Algorytm wyszukiwarki

/ Słownik SEO
Narzędzia i aplikacje internetowe

Algorytm wyszukiwarki internetowej to zbiór zasad kierujących jej oprogramowaniem, umożliwiającym wyszukanie oraz przedstawienie w odpowiedniej kolejności wyników wyszukiwania.

Algorytm wyszukiwarki opisuje między innymi, które czynniki i w jakim stopniu wpływają na wyniki zapytań. Do najważniejszych czynników branych zazwyczaj pod uwagę przez większość popularnych wyszukiwarek internetowych należą:

  1. Liczba i jakość linków prowadzących do strony,
  2. Słowa kluczowe (anchor text) w linkach prowadzących do strony,
  3. Budowa kodu strony (np. stosunek treści do kodu),
  4. Treść strony (np. hierarchia nagłówków, unikalność treści)
  5. Popularność domeny głównej.

Algorytmy wyszukiwarek ewoluują, podlegając częstym zmianom, dlatego też nawet znajomość luk w ich działaniu nie gwarantuje osiągania dobrych wyników w pozycjonowaniu.

Do najważniejszych algorytmów wyszukiwarki Google należą:

  • Pingwin,
  • Panda,
  • Koliber,
  • Gołąb,
  • Mobilegeddon,
  • RankBrain.
Najnowsze artykuły na blogu:
Prowadzisz blog firmowy, który niestety przynosi niekonwertujący ruch? Mamy dla Ciebie 9 sposobów...
Zamierzasz zorganizować promocję w sklepie internetowym? Skorzystaj z naszych wskazówek i...
Google Tag Manager to narzędzie ułatwiające wdrażanie kodów śledzących na stronę internetową bez...
Opracowana strategia content marketingowa pomaga budować rozpoznawalność marki, zwiększać...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...