Co to jest duplikacja treści? - Blog Artefakt

Duplikacja treści, duplikacja contentu

20.03.2017 / Słownik SEO
Content marketing

Duplikacja treści na stronie występuje wtedy, gdy ta sama treść znajduje się w kilku miejscach w sieci (zewnętrzne duplikaty treści) lub gdy identyczna treść powielona jest w obrębie tej samej witryny na innych podstronach (duplikacja wewnętrzna).

Robot wyszukiwarki analizuje małe segmenty tekstu (najczęściej kilka słów) i porównuje z treściami na innych stronach. Powielony tekst zostanie oceniony jako duplikat, w związku z czym istnieje ryzyko otrzymania kary / filtra za zduplikowane treści, co wiąże się z usunięciem domeny z wyników wyszukiwania.

Problemem, z którego wiele osób nie zdaje sobie sprawy, może być występowanie tej samej treści pod różnymi adresami, np. http://www.strona.pl, http://strona.pl, http://www.strona.pl/index.html lub http://strona.pl/index.html. Takie adresy URL traktowne są jako różne, a posiadanie takich samych tekstów na różnych podstronach jest właśnie duplikacją. Rozwiązaniem jest wdrożenie przekierowań 301.

Również na naszym blogu
Prowadząc hotel czy pensjonat, warto zadbać o zwiększenie widoczności strony internetowej w...
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...