Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Jak pozyskać klienta w Internecie? 5 sprawdzonych sposobów

/ EPR, SEM, SEO
pozyskiwanie klienta przez internet

Procesy sprzedażowe w ciągu ostatnich kilku, kilkunastu lat uległy ogromnym przeobrażeniom. To, co w sprzedaży było skuteczne jeszcze 5 czy 10 lat temu, dzisiaj może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego – zniechęcić klienta do marki, a co za tym idzie – do zakupu. Istnieją dwa główne powody, przez które skuteczna sprzedaż aż tak się zmieniła. Po pierwsze – zdecydowana większość sprzedaży przeniosła się do Internetu. Kto nie reklamuje się w sieci, temu naprawę trudno (o ile w ogóle jest to jeszcze możliwe) osiągnąć sukces w biznesie. Po drugie – współcześni klienci nie lubią, gdy coś się im sprzedaje. Nie zmienia to jednak faktu, że – paradoksalnie – uwielbiają kupować. W artykule odpowiadamy na pytanie, jak sprostać ich wymaganiom, czyli jak pozyskać klientów przez Internet. Podajemy 5 sprawdzonych i skutecznych sposobów.

Jak zdobyć klientów w Internecie? Sami Cię znajdą!

Zanim jednak przejdziemy do konkretów, warto zaznaczyć, że współcześnie to klienci szukają firm, a nie odwrotnie. Pisząc o firmach, mamy oczywiście na myśli oferowane przez nie produkty i usługi. Sprzedaż w XXI wieku polega więc na sprawianiu, by klienci łatwo i szybko znajdowali to, co im oferujemy.

Sposób 1. Strona internatowa jako wizytówka firmy

Strona internetowa to wizytówka każdej firmy. Stanowi ona nie tylko miejsce służące do reklamowania produktów i usług, ale także reprezentuje markę – opisuje wartości przez nią wyznawane, mówi o doświadczeniu przedsiębiorstwa i przekonuje do tego, by mu zaufać. Strona internetowa powinna być przyjazna dla klientów. Oznacza to, że przy jej tworzeniu i optymalizowaniu należy troszczyć się, by:

  • była przejrzysta i intuicyjna, a co za tym idzie – prosta w obsłudze;
  • była responsywna, czyli dopasowana do każdego urządzenia (laptop, smartfon);
  • posiadała proste i zgodne ze stanem faktycznym opisy produktów;
  • zawierała słowa i frazy kluczowe, czyli odpowiadała na problemy klientów;
  • nakłaniała użytkowników do podejmowania działań – zadawania pytań, zapisywania się do newslettera, a przede wszystkim do kupna.

      Sposób 2. Blog firmowy jako dowód na bycie ekspertem

      Blog firmowy to doskonałe miejsce, by stale udowadniać, że jest się ekspertem w danej dziedzinie, który po prostu lubi dzielić się wiedzą. To odpowiedź na stwierdzenie, że aby otrzymać coś od klienta, należy wcześniej mu coś dać. Prowadzenie bloga pozwala budować dobry wizerunek marki, pod warunkiem, że:

      • blog jest prowadzony regularnie;
      • pojawiają się na nim oryginalne, niepowtarzalne treści;
      • wpisy są specjalistyczne, eksperckie;
      • posty przykuwają wzrok (śródtytuły, grafiki, materiały wideo);
      • właściciel umożliwia komentowanie wpisów i troszczy się o ich regularne moderowanie.

      Sposób 3. Promocja na Facebooku – Facebook Ads

      Strona internetowa i znajdujący się na niej blog to nie wszystko, co możemy zrobić, aby zdobyć klienta na stronę internetową. Dobrze jest działać także zewnętrznie – np. prowadzić fanpage na Facebooku i zamieszczać na nim reklamy. Dzięki reklamie na Facebooku i temu, że można ją dowolnie konfigurować, łatwo dotrzeć z reklamą do grupy docelowej. W tym celu należy zastanowić się:

      • jaką płeć może zainteresować nasz produkt czy usługa;
      • w jakim wieku są nasi potencjalni klienci;
      • gdzie mieszkają osoby, które głównie korzystają z naszej oferty;
      • jakie są ich zainteresowania.

      Potencjał Facebooka jest ogromny – w 2019 roku zarejestrowanych na tym serwisie było aż 16 milionów Polaków i aż 2,1 miliarda ludzi na całym świecie! Warto więc to wykorzystać, nie zapominając przy tym o innych portalach społecznościowych, które również umożliwiają reklamowanie się w sieci takich jak np. YouTube czy Instagram.

      Sposób 4. Reklama w Google – Google Ads

      Kolejnym zewnętrznym sposobem na pozyskiwanie klientów w sieci jest reklamowanie się w Google. Chodzi tu o Google Ads – system reklamowy powstały ponad 20 lat temu, bo w 2000 roku, który sprawia, że strona internetowa danej firmy staje się widoczna dla użytkowników poszukujących produktów czy usług oferowanych właśnie na tej stronie. Użytkownicy ci nazywani są „wartościowymi klientami”, czyli takimi, którzy z całą pewnością są zainteresowani Twoją ofertą i którzy z dużym prawdopodobieństwem dokonają zakupu. Na czym polega skuteczność Google Ads? Na tym, o czym wspominaliśmy powyżej – to klienci szukają Twojej oferty. Nie musisz więc wykonywać telefonów czy przesyłać maili. Taka nienachalna reklama zdecydowanie zwiększa szanse na sprzedaż. Reklama Google Ads wymaga jednak zaangażowania osób prowadzących biznes. Trzeba mieć świadomość, że:

      • Google Ads dostarcza leady, a nie „gotowych klientów”;
      • jej skuteczność jest zależna od tego, jak marka będzie komunikować się z potencjalnymi klientami – odbieranie telefonów i odpisywanie na maile tak szybko jak tylko jest to możliwe to obowiązkowe czynności, jeśli chcemy, by reklama Google Ads zapewniła nie tylko dodatkowe wyświetlenia naszej stronie, lecz także sprzedaż.

        Sposób 5. Pozyskiwanie opinii w Google (i nie tylko!)

        Pozyskiwanie opinii od klientów, którzy już skorzystali z oferty danej firmy jest nierzadko, choć kompletnie niesłusznie, marginalizowane. Tymczasem duża liczba pozytywnych ocen i komentarzy (m.in. w Google Moja Firma) to najlepszy argument dla nowych klientów, by zdecydować się właśnie na produkty czy usługi Twojej firmy. Zatroszcz się więc o to, by:

        • regularnie prosić klientów o opinie – szczególnie tych, którzy chwalą Twoje produkty czy usługi, i którzy często z nich korzystają;
        • odpowiadać na wszystkie opinie i komentarze (również, a nawet przede wszystkim te nieprzychylne);
        • odnosić się do krytycznych komentarzy ze spokojem, wyrozumiałością i potrzebą wyjaśnienia przyczyn niezadowolenia klientów.

        Jak zdobywać klientów przez Internet?

        Odpowiedź na to pytanie jest prosta – trzeba pozwolić im dać się znaleźć. Jak to zrobić? Wystarczy:

        • posiadać dobrze zoptymalizowaną, przyjazną dla użytkowników stronę internetową;
        • regularnie udowadniać, że jest się ekspertem poprzez prowadzenie bloga firmowego;
        • promować się w serwisach społecznościowych takich jak Facebook;
        • reklamować się w Google Ads;
        • reklamować się lokalnie w Google Moja Firma;
        • zadbać o pozyskiwanie opinii od tych, którzy korzystają z naszych produktów lub usług.

        Połącznie tych elementów sprawi, że sprzedaż okaże się prosta jak nigdy wcześniej. Warto również zwrócić uwagę na to, że wszystkie wymienione w artykule sposoby wskazujące, jak pozyskać klienta w Internecie, to propozycje nienachalnej reklamy, co dowodzi jej skuteczności.

        Najnowsze artykuły na blogu:
        Prowadząc warsztat samochodowy, warto reklamować swoje usługi w internecie. Postaw na...
        Przyjazne adresy URL są ukłonem w stronę użytkowników oraz robotów wyszukiwarki. Dzięki nim można...
        NAP to anglojęzyczny skrót (Name, Adress, Phone) oznaczający dane adresowe przedsiębiorcy. Jak...
        Przybliżamy dość specyficzną usługę jaką jest pozycjonowanie, na co zwrócić uwagę przy analizie...
        Co możemy zmienić na stronie, aby nasza witryna spełniała kryteria Core Web Vitals? W artykule...