15 wtyczek i rozszerzeń SEO do przeglądarek Chrome oraz Firefox przydatnych podczas optymalizacji strony 

/ SEO
Google

Specjaliści SEO podczas codziennej pracy korzystają z dodatków oraz wtyczek do przeglądarek ułatwiających przeprowadzenie audytu i optymalizowanie strony. Prezentujemy 15 rozszerzeń SEO do Chrome i Firefox, które są dla nas narzędziami must have podczas realizowania działań związanych z pozycjonowaniem serwisów internetowych.

Wtyczki SEO do Chrome i Mozilla Firefox

Wiele rozszerzeń pomagających w audycie SEO jest dostępnych zarówno na przeglądarkę Chrome, jak i Mozillę Firefox, co pozwala na korzystanie z narzędzi w pełni dopasowanych do naszych preferencji. Polecamy następujące dodatki:

  • Web Developer – narzędzie służy m.in. do sprawdzania i zaznaczania na stronie nagłówków, linków, atrybutów alt, sprawdzenia poprawności kodu HTML, CSS, wyczyszczenia plików cookies,
  • Nofollow – pokazuje linki nofollow, wykrywa, czy na stronie ustawione są metatagi nofollow i noindex, pomagając w zweryfikowaniu poprawności indeksowania serwisu przez wyszukiwarki internetowe,
  • Lightshot – rozszerzenie pozwala na wykonanie zrzutów ekranu. Na obrazie można od razu zaznaczać dowolne elementy, kolorować, kadrować itp.,
  • Wappalyzer – dodatek rozpoznający system CMS, na którym postawiona została strona internetowa,
  • Link Redirect Trace – ułatwia sprawdzanie łańcuchów przekierowań, nagłówków http, linków kanonicznych, pliku robots.txt.,
  • Open Multiple URLs – otwiera na raz w przeglądarce linki, które znajdują się na przygotowanej liście.

Rozszerzenia SEO do Chrome

Dodatków SEO do Chrome jest o wiele więcej, ponieważ ta przeglądarka od kilku lat cieszy się dużą popularnością użytkowników. Samo Google tworzy narzędzia ułatwiające pracę deweloperów, osób zajmujących się optymalizacją serwisów oraz analityków internetowych. Z wtyczek do Chrome dla SEO rekomendujemy:

  • SEO META in 1 CLICK – dodatek do szybkiego sprawdzenia Title i nagłówków, przekierowań kanonicznych na stronie,
  • Nimbus Screenshot & Screen Video Recorder – wtyczka pozwala na zrobienie screenshotów całej albo fragmentów strony oraz nagrań ekranu,
  • User-Agent Switcher for Google Chrome – dzięki temu rozszerzeniu można sprawdzić, jak roboty poszczególnych wyszukiwarek lub aplikacji „widzą” analizowaną stronę internetową,
  • Web Cache Viewer – wyświetla wersję strony zachowaną w cache Google, pamięci podręcznej przeglądarki lub aplikacji Wayback Machine,
  • Lighthouse – rozszerzenie od Google służące do podstawowej analizy SEO strony. Podaje informacje o wydajności serwisu, dostępności dla użytkowników, dopasowaniu do wymagań przeglądarki, stosowaniu technologii Progressive Web App,
  • Check My Links – analizuje stronę pod kątem niedziałających linków,
  • Character Count –  dodatek służy do sprawdzania liczby znaków na stronie. Można zaznaczyć fragment treści, chcemy policzyć i po chwili otrzymamy odpowiedź,
  • Page Analytics (by Google) – wtyczka przydatna dla osób zajmujących się analityką internetową. Pokazuje, w jaki sposób klienci wchodzą w interakcje z poszczególnymi podstronami, w co klikają, a co pomijają. W czasie rzeczywistym rozszerzenie pokaże nam dane z Google Analytics: odsłony, średni czas na spędzony na stronie, współczynnik odrzuceń i wyjścia,
  • Tag Assistant (by Google) – dodatek idealny do zweryfikowania poprawność wdrożenia kodów śledzących Google Analytics, Google Tag Manager, kodów remarketingowych.

Dodatki do przeglądarek – pamiętaj o ich aktualizacji!

Twórcy wtyczek do najpopularniejszych przeglądarek co jakiś czas je usprawniają, eliminują pojawiające się błędy i problemy. Dlatego co jakiś czas warto wejść do sekcji w przeglądarce, gdzie znajdują się informacje o wszystkich rozszerzeniach i sprawdzić, czy żaden dodatek nie wymaga aktualizacji.

Więcej o wtyczkach i innych narzędziach pomocnych przy optymalizacji SEO strony dowiesz się na naszym webinarze.

Najnowsze artykuły na blogu:
SEO Content Marketing to skuteczne narzędzie zwiększania widoczności marki w internecie. Uważaj...
Do tej pory mogliśmy ustawiać atrybut follow lub nofollow w linkach wychodzących ze strony. Google...
Google Serach Console pozwala na dostosowanie strony do wymagań wyszukiwarki Google. Korzystaj z...
Google reaktywuje swój kanał na YouTube, przygotowując wideo poradniki dotyczące optymalizacji...
Sprawdź, jak w kilku krokach założyć darmową wizytówkę w Google Moja...