage’ach na Facebooku, a także na platformach tematycznych, takich jak TripAdvisor (serwis agregujący opinie o usługach okołoturystycznych) czy Zomato, czyli portal gromadzący informacje o punktach gastronomicznych na całym świecie.