Nowe wytyczne w reviews schema - Blog Artefakt

Zmiana w danych strukturalnych dotyczących recenzji

/ SEO
Ocena witryny internetowej

Stosowanie mikroformatów to jeden ze sposobów na wyróżnienie strony w wynikach wyszukiwania. Google ciągle zmienia wytyczne dotyczące stosowania danych strukturalnych. Tym razem właściciele stron muszą przyjrzeć się recenzjom i ocenom przyznanym domenie przez internautów.

Wulgaryzmy w recenzjach są zabronione

Jednym z rich snippetów są recenzje, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania w postaci gwiazdek. Chcąc zaimplementować taką funkcjonalność, należy spełnić kilka wymogów. Google dodało ostatnio jedną nową wytyczną – w recenzjach nie mogą pojawiać się przekleństwa i wulgaryzmy. Jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce, mikrodane nie pojawią się w SERP.

Co zrobić, jeśli w komentarzach pojawiają się niecenzuralne słowa? Należy usunąć daną opinię ze strony, zanim Google dopatrzy się złamania wytycznych i przestanie wyświetlać rich snippet w wynikach wyszukiwania.

Reviews schema

Komentarze pozostawiają na stronie użytkownicy, którzy czasami działają pod wpływem emocji. Właściciel domeny nie ma wpływu na to, co internauta napisze, jednak może administrować opiniami. Dobrym sposobem na uniknięcie wulgaryzmów jest wprowadzenie odpowiednich mechanizmów, które nie dopuszczą do publikacji tekstów zawierających niecenzuralne słowa. Dzięki temu komentarze mogą być dodawane automatycznie przez użytkowników bez konieczności ich bieżącej moderacji.

Ze wszystkimi wytycznymi zapoznasz się na stronie Developers Google.

Również na naszym blogu
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 95% użytkowników korzysta z...
Jak tagować artykuły, wpisy, produkty na stronie internetowej, aby wspomóc pozycjonowanie strony i...
Panele informacyjne w Google Analytics ułatwiają raportowanie i wyciąganie wniosków na podstawie...
Zastanawiasz się, czy docierasz do klientów, na których Ci zależy? Podpowiadamy, jak identyfikować...
User generated content przynosi wiele korzyści właścicielom strony internetowej. Dowiedz się, jak...