Algorytm wyszukiwarki - Blog Artefakt

Algorytm wyszukiwarki

03.03.2017 / Słownik SEO
Narzędzia i aplikacje internetowe

Algorytm wyszukiwarki internetowej to zbiór zasad kierujących jej oprogramowaniem, umożliwiającym wyszukanie oraz przedstawienie w odpowiedniej kolejności wyników wyszukiwania.

Algorytm wyszukiwarki opisuje między innymi, które czynniki i w jakim stopniu wpływają na wyniki zapytań. Do najważniejszych czynników branych zazwyczaj pod uwagę przez większość popularnych wyszukiwarek internetowych należą:

  1. Liczba i jakość linków prowadzących do strony,
  2. Słowa kluczowe (anchor text) w linkach prowadzących do strony,
  3. Budowa kodu strony (np. stosunek treści do kodu),
  4. Treść strony (np. hierarchia nagłówków, unikalność treści)
  5. Popularność domeny głównej.

Algorytmy wyszukiwarek ewoluują, podlegając częstym zmianom, dlatego też nawet znajomość luk w ich działaniu nie gwarantuje osiągania dobrych wyników w pozycjonowaniu.

Do najważniejszych algorytmów wyszukiwarki Google należą:

  • Pingwin,
  • Panda,
  • Koliber,
  • Gołąb,
  • Mobilegeddon,
  • RankBrain.
Również na naszym blogu
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...