Specjaliści SEO podczas codziennej pracy korzystają z dodatków oraz wtyczek do przeglądarek ułatwiających przeprowadzenie audytu i optymalizowanie strony. Prezentujemy 15 rozszerzeń SEO do Chrome i Firefox, które są dla nas narzędziami must have podczas realizowania działań związanych z pozycjonowaniem serwisów internetowych.
Wtyczki SEO do Chrome i Mozilla Firefox
Wiele rozszerzeń pomagających w audycie SEO jest dostępnych zarówno na przeglądarkę Chrome, jak i Mozillę Firefox, co pozwala na korzystanie z narzędzi w pełni dopasowanych do naszych preferencji. Polecamy następujące dodatki:
Web Developer – narzędzie służy m.in. do sprawdzania i zaznaczania na stronie nagłówków, linków, atrybutów alt, sprawdzenia poprawności kodu HTML, CSS, wyczyszczenia plików cookies,
Nofollow – pokazuje linki nofollow, wykrywa, czy na stronie ustawione są metatagi nofollow i noindex, pomagając w zweryfikowaniu poprawności indeksowania serwisu przez wyszukiwarki internetowe,
Lightshot – rozszerzenie pozwala na wykonanie zrzutów ekranu. Na obrazie można od razu zaznaczać dowolne elementy, kolorować, kadrować itp.,
Wappalyzer – dodatek rozpoznający system CMS, na którym postawiona została strona internetowa,
Open Multiple URLs – otwiera na raz w przeglądarce linki, które znajdują się na przygotowanej liście.
Rozszerzenia SEO do Chrome
Dodatków SEO do Chrome jest o wiele więcej, ponieważ ta przeglądarka od kilku lat cieszy się dużą popularnością użytkowników. Samo Google tworzy narzędzia ułatwiające pracę deweloperów, osób zajmujących się optymalizacją serwisów oraz analityków internetowych. Z wtyczek do Chrome dla SEO rekomendujemy:
SEO META in 1 CLICK – dodatek do szybkiego sprawdzenia Title i nagłówków, przekierowań kanonicznych na stronie,
Nimbus Screenshot & Screen Video Recorder – wtyczka pozwala na zrobienie screenshotów całej albo fragmentów strony oraz nagrań ekranu,
User-Agent Switcher for Google Chrome – dzięki temu rozszerzeniu można sprawdzić, jak roboty poszczególnych wyszukiwarek lub aplikacji „widzą” analizowaną stronę internetową,
Web Cache Viewer – wyświetla wersję strony zachowaną w cache Google, pamięci podręcznej przeglądarki lub aplikacji Wayback Machine,
Lighthouse – rozszerzenie od Google służące do podstawowej analizy SEO strony. Podaje informacje o wydajności serwisu, dostępności dla użytkowników, dopasowaniu do wymagań przeglądarki, stosowaniu technologii Progressive Web App,
Check My Links – analizuje stronę pod kątem niedziałających linków,
Character Count – dodatek służy do sprawdzania liczby znaków na stronie. Można zaznaczyć fragment treści, chcemy policzyć i po chwili otrzymamy odpowiedź,
Page Analytics (by Google) – wtyczka przydatna dla osób zajmujących się analityką internetową. Pokazuje, w jaki sposób klienci wchodzą w interakcje z poszczególnymi podstronami, w co klikają, a co pomijają. W czasie rzeczywistym rozszerzenie pokaże nam dane z Google Analytics: odsłony, średni czas na spędzony na stronie, współczynnik odrzuceń i wyjścia,
Tag Assistant (by Google) – dodatek idealny do zweryfikowania poprawność wdrożenia kodów śledzących Google Analytics, Google Tag Manager, kodów remarketingowych.
Dodatki do przeglądarek – pamiętaj o ich aktualizacji!
Twórcy wtyczek do najpopularniejszych przeglądarek co jakiś czas je usprawniają, eliminują pojawiające się błędy i problemy. Dlatego co jakiś czas warto wejść do sekcji w przeglądarce, gdzie znajdują się informacje o wszystkich rozszerzeniach i sprawdzić, czy żaden dodatek nie wymaga aktualizacji.
Więcej o wtyczkach i innych narzędziach pomocnych przy optymalizacji SEO strony dowiesz się na naszym webinarze.
Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo.
Czytaj więcej
How useful was this post?
Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!
Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1
Brak ocen
27.10.2025|czas czytania: 5:00 min|Sztuczna Inteligencja AI
Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule.
Czytaj więcej
Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych.
Czytaj więcej
Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?