Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
15.01.2024 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Narzędzia do monitoringu zmian w Google i aktualizacji algorytmów wyszukiwarki

Narzędzia do monitoringu zmian w Google i aktualizacji algorytmów wyszukiwarki

Googlarze każdego dnia pracują nad poprawą mechanizmu działania wyszukiwarki Google. Zmiany w algorytmach są naturalnym i integralnym elementem wyników wyszukiwania. Specjaliści zajmujący się optymalizacją serwisów internetowych mogą jedynie reagować na kolejne update’y, obserwując i testując, jakie rozwiązania sprawdzą się po aktualizacji. By od razu wykryć nadchodzący update, warto przeprowadzać monitoring zmian algorytmów Google za pomocą 7 wyspecjalizowanych narzędzi.

Amerykańscy seowcy pierwsi wykrywają zmiany w Google

O zmianach w algorytmach Google najczęściej dowiadujemy się od amerykańskich seowców, którzy na bieżąco monitorują wahania w wynikach wyszukiwania, informując o swoich obserwacjach za pośrednictwem Twittera. Najbardziej aktywni są: Barry Schwartz (@rustybrick) oraz Glenn Gabe (@glenngabe). Do śledzonych profili warto także dodać oficjalny kanał Google (@searchliaison) oraz konto Johna Muellera (@JohnMu).

Informacje o update’ach znajdziemy także na branżowych portalach informacyjnych:

  • Search Engine Journal,
  • Search Engine Land

oraz (choć zdecydowanie rzadziej) na oficjalnych blogach Google:

  • Google Webmaster Central Blog,
  • Google Blog Polska.

Polscy specjaliści również na bieżąco raportują o zmianach, publikując wpisy na swoich stronach. Aby dotrzeć do ciekawych materiałów, wystarczy zaglądać na Planetę SEO, na której znajdziemy większość topowych blogów z branży marketingu internetowego.

Regularne przeglądanie na portali newsowych nie tylko pozwoli dowiedzieć się od razu o wprowadzanych zmianach. Wśród publikowanych informacji wyszukamy także cenne wskazówki dotyczące optymalizacji strony i zwiększania jej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania.

Narzędzia do śledzenia zmian w wyszukiwarce Google

Do najwrażliwszych narzędzi reagujących na zmiany w algorytmach wyszukiwarki Google należą:

MozCast

MozCast prezentuje zmiany w wyszukiwarce w formie prognozy pogody. Im wyższą temperaturę wskazuje narzędzie, to większych zawirowań możemy się spodziewać w organicznych wynikach wyszukiwania.

AccuRanker

Google Grump rating to sposób na ocenę „humoru” algorytmów Google przygotowany przez AccuRanker. Im gorszy nastrój ma komiksowy tygrys, tym większych zmian możemy się spodziewać w wynikach wyszukiwania.

Algoroo

Oprócz standardowych informacji o skali zmian w wyszukiwarce Google z Algoroo dowiemy się również, jacy są najwięksi wygrani i przegrani w wynikach wyszukiwania. Do wyboru mamy ranking na urządzeniach mobilnych oraz desktopowych.

Advanced Web Rankings

Zawirowania w rankingu Google oraz w widoczności stron zbadamy również za pomocą narzędzia Advanced Web Rankings. W przypadku tej aplikacji mamy możliwość podejrzenia zmian o 3, 5 lub 10 pozycji w TOP50, TOP20 i TOP10. Dane możemy analizować w obrębie miesiąca, kwartału, półrocza lub roku. Dodatkowo, jeśli chcemy być na bieżąco z informacjami o update’ach algorytmów, wystarczy, że pobierzemy kod HTML, który zaimplementuje widget Advanced Web Rankings na naszej stronie.

CognitiveSEO Signals

Zaawansowane opcje przeglądania zmian w wynikach wyszukiwania dostarcza nam także CognitiveSEO Signals. Za jego pomocą sprawdzimy, jak mają się serwisy na świecie i w kilku wybranych krajach, czy największe spadki dotyczą rankingu desktopowego, czy może mobilnego. Pod wykresem znajdują się informacje o potwierdzonych i jedynie zaobserwowanych przez branżę SEO update’ach.

SEMrush Sensor

Jednym z najbardziej rozbudowanych narzędzi jest SEMrush Sensor, za którego pomocą zweryfikujemy, jak poszczególne branże zareagowały na zmiany algorytmów, co pozwala przeprowadzić dokładniejszą analizę i wykryć takie zmiany jak np. medical update. Dodatkowo mamy możliwość sprawdzenia, co się dzieje z poszczególnymi elementami wyników wyszukiwania, czyli czy np. direct answer pojawiają się w wyszukiwarce częściej, czy też nie.

Zmiany w wyszukiwarce – Senuto

Swoje narzędzie do śledzenia zmian w wyszukiwarce ma również aplikacja Senuto (dostęp do niej jest płatny). Update’y, wahania, spadki i wzrosty przedstawione są również w formie prognozy pogody. Dodatkowo w tabeli pod wykresem porównamy sobie największych przegranych i wygranych, co być może skieruje nas do stworzenia sensownych wniosków na temat zawirowań w wynikach wyszukiwania.

Historia zmian algorytmów Google

Jeśli jesteś zainteresowany dotychczasowymi zmianami w Google, sprawdź listę update’ów zebranych przez Search Engine Journal: searchenginejournal.com/google-algorithm-history. Zestawienie przyda Ci się szczególnie, gdy Twoja domena jest wiekowa i chcesz porównać spadki w pozycjach z prowadzonymi działaniami i aktualizacjami wyszukiwarki.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt