Nadawanie uprawnień w Google Moja Firma krok po kroku - Blog Artefakt

Nadawanie uprawnień w Google Moja Firma krok po kroku

/ SEO
Artefakt Google Maps

Kontem Google Moja Firma może administrować kilka osób, np. przedsiębiorca i agencja marketingowa. W tym celu główny właściciel wizytówki musi nadać odpowiednie uprawnienia marketingowcom. Podpowiadamy, jak krok po kroku dodać nowego użytkownika do profilu w Google Maps.

Rodzaje użytkowników wizytówek w Google Moja Firma

Wizytówka Google Maps oferuje nadanie 3 rodzajów uprawień:

  • Właściciel – konto GMF może posiadać kilku właścicieli, ale jeden z nich musi być właścicielem głównym. Jest to najwyższy poziom uprawnień,
  • Menedżer – nie ma dostępu do funkcjonalności związanych z administracją poufnymi informacjami, czyli usunięcia wizytówki i zarządzania dostępami,
  • Menedżer ds. komunikacji – użytkownik odpowiedzialny za sferę kontaktu z klientami; odpowiada na opinie i publikuje wpisy pojawiające się na wizytówce.

Pełna lista uprawnień, które posiadają poszczególni użytkownicy, znajduje się w supporcie Google:

uprawnienia w Google Moja Firma

Źródło: https://support.google.com/business/answer/4573962?hl=pl

Jak nadać dostępy nowym użytkownikom w Google Moja Firma?

1. Zaloguj się na konto Google Moja Firma: https://www.google.pl/intl/pl/business/.

2. Jeśli posiadasz kilka wizytówek, przejdź do sekcji Lokalizacje i wybierz konto, a następnie kliknij Zarządzaj lokalizacją.

nadawanie uprawnień GMF

3. W menu znajdującym się po lewej stronie kliknij w zakładkę Użytkownicy.

użytkownicy GMF

4. Pojawi się okno, w którym zobaczysz aktualną listę użytkowników. Jeśli jeszcze nigdy nie nadawałeś uprawnień, powinien znajdować się tam tylko jeden administrator – właściciel główny. Kliknij w prawy góry róg, w ikonę Zaproś nowych użytkowników.

dodawanie użytkowników GMF

5. Wpisz adres e-mail osoby, której chcesz nadać uprawnienia. Następnie wybierz rodzaj użytkownika. Kliknięcie przycisku Zaproś spowoduje wysłanie maila do nowego administratora wizytówki. Po akceptacji zaproszenia nowy użytkownik będzie mógł działać w wybranym zakresie na profilu Google Moja Firma.

nadawanie dostępów Google Moja Firma

Jakie uprawnienia w Google Moja Firma nadać agencji marketingowej?

Najwyższy poziom uprawnień powinien posiadać przedsiębiorca lub przedstawiciel firmy. Ze względów bezpieczeństwa głównym właścicielem nie może zostać agencja interaktywna. Zewnętrznym podmiotom odpowiedzialnym za marketing internetowy najlepiej nadawać uprawnienia na poziomie Menedżera. Dzięki temu, jeśli współpraca zakończy się w nieprzyjaznej atmosferze, nie będzie zagrożenia, że wizytówka Google Moja Firma zostanie przejęta przez marketingowców lub nawet usunięta.

Również na naszym blogu
Wskazówki Google dla Webmasterów to rozbudowany dokument, w którym zawarte są dobre praktyki...
Semantyczne słowa kluczowe pomagają nasycić treść frazami, które wspomogą pozycjonowanie serwisu...
Pozycjonowanie sezonowe pomaga zwiększyć współczynnik konwersji w szczycie sezonu. Jak realizować...
Pisanie tekstów na nową stronę internetową to nie lada wyzwanie. Podpowiadamy, jak zaplanować...
Prowadząc stronę na Facebooku należy unikać 13 kardynalnych błędów, które utrudniają budowanie...