Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
14.05.2018 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Google zaktualizowało wskazówki dotyczące grafiki. Co nowego w Image SEO?

Google zaktualizowało wskazówki dotyczące grafiki. Co nowego w Image SEO?

W ostatnich dniach Google udostępniło nowe wskazówki dotyczące optymalizacji grafiki. Przewodnik został wzbogacony o zagadnienia związane z user experience, a także o informacje na temat danych strukturalnych, metatagów i prędkości ładowania strony. Treść jest też dostępna w polskiej wersji językowej supportu Google. Sprawdziliśmy, jakie zalecenia znalazły się w poradniku o Image SEO.

User experience na pierwszym miejscu

Na czołowej pozycji pośród nowych wskazówek znalazła się dbałość o UX w serwisach. Google jasno wskazuje, że strony stawiające użytkownika w centrum uwagi mają większe szanse na obecność w wyszukiwarce grafiki. Jak to osiągnąć? Internetowy gigant radzi, aby:

  • publikować wyłącznie oryginalne obrazy, wzbogacające stronę internetową;
  • umieszczać grafiki odpowiadające do kontekstu treści;
  • zrezygnować z ważnych tekstów na zdjęciach;
  • dbać o wysoką jakość podstrony z obrazem;
  • tworzyć strony z grafiką dostosowane do urządzeń mobilnych;
  • porządkować strukturę adresów URL obrazów.

Mniej zorientowani właściciele serwisów nie muszą się martwić, że któraś ze wskazówek wyda im się zbyt skomplikowana. Każdy podpunkt w dokumencie od Google zawiera dodatkowo syntetyczne wyjaśnienie, dlaczego warto uwzględnić wytyczne przy publikacji graficznych treści i jak samodzielnie podjąć niektóre działania optymalizacyjne.

Metatagi dla podstrony z grafiką

W kolejnej sekcji autorzy przewodnika przypominają o istocie metatagów przy opisywaniu strony internetowej – tym razem w kontekście Grafiki Google. W wyszukiwarce graficznej przy materiałach zdjęciowych pojawiają się opisy w postaci tytułu i fragmentu tekstu dla danej podstrony, aby użytkownik przed kliknięciem w obraz mógł poznać szczegóły. Jeśli właściciel serwisu samodzielnie nie ustawi Title oraz Description, mechanizm automatycznie wygeneruje treść.

Rich Snippets w wyszukiwarce grafiki

Mikrodane w wyszukiwarce Google Grafika pozwalają rozróżnić rodzaje wyświetlanych wyników. Ponadto dzięki nim użytkownik widzi nie tylko, że ma do czynienia np. z produktem ze sklepu, ale także jego cenę i dostępność w magazynie. Elementy rozszerzone wskazują więc istotne informacje o zawartości danej podstrony, przyczyniając się do zwiększenia ruchu w witrynie.

W zaktualizowanym przewodniku możemy znaleźć przypomnienie o znaczeniu Rich Snippets, które są na razie dostępne dla danych typu: produkt, film oraz przepis.

Wpływ grafik na page speed witryny

W kolejnej części poradnika, Google mobilizuje administratorów stron do optymalizacji prędkości ładowania i poleca autorskie narzędzie do testów (PageSpeed Insights). Autorzy dokumentu podkreślają, jak dużą rolę w przypadku page speed odgrywają grafiki. Zbyt duży rozmiar obrazów może znacząco spowalniać działanie serwisu, skutecznie zniechęcając odwiedzających. Jak temu zapobiec? Według wskazówek od Google, warto pomyśleć o przyspieszeniu procesu otwierania strony z grafikami poprzez przekształcenie jej do formatu AMP.

Poradnik od Google w służbie SEO

Zestaw nowych wskazówek, podobnie jak poprzednia wersja publikacji, porusza również takie kwestie jak: właściwy opis zdjęcia (atrybut alt, nazwa pliku), anchor text oraz bezpieczeństwo. Pośród nowych zaleceń występują też informacje o oznaczeniach stron dla dorosłych (optymalizacja pod SafeSearch) oraz o mapie witryny z obrazami.

Wszystkie wytyczne mają pomóc właścicielom stron internetowych w zwiększaniu widoczności materiałów w wyszukiwarce grafiki Google, a w efekcie – w osiąganiu wyższego ruchu prowadzącego do witryny. Warto więc zaglądać do materiałów publikowanych przez ekspertów z branży.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt