Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
20.07.2020 | czas czytania: 5 | SEO | autor: Artefakt

7 wskazówek, jak napisać stronę „O nas”

7 wskazówek, jak napisać stronę „O nas”

Wbrew pozorom podstrona „O nas” stanowi bardzo ważny element witryny internetowej. Szczególnie powinniśmy zwrócić na nią uwagę, gdy prowadzimy działalność e-handlową, ponieważ jest to jedyne miejsce, w którym potencjalny klient może dowiedzieć się trochę więcej o naszym sklepie. Dlatego treść powinna być dobrze skonstruowana i konkretna, aby zaspokoić głód wiedzy użytkownika. W tym wpisie podpowiadamy, jak napisać tekst na podstronę „O nas”, co powinien zawierać, a także czego należy unikać.

Czy każda firma potrzebuje podstrony z informacjami o firmie?

Tak, tak i jeszcze raz tak. Bez względu na rodzaj działalności czy branżę warto poświęcić kilkadziesiąt minut na stworzenie unikalnej treści zawierającej informacje dotyczące działalności firmy. „O nas” zwiększa wiarygodność prowadzonego biznesu, a także podnosi prestiż marki. Jeżeli nasze przedsiębiorstwo istnieje na rynku bardzo długo, np. 20 lat, korzystną opcją będzie stworzenie dodatkowej sekcji informacyjnej prezentującej historię, osiągnięcia, przełomowe momenty. Dedykowana podstrona opisująca firmę to możliwość pokazania się w jak najlepszym świetle w oczach potencjalnych klientów czy partnerów biznesowych, dlatego warto wykorzystać tę szansę jak najlepiej.

O czym musisz pamiętać, pisząc treści do zakładki „O nas”?

Tworząc opis działalności przedsiębiorstwa, powinniśmy zadbać o kilka kwestii, które ułatwią napisanie przyciągającego uwagę tekstu.

1. Unikalność i oryginalność

Ze względu na fakt, że obecnie praktycznie każda firma ma swoją stronę internetową, treści umieszczone w zakładce „O nas” bardzo często są do siebie podobne lub nawet się duplikują. Dlatego warto zadbać o to, aby nasz tekst wyróżniał się na tle konkurencji. Cechą wspólną większości podstron „O firmie” jest brak emocji, a także brak konkretów. Nie ma nic gorszego niż umieszczenie zdań, które mogłyby znaleźć się na każdej innej witrynie w internecie.

  • Posiadamy wieloletnie doświadczenie na rynku.
  • Nasze usługi wykonujemy z dbałością o każdy szczegół.
  • Pracujemy na innowacyjnym, najlepszej jakości sprzęcie od solidnych, sprawdzonych dostawców.

To przykłady stwierdzań, których powinniśmy unikać, a zamiast nich skupić się na ważnych z punktu widzenia klienta informacji. Strona „O nas” powstaje z myślą o użytkownikach, dlatego powinniśmy się zastanowić nad jego potrzebami i oczekiwaniami, a jednocześnie przedstawić je w niebanalny sposób. Dobrze prezentują się ciekawostki czy statystyki, które w prosty, a przy tym w przystępny sposób przekazują kluczowe informacje. Warto poświęcić czas na stworzenie autentycznego oraz jedynego w swoim rodzaju opisu, który nie tylko odpowie na większość pytań odwiedzającego, ale też podkreśli charakter firmy.

skorzystaj-z-oferty

 

2. Rekomendacje

Strona „O nas” to dobre miejsce, żeby pochwalić się naszymi osiągnięciami, nagrodami czy wyróżnieniami. Wzmianka o sukcesach urozmaici  opis oferowanych usług. Nie należy zapominać także o pozytywnych opiniach od naszych partnerów czy klientów. Nic tak nie przekonuje potencjalnego klienta do zakupu, jak informacja, że ma do czynienia z wiarygodnym i rzetelnym przedsiębiorstwem. W przypadku gdy naszych zasług jest więcej niż kilka, warto rozważyć przeniesienie treści na nową podstronę, a w sekcji „O nas” zastosować wyliczenie lub skróconą wersję właściwego tekstu z odnośnikiem do podstrony z rekomendacjami.

3. Zespół

To część strony „O nas”, której nie może zabraknąć. Przedstawmy ludzi tworzących markę – pokażmy klientowi naszą ludzką twarz ;). Najlepiej sprawdzają się zdjęcia grupowe, a jeżeli nasz zespół liczy kilka osób, nic nie stoi na przeszkodzie, aby umieścić w niej także indywidualne fotografie pracowników z krótkim podpisem. W przypadku firm zatrudniających ponad 10 osób lepiej zdecydować się na osobną zakładkę, a w „O nas” zamieścić ogólne informacje wraz z linkiem do dedykowanej podstrony. Kategorycznie odradzane jest stosowanie darmowych zdjęć, które mają udawać naszych współpracowników. To zabieg nie tylko nieprofesjonalny, ale też nieuczciwy wobec użytkownika, który może trafić na „naszego pracownika” na innej witrynie internetowej.

W zależności o prowadzonej działalności zdjęcia firmowe mogą być wykonane w różnych konwencjach. Oczywiście najbardziej uniwersalne rozwiązanie stanowi przedstawienie zespołu w strojach typu smart casual, jednak czasem warto postawić na przełamanie tego schematu. Właściciel przytulnej kawiarni czy restauracji wraz z pracownikami o wiele lepiej będzie się prezentował we wnętrzu lokalu podczas naturalnych czynności niż ustawiony na sztywno w garniturze na biały tle. Bez względu na to, na jaki styl zdjęć się zdecydujemy, powinniśmy powierzyć ich wykonanie profesjonalnemu fotografowi. Tylko wtedy zyskamy pewność, że całość będzie wyglądała estetycznie.

4. Spójność

Nie tylko zdjęcia z sesji muszą trzymać się obranej konwencji. Aby nasza strona prezentowała się profesjonalnie, każdy z jej elementów powinien do siebie pasować. Nie inaczej sytuacja wygląda w przypadku zakładki „O nas”, która również nie może odstawać od pozostałych podstron pod względem stylistycznym oraz wizualnym. Tym samym jeżeli na naszej witrynie zamieszczone treści utrzymane są w poważnym tonie, nagłe przejście na „Ty” nie będzie dobrze się prezentować. To samo dotyczy zdjęć i grafik. Klienci, widząc niespójność, otrzymają sprzeczne sygnały, co obniży nasz profesjonalny wizerunek.

5. Storytelling

Jednym z pomysłów na oryginalne zaprezentowanie działalności jest storytelling. To sposób przedstawiania informacji w formie historii lub opowiadania, który ma wzbudzać w czytającym zaangażowanie oraz emocje. Aby storytelling miał sens, powinniśmy bazować na autentycznych wydarzeniach czy sytuacjach, bo nawet najmniejsze kłamstewka zaburzą cały wydźwięk tekstu. To dobre narzędzie to opisywania konkretnych projektów realizowanych dla klientów, ale też na opowiedzenie historii typu „od zera do milionera”. Najlepiej w opowiadaniu wypadają ciekawe anegdotki, a także zabawne sytuacje. To też świetny pomysł, aby odczarować schemat poważnego biznesmena i okazać nieco luzu.

6. Prostota

Chcąc zastosować się do wszystkich wymienionych rad, bardzo łatwo przesadzić z formami wyrazu. Zbyt rozbudowana strona „O nas” może być nużąca i przytłaczająca dla odbiorcy, przez co nie zapozna się z jej treścią. Dlatego warto zadbać o to, aby opis firmy był dość krótki i obfitował w potrzebne informacje. W przypadku rozbudowanych dziejów przedsiębiorstwa konieczność stanowi umiejętne podzielenie tekstu na części tematyczne. Powinniśmy także ograniczyć używanie specjalistycznych lub żargonowych słów, których klient najpewniej nie zna, co tylko utrudni mu zrozumienie opisu.

7. Atrakcyjne elementy dodatkowe

Oprócz zdjęć warto dodać na podstronie „O nas” atrakcyjne elementy, które przykują uwagę czytającego. Może to być np. film z życia firmy, animacja czy oś czasu ukazująca przełomowe momenty doprowadzające do rozwoju przedsiębiorstwa. Uzupełnieniem mogą być także wykresy czy statystyki prezentujące sukcesy i osiągnięcia. Innym pomysłem jest przedstawienie najważniejszych działań w formie mapy myśli.

Strona „O nas”, czyli postaw na szczerość

Zakładka opisująca działania i zakres usług firmy to niezbędny element każdej strony internetowej przedsiębiorstwa. Bez względu na to, czy zatrudniamy 2, czy 120 pracowników, warto zadbać, aby podstrona „O nas” była wykonana profesjonalnie, ale też odpowiadała na większość wątpliwości odbiorcy. Nie należy jednak przesadzać z oryginalnymi formami wyrazu, ponieważ osiągniemy efekt odwrotny do zamierzonego. Opis powinien być autentyczny, aby użytkownik poczuł, że może nam zaufać.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt