Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
13.03.2020 | czas czytania: 5:00 min | SEO | autor: Artefakt

Wskazówki Google dotyczące koronawirusa (COVID-19) dla właścicieli Google Moja Firma

Wskazówki Google dotyczące koronawirusa (COVID-19) dla właścicieli Google Moja Firma

Koronawirus opanował już wszystkie sfery naszego życia – pracujemy zdalnie, unikamy dużych zbiorowisk ludzi, robimy zakupy przekraczające możliwości naszej spiżarki. Zmiany wprowadzają również właściciele sklepów stacjonarnych, instytucja publiczne czy kulturalne: zawieszają działalność, skracają godziny pracy, wprowadzają dodatkowe środki ostrożności. By ułatwić wszystkim funkcjonowanie w tej trudnej sytuacji, Google postanowiło przypomnieć administratorom kont Google Moja Firma o aktualizacji informacji opublikowanych na wizytówce. Sprawdź, czy nie powinieneś skorzystać z poniższych podpowiedzi.

Zmiana godzin pracy

Jeśli epidemia COVID-19 wymusiła wprowadzenie zmian w godzinach otwarcia Twojego sklepu, biura lub placówki, koniecznie zaktualizuj informacje na wizytówce. Pamiętaj, że część osób, zanim uda się do Twojej firmy, sprawdzi w Google Maps Twoją dostępność. Wszyscy, którzy odbiją się od drzwi ze względu na brak aktualizacji danych na GMF, wpadną w niepotrzebną złość. Nie frustrujmy się dodatkowo w tak wyjątkowo trudnej sytuacji.

Jak zmienić godziny pracy na wizytówce GMF?

 

  1. Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma.
  2. Z bocznego menu, które zobaczysz po lewej stronie, kliknij sekcję
  3. Przejdź do ikony zegarka, zmieniając godziny pracy w poszczególnych dniach tygodnia.
  4. Skorzystaj z opcji Dodaj niestandardowe godziny pracy, jeśli chcesz ustawić zmiany w wybranych dniach.

*o zmianie godzin pracy pamiętaj także w okresach świątecznych

Dodanie informacji ważnych dla klientów

Google radzi, aby poinformować klientów, czy koronawirus ma wpływ na działalność firmy. Warto np. napisać, czy stosujemy dodatkowe formy ochrony albo w jaki sposób przebiega teraz komunikacja z pracownikami. W tym celu można skorzystać z sekcji Opis firmy.

Jak dodać informacje o COVID-19 na Google Map?

  1. Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma.
  2. Z bocznego menu, które zobaczysz po lewej stronie, kliknij sekcję
  3. Przejdź do ikony trzech poziomych paseczków symbolizujących tekst.
  4. Kliknij ikonę ołówka i w edytorze wprowadź nowy opis – maksymalnie 750 zzs.
  5. Potwierdź zmiany.

Opublikowanie postu na wizytówce

Doskonałym miejscem do informowania klientów o wprowadzonych zmianach jest utworzenie wpisu na wizytówce.

Jak dodać post na Google Moja Firma?

  1. Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma.
  2. Z bocznego menu, które zobaczysz po lewej stronie, kliknij sekcję
  3. Wybierz opcję Dodaj wpis.
  4. Dodaj zdjęcie/grafikę, napisz treść postu, wybierz przycisk call to action.
  5. Zatwierdź zmiany.

Więcej o dodawaniu wpisów przeczytasz w artykule: www.artefakt.pl/blog/seo/google-post-na-google-moja-firma

Aktualizacja numerów kontaktowych

Zanim zaprosisz klientów do kontaktu telefonicznego, koniecznie zweryfikuj, czy numer na profilu GMF jest aktualny.

Jak zaktualizować numer telefonu na Google Moja Firma?

  1. Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma.
  2. Z bocznego menu, które zobaczysz po lewej stronie, kliknij sekcję
  3. Przejdź do ikony telefonu.
  4. Wpisz podstawowy numer telefonu. Możesz dodać także numery dodatkowe.
  5. Potwierdź zmiany.

Aktualizacja danych na Google Moja Firma w związku z COVID-19

Wszystkie wprowadzone przez Ciebie zmiany na GMF zostaną zweryfikowane przez Google, dlatego mogą pojawić się w wyszukiwarce i na mapach z pewny opóźnieniem. Jeśli treści nie będą spełniały wytycznych dotyczących jakości, zostaną cofnięte do ponownej modyfikacji. Dbałość o aktualność informacji na wizytówkach powinna stanowić dla Ciebie priorytet nie tylko w przypadku wyjątkowych sytuacji jak epidemia koronawirusa. Warto co jakiś czas przeglądać uzupełnione dane, upewniając się, że nie wprowadzają w błąd potencjalnych klientów.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

założenie sklepu internetowego 18.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak i gdzie założyć sklep online?

Być może masz sklep stacjonarny i zastanawiasz się, czy założyć sklep internetowy, bo klienci coraz częściej pytają o możliwość zamówienia „przez internet”. A może już działasz w sieci, ale masz wrażenie, że Twój sklep online nie wykorzystuje pełnego potencjału, a sprzedaż stoi w miejscu. Jedno jest pewne - konkurencja w sprzedaży online rośnie każdego dnia na Twoich oczach. Jeśli nie chcesz zostać w tyle, to uruchomienie sklepu internetowego jest konieczne, aby wyjść jej naprzeciw, a jeśli już działasz w e-commerce, to warto rozważyć efektywne zarządzanie sklepem internetowym. W tym poradniku pokażemy, jak założyć sklep online, gdzie go postawić, jak go uruchomić i co zrobić, aby faktycznie zarabiał. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

strona na fb 13.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | social media

Jak stworzyć stronę na FB krok po kroku? Przewodnik dla początkujących

Prowadzisz firmę i zastanawiasz się, jak założyć stronę firmową na Facebooku, która naprawdę przyciąga klientów? Wielu przedsiębiorców tworzy fanpage bez strategii, czego efektem jest profil, który ma kilka polubień i żadnego zapytania ofertowego. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak utworzyć stronę biznesową na Facebooku, ustawić wszystkie jej główne elementy i prowadzić ją tak, by działała jak skuteczne narzędzie marketingowe. Po tej lekturze będziesz wiedzieć, jak prowadzić firmowy fanpage w sposób profesjonalny, zwiększając rozpoznawalność marki i sprzedaż, bez przepalania budżetu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt