Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
15.01.2024 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Narzędzia do monitoringu zmian w Google i aktualizacji algorytmów wyszukiwarki

Narzędzia do monitoringu zmian w Google i aktualizacji algorytmów wyszukiwarki

Googlarze każdego dnia pracują nad poprawą mechanizmu działania wyszukiwarki Google. Zmiany w algorytmach są naturalnym i integralnym elementem wyników wyszukiwania. Specjaliści zajmujący się optymalizacją serwisów internetowych mogą jedynie reagować na kolejne update’y, obserwując i testując, jakie rozwiązania sprawdzą się po aktualizacji. By od razu wykryć nadchodzący update, warto przeprowadzać monitoring zmian algorytmów Google za pomocą 7 wyspecjalizowanych narzędzi.

Amerykańscy seowcy pierwsi wykrywają zmiany w Google

O zmianach w algorytmach Google najczęściej dowiadujemy się od amerykańskich seowców, którzy na bieżąco monitorują wahania w wynikach wyszukiwania, informując o swoich obserwacjach za pośrednictwem Twittera. Najbardziej aktywni są: Barry Schwartz (@rustybrick) oraz Glenn Gabe (@glenngabe). Do śledzonych profili warto także dodać oficjalny kanał Google (@searchliaison) oraz konto Johna Muellera (@JohnMu).

Informacje o update’ach znajdziemy także na branżowych portalach informacyjnych:

  • Search Engine Journal,
  • Search Engine Land

oraz (choć zdecydowanie rzadziej) na oficjalnych blogach Google:

  • Google Webmaster Central Blog,
  • Google Blog Polska.

Polscy specjaliści również na bieżąco raportują o zmianach, publikując wpisy na swoich stronach. Aby dotrzeć do ciekawych materiałów, wystarczy zaglądać na Planetę SEO, na której znajdziemy większość topowych blogów z branży marketingu internetowego.

Regularne przeglądanie na portali newsowych nie tylko pozwoli dowiedzieć się od razu o wprowadzanych zmianach. Wśród publikowanych informacji wyszukamy także cenne wskazówki dotyczące optymalizacji strony i zwiększania jej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania.

Narzędzia do śledzenia zmian w wyszukiwarce Google

Do najwrażliwszych narzędzi reagujących na zmiany w algorytmach wyszukiwarki Google należą:

MozCast

MozCast prezentuje zmiany w wyszukiwarce w formie prognozy pogody. Im wyższą temperaturę wskazuje narzędzie, to większych zawirowań możemy się spodziewać w organicznych wynikach wyszukiwania.

AccuRanker

Google Grump rating to sposób na ocenę „humoru” algorytmów Google przygotowany przez AccuRanker. Im gorszy nastrój ma komiksowy tygrys, tym większych zmian możemy się spodziewać w wynikach wyszukiwania.

Algoroo

Oprócz standardowych informacji o skali zmian w wyszukiwarce Google z Algoroo dowiemy się również, jacy są najwięksi wygrani i przegrani w wynikach wyszukiwania. Do wyboru mamy ranking na urządzeniach mobilnych oraz desktopowych.

Advanced Web Rankings

Zawirowania w rankingu Google oraz w widoczności stron zbadamy również za pomocą narzędzia Advanced Web Rankings. W przypadku tej aplikacji mamy możliwość podejrzenia zmian o 3, 5 lub 10 pozycji w TOP50, TOP20 i TOP10. Dane możemy analizować w obrębie miesiąca, kwartału, półrocza lub roku. Dodatkowo, jeśli chcemy być na bieżąco z informacjami o update’ach algorytmów, wystarczy, że pobierzemy kod HTML, który zaimplementuje widget Advanced Web Rankings na naszej stronie.

CognitiveSEO Signals

Zaawansowane opcje przeglądania zmian w wynikach wyszukiwania dostarcza nam także CognitiveSEO Signals. Za jego pomocą sprawdzimy, jak mają się serwisy na świecie i w kilku wybranych krajach, czy największe spadki dotyczą rankingu desktopowego, czy może mobilnego. Pod wykresem znajdują się informacje o potwierdzonych i jedynie zaobserwowanych przez branżę SEO update’ach.

SEMrush Sensor

Jednym z najbardziej rozbudowanych narzędzi jest SEMrush Sensor, za którego pomocą zweryfikujemy, jak poszczególne branże zareagowały na zmiany algorytmów, co pozwala przeprowadzić dokładniejszą analizę i wykryć takie zmiany jak np. medical update. Dodatkowo mamy możliwość sprawdzenia, co się dzieje z poszczególnymi elementami wyników wyszukiwania, czyli czy np. direct answer pojawiają się w wyszukiwarce częściej, czy też nie.

Zmiany w wyszukiwarce – Senuto

Swoje narzędzie do śledzenia zmian w wyszukiwarce ma również aplikacja Senuto (dostęp do niej jest płatny). Update’y, wahania, spadki i wzrosty przedstawione są również w formie prognozy pogody. Dodatkowo w tabeli pod wykresem porównamy sobie największych przegranych i wygranych, co być może skieruje nas do stworzenia sensownych wniosków na temat zawirowań w wynikach wyszukiwania.

Historia zmian algorytmów Google

Jeśli jesteś zainteresowany dotychczasowymi zmianami w Google, sprawdź listę update’ów zebranych przez Search Engine Journal: searchenginejournal.com/google-algorithm-history. Zestawienie przyda Ci się szczególnie, gdy Twoja domena jest wiekowa i chcesz porównać spadki w pozycjach z prowadzonymi działaniami i aktualizacjami wyszukiwarki.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI? 17.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI?

Coraz więcej osób zastanawia się, jak pisać bloga skutecznie, aby wyróżnić się w gąszczu treści. Odpowiedź jest dziś prostsza niż kiedykolwiek: z pomocą sztucznej inteligencji. Narzędzia AI potrafią przyspieszyć tworzenie wartościowych treści, pomóc dobrać słowa kluczowe, zoptymalizować strukturę tekstu blogowego i zadbać o czytelność. Jednak, by efektywnie z nich korzystać, trzeba wiedzieć jak pisać bloga z AI poprawnie – z zachowaniem autentyczności, jakości i zasad SEO. W tym artykule wyjaśnimy, jak pisanie tekstów blogowych może pozytywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce i jakich metod użyć, aby stworzyć angażujące treści, które stają się jednocześnie wartościowym i opłacalnym contentem. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt