Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
08.02.2018 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Wtyczka Lighthouse od Google – przeprowadź podstawowy audyt SEO

Wtyczka Lighthouse od Google – przeprowadź podstawowy audyt SEO

Lighthouse to darmowe rozszerzenie do przeglądarki Chrome, pozwalające na przeprowadzenie podstawowych audytów oceniających jakość strony internetowej – jej wydajność, dostosowanie do wymogów wyszukiwarek i potrzeb użytkowników. Chociaż informacje prezentowane przez wtyczkę nie są zaawansowane, warto z nich skorzystać, by wyeliminować błędy. A Google rozbudowuje kolejne funkcjonalności tego narzędzia – ostatnio dodana została opcja SEO Audit, weryfikująca optymalizację strony internetowej.

Audyty dostępne w rozszerzeniu Google Lighthouse

Za pomocą wtyczki Lighthouse przeprowadzimy audyt strony internetowej w następujących kategoriach:

  • Performance – serwis sprawdzany jest pod kątem wydajności, optymalizacji kodu strony, zminimalizowania czasu ładowania poszczególnych skryptów, CSS-a, JavaScript itp.,
  • Progressive Web App – weryfikacja dotyczy zgodności witryny z wymogami technologii Progressive Web Apps. Progresywne aplikacje sieciowe to innowacyjne rozwiązanie polegające na tym, że serwis ma wyglądać i zachowywać się jak aplikacja internetowa,
  • Accessibility – audyt w zakresie dostępności/użyteczności strony internetowej, obejmujący m.in. takie elementy jak: kolorystyka strony, tytuły poszczególnych sekcji, struktura serwisu, rozmieszczenie treści,
  • Best Practices – dobre praktyki związane z projektowaniem i zwiększaniem widoczności stron internetowych, np. użycie protokołu HTTPS,
  • SEO – podstawowe wytyczne dot. optymalizacji witryny pod wyszukiwarkę Google.

Każdy z audytów ocenia jakość strony w skali 0-100, przy czym dobry rezultat to osiągnięcie min. 75 punktów. Z kolei uzyskanie oceny poniżej 45 punktów oznacza słaby wynik wiążący się z koniecznością wprowadzenia wielu zmian na serwisie.

Czego dowiemy się dzięki opcji SEO Audit w Lighthouse?

SEO Audit przeanalizuje, czy nasza strona spełnia 10 kwestii związanych z podstawową optymalizacją:

  • Posiada znacznik <meta name=”viewport”> odpowiadający za skalowanie witryny i jej dostosowanie do urządzeń mobilnych,
  • Ma ustawiony Title oraz Description,
  • Zwraca poprawny kod statusu HTTP,
  • Linki zawierają opisowe anchory (tzw. descriptive text) pozwalające robotom wyszukiwarki zapoznać się z tematyką strony, do której odsyła hiperłącze,
  • Nie jest zablokowana przed indeksacją,
  • Posiada prawidłowo wdrożone znaczniki hreflang i rel=canonical,
  • Nie zawiera wtyczek, które nie są prawidłowo interpretowane przez większość desktopowych i mobilnych wyszukiwarek,
  • Używa czytelnych rozmiarów czcionek.

Jak widzimy SEO Audit analizuje bardzo podstawową optymalizację serwisu internetowego. Jednak za pomocą tego modułu można sprawdzić, co dla Google jest ważne, a także poznać dodatkowe rady i wskazówki wspierające dostosowanie strony do wymogów wyszukiwarek internetowych. Przy każdym punkcie znajduje się przycisk Learn more odsyłający do materiałów i poradników przygotowanych przez Google.

Jak zainstalować i uruchomić wtyczkę Lighthouse?

Aby audytować stronę z pomocą Google, musimy posiadać przeglądarkę Chrome. Następnie:

  1. Przechodzimy do sklepu Google, wybieramy wtyczkę Lighthouse i ją instalujemy.
  2. Ikona latarni pojawi się w prawym górnym rogu przeglądarki.

  1. Wchodzimy na wybraną stronę, klikamy w rozszerzenie i przycisk Zaznaczamy rodzaje audytów, a następnie uruchamiamy sprawdzenie, wciskając Generate raport.

  1. Po chwili otrzymamy audyt serwisu wraz ze wskazówkami dotyczącymi jego dalszej optymalizacji.

Wtyczka Lighthouse na razie dostępna jest w języku angielskim. Google obiecuje, że będzie intensywnie pracować nad rozwojem narzędzia, rozszerzając moduł SEO Audit pod kątem analizy kolejnych aspektów optymalizacji stron internetowych.

Na naszym webinarze o narzędziach SEO poznasz wiele innych przydatnych wtyczek i aplikacji.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

pozycjonowanie strony na wordpress 15.09.2025 | czas czytania: 5 min | SEO

Pozycjonowanie strony na WordPressie – 10 fundamentów

WordPress to platforma przyjazna dla osób poszukujących intuicyjnych rozwiązań do prowadzenia serwisu internetowego. Optymalizacja i pozycjonowanie strony opartej na WordPressie to skuteczna droga do zwiększenia jej popularności. Wystarczy zadbać o kilka podstawowych kwestii dot. SEO (ang. Search Engine Optymization), aby pojawiły się pierwsze efekty. Poniżej prezentujemy 10 elementów, o których warto pamiętać podczas projektowania i pozycjonowania serwisu zbudowanego na CMS WordPress oraz metody, jak je wdrożyć. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak ocen

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI? 12.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI?

Jeszcze dekadę temu nowoczesne koncepcje marketingowe opierały się głównie na digitalizacji działań i obecności w internecie. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej – mamy do czynienia z rewolucją, której głównym napędem jest sztuczna inteligencja. Automatyzacja, hiperpersonalizacja i zaawansowana analityka danych sprawiają, że zasady gry w marketingu zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Nowi gracze zdobywają rynek, a tradycyjne firmy muszą się dostosować, aby nie zostać w tyle. W tym artykule pokażemy, jak Marketing 4.0, Marketing 5.0, a także klasyczne modele – od Koncepcji 4P po Koncepcję 7P – łączą się dziś z narzędziami AI, aby tworzyć skuteczne działania marketingowe i budować przewagę konkurencyjną. Dowiesz się również, jak Ty, jako przedsiębiorca, możesz z nich korzystać w swojej codziennej pracy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

Zastosowanie AI w kampaniach e-mail marketingowych – jak zwiększyć skuteczność mailingu? 08.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Zastosowanie AI w kampaniach e-mail marketingowych – jak zwiększyć skuteczność mailingu?

Czy wiesz, że e-mail marketing wciąż generuje średnio 42 zł przychodu z każdej wydanej złotówki? To czyni go jednym z najskuteczniejszych kanałów komunikacji z klientami. Problem w tym, że rynek jest przesycony wiadomościami, a skrzynki odbiorcze użytkowników pękają w szwach. Rozwiązaniem okazuje się sztuczna inteligencja, która nie tylko zwiększa skuteczność kampanii, ale też pozwala tworzyć doświadczenia dopasowane do indywidualnych potrzeb odbiorców. W tym artykule pokażemy, jak zastosowanie AI w automatyzacji marketingu odmienia oblicze mailingu. Dowiesz się, jak działa automatyzacja e-mail marketingu, w jaki sposób tworzenie spersonalizowanych kampanii wpływa na konwersje oraz jakie narzędzia warto znać. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt