Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Opłaty za wizytówkę w Google Maps – ostrzegamy przed oszustami!

Aktualizacja 10.07.2020 / SEO
Artefakt Google Maps

Coraz częściej spotykamy się z informacjami od naszych klientów na temat nieuczciwych firm proponujących płatne utrzymanie wizytówki Google Moja Firma. Słysząc w słuchawce słowa: Za kilka dni Pana restauracja zniknie w Map Google, proponujemy usługę w wysokości xxx zł za wyświetlanie Pańskiego przedsiębiorstwa w Google mogą zaskoczyć. Pod żadnym pozorem nie należy nawet zastanawiać się nad taką ofertę – to oszustwo!

Google Moja Firma to darmowa usługa!

Posiadanie wizytówki w Google Maps jest bezpłatne. Każdy przedsiębiorca posiadający fizyczną siedzibę może założyć i zweryfikować konto Google Moja Firma, nie ponosząc przy tym żadnych kosztów. Agencje SEO często pomagają w uzupełnieniu wszystkich informacji, oferując usługę optymalizacji mapki. Klient nie ponosi jednak żadnych opłat za samo utrzymanie wizytówki!

Google Moja Firma

Niektóre firmy próbują naciągnąć nieświadomych właścicieli lokalnych działalności, proponując odpłatne założenie lub/i utrzymanie wizytówki na Mapach Google. Nie należy zgadzać się na taką propozycję! Google Maps jest darmową usługą dostępną dla wszystkich użytkowników. Raz założony profil Google Moja Firma będzie bezterminowo wyświetlany w internecie i nie ma konieczności przedłużania go w jakikolwiek sposób.

Administrację wizytówką można powierzyć osobie trzeciej

Google nie zabrania powierzenia administracji konta Google Moja Firma osobom trzecim. Należy jednak kierować się rozwagą w wyborze partnera. Najlepiej zarządzanie wizytówką powierzyć zaufanej agencji, która będzie publikowała wyłącznie prawdziwe informacje uprzednio skonsultowane z właścicielem firmy.

Masz problem z wizytówką lub widocznością strony www w Google?

Jak rozpoznać oszusta?

Poniżej zostały zestawione najpopularniejsze argumenty, którymi posługują się naciągacze:

  • Reprezentujemy Google / Jesteśmy partnerem Google – jeśli firma, którą reprezentuje rozmówca, rzeczywiście należy do programu partnerskiego dla agencji interaktywnych, będzie ją można znaleźć na stronie: https://www.google.com/partners/. Na liście znajdziesz przedsiębiorstwa współpracujące z Google wyłącznie nad kampaniami AdWords.
  • Gwarantujemy TOP 3 na Mapach Google – żadna firma nie może zagwarantować określonego miejsca w wyszukiwarce ani na Google Maps, ponieważ na pozycję w rankingu ma wpływ ponad 200 czynników – część z nich znana jest tylko pracownikom Google.
  • Jeśli nie zapłaci Pan faktury, Pana firma zniknie z Google Maps! – firmy zewnętrzne nieposiadające dostępów do wizytówki Google Moja Firma, nie mogą jej usunąć.
  • Dzwonię w sprawie ponowienia płatności – jeśli rozmówca nawiązuje do faktury, która rzekomo była płacona rok temu za obecność w Google Maps, zapytaj o numer dokumentu. Sprawdzisz w księgowości, czy faktycznie taka opłata miała miejsce.
  • Opłata jest niska, a korzyści ogromne – oszuści proponują niską kwotę, która będzie do zaakceptowania przez przedsiębiorcę. Nie daj się nabrać na przystępną cenę!
  • Pański abonament wygasa za kilka dni – krótki termin ma zachęcić do szybkiego podjęcia decyzji.

Jak zareagować na próbę oszustwa?

Nie warto wdawać się w dyskusje z naciągaczem i najlepiej od razu odłożyć słuchawkę. Jeśli chcesz pomóc innym przedsiębiorcom, zapamiętaj nazwę firmy i zgłoś ją na googlowskim forum w kategorii Spam i Naruszenia Zasad. Wpisy są monitorowane przez pracowników Google, którzy zajmą się wyjaśnieniem sprawy i podejmą interwencję.

Najnowsze artykuły na blogu:
Chciałbyś przeprowadzić rebranding w swojej firmie? Zapoznaj się z 6 wskazówkami, jak zrobić to...
Opinie produktów i gwiazdki pojawiające się na stronie internetowej zachęcają niezdecydowanych...
Dobry wizerunek firmy przynosi wiele korzyści, w tym sprzedażowych. Sprawdź, jakich 6 błędów...
Chcesz zaangażować pracowników w aktywność na firmowych mediach społecznościowych? Podpowiadamy,...
Zacząłeś prowadzić firmowy blog i zastanawiasz się, w jakim stylu powinny być publikowane teksty?...