Dodatkowo niektóre branże, np. hotelarska, mogą skorzystać z wyjątkowych typów reklam dedykowanych prowadzonemu przez nich biznesowi. Coraz więcej przedsiębiorców korzysta także z reklam wyświetlanych na mapach Google, by w ten sposób jeszcze mocniej zintensyfikować działania promocyjne prowadzone na lokalnym rynku.
Czy Twoje usługi są precyzyjnie i wyczerpująco opisane?
Klient nie będzie wiedział, w czym się specjalizujesz, dopóki mu o tym nie opowiesz. Z tego względu bardzo istotny jest wyczerpujący opis świadczonych usług. Np. w branży przewozowej określona firma przewozowa może zajmować się np. przewozów osób za granicę albo transportem przeprowadzkowym. Wyczerpujące treści stanowią także okazję na przemycenie słów kluczowych z długiego ogona (przewóz pianin we Wrocławiu), które wpisują użytkownicy do wyszukiwarki, poszukując specjalistycznych usług.
Czy prezentujesz usługi i swój wizerunek eksperta za pomocą marketingu treści?
Na realizację strategii marketingu treści decydują się nie tylko znane marki z dużymi budżetami na reklamę, ale także jednoosobowe działalności i małe biznesy rodzinne. Content marketing daje wiele korzyści, m.in.:
- Pomaga budować wizerunek eksperta,
- Dostarcza użytkownikom treści poradnikowych rozwiązujących ich problemy i wątpliwości,
- Prezentuje świadczone usługi,
- Umożliwia nasycenie strony pozycjonowanymi słowami kluczowymi,
- Zapewnia stałą rozbudowę treści, którą lubią wyszukiwarki internetowe.
Marketing treści można wykorzystać w każdej branży, jest to na tyle elastyczna forma reklamy, że nawet przy niewielkich nakładach może przyczynić się do osiągania celów biznesowych – zwiększenia sprzedaży i docierania do nowych klientów. Tę strategię doskonale wykorzystują m.in. księgowi, doradcy podatkowi, salony kosmetyczne, właściciele prywatnych gabinetów lekarskich, których klienci chcą wiedzieć więcej o świadczonych usługach.
Jednym z narzędzi marketingu treści jest video content marketing, który choć wymaga większych nakładów, skutecznie przyciąga uwagę użytkowników. Za pomocą filmów instruktażowych, poradników, a także tzw. wideo z życia firmy można zaprezentować, jak wygląda sam proces świadczenia usługi oraz dostarczyć dodatkowych informacji posprzedażowych. Dzisiaj na YouTube’ie kanały prowadzą już nie tylko influencerzy i vlogerzy, ale także kosmetyczki, fryzjerzy, dentyści, fotografowie lub kamerzyści.
Czy eliminujesz duplikację treści?
Niektóre branże są obostrzone dość rygorystycznymi przepisami odnoszącymi się do reklamy lub treści informacji handlowej publikowanej w materiałach reklamowych. Np. apteki i sklepy sprzedające suplementy diety nie mogą zamieszczać autorskich opisów produktów – na stronie musi znaleźć się treść z recepty. To doprowadza do sytuacji, w której wiele witryn posiada taką samą treść – jest to duplikacja contentu, niekorzystnie wpływająca na pozycję w wynikach wyszukiwania. Jak sobie z tym poradzić?
Można np. oprócz treści z recepty publikować dodatkowe informacje o korzystnym wpływie poszczególnych składników leku na zdrowie, dodawać opinie ekspertów i komentarze użytkowników. Google lubi unikalną treść, która niejako zrównoważy skopiowany content. Taka strategia może wpłynąć pozytywnie na widoczność strony internetowej w rankingu.
Czy dbasz o zdjęcia na swojej stronie internetowej?
Dobrej jakości zdjęcia w przypadku wielu usług przekonują klienta do nawiązania współpracy. Jednak zanim wrzucisz pliki graficzne na swoją stronę, zadbaj o ich optymalizację. Zbyt duży rozmiar obrazów obciąży witrynę, wpływając negatywnie na jej czas ładowania. A to z kolei może skutkować porzuceniem serwisu przez niecierpliwych użytkowników.