Algorytm wyszukiwarki

/ Słownik SEO
Narzędzia i aplikacje internetowe

Algorytm wyszukiwarki internetowej to zbiór zasad kierujących jej oprogramowaniem, umożliwiającym wyszukanie oraz przedstawienie w odpowiedniej kolejności wyników wyszukiwania.

Algorytm wyszukiwarki opisuje między innymi, które czynniki i w jakim stopniu wpływają na wyniki zapytań. Do najważniejszych czynników branych zazwyczaj pod uwagę przez większość popularnych wyszukiwarek internetowych należą:

  1. Liczba i jakość linków prowadzących do strony,
  2. Słowa kluczowe (anchor text) w linkach prowadzących do strony,
  3. Budowa kodu strony (np. stosunek treści do kodu),
  4. Treść strony (np. hierarchia nagłówków, unikalność treści)
  5. Popularność domeny głównej.

Algorytmy wyszukiwarek ewoluują, podlegając częstym zmianom, dlatego też nawet znajomość luk w ich działaniu nie gwarantuje osiągania dobrych wyników w pozycjonowaniu.

Do najważniejszych algorytmów wyszukiwarki Google należą:

  • Pingwin,
  • Panda,
  • Koliber,
  • Gołąb,
  • Mobilegeddon,
  • RankBrain.
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Chcesz zaistnieć na Instagramie? Sprawdź nasze sposoby na zdobycie nowych followersów i...
Poznaj 12 narzędzi do analizy danych, które pomogą Ci poznać użytkowników i poprawić współczynnik...
Czy prowadzenie profili w mediach społecznościowych ma wpływ na pozycjonowanie strony? W jaki...
Podpowiadamy, jak pozycjonować sklep internetowy na systemie Comarch e-Sklep. Skorzystaj z naszych...