Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
14.03.2018 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Opinie użytkowników na wizytówkach GMF w wynikach wyszukiwania

Opinie użytkowników na wizytówkach GMF w wynikach wyszukiwania

Usługa Google Moja Firma wciąż jest udoskonalana z myślą o użytkownikach poszukujących lokalnych firm za pośrednictwem Google Maps. Większość podstawowych informacji można pozyskać z wizytówek – godziny otwarcia, numer telefonu, szczegóły dotyczące oferty. Pojawiła się także kolejna nowość: opinie internautów wyświetlane bezpośrednio w wynikach wyszukiwania w sekcji local pack, w których pogrubione zostają słowa kluczowe użyte w zapytaniu wpisanym do wyszukiwarki. Przyszedł więc czas, aby na poważnie zabrać się za zdobywanie dobrych ocen od klientów!

Opinie użytkowników bezpośrednio w local pack – słowa kluczowe mają znaczenie!

Opinie użytkowników pojawią się bezpośrednio w boksie lokalnych wyników wyszukiwania w wyszukiwarce i w bocznym listingu w Google Maps po wpisaniu zapytania typu: sklep sportowy Wrocław fachowa obsługa, smaczne jedzenie restauracja Wrocław. Znaczenie ma zastosowana fraza kluczowa, do której Google dobiera komentarze użytkowników, wyświetlając je obok adresu, numeru telefonu i średniej oceny przyznanej wizytówce przez lokalnych przewodników.

Co ciekawe, Google dość dobrze radzi sobie z odmianą i synonimami słów kluczowych użytych w zapytaniu, pogrubiając podobne wyrażenia w komentarzach pozostawionych przez internautów.

Niestety, nie wiadomo, na jakiej zasadzie wyszukiwarka dobiera jedną spośród wielu opinii zawierających daną frazę. Zaobserwowaliśmy jedynie, że pierwszeństwo uzyskują najstarsze komentarze, ale wydaje się, że ani liczba kciuków (polubień), ani liczba punktów zebranych w programie lokalnych przewodników nie ma wpływu na wybór wpisu do local pack.

 

Zajawki opinii pojawiają się również w mobilnych wynikach wyszukiwania.

Sam pomysł na pokazywanie fragmentów opinii bezpośrednio w lokalnych wynikach wyszukiwania ma sens, ponieważ użytkownik może szybko sprawdzić, czy klienci oceniają lokal lub firmę w określony sposób – fachowa obsługa, smaczne jedzenie, szybka dostawa. Wiadomo, że internauci opiniują przede wszystkim te przedsiębiorstwa, które ich rozczarowały, dlatego może zdarzyć się i tak, że słowo kluczowe znajdzie się w negatywnej recenzji.

Jak reagować na opinie użytkowników w Google Maps?

Nawet jeśli obsługa będzie miła, jedzenie smaczne, a ceny konkurencyjne, zdarzą się klienci, którym coś się nie spodoba. Nigdy nie spełni się wymagań wszystkich użytkowników, więc należy spodziewać się, że negatywne opinie pojawią się na wizytówce Google Maps. Należy zareagować na nie odpowiednio – każda ocena i komentarz nie powinny pozostawać bez odpowiedzi. W ten sposób pokazujemy, że jesteśmy wrażliwi na potrzeby wszystkich konsumentów.

Zamieszczając odpowiedź na opinię użytkownika lub lokalnego przewodnika:

  • Podziękuj za wystawienie komentarza. Jeśli jest negatywny, napisz, że starasz się poprawić jakość świadczonych usług,
  • Nie wdawaj się w dyskusje, gdy klient nie ma racji i jego opinia jest czystym „hejtem”,
  • Jeśli klient opisał prawdziwą sytuację, w której dałeś plamę, zaproponuj rekompensatę – rabat na kolejny obiad, zniżkę na zakupy, darmową dostawę produktu. Nie każdy zwróci Ci uwagę osobiście.

Negatywne opinie stanowią okazję do autorefleksji – być może rzeczywiście jakość świadczonych przez Ciebie usług jest zbyt niska lub nieadekwatna do proponowanej ceny. Zastanów się, czy nie można czegoś ulepszyć – przekuj złą recenzję w konstruktywne działanie, wchodząc ze swoim biznesem na wyższy poziom.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

założenie sklepu internetowego 18.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak i gdzie założyć sklep online?

Być może masz sklep stacjonarny i zastanawiasz się, czy założyć sklep internetowy, bo klienci coraz częściej pytają o możliwość zamówienia „przez internet”. A może już działasz w sieci, ale masz wrażenie, że Twój sklep online nie wykorzystuje pełnego potencjału, a sprzedaż stoi w miejscu. Jedno jest pewne - konkurencja w sprzedaży online rośnie każdego dnia na Twoich oczach. Jeśli nie chcesz zostać w tyle, to uruchomienie sklepu internetowego jest konieczne, aby wyjść jej naprzeciw, a jeśli już działasz w e-commerce, to warto rozważyć efektywne zarządzanie sklepem internetowym. W tym poradniku pokażemy, jak założyć sklep online, gdzie go postawić, jak go uruchomić i co zrobić, aby faktycznie zarabiał. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

strona na fb 13.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | social media

Jak stworzyć stronę na FB krok po kroku? Przewodnik dla początkujących

Prowadzisz firmę i zastanawiasz się, jak założyć stronę firmową na Facebooku, która naprawdę przyciąga klientów? Wielu przedsiębiorców tworzy fanpage bez strategii, czego efektem jest profil, który ma kilka polubień i żadnego zapytania ofertowego. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak utworzyć stronę biznesową na Facebooku, ustawić wszystkie jej główne elementy i prowadzić ją tak, by działała jak skuteczne narzędzie marketingowe. Po tej lekturze będziesz wiedzieć, jak prowadzić firmowy fanpage w sposób profesjonalny, zwiększając rozpoznawalność marki i sprzedaż, bez przepalania budżetu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt