Zaoferuj i produkt - nowe rodzaje Google Post na wizytówkach Google Moja Firma - Blog Artefakt

Nowe rodzaje Google Post na wizytówkach Google Moja Firma

/ SEO
local seo

Google Post publikowane na wizytówkach Google Moja Firma stanowią doskonałą okazję do przekazania dodatkowych informacji użytkownikom poszukujących lokalnych biznesów za pośrednictwem wyszukiwarki lub Google Maps. Od niedawna dostępne są nowe rodzaje wpisów – oferty i produkty, które jeszcze bardziej wyróżnią profil GMF w wynikach wyszukiwania.

Nowości, Wydarzenie, Zaoferuj i Produkt – rodzaje wpisów w GMF

Za pośrednictwem Twittera Google poinformowało o nowych rodzajach wpisów:

O dodatkowych opcjach dowiemy się także po zalogowaniu do naszego konta i przejściu do sekcji z Google Post. Pojawią się powiadomienia o ofertach specjalnych i wpisach na temat produktów, które możemy utworzyć na naszej wizytówce.

google post

Obecnie mamy do dyspozycji 4 rodzaje wpisów:

  • Nowości – służą do przekazania ogólnych informacji o prowadzonej działalności. Można dołączyć zdjęcie albo wideo, dodać link oraz przycisk call to action,
  • Wydarzenie – promocja wydarzeń organizowanych lub współorganizowanych przez firmę (funkcja przypominająca wydarzenia na Facebooku). Należy ustawić datę i godzinę rozpoczęcia oraz zakończenia eventu, można wgrać zdjęcia lub wideo, ustawić button call to action,
  • Zaoferuj – posty przeznaczone do zareklamowania ofert specjalnych, rabatów, wyprzedaży. Obowiązkowo ustawiamy nazwę, opis oraz datę rozpoczęcia i zakończenia promocji. Można także dodać kod kuponu promocyjnego, link prowadzący do podstrony z ofertą specjalną oraz warunki korzystania z usługi,
  • Produkt – wpis mający na celu zaprezentować unikalny produkt, ofertę bądź usługę. Wymaga wgrania zdjęcia lub wideo, a także dodania tytułu. Opcjonalnie podajemy cenę lub zakres cenowy, opis produktu, przycisk call to action.

Stworzenie wpisu zajmuje jedynie kilka minut, a przed jego publikacją można skorzystać z opcji podglądu, by sprawdzić, czy będzie dobrze wyglądać na wizytówce Google Moja Firma w wynikach wyszukiwania.

wpisy google post

Co się stanie, jeśli opublikujemy kilka rodzajów Google Post?

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby korzystać ze wszystkich rodzajów wpisów – jeśli opublikujemy kilka Google Post, wszystkie pojawią się na karuzeli na wizytówce Google Moja Firma w wyszukiwarce.

wpisy GMF

Pamiętaj, aby na bieżąco aktualizować wpisy. Google Post po pewnym czasie znikają z wizytówki – nowości po 7 dniach, a wydarzenia po upłynięciu daty eventu, którą ustawiliśmy podczas tworzenia wpisu.

Potrzebujesz pomocy w zakresie optymalizacji wizytówki Google Moja Firma?
Również na naszym blogu
Stworzenie persony wpływa pozytywnie na działalność firmy lub rozwój konkretnego projektu. Ułatwia...
Rynek sklepów z internetowych z wyposażeniem wnętrz nieustannie się powiększa. Właściciele...
Dobrze skonfigurowane reklamy Google Ads pomogą rozwinąć biznes i wyróżnić się na tle konkurentów...
Prowadzisz biuro architektoniczne? Sprawdź, jakie działania promocyjne warto podjąć, aby promować...
Przed rozpoczęciem analizy ruchu na stronie w Google Analytics sprawdź, czy statystyki tworzone są...