Google potwierdza aktualizację głównego algorytmu (core algorithm update)

/ SEO
Google

Od kilku dni obserwowaliśmy wahania w pozycjach serwisów naszych klientów. Spodziewaliśmy się, że powodem była kolejna aktualizacja algorytmu Google i mieliśmy rację – w poniedziałek googlarze potwierdzili update głównego algorytmu (core algorithm), zaskakując nas swoją transparentnością.

Co mówi Google o aktualizacji algorytmu w marcu?

O update’cie dowiedzieliśmy się z Google SearchLiaison, profilu firmy na Twitterze. Z treści komunikatu wynika, że w ubiegłym tygodniu wprowadzone zostały kompleksowe zmiany w głównym algorytmie wyszukiwarki (tzw. core algorithm). Tego rodzaju aktualizacje mają miejsce kilka razy w roku, ale nie zawsze googlarze informują o ich wdrożeniu.

core algorithm update 2018

Zmiany w algorytmie zawsze wywołują większe wahania w wynikach wyszukiwania – spadki pozycji jednych serwisów i wzrosty innych. Google informuje, że utrata miejsca w rankingu nie oznacza, że ze stroną dzieje się coś niedobrego – po prostu inne witryny mogły zostać lepiej ocenione przez roboty wyszukiwarki rankingujące witryny według nowego modelu.

zmiany w algorytmie Google marzec 2018

AccuRanker od połowy lutego zauważa większe zmiany w wynikach wyszukiwania.

Jakie jest rozwiązanie na spadki? Google wspomina o rozwijaniu treści na stronie i tworzeniu angażujących tekstów, które w przyszłości mogą dać serwisowi przewagę nad innymi witrynami w wynikach wyszukiwania. Po raz kolejny content marketing i SEO copywriting to szansa na skuteczne wsparcie pozycjonowania.

Które czynniki rankingowe zostały zaktualizowane?

Z naszych obserwacji wynika, że update głównego algorytmu dotyczył głównie linków. Po raz kolejny Google wskazuje, aby zwracać uwagę na jakość odnośników i budować wartościowy profil linków zwrotnych. W pozycjonowaniu należy nastawić się na kompleksowe działania – strony, które skupiały się jedynie na rozbudowie contentu, nie zaliczyły większych wzrostów ani spadków, co wskazuje, że treść ma duże znaczenie dla pozycji w wynikach wyszukiwania, ale w połączeniu z optymalizacją serwisu i odpowiednią strategią link buildingu może przynieść naprawdę dobre efekty.

Chcesz zaistnieć na Instagramie? Sprawdź nasze sposoby na zdobycie nowych followersów i...
Poznaj 12 narzędzi do analizy danych, które pomogą Ci poznać użytkowników i poprawić współczynnik...
Czy prowadzenie profili w mediach społecznościowych ma wpływ na pozycjonowanie strony? W jaki...
Podpowiadamy, jak pozycjonować sklep internetowy na systemie Comarch e-Sklep. Skorzystaj z naszych...
Jak sprawdzić, czy wyszukiwarka Google wdrożyła nowy update? Skorzystaj z 7 proponowanych przez nas...