Od kilku dni obserwowaliśmy wahania w pozycjach serwisów naszych klientów. Spodziewaliśmy się, że powodem była kolejna aktualizacja algorytmu Google i mieliśmy rację – w poniedziałek googlarze potwierdzili update głównego algorytmu (core algorithm), zaskakując nas swoją transparentnością.
Co mówi Google o aktualizacji algorytmu w marcu?
O update’cie dowiedzieliśmy się z Google SearchLiaison, profilu firmy na Twitterze. Z treści komunikatu wynika, że w ubiegłym tygodniu wprowadzone zostały kompleksowe zmiany w głównym algorytmie wyszukiwarki (tzw. core algorithm). Tego rodzaju aktualizacje mają miejsce kilka razy w roku, ale nie zawsze googlarze informują o ich wdrożeniu.
Zmiany w algorytmie zawsze wywołują większe wahania w wynikach wyszukiwania – spadki pozycji jednych serwisów i wzrosty innych. Google informuje, że utrata miejsca w rankingu nie oznacza, że ze stroną dzieje się coś niedobrego – po prostu inne witryny mogły zostać lepiej ocenione przez roboty wyszukiwarki rankingujące witryny według nowego modelu.
AccuRanker od połowy lutego zauważa większe zmiany w wynikach wyszukiwania.
Jakie jest rozwiązanie na spadki? Google wspomina o rozwijaniu treści na stronie i tworzeniu angażujących tekstów, które w przyszłości mogą dać serwisowi przewagę nad innymi witrynami w wynikach wyszukiwania. Po raz kolejny content marketing i SEO copywriting to szansa na skuteczne wsparcie pozycjonowania.
Które czynniki rankingowe zostały zaktualizowane?
Z naszych obserwacji wynika, że update głównego algorytmu dotyczył głównie linków. Po raz kolejny Google wskazuje, aby zwracać uwagę na jakość odnośników i budować wartościowy profil linków zwrotnych. W pozycjonowaniu należy nastawić się na kompleksowe działania – strony, które skupiały się jedynie na rozbudowie contentu, nie zaliczyły większych wzrostów ani spadków, co wskazuje, że treść ma duże znaczenie dla pozycji w wynikach wyszukiwania, ale w połączeniu z optymalizacją serwisu i odpowiednią strategią link buildingu może przynieść naprawdę dobre efekty.