Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
13.03.2020 | czas czytania: 5:00 min | SEO | autor: Artefakt

Wskazówki Google dotyczące koronawirusa (COVID-19) dla właścicieli Google Moja Firma

Wskazówki Google dotyczące koronawirusa (COVID-19) dla właścicieli Google Moja Firma

Koronawirus opanował już wszystkie sfery naszego życia – pracujemy zdalnie, unikamy dużych zbiorowisk ludzi, robimy zakupy przekraczające możliwości naszej spiżarki. Zmiany wprowadzają również właściciele sklepów stacjonarnych, instytucja publiczne czy kulturalne: zawieszają działalność, skracają godziny pracy, wprowadzają dodatkowe środki ostrożności. By ułatwić wszystkim funkcjonowanie w tej trudnej sytuacji, Google postanowiło przypomnieć administratorom kont Google Moja Firma o aktualizacji informacji opublikowanych na wizytówce. Sprawdź, czy nie powinieneś skorzystać z poniższych podpowiedzi.

Zmiana godzin pracy

Jeśli epidemia COVID-19 wymusiła wprowadzenie zmian w godzinach otwarcia Twojego sklepu, biura lub placówki, koniecznie zaktualizuj informacje na wizytówce. Pamiętaj, że część osób, zanim uda się do Twojej firmy, sprawdzi w Google Maps Twoją dostępność. Wszyscy, którzy odbiją się od drzwi ze względu na brak aktualizacji danych na GMF, wpadną w niepotrzebną złość. Nie frustrujmy się dodatkowo w tak wyjątkowo trudnej sytuacji.

Jak zmienić godziny pracy na wizytówce GMF?

 

  1. Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma.
  2. Z bocznego menu, które zobaczysz po lewej stronie, kliknij sekcję
  3. Przejdź do ikony zegarka, zmieniając godziny pracy w poszczególnych dniach tygodnia.
  4. Skorzystaj z opcji Dodaj niestandardowe godziny pracy, jeśli chcesz ustawić zmiany w wybranych dniach.

*o zmianie godzin pracy pamiętaj także w okresach świątecznych

Dodanie informacji ważnych dla klientów

Google radzi, aby poinformować klientów, czy koronawirus ma wpływ na działalność firmy. Warto np. napisać, czy stosujemy dodatkowe formy ochrony albo w jaki sposób przebiega teraz komunikacja z pracownikami. W tym celu można skorzystać z sekcji Opis firmy.

Jak dodać informacje o COVID-19 na Google Map?

  1. Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma.
  2. Z bocznego menu, które zobaczysz po lewej stronie, kliknij sekcję
  3. Przejdź do ikony trzech poziomych paseczków symbolizujących tekst.
  4. Kliknij ikonę ołówka i w edytorze wprowadź nowy opis – maksymalnie 750 zzs.
  5. Potwierdź zmiany.

Opublikowanie postu na wizytówce

Doskonałym miejscem do informowania klientów o wprowadzonych zmianach jest utworzenie wpisu na wizytówce.

Jak dodać post na Google Moja Firma?

  1. Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma.
  2. Z bocznego menu, które zobaczysz po lewej stronie, kliknij sekcję
  3. Wybierz opcję Dodaj wpis.
  4. Dodaj zdjęcie/grafikę, napisz treść postu, wybierz przycisk call to action.
  5. Zatwierdź zmiany.

Więcej o dodawaniu wpisów przeczytasz w artykule: www.artefakt.pl/blog/seo/google-post-na-google-moja-firma

Aktualizacja numerów kontaktowych

Zanim zaprosisz klientów do kontaktu telefonicznego, koniecznie zweryfikuj, czy numer na profilu GMF jest aktualny.

Jak zaktualizować numer telefonu na Google Moja Firma?

  1. Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma.
  2. Z bocznego menu, które zobaczysz po lewej stronie, kliknij sekcję
  3. Przejdź do ikony telefonu.
  4. Wpisz podstawowy numer telefonu. Możesz dodać także numery dodatkowe.
  5. Potwierdź zmiany.

Aktualizacja danych na Google Moja Firma w związku z COVID-19

Wszystkie wprowadzone przez Ciebie zmiany na GMF zostaną zweryfikowane przez Google, dlatego mogą pojawić się w wyszukiwarce i na mapach z pewny opóźnieniem. Jeśli treści nie będą spełniały wytycznych dotyczących jakości, zostaną cofnięte do ponownej modyfikacji. Dbałość o aktualność informacji na wizytówkach powinna stanowić dla Ciebie priorytet nie tylko w przypadku wyjątkowych sytuacji jak epidemia koronawirusa. Warto co jakiś czas przeglądać uzupełnione dane, upewniając się, że nie wprowadzają w błąd potencjalnych klientów.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej
dane dla sklepu sportowego 12.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Reklama sklepu sportowego – jak skutecznie przyciągnąć aktywnych klientów?

W dobie rosnącej popularności zdrowego stylu życia i sportu, sklepy sportowe zyskują nowych klientów, ale jednocześnie konkurencja na rynku staje się coraz bardziej zacięta. Wielu właścicieli zadaje sobie pytanie: jak wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć osoby naprawdę zainteresowane aktywnością fizyczną? Cały sekret tkwi w dobrze przemyślanej reklamie, która trafia prosto w potrzeby i motywacje klientów, a więc tych, którzy szukają jakości, inspiracji i wsparcia w drodze do sportowych celów. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku zaplanować skuteczne działania promocyjne, które zwiększą ruch w sklepie i przełożą się na realny wzrost sprzedaży. Czytaj więcej
yoast seo 09.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Yoast SEO – jak ustawić meta tagi i poprawić widoczność w Google?

Chcesz, by Twoja strona lepiej widoczna była w Google, ale nie wiesz, od czego zacząć? Z pomocą przychodzi Yoast SEO. Jest to popularna wtyczka do WordPressa, która w prosty sposób pozwala ustawić meta tagi, czyli tytuły i opisy widoczne w wynikach wyszukiwania. To właśnie te elementy decydują o tym, czy użytkownik kliknie w Twoją stronę. Dzięki Yoast SEO możesz zadbać o nie bez znajomości kodu, korzystając z intuicyjnego edytora i gotowych zmiennych. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku zoptymalizować meta tagi i zwiększyć swoją szansę na wyższą pozycję w Google. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt