Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
13.03.2020 | czas czytania: 5:00 min | SEO | autor: Artefakt

Wskazówki Google dotyczące koronawirusa (COVID-19) dla właścicieli Google Moja Firma

Wskazówki Google dotyczące koronawirusa (COVID-19) dla właścicieli Google Moja Firma

Koronawirus opanował już wszystkie sfery naszego życia – pracujemy zdalnie, unikamy dużych zbiorowisk ludzi, robimy zakupy przekraczające możliwości naszej spiżarki. Zmiany wprowadzają również właściciele sklepów stacjonarnych, instytucja publiczne czy kulturalne: zawieszają działalność, skracają godziny pracy, wprowadzają dodatkowe środki ostrożności. By ułatwić wszystkim funkcjonowanie w tej trudnej sytuacji, Google postanowiło przypomnieć administratorom kont Google Moja Firma o aktualizacji informacji opublikowanych na wizytówce. Sprawdź, czy nie powinieneś skorzystać z poniższych podpowiedzi.

Zmiana godzin pracy

Jeśli epidemia COVID-19 wymusiła wprowadzenie zmian w godzinach otwarcia Twojego sklepu, biura lub placówki, koniecznie zaktualizuj informacje na wizytówce. Pamiętaj, że część osób, zanim uda się do Twojej firmy, sprawdzi w Google Maps Twoją dostępność. Wszyscy, którzy odbiją się od drzwi ze względu na brak aktualizacji danych na GMF, wpadną w niepotrzebną złość. Nie frustrujmy się dodatkowo w tak wyjątkowo trudnej sytuacji.

Jak zmienić godziny pracy na wizytówce GMF?

 

  1. Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma.
  2. Z bocznego menu, które zobaczysz po lewej stronie, kliknij sekcję
  3. Przejdź do ikony zegarka, zmieniając godziny pracy w poszczególnych dniach tygodnia.
  4. Skorzystaj z opcji Dodaj niestandardowe godziny pracy, jeśli chcesz ustawić zmiany w wybranych dniach.

*o zmianie godzin pracy pamiętaj także w okresach świątecznych

Dodanie informacji ważnych dla klientów

Google radzi, aby poinformować klientów, czy koronawirus ma wpływ na działalność firmy. Warto np. napisać, czy stosujemy dodatkowe formy ochrony albo w jaki sposób przebiega teraz komunikacja z pracownikami. W tym celu można skorzystać z sekcji Opis firmy.

Jak dodać informacje o COVID-19 na Google Map?

  1. Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma.
  2. Z bocznego menu, które zobaczysz po lewej stronie, kliknij sekcję
  3. Przejdź do ikony trzech poziomych paseczków symbolizujących tekst.
  4. Kliknij ikonę ołówka i w edytorze wprowadź nowy opis – maksymalnie 750 zzs.
  5. Potwierdź zmiany.

Opublikowanie postu na wizytówce

Doskonałym miejscem do informowania klientów o wprowadzonych zmianach jest utworzenie wpisu na wizytówce.

Jak dodać post na Google Moja Firma?

  1. Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma.
  2. Z bocznego menu, które zobaczysz po lewej stronie, kliknij sekcję
  3. Wybierz opcję Dodaj wpis.
  4. Dodaj zdjęcie/grafikę, napisz treść postu, wybierz przycisk call to action.
  5. Zatwierdź zmiany.

Więcej o dodawaniu wpisów przeczytasz w artykule: www.artefakt.pl/blog/seo/google-post-na-google-moja-firma

Aktualizacja numerów kontaktowych

Zanim zaprosisz klientów do kontaktu telefonicznego, koniecznie zweryfikuj, czy numer na profilu GMF jest aktualny.

Jak zaktualizować numer telefonu na Google Moja Firma?

  1. Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma.
  2. Z bocznego menu, które zobaczysz po lewej stronie, kliknij sekcję
  3. Przejdź do ikony telefonu.
  4. Wpisz podstawowy numer telefonu. Możesz dodać także numery dodatkowe.
  5. Potwierdź zmiany.

Aktualizacja danych na Google Moja Firma w związku z COVID-19

Wszystkie wprowadzone przez Ciebie zmiany na GMF zostaną zweryfikowane przez Google, dlatego mogą pojawić się w wyszukiwarce i na mapach z pewny opóźnieniem. Jeśli treści nie będą spełniały wytycznych dotyczących jakości, zostaną cofnięte do ponownej modyfikacji. Dbałość o aktualność informacji na wizytówkach powinna stanowić dla Ciebie priorytet nie tylko w przypadku wyjątkowych sytuacji jak epidemia koronawirusa. Warto co jakiś czas przeglądać uzupełnione dane, upewniając się, że nie wprowadzają w błąd potencjalnych klientów.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

SEO 11.08.2025 | czas czytania: 13 | SEO

Pozycjonowanie stron – poradnik i podstawy

Czasy, w których wykupienie domeny i stworzenie strony www wystarczyło do zaistnienia w Internecie, minęły bezpowrotnie. Właściciele witryn i serwisów online powinni zadbać o wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, użyteczne treści oraz wartościowe linki. Dzięki temu będą w stanie przebić się przez stale rosnącą konkurencję w wirtualnym świecie. Prowadzisz bloga, stronę firmową lub własny sklep internetowy i nie wiesz, od czego zacząć? Przygotowaliśmy kompleksowy poradnik pozycjonowania stron internetowych, który odsłoni przed Tobą tajniki działań SEO. Zapraszamy do lektury! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

image seo 08.08.2025 | czas czytania: 5 min | SEO

Image SEO, czyli jak zoptymalizować grafikę na stronie internetowej

Grafika na stronie internetowej jest elementem przyciągającym uwagę użytkownika. Ubarwia długą treść, pomagając przekazać najważniejsze informacje. Pozwala także na przyciągnięcie ruchu z wyszukiwarki grafiki. Jednak aby tak się stało, obrazy i zdjęcia należy zoptymalizować dla procesu pozycjonowania stron. Czy wiesz, jak to osiągnąć? W tym artykule pokażemy Ci, jak SEO zdjęć wpływa na pozycjonowanie stron internetowych, jakie znaczenie ma optymalizacja plików graficznych, alternatywny opis zdjęcia, atrybut alt czy odpowiedni format zdjęcia. Nauczysz się, jak dzięki kompresji obrazów, responsywności i strategii opartej o dane strukturalne zwiększyć ruch organiczny i skuteczność całej witryny. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

badania marketingowe 04.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co to są badania marketingowe?

Zacznijmy od konkretu. Załóżmy, że Twoja firma chce wprowadzić nowy produkt na rynek. Inwestujesz w produkcję, marketing, sprzedaż. Ale czy masz pewność, że klienci tego właśnie chcą? Jeśli odpowiedź brzmi „nie do końca”, ten artykuł jest dla Ciebie. Oto jak badania marketingowe pomagają podejmować trafne decyzje, minimalizować ryzyko i zwiększać zyski. Zapoznaj się z naszymi cennymi wskazówkami i unikaj błędów w rozwoju swojej firmy. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt