Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
27.09.2016 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Wielki powrót zakładki „Zakupy” w wyszukiwarce Google

Wielki powrót zakładki „Zakupy” w wyszukiwarce Google

W polskiej wyszukiwarce Google zaobserwowaliśmy ponowne pojawienie się zakładki Zakupy. Jej poprzednie wersje zaimplementowane w innych krajach okazały się nie do końca trafione, w związku z czym amerykański gigant wciąż pracował nad ich udoskonaleniem. Obecna forma zakładki Zakupy stanowi mniej rozbudowaną alternatywę dla porównywarek cenowych i jest niezwykle zbliżona do wersji dostępnych np. w USA czy Niemczech. Za granicą funkcjonalność wdrożona została jakiś czas temu, w związku z czym obcojęzyczne wersje Zakupów posiadają większą liczbę opcji niż ich polski odpowiednik.

 

Dostępne funkcje zakładki z perspektywy konsumenta

„Zakupy” umożliwiają użytkownikom odnalezienie listy interesujących ich produktów już z poziomu wyszukiwarki Google. Dzięki opcji sortowania według ceny, sprzedawcy czy poszczególnych elementów użytkownik jest w stanie odnaleźć najbardziej interesujące propozycje produktów.

Po wspisaniu zapytania w wyszukiwarce zakładka „Zakupy” może pokazać się od razu na pasku opcji lub zostanie ukyta w przycisku „Więcej”. Po wybraniu zakładki, zostaniemy przeniesieni do listy produktów, która najbardziej odpowiada naszemu zapytaniu.

Jak łatwo zaobserwować, wytypowane linki sprzedawców są sponsorowane. Oznacza to, że internauta poszukujący konkretnych produktów z pozycji Zakupy otrzyma listę zaciągniętą z reklam PLA. To właśnie Product Listing Ads, a nie wyniki organiczne Google są źródłem informacji o wyświetlanych produktach. Jest to jeden z najważniejszych elementów odróżniających standardowe porównywarki od stosunkowo nowej funkcjonalności Google.

 

Funkcjonalność zakładki z perspektywy reklamodawcy

Dzięki zakładce Zakupy reklamodawca zyskuje większą szansę na dotarcie do potencjalnego klienta. Konsument ma bowiem możliwość natychmiastowego sprawdzenia ceny produktu, przeczytania o jego głównych parametrach bez przechodzenia do sklepu oraz porównania go z innymi artykułami tej samej kategorii. Aby pojawić się w PLA, należy zintegrować Centrum Sprzedawcy Google ze swoim kontem Adwords. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że ranking ten nie jest typowany według słów kluczowych tak, jak wygląda to w przypadku Google Adwords. Tutaj kluczową rolę pełnią informacje na temat produktów i ich dopasowanie do zapytania internauty.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt