Wskazówki Google dotyczące koronawirusa (COVID-19) dla właścicieli Google Moja Firma

| czas czytania: 5 min | SEO
google maps zmiana danych

Koronawirus opanował już wszystkie sfery naszego życia – pracujemy zdalnie, unikamy dużych zbiorowisk ludzi, robimy zakupy przekraczające możliwości naszej spiżarki. Zmiany wprowadzają również właściciele sklepów stacjonarnych, instytucja publiczne czy kulturalne: zawieszają działalność, skracają godziny pracy, wprowadzają dodatkowe środki ostrożności. By ułatwić wszystkim funkcjonowanie w tej trudnej sytuacji, Google postanowiło przypomnieć administratorom kont Google Moja Firma o aktualizacji informacji opublikowanych na wizytówce. Sprawdź, czy nie powinieneś skorzystać z poniższych podpowiedzi.

Zmiana godzin pracy

Jeśli epidemia COVID-19 wymusiła wprowadzenie zmian w godzinach otwarcia Twojego sklepu, biura lub placówki, koniecznie zaktualizuj informacje na wizytówce. Pamiętaj, że część osób, zanim uda się do Twojej firmy, sprawdzi w Google Maps Twoją dostępność. Wszyscy, którzy odbiją się od drzwi ze względu na brak aktualizacji danych na GMF, wpadną w niepotrzebną złość. Nie frustrujmy się dodatkowo w tak wyjątkowo trudnej sytuacji.

Jak zmienić godziny pracy na wizytówce GMF?

      zmiana godzin pracy GMF
      1. Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma.
      2. Z bocznego menu, które zobaczysz po lewej stronie, kliknij sekcję
      3. Przejdź do ikony zegarka, zmieniając godziny pracy w poszczególnych dniach tygodnia.
      4. Skorzystaj z opcji Dodaj niestandardowe godziny pracy, jeśli chcesz ustawić zmiany w wybranych dniach.
      niestandardowe godziny pracy gmf

      *o zmianie godzin pracy pamiętaj także w okresach świątecznych

      Dodanie informacji ważnych dla klientów

      Google radzi, aby poinformować klientów, czy koronawirus ma wpływ na działalność firmy. Warto np. napisać, czy stosujemy dodatkowe formy ochrony albo w jaki sposób przebiega teraz komunikacja z pracownikami. W tym celu można skorzystać z sekcji Opis firmy.

      Jak dodać informacje o COVID-19 na Google Map?

      zmiana opisu GMF
      1. Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma.
      2. Z bocznego menu, które zobaczysz po lewej stronie, kliknij sekcję
      3. Przejdź do ikony trzech poziomych paseczków symbolizujących tekst.
      4. Kliknij ikonę ołówka i w edytorze wprowadź nowy opis – maksymalnie 750 zzs.
      5. Potwierdź zmiany.

      Opublikowanie postu na wizytówce

      Doskonałym miejscem do informowania klientów o wprowadzonych zmianach jest utworzenie wpisu na wizytówce.

      Jak dodać post na Google Moja Firma?

      tworzenie wpisu GMF
      1. Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma.
      2. Z bocznego menu, które zobaczysz po lewej stronie, kliknij sekcję
      3. Wybierz opcję Dodaj wpis.
      4. Dodaj zdjęcie/grafikę, napisz treść postu, wybierz przycisk call to action.
      5. Zatwierdź zmiany.

      Więcej o dodawaniu wpisów przeczytasz w artykule: artefakt.pl/blog/seo/google-post-na-google-moja-firma

      Aktualizacja numerów kontaktowych

      Zanim zaprosisz klientów do kontaktu telefonicznego, koniecznie zweryfikuj, czy numer na profilu GMF jest aktualny.

      Jak zaktualizować numer telefonu na Google Moja Firma?

      zmiana nr telefonu gmf
      1. Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma.
      2. Z bocznego menu, które zobaczysz po lewej stronie, kliknij sekcję
      3. Przejdź do ikony telefonu.
      4. Wpisz podstawowy numer telefonu. Możesz dodać także numery dodatkowe.
      5. Potwierdź zmiany.

      Aktualizacja danych na Google Moja Firma w związku z COVID-19

      Wszystkie wprowadzone przez Ciebie zmiany na GMF zostaną zweryfikowane przez Google, dlatego mogą pojawić się w wyszukiwarce i na mapach z pewny opóźnieniem. Jeśli treści nie będą spełniały wytycznych dotyczących jakości, zostaną cofnięte do ponownej modyfikacji. Dbałość o aktualność informacji na wizytówkach powinna stanowić dla Ciebie priorytet nie tylko w przypadku wyjątkowych sytuacji jak epidemia koronawirusa. Warto co jakiś czas przeglądać uzupełnione dane, upewniając się, że nie wprowadzają w błąd potencjalnych klientów.