Opłaty za wizytówkę w Google Maps – ostrzegamy przed oszustami! - Blog Artefakt

Opłaty za wizytówkę w Google Maps – ostrzegamy przed oszustami!

10.07.2017 / SEO
Artefakt Google Maps

Coraz częściej spotykamy się z informacjami od naszych klientów na temat nieuczciwych firm proponujących płatne utrzymanie wizytówki Google Moja Firma. Słysząc w słuchawce słowa: Za kilka dni Pana restauracja zniknie w Map Google, proponujemy usługę w wysokości xxx zł za wyświetlanie Pańskiego przedsiębiorstwa w Google mogą zaskoczyć. Pod żadnym pozorem nie należy nawet zastanawiać się nad taką ofertę – to oszustwo!

 

Google Moja Firma to darmowa usługa!

Posiadanie wizytówki w Google Maps jest bezpłatne. Każdy przedsiębiorca posiadający fizyczną siedzibę może założyć i zweryfikować konto Google Moja Firma nie ponosząc przy tym żadnych kosztów. Agencje SEO często pomagają w uzupełnieniu wszystkich informacji, ale nie pobierają za to żadnych opłat.

Google Moja Firma

Niektóre firmy próbują naciągnąć nieświadomych właścicieli lokalnych działalności, proponując odpłatne założenie lub/i utrzymanie wizytówki na Mapach Google. Nie należy zgadzać się na taką propozycję! Google Maps jest darmową usługą dostępną dla wszystkich użytkowników. Raz założony profil Google Moja Firma będzie bezterminowo wyświetlany w internecie i nie ma konieczności przedłużania go w jakikolwiek sposób.

 

Administrację wizytówką można powierzyć osobie trzeciej

Google nie zabrania powierzenia administracji konta Google Moja Firma osobom trzecim. Należy jednak kierować się rozwagą w wyborze partnera. Najlepiej zarządzanie wizytówką powierzyć zaufanej agencji, która będzie publikowała wyłącznie prawdziwe informacje uprzednio skonsultowane z właścicielem firmy.

 

Jak rozpoznać oszusta?

Poniżej zostały zestawione najpopularniejsze argumenty, którymi posługują się naciągacze:

  • Reprezentujemy Google / Jesteśmy partnerem Google – jeśli firma, którą reprezentuje rozmówca, rzeczywiście należy do programu partnerskiego dla agencji interaktywnych, będzie ją można znaleźć na stronie: https://www.google.com/partners/. Na liście znajdziesz przedsiębiorstwa współpracujące z Google wyłącznie nad kampaniami AdWords.
  • Gwarantujemy TOP 3 na Mapach Google – żadna firma nie może zagwarantować określonego miejsca w wyszukiwarce ani na Google Maps, ponieważ na pozycję w rankingu ma wpływ ponad 200 czynników – część z nich znana jest tylko pracownikom Google.
  • Jeśli nie zapłaci Pan faktury, Pana firma zniknie z Google Maps! – firmy zewnętrzne nieposiadające dostępów do wizytówki Google Moja Firma, nie mogą jej usunąć.
  • Dzwonię w sprawie ponowienia płatności – jeśli rozmówca nawiązuje do faktury, która rzekomo była płacona rok temu za obecność w Google Maps, zapytaj o numer dokumentu. Sprawdzisz w księgowości, czy faktycznie taka opłata miała miejsce.
  • Opłata jest niska, a korzyści ogromne – oszuści proponują niską kwotę, która będzie do zaakceptowania przez przedsiębiorcę. Nie daj się nabrać na przystępną cenę!
  • Pański abonament wygasa za kilka dni – krótki termin ma zachęcić do szybkiego podjęcia decyzji.

 

Jak zareagować na próbę oszustwa?

Nie warto wdawać się w dyskusje z naciągaczem i najlepiej od razu odłożyć słuchawkę. Jeśli chcesz pomóc innym przedsiębiorcom, zapamiętaj nazwę firmy i zgłoś ją na googlowskim forum w kategorii Spam i Naruszenia Zasad. Wpisy są monitorowane przez pracowników Google, którzy zajmą się wyjaśnieniem sprawy i podejmą interwencję.

  • Oczywiście, jeśli agencja wykonuje konkretną, większą pracę związaną z usługą Google Maps, to ma prawo pobrać za to opłatę, jeśli nie mieści się to w zakresie ogólnych opłat za pozycjonowanie. Niestety zdarzają się firmy, które zakładają taką wizytówkę, a później nie robią nic, pobierając opłaty miesięczne za samo „utrzymanie” jej na Mapach.

    • Daniel Śmigiela

      Potwierdzam 🙂 Zdarzają się takie firmy 🙂 Miałem styczność z jedną z nich jako pracownik .. wymiksowałem się na szczęście po dwóch tygodniach ..

      Pozdrawiam 🙂 Rzetelny artykuł 🙂

Również na naszym blogu
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...