NAP pozycjonowanie lokalne

Opinie użytkowników na wizytówkach GMF w wynikach wyszukiwania

czas czytania: 5

min

W wyszukiwarce i w Google Maps na wizytówkach GMF pojawiły się fragmenty opinii użytkowników pojawiające się na zapytania dotyczące lokalnych przedsiębiorstw.

strona internetowa www

Paginacja przyjazna pozycjonowaniu stron – jak wdrożyć stronicowanie pod SEO?

czas czytania: 5

min

Paginacja, czyli podział treści na podstrony internetowe ułatwia użytkownikowi ich przyswajanie oraz nawigację w obrębie witryny. Jak wdrożyć stronicowanie przyjazne pozycjonowaniu? Przedstawiamy kilka wskazówek.

błąd 404

Stwórz stronę błędu 404 wspierającą konwersję – 10 kreatywnych komunikatów o błędzie 404

czas czytania: 5

min

Strona błędu 404 pojawia się na ekranie, aby poinformować użytkownika o braku poszukiwanej podstrony w witrynie internetowej. Przemyślana czterysta czwórka skutecznie wspomoże konwersję. Przedstawiamy 10 kreatywnych pomysłów.

Pozycjonowanie hoteli

Pozycjonowanie hoteli – praktyczne wskazówki

czas czytania: 5

min

Prowadząc hotel czy pensjonat, warto zadbać o zwiększenie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania w Google. Prezentujemy kilka najważniejszych działań, które skutecznie wspomogą SEO.

seo techniczne

Gdzie znajdują się dane dostępu FTP do hostingu (serwera)?

czas czytania: 5

min

Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było dokonać zmian w plikach źródłowych strony. Podpowiadamy, gdzie można znaleźć dostępy FTP do hostingu lub serwera.

Pozycjonowanie restauracji

Jak wypromować restaurację? Część pierwsza – skuteczne pozycjonowanie gastronomii

czas czytania: 5

min

Reklama kawiarni, pubu czy bistro to nie wszystko. Aby dać się znaleźć potencjalnym klientom, warto postawić na skuteczne pozycjonowanie restauracji. Przedstawiamy kompleksowy przewodnik, jak zwiększyć widoczność lokalu gastronomicznego w sieci.

lighthouse seo

Wtyczka Lighthouse od Google – przeprowadź podstawowy audyt SEO

czas czytania: 5

min

Googlowska wtyczka do przeglądarki Chrome – Lighthouse to narzędzie pomagające przeprowadzić podstawowy audyt strony internetowej. Nowym modułem jest SEO Audit, sprawdzający optymalizację serwisu.

kod strony

Kiedy stosować rel=”author” a kiedy rel=”publisher” na stronie internetowej?

czas czytania: 5

min

Rel=”publisher” i rel=”author” to meta tag służące do powiązania strony z profilem Google Plus. Sprawdź, kiedy stosować jeden, a kiedy drugi znacznik.

pozycjonowanie firm produkcyjnych

Pozycjonowanie firm produkcyjnych

czas czytania: 5

min

Pozycjonowanie firm produkcyjnych różni się od promowania działalności w sieci firm z innych branż. Przedstawiamy tajniki działań SEO podejmowanych dla producentów działających w sektorze B2B i B2C.

stop words

Stop words, czyli słowa pomijane przez wyszukiwarki

czas czytania: 5

min

Stop words to słowa, które są pomijane przez wyszukiwarki, ale nadają sens poszczególnym zdaniom. Jak optymalizować tekst pod SEO, zwracając uwagę na stop words?

prędkość ładowania strony

Lepsze wyniki w PageSpeed Insights za pomocą optymalizacji pliku .htaccess

czas czytania: 5

min

Optymalizacja w pliku .htaccess pozwoli poprawić rezultaty w Page Speed Insights, czyli czas ładowania strony, a także zachować swoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Podpowiadamy, jak to zrobić.

prędkość ładowania strony

Narzędzie Test My Site – sprawdź, ilu użytkowników tracisz z powodu page speed

czas czytania: 5

min

Narzędzie Test My Site pomoże Ci zoptymalizować mobilną wersję strony. Dzięki aplikacji sprawdzisz, jaki procent użytkowników zatrzymałbyś na stronie, gdybyś poprawił czas ładowania strony.

tworzenie infografik - web design

Infografika, która generuje konwersje – 7 sposobów na pozyskiwanie leadów!

czas czytania: 5

min

Atrakcyjne obrazy skutecznie przyciągają uwagę użytkowników i zachęcają ich do podjęcia akcji. W efekcie przyczyniają się więc do generowania konwersji. Podpowiadamy 7 sposobów, jak przygotować efektywną infografikę.

e-sklepy

Gdzie postawić sklep internetowy – w subdomenie czy katalogu?

czas czytania: 5

min

Gdzie najlepiej podstawić sklep internetowy – w katalogu czy w subdomenie? Przestawiamy za i przeciw obu rozwiązań i wskazujemy najlepszą opcję!

pomysły na wideo marketing

8 pomysłów na skuteczny video marketing!

czas czytania: 5

min

Video marketing angażuje bardziej niż tekst lub grafika. Jakie filmy promocyjne tworzyć, by zwiększać widoczność marki i nie przekroczyć budżetu na reklamę? Podrzucamy 8 pomysłów na wideo content marketing!

teksty seo jak pisać

Jak pisać teksty SEO? Poradnik SEO copywritingu

czas czytania: 5

min

Chcesz wiedzieć, jak napisać skuteczny tekst SEO na stronę internetową? Zapoznaj się z naszym krótkim poradnikiem SEO Copywritingu i poznaj kilka pomocnych wskazówek!

Co to jest linkowanie?

First link counts – jak linkować te same adresy URL na stronie internetowej?

czas czytania: 5

min

First link count to zasada, według której nie powinniśmy umieszczać takich samych linków na danej podstronie. Czy można obejść zasadę pierwszego linka? Podpowiadamy, jak to zrobić!

Google Maps

Jak dodać zdjęcia do wizytówki Google Moja Firma?

czas czytania: 5

min

Wizytówka Google Maps to doskonały sposób na promocję lokalnej działalności. Sprawdź, jak dodać zdjęcia do profilu, aby go uatrakcyjnić pod względem wizualnym.

Wordpress

SEO WordPress, czyli słów kilka o możliwościach i wtyczkach SEO na WP

czas czytania: 5

min

WordPress to jeden z najpopularniejszych systemów CMS. Jest prosty w obsłudze i intuicyjny dzięki implementacji modułów. Jakie wtyczki to must-have każdego WordPressa? Sprawdź nasze zestawienie!

czynniki rankingowe Google

Kliknięcia w wyniki wyszukiwania i czas spędzony na stronie wpływają na pozycje w wyszukiwarce?

czas czytania: 5

min

Wbrew oczekiwaniom branży SEO, Google nie lubi ujawniać mechanizmów działania algorytmów wyszukiwarki. Niedawno jednak uchylił rąbka tajemnicy. Pojawiła się informacja o wpływie kliknięć w wyniki wyszukiwania na pozycje strony w rankingu.

SEO przekierowania

Przekierowanie 301, 302 i tag kanoniczny – czym są i za co odpowiadają?

czas czytania: 5

min

Przekierowanie 301, 302 i tag rel canonical pomagają w kierowaniu użytkowników i robotów wyszukiwarek na właściwy adres strony. Sprawdź, czym się różnią i jak wdrożyć je w serwisie.

pozycjonowanie lokalne

Oceniaj, odpowiadaj na pytania i dziel się informacjami – zostań lokalnym przewodnikiem Google

czas czytania: 5

min

Lokalni przewodnicy to program, który dzięki zaangażowaniu i aktywności użytkowników ma przyczynić się do rozwoju usługi Google Maps. Uczestnicy za opinie i recenzje otrzymują punkty, które następnie mogą wymienić na nagrody.

problemy z serwerem a pozycjonowanie

Awaria OVH – czy niedostępność serwera wpływa na pozycjonowanie strony?

czas czytania: 5

min

Czy awaria serwerów OVH będzie miała wpływ na dotychczasowe wyniki pozycjonowania strony internetowej? Wyjaśniamy, jakie konsekwencje mogą mieć problemy z serwerem.

geolokalizacja jak działa

Lokalne adresy IP zamiast domeny krajowej służą do geolokalizacji wyników wyszukiwania

czas czytania: 5

min

Google wprowadza zmiany w mechanizmie geolokalizacji – za wyniki wyszukiwania będą odpowiadały lokalne adresy IP, a nie domeny krajowe. Użytkownicy mogą dokonać ręcznie zmiany ustawień.