Projektowanie stron internetowych

Tworzenie stron www
Agencja SEO/SEM » Tworzenie stron www

Co to jest webdesign?

Web design, czyli projektowanie stron internetowych, to kompleksowy proces przygotowania witryny www – jej wyglądu, sposobu działania i treści. Polega na planowaniu, tworzeniu i wdrażaniu plików z kodem strony, które odpowiadają za całą strukturę serwisu, m.in. układ, grafikę, kolorystykę, style tekstowe i multimedia.

Potrzebujesz nowej strony internetowej?

Projektowanie stron internetowych - co oferujemy?

Wiedza i wieloletnie doświadczenie naszego zespołu umożliwiają nam efektywne projektowanie stron internetowych. Tworzymy atrakcyjne wizualnie i funkcjonalne witryny, dostosowane do wymagań wyszukiwarek. Na pierwszym miejscu stawiamy użyteczność, aby internauci chętnie odwiedzali serwis i zawsze znaleźli w nim to, czego szukają.

MAKIETY STRONY INTERNETOWEJ
Przygotowujemy makiety serwisów www, przy pomocy których objaśniamy przyszłe funkcje strony internetowej. Jeśli koncepcja klienta nie jest w pełni sprecyzowana, pomagamy ustalić szczegóły dotyczące budowy i konfiguracji elementów. Projektujemy boksy, przyciski oraz nawigację, a następnie rozmieszczamy je na poszczególnych podstronach. Staramy się, aby projekt dawał jak najlepsze wyobrażenie o wyglądzie witryny.

PROJEKT GRAFICZNY
Pierwsze wrażenie w Internecie ma znaczenie, szczególnie jeśli chodzi o promocję działań biznesowych w sieci. Nawet pobieżna analiza witryny przez użytkownika wpływa na wyobrażenie o firmie, pozostające w jego umyśle. Doskonale zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego pomagamy zadbać o profesjonalny i atrakcyjny serwis internetowy, który zatrzyma odbiorcę na dłużej.

Nasze graficzne projekty strony www:

  • przykuwają uwagę,
  • wzbudzają zainteresowanie,
  • mają przejrzysty i intuicyjny układ,
  • są dostosowane do branży i tematyki serwisu,
  • tworzą spójną całość z pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej.

RESPONSYWNE STRONY INTERNETOWE
Podczas budowania serwisów internetowych wdrażamy technologię RWD (Responsive Web Design), która umożliwia dopasowanie układu strony do dowolnego rozmiaru okna przeglądarki. Dzięki temu gotowe witryny poprawnie wyświetlają się zarówno na ekranach komputerów, jak i na smartfonach lub tabletach. Klient nie musi już myśleć o tworzeniu mobilnej wersji strony albo dodatkowej aplikacji na telefony.

ZARZĄDZANIE TREŚCIĄ (CMS)
Podczas pracy nad serwisem korzystamy z rozwiązań, które dają możliwość wprowadzania zmian na stronie internetowej bez konieczności ingerencji w kod HTML. Systemy zarządzania treścią (CMS – Content Management System) ułatwiają dodawanie nowej i aktualizację dotychczasowej zawartości strony www. Intuicyjny panel pozwala nie tylko zmieniać informacje, ale także wygląd tekstów – ich wielkość, rodzaj czcionek oraz formatowanie.

Najczęściej używamy CMS Drupal, systemu open source, który posłużył m.in. do zbudowania stron internetowych Białego Domu czy Polskich Kolei Państwowych (PKP). Wykonujemy również witryny oparte o CMS WordPress, a także podejmujemy się realizacji rozwiązań autorskich, spełniających indywidualne potrzeby klientów.

webdesign infografika

OPTYMALIZCJA SEO
Specjalizujemy się w pozycjonowaniu i optymalizacji serwisów pod kątem wyszukiwarek (SEO). Pamiętamy o tym, tworząc od podstaw witryny internetowe. Dostosowujemy je nie tylko do potrzeb użytkowników, ale także do zaleceń Google (wskazówek dla webmasterów). Przygotowujemy serwisy www od strony technicznej w taki sposób, aby osiągały wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego warto skorzystać z usług profesjonalnego web designera?

Profesjonalny web designer wie, jak skonstruować witrynę, aby wszystkie elementy tworzyły spójną, przejrzystą i prostą w obsłudze stronę internetową. Kompleksowe podejście do procesu projektowania serwisu zagwarantuje firmie szereg korzyści.
unikalność treści

OTRZYMASZ UNIKALNY PROJEKT
Opracowujemy wyjątkową stronę internetową, która podkreśli wiarygodność Twojej firmy i wyróżni ją spośród witryn konkurencji. Klienci chętniej odwiedzają przejrzyste i estetyczne serwisy, które poprzez intuicyjny interfejs zachęcają do dokonania konwersji.

potrzeby klientów w web design

SPEŁNISZ POTRZEBY SWOICH KLIENTÓW
Osobom odwiedzającym strony internetowe zależy na szybkim i bezproblemowym znalezieniu informacji, np. o produktach lub usługach. Podczas projektowania witryny bierzemy te potrzeby pod uwagę. Tworzymy prostą w obsłudze nawigację, dzięki której użytkownik z łatwością odnajdzie się w serwisie, a w efekcie – pozostanie w nim na dłużej.

wyszukiwarka na stronie

ZAISTNIEJESZ W WYSZUKIWARCE GOOGLE
Nawet najbardziej atrakcyjna wizualnie witryna www nie pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania Google, jeśli nie będzie odpowiednio opracowana pod względem technicznym. Realizujemy projekty dostosowane do wymogów wyszukiwarek internetowych, co jest niezwykle istotne w procesie pozycjonowania.

błędu w web design

UNIKNIESZ BŁĘDÓW TECHNICZNYCH
Długi czas ładowania, nieintuicyjny wygląd strony internetowej, nieprzyjazne adresy URL – to tylko przykłady problemów, które mogą skutecznie zniechęcić użytkownika do dalszego korzystania z serwisu. Projektujemy witryny korzystając z długoletniego doświadczenia, dlatego wiemy, jakich błędów mamy się wystrzegać. Dysponujemy rozwiązaniami, które pozwolą ich uniknąć. Ponadto skutecznie zabezpieczamy strony www przed atakami hakerskimi.

Rozpoznaj dobry projekt serwisu www

Projektowanie strony internetowej powinno uwzględniać standardy optymalizacji pod kątem SEO oraz przebiegać z myślą o użytkowniku, który będzie się po niej poruszał. Aby witryna była w pełni przyjazna odbiorcom, a jednocześnie spełniała potrzeby właściciela serwisu, musi zawierać kilka obowiązkowych elementów.
strony artefakt

SPÓJNY LAYOUT
Internauta odwiedzający stronę www powinien od razu móc skupić uwagę na najważniejszych informacjach. Właśnie temu służy przejrzysty układ elementów – sensowne umiejscowienie grafik, tekstów i kategorii (np. z produktami lub usługami), a także wybór czytelnych czcionek. Dobry layout współgra z całą identyfikacją wizualną marki.
Nie bez znaczenia jest też kolorystyka. Witryna powinna mieć ustaloną paletę stosowanych barw (korespondującą z logo), aby nie przytłaczać odbiorcy ich nadmiarem. Używanie kontrastów pozwoli natomiast wyróżnić istotne obszary na stronie www takie jak przyciski call to action lub odnośniki.

INTUICYJNA NAWIGACJA
„Im prościej, tym lepiej” – projektowanie w zgodzie z tą zasadą ułatwi internautom poruszanie się po serwisie oraz poszukiwanie interesujących treści. Jakie elementy muszą znaleźć się w witrynie? Menu z czytelnym podziałem na kategorie, wyszukiwarka, wyeksponowane przyciski oraz proste przejście do strony głównej (np. klikalne logo).
Przemyślana nawigacja sprawia, że użytkownicy mogą bez problemu dotrzeć do wybranej sekcji strony. Dużą popularnością cieszy się rozwiązanie breadcrumb (okruszki chleba), które pozwala śledzić odbiorcy aktualną lokalizację w obrębie witryny i z łatwością odnaleźć odnośniki do poprzednio oglądanych podstron. Użycie takiej ścieżki dobrze wpływa na SEO i skutecznie wspomaga proces indeksowania.

TREŚĆ I MULTIMEDIA
Strony www budowane przy użyciu systemów do zarządzania treścią (CMS) dają szansę na szybkie wprowadzanie i usuwanie tekstów. Elementy contentu odgrywają kluczową rolę ze względu na użytkowników. W zależności od celu istnienia serwisu, mogą przyjmować różne formy: opisów produktów i usług, notek o firmie, artykułów poradnikowych, informacji dotyczących branży, aktualności itp.
Wartościowy przekaz wymaga oprawy wizualnej, aby na dłuższą chwilę przykuć uwagę użytkownika. Projekt strony internetowej powinien więc przewidywać obszary, w których znajdą się różnego rodzaju multimedia, a także narzędzia do ich publikowania. Wideo, zdjęcia, slajdery w formie prezentacji lub widgety serwisów społecznościowych nie tylko uatrakcyjnią wygląd danej podstrony, ale staną się nośnikiem dodatkowej treści.

RESPONSYWNOŚĆ
Coraz więcej osób przegląda strony na telefonach lub tabletach. W Polsce już ponad 23 miliony użytkowników korzysta z internetu na urządzeniach mobilnych – to aż 62% wszystkich Polaków (źródło: raport We are social, „Digital in 2017: Eastern Europe”). Witrynę należy więc obowiązkowo przystosować do ekranów o mniejszej rozdzielczości.
Wersja na smartfony charakteryzuje się nieco innymi cechami niż strona wyświetlana na urządzeniach stacjonarnych. Nie musi być aż tak szczegółowa, ale powinna być czytelna, łatwa w nawigacji i wygodna w obsłudze – np. przyciski muszą charakteryzować się odpowiednią wielkością, aby użytkownik nie miał problemu z kliknięciem. Responsywność strony lub sklepu internetowego ma również znaczenie pod kątem SEO. Witryny przyjazne urządzeniom mobilnym osiągają wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

INTERAKTYWNOŚĆ
Jak zatrzymać użytkownika dłużej na stronie? Pomocne okażą się wszelkie elementy zachęcające do interakcji. Pole do komentowania, czytelny formularz kontaktowy, chat online lub przyciski odsyłające do portali społecznościowych – to przykłady funkcji, które stosuje się w efektywnych serwisach internetowych. Użycie poszczególnych elementów powinno być jednak przemyślane, praktyczne i dostosowane do działalności firmy.
Interaktywność strony www daje szansę na zbudowanie komunikacji z odbiorcami. Różne przejawy aktywności dadzą właścicielowi serwisu dostęp do informacji zwrotnej na temat samej strony, ale też świadczonych usług albo oferowanych produktów.

Tworzenie stron www oceny

Zadbaj o profesjonalną stronę internetową – pozwól naszym specjalistom przygotować projekt, który przyciągnie szerokie grono użytkowników. Nasze serwisy są funkcjonalne, intuicyjne i dopasowane do standardów branżowych. Przekonaj się, jakie rozwiązania możemy zaproponować, aby wyróżnić Twoją firmę w sieci!