Jakie są cechy idealnego właściciela strony internetowej na SEO - Blog Artefakt

Jakie są cechy idealnego właściciela strony internetowej, który decyduje się na SEO? Poznaj nasz ideał!

/ SEO
wspołpraca biznesowa

Efekty promocji strony internetowej nie zależą jedynie od skuteczności działań podejmowanych przez specjalistów SEO. Istotne jest także nastawienie właściciela serwisu: chęć rozwoju biznesu, wdrożenia zmian w witrynie, dostosowywania oferty do wymagań rynku. Współpraca przebiegająca w atmosferze wzajemnego zaufania pomaga wypracować zakładane cele i wspólnie osiągnąć sukces. Jakie są pożądane cechy właściciela serwisu internetowego? Poznaj nasz typ idealnego klienta, wybierającego usługę pozycjonowania.

Rozumie specyfikę procesu pozycjonowania i wie, z czym SEO się je

Decydując się na pozycjonowanie strony internetowej, dobrze jest wiedzieć:

  • na czym ta usługa polega,
  • jaki jest jej zakres,
  • jakich efektów można się spodziewać.

Wiele nieporozumień i negatywnych emocji na linii klient – agencja SEO wynika z niezrozumienia specyfiki procesu pozycjonowania. Właściciele serwisów liczą na szybkie rezultaty w postaci pozycji w TOP10, jednak zdobywanie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania to mozolna i długotrwała praca, którą utrudniają ciągłe zmiany algorytmów wyszukiwarki Google.

Specjalistom SEO dobrze współpracuje się także z osobami, które posiadają podstawową wiedzę na temat pozycjonowania i mechanizmu funkcjonowania wyszukiwarek internetowych. Dzięki temu stosowanie technicznych pojęć jest zrozumiałe dla obu stron, a brak konieczności wyjaśniania zasadności każdego zalecenia optymalizacyjnego znacząco ułatwia współpracę.

Jeśli masz zamiar zdecydować się na usługę pozycjonowania, a nie wiesz, na czym SEO polega, nic nie szkodzi. Wystarczy Twoja chęć do nauki i czytanie artykułów o marketingu internetowym.

Wdraża zalecane zmiany i stosuje się do wskazówek specjalisty SEO

Specjalista ds. pozycjonowania nie rekomenduje wprowadzenia zmian na stronie internetowej dla swojego widzimisię. Celem każdego zalecenia jest poprawa optymalizacji serwisu pod wyszukiwarki internetowe, co ma tym samym zwiększyć jego widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania, przyciągnąć nowych klientów i generować konwersję. Opór związany z wprowadzaniem koniecznych zmian w witrynie utrudnia wypozycjonowanie  strony na określone słowa kluczowe.

Często klienci oczekują dodatkowych wskazówek na poprawę widoczności w wyszukiwarce, a kiedy je otrzymują, podchodzą do nich z niechęcią, ponieważ są to działania wymagające pracy. Np. pisanie wartościowych treści SEO prezentujących sposób prowadzenia biznesu skutecznie wspomaga proces pozycjonowania witryny. Niestety, najczęściej właściciele stron nie chcą osobiście angażować się w rozbudowę contentu, ponieważ nie mają na to czasu. Wtedy najlepiej zainwestować w copywritera lub zakup dobrych treści.

Warto zapamiętać, że efekty pozycjonowania strony związane są z jak najszybszym wdrożeniem zaleceń optymalizacyjnych oraz publikacją merytorycznych tekstów. Bez wdrożeń nie ma efektów.

Prowadzi stronę na popularnym systemie CMS

Dla agencji SEO idealnie byłoby, gdyby strona internetowa klienta stała na jednym z popularnych systemów CMS, np. na WordPressie :). Ma to znaczenie, ponieważ w przypadku niektórych systemów do zarządzania treścią albo autorskich CMS-ów, nie można wdrożyć wszystkich zaleceń optymalizacyjnych. WordPress, Drupal, Wix, PrestaShop, Shoper to aplikacje SEO-friendly, na których strony www wyglądają estetycznie oraz nowocześnie.

Szybko reaguje na problemy zgłaszane przez specjalistę SEO

Szybka reakcja na problemy związane z prawidłowym wyświetlaniem strony internetowej jest kluczowa. W internecie wszystko zmienia się błyskawicznie, a wyszukiwarka najczęściej wszelkie błędy i nieprawidłowości (nie mówiąc o atakach hakerskich) wykrywa z prędkością światła. Brak natychmiastowego działania naprawczego może skutkować utratą wypracowanych pozycji.

Współpracując z dużymi firmami i korporacjami, rozumiemy, że przyjęty proces decyzyjny może wymagać zaangażowania wielu osób. Jednak w przypadku kryzysu związanego z serwisem internetowym szybka reakcja uchroni przed spadkiem widoczności w wynikach wyszukiwania.

Obdarza agencję SEO zaufaniem

Pozycjonowanie to usługa, której jakość i efekty w niektórych przypadkach bardzo ciężko ocenić. Właściciele stron internetowych, szczególnie jeśli nie orientują się w działaniu wyszukiwarek internetowych, muszą ufać pozycjonerowi na słowo, że wykonuje swoje zadania zgodnie z umową. Na początku współpracy nie warto wychodzić z założenia, że agencja SEO nas oszuka. Współpraca w atmosferze wzajemnego zaufania nastawiona na osiąganie celów w długim okresie z pewnością o wiele bardziej zmobilizuje specjalistów do intensywnej pracy nad witryną internetową.

Jest cierpliwy – wie, że SEO wymaga czasu

Jak mówi przysłowie, cierpliwością i pracą ludzie się bogacą. O nieskończone pokłady cierpliwości prosimy właścicieli stron internetowych, a w zamian obiecujemy ciężką pracę nad pozycjami serwisu w wynikach wyszukiwania 🙂 Pozycjonowanie to długotrwały proces, a stabilnego miejsca w wyszukiwarce najczęściej nie można zdobyć z dnia na dzień. W konkurencyjnych branżach walka o zadowalającą widoczność i wynikającą z niej konwersję zajmuje kilkanaście miesięcy, a w niektórych przypadkach efekty ciągłej reoptymalizacji strony oraz rozbudowy contentu pojawią się po kilku latach.

Nie opiera współpracy na kontroli i raportowaniu

Wiemy, że kontrola podstawą zaufania, ale codzienne lub cotygodniowe raportowanie podjętych działań SEO nie przyniesie korzyści żadnej ze stron. Należy pamiętać, że tworzenie raportów wymaga czasu, który specjalista ds. pozycjonowania strony mógłby poświęcić na optymalizację serwisu lub link building. Otrzymanie comiesięcznego i cokwartalnego raportu podsumowującego wszystkie prace nad serwisem powinno wystarczyć, aby odpowiednio skontrolować agencję SEO.

Traktuje swoją stronę internetową jak złożony projekt

W codziennej pracy specjalista SEO często czuje się jak „osoba od internetów i strony internetowej”, która ma za zadanie zoptymalizować serwis, wdrożyć zalecenia, zaktualizować informacje, opublikować nowy tekst, zmienić położenie logo, zaproponować wpis do social media. Niektórym właścicielom witryn rozmywa się nieco zakres obowiązków pozycjonera.

Dlatego idealnie byłoby, gdyby klienci dostrzegali, że strona internetowa to interdyscyplinarny i wielowymiarowy projekt, przy którym powinni współpracować m.in.:

  • graficy,
  • programiści,
  • webmasterzy,
  • specjaliści SEO,
  • osoby odpowiedzialne za rozbudowę treści.

Dobór kompetentnych osób lub firm do realizacji określonych gwarantuje sukces oraz powodzenie w e-commerce.

Myśli kompleksowo o rozwoju swojego biznesu

Pozycjonowanie to tylko jedno z wielu narzędzi prowadzących do konwersji. Ważne są także takie elementy strategii marketingowej jak:

  • atrakcyjność oferty,
  • polityka cenowa,
  • dostosowanie strony do wymagań użytkowników, czyli UX,
  • wysoka jakość obsługi klienta (customer experience),
  • wsparcie posprzedażowe,
  • warunki realizacji zamówienia,
  • budowanie zaufania klientów,
  • tworzenie silnej marki.

Osiągnięcie TOP10 lub TOP20 z pewnością gwarantuje ruch na stronie, jednak na konwersje wpływa kompilacja wielu różnych czynników związanych z ofertą, jej prezentacją czy innymi kanałami marketingu lepiej wspierającymi sprzedaż.

Posiada budżet na marketing internetowy

Prowadzenie biznesu wiąże się z ponoszeniem wielu, często bardzo wysokich kosztów. Jednak jeśli właściciel decyduje się na marketing internetowy, powinien dysponować budżetem, który pozwoli skutecznie promować stronę internetową. Inwestycja powinna opłacać się obu stronom – klientowi oraz agencji SEO.

Zna swoją ofertę i docelową grupę klientów

Specjalista SEO to osoba, która potrzebuje „wgryźć się” w specyfikę branży i firmy klienta, aby dobrze wypozycjonować stronę internetową. Konieczna jest znajomość sposobu wykorzystania określonych fraz przez internautów do poszukiwania produktów lub usług. W tym zakresie pomocna okaże się wiedza właściciela serwisu na temat jego oferty, rodzaju prowadzonej działalności, a także specyficznych mechanizmów rynkowych. Ważne staje się również poznanie profilu klienta docelowego (jego potrzeb i oczekiwań), do którego poprzez SEO mamy zamiar dotrzeć.

Pracuje nad wizerunkiem swojej firmy w internecie

Budowanie reputacji marki w internecie to działanie czasochłonne. SEO przyczynia się do tego procesu tylko w zakresie tworzenia rozpoznawalności firmy wśród organicznych wyników wyszukiwania, a internauci korzystają z różnych źródeł: wchodzą na fora internetowe, media społecznościowe, strony znanych blogerów. Właściciel, któremu zależy na dobrej reputacji w sieci, powinien podążać za swoimi klientami, kreując w różnych miejscach wizerunek eksperta.

Jest wymagający, wie, czego chce, potrafi wyrazić swoje potrzeby

Specjaliści SEO lubią pracować z konkretnymi osobami, które mają jasno sprecyzowane oczekiwania dotyczące współpracy. Jeśli obie strony znają swoje potrzeby, zdecydowanie łatwiej można je spełnić. Jasna i otwarta komunikacja to klucz do sukcesu, a o dobre relacje zabiega każda agencja SEO, ponieważ w atmosferze partnerstwa można osiągnąć o wiele więcej.

Stawia sobie realne cele

Osiągnięcie pozycji TOP1 przy niskim budżecie w bardzo konkurencyjnej branży w ciągu miesiąca dla nowo powstałego sklepu internetowego jest nierealne. Niestety, niektórzy przedsiębiorcy stawiają sobie niemożliwe cele i co gorsza – oczekują od specjalistów SEO, że pomogą im w ich realizacji. W konsekwencji pozycjonerzy obarczeni zostają winą za niepowodzenia. Plan biznesowy nie może opierać się na mrzonkach, tylko na realnych wskaźnikach określających kierunek rozwoju działalności.

Potrafi docenić dobrze wykonaną pracę

Lubimy czuć się docenieni i słyszeć słowa pochwały potwierdzające nasze kompetencje, wiedzę i umiejętności w zakresie SEO. Jest nam bardzo miło, kiedy z ust klienta padnie zwykłe: Dziękuję, dobra robota!. To motywuje nas do pracy i wprawia w dumę, że przyczyniliśmy się do podniesienia konkurencyjności kolejnej firmy :).

Czy idealny klient na SEO istnieje?

Tak. Coraz więcej przedsiębiorców decydujących się na marketing internetowy widzi prawdziwy potencjał w zwiększaniu widoczności firmy w internecie. Współpraca staje się transparentna i oparta na wzajemnym zaufaniu – specjalistom SEO pracuje się o wiele lepiej, a właściciele stron starają się zrozumieć specyfikę usługi pozycjonowania. Dzięki zrozumieniu dążenia do wspólnego celu można osiągnąć zdecydowanie więcej.

Potrzebujesz sprawdzonego partnera do pozycjonowania strony internetowej?
Również na naszym blogu
Stworzenie persony wpływa pozytywnie na działalność firmy lub rozwój konkretnego projektu. Ułatwia...
Rynek sklepów z internetowych z wyposażeniem wnętrz nieustannie się powiększa. Właściciele...
Dobrze skonfigurowane reklamy Google Ads pomogą rozwinąć biznes i wyróżnić się na tle konkurentów...
Prowadzisz biuro architektoniczne? Sprawdź, jakie działania promocyjne warto podjąć, aby promować...
Przed rozpoczęciem analizy ruchu na stronie w Google Analytics sprawdź, czy statystyki tworzone są...