Jakie tematy opracować? Przykładowa lista poniżej:
- Jak przygotować się do transportu,
- Jak zaplanować przeprowadzkę,
- W jaki sposób przewozić zwierzęta domowe, rośliny, akwaria itp.,
- W co się najlepiej spakować – walizki, kartony, torby,
- Kiedy zaplanować przeprowadzkę,
- Czy wszystkie kwestie związane z przeprowadzką zostały przemyślane – np. czy kanapa zmieści się w nowym salonie itp.
Referencje, opinie i komentarze
Klienci zanim zdecydują się na zamówienie usługi u danego przedsiębiorcy, sprawdzają o nim opinie. Pozytywne komentarze zwiększają wiarygodność firmy przewozowej, więc należy:
- Utworzyć sekcję/podstronę z referencjami w serwisie, by publikować rekomendacje zadowolonych klientów,
- Pozyskiwać dobre oceny za pomocą mediów społecznościowych (np. Facebooka) i Google Moja Firma,
- Zbierać pozytywne opinie na forach internetowych i portalach ogłoszeniowych agregujących oferty różnych przewoźników, firm transportowych.
Co jakiś czas warto przeprowadzić przegląd komentarzy i wczytać się w nie dokładnie. Jeśli jakość obsługi klienta lub poziom świadczonych usług spada, należy od razu zareagować. W przypadku branży usługowej, do której zalicza się przewóz osób i transport rzeczy, w pozyskiwaniu nowych klientów dużą rolę odgrywa dobra reputacja.
Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych
Osoby poszukujące firmy transportowej lub przeprowadzkowej mogą korzystać z wyszukiwarki na urządzeniach mobilnych. By do nich dotrzeć i pozyskać ich zainteresowanie, koniecznie trzeba dostosować serwis do wymagań urządzeń mobilnych. Najlepiej podstawić na responsywną wersję strony, która automatycznie dopasuje się do wielkości ekranu smartfona lub tabletu użytkownika.
A może reklama Google AdWords?
Inwestowanie w reklamy AdWords wymaga dużego budżetu w branży przewozowej, ponieważ stawki CPC za kliknięcie w link w wyszukiwarce są horrendalnie wysokie. By wyprzedzić konkurencję i nie wydać wszystkich środków na płatną promocję w wyszukiwarce, trzeba bardzo dobrze orientować się w optymalizacji kampanii AdWords.
Obecność w social media
Profile w mediach społecznościowych uwiarygodniają przedsiębiorstwo, szczególnie jeśli są prowadzone regularnie. Konto na Facebooku, Google + lub Twitterze to także miejsce, gdzie można bezpiecznie podlinkować ofertę, cennik lub wpisy poradnikowe. Warto odpowiadać na wszystkie komentarze użytkowników, zbierać rekomendacje, publikować informacje o zmianie godzin pracy, dniach wolnych, promocjach.
Działaj na różnych płaszczyznach, reklamując swoją firmę przewozową
Optymalizacja i pozycjonowanie strony umożliwiają zwiększenie widoczności firmy transportowej, przeprowadzkowej oraz przewozowej w wyszukiwarce. Jednak obecność w TOP10 może nie wystarczyć, aby pozyskiwać klientów i generować konwersje. Kompleksowe działanie w zakresie e-marketingu przyniesie najlepsze efekty, dlatego social media, a i czasami reklamy AdWords mogą stanowić skuteczną receptę na sukces.