Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
28.05.2018 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Ranking przeglądarek internetowych w Polsce i na świecie 2021 r.

Ranking przeglądarek internetowych w Polsce i na świecie 2021 r.

Rynek przeglądarek internetowych od kilku lat pozostaje niezwykle zróżnicowany. Jak rozkładają się siły aplikacji typu web browser w zależności od kraju i urządzeń, z których korzystają internauci? Prezentujemy aktualne zestawienie najpopularniejszych programów do przeglądania stron www na rodzimym rynku oraz za granicą, na desktopie i w wersji na telefony komórkowe.

Udział przeglądarek internetowych w polskim rynku

W rankingu wyszukiwarek od wielu lat na najwyższym miejscu w Polsce plasuje się Google. Czy w przypadku przeglądarek internetowych amerykański gigant również utrzymuje się na wysokiej pozycji ze swoim Google Chrome? Program z charakterystycznym, kolorowym logo deklasuje konkurencję, jeśli chodzi o udział w polskim rynku programów do przeglądania stron na wszystkich urządzeniach.

Najpopularniejsze przeglądarki internetowe w Polsce (wg gs.statcounter.com – styczeń 2021, z uwzględnieniem wszystkich platform):

  • Chrome – 70,62%
  • Firefox – 9,68%
  • Opera – 6,44%
  • Safari – 4,64%
  • Samsung Internet – 4,07%
  • Edge – 3,61%.

W 2020 roku układ sił prezentował się następująco (źródło: gs.statcounter.com – 2020 rok):

Przeglądarki internetowe ranking 2020 r.

Popularność przeglądarek internetowych w skali międzynarodowej

Google nie musi się martwić o swoją pozycję również na świecie, pozostając najczęściej wybieraną przeglądarką. W porównaniu z poziomem użytkowania w Polsce zyskuje natomiast Safari od firmy Apple (udział w światowym rynku wynosi ok. 19,45%).

Tak prezentują się najlepsze przeglądarki internetowe na świecie ze względu na ich popularność (wg gs.statcounter.com – styczeń 2021):

  • Chrome – 63,54%
  • Safari – 19,45%
  • Firefox – 3,64%
  • Samsung Internet – 3,5%
  • Edge – 3,23%
  • Opera – 2,17%.

 

Jeśli uwzględnimy dodatkowo rodzaj urządzenia, przy komputerach stacjonarnych układ sił na świecie ulegnie zmianie, ale dopiero od czwartego miejsca. Liderem nadal pozostaje Google przeglądarka Chrome, a pozycję niżej zajmuje Safari – używana powszechnie przez mobilnych użytkowników iPhone’ów i iPad’ów. Mniejszym zainteresowaniem cieszy się z kolei Opera i Edge. Na szarym końcu w tym zestawieniu prezentuje się Internet Explorer.

Ranking przeglądarek internetowych na świecie na komputerach stacjonarnych (wg gs.statcounter.com – styczeń 2021):

  • Chrome – 66,69%
  • Safari – 10,31%
  • Firefox – 8,1%
  • Edge – 7,79%
  • Opera – 2,62%
  • Internet Explorer – 1,95%.

skorzystaj-z-oferty

Aplikacje web browser na urządzeniach mobilnych

Grono użytkowników korzystających z internetu na urządzeniach mobilnych nieustannie się powiększa. Na przykład w Polsce już ponad 23 miliony osób, czyli 62% wszystkich mieszkańców kraju, przegląda strony www na telefonach komórkowych lub tabletach (dane: raport „Digital in 2017: Eastern Europe”). Bez względu na to, czy pracują na smartfonach z systemem Android, czy iOS używają w tym celu mobilnych przeglądarek internetowych. Jak w tym przypadku prezentuje się tabela udziałów poszczególnych programów?

Ranking przeglądarek w Polsce i na świecie 2021 na urządzeniach mobilnych

Zarówno w Polsce, jak i na polu międzynarodowym po raz kolejny bezkonkurencyjny okazuje się produkt od Google – na polskim rynku ma aż 82,85% udziału, a na świecie 62,49%. Na dalszych pozycjach siły rozkładają się już nieco inaczej. Na świecie drugie miejsce zajmuje Safari (24,94%) używane na smartfonach iPhone, a trzecie – Samsung Internet (6,29%). W naszym kraju na podium tuż za Chrome znajdują się te same przeglądarki, choć w odwrotnej kolejności – Samsung Internet (7,71%) oraz Safari (6,14%), a na czwartym miejscu plasuje się Opera (2,27%), który w skali światowej ma 1,9% udziału.

Ranking przeglądarek stron www – podsumowanie

Niezależnie od kraju czy urządzenia, Google, ze swoim programem Chrome, pozostawia konkurentów daleko w tyle. Można więc sądzić, że Chrome to najlepsza przeglądarka w opinii użytkowników. Walka o przewagę toczy się natomiast na kolejnych pozycjach, gdzie rywalizują ze sobą kolejni, znaczący gracze – m.in. Safari, Firefox, Android, Samsung Internet, Opera czy UC Browser, nieco mniej popularny w Polsce.

Szybka przeglądarka internetowa od Google jednak nie od zawsze cieszy się tak dużym zainteresowaniem wśród użytkowników na świecie. Wprowadzona na rynek w 2008 roku, przez kilka lat musiała starać się o wysokie pozycje. Dopiero w 2011 roku pojawiły się pierwsze oznaki popularności Chrome’a, natomiast dominację na skalę międzynarodową udało się osiągnąć w 2013 roku, wyprzedzając takich gigantów jak Internet Explorer oraz Firefox.

Jak Chrome, najlepsza przeglądarka internetowa w opinii użytkowników, zdobywała dominację, źródło: mobirank.pl

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

wyszukiwanie obrazem 06.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak wyszukiwać obrazem? Poradnik

W świecie, w którym 90% informacji dociera do nas w formie wizualnej, szybkie odnajdywanie źródeł zdjęć czy podobnych grafik staje się nie tylko wygodą, ale i biznesową przewagą. Wyszukiwanie obrazem, czyli tzw. reverse image search, to narzędzie, które zrewolucjonizowało sposób korzystania z internetu – od identyfikacji przedmiotów i miejsc, po weryfikację praw autorskich. Dla sklepów internetowych to także dodatkowy kanał pozyskiwania klientów, bo optymalizacja zdjęć w e-commerce sprawia, że każde zdjęcie produktu może działać jak osobna strona wejściowa z Google. Z tego poradnika dowiesz się, jak wyszukiwać obrazem na różnych urządzeniach, jakie metody i funkcje są dostępne oraz w jaki sposób możesz wykorzystać to rozwiązanie w biznesie i codziennym życiu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI & e-mail marketing 29.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje e-mail marketing? Przykłady i narzędzia

E-mail marketing od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych kanałów sprzedażowych. Jednak tradycyjna analiza danych i ręczna segmentacja klientów powoli odchodzą w zapomnienie. Sztuczna inteligencja zmienia sposób, w jaki firmy prowadzą proces generowania leadów, analizując dane potencjalnych klientów w czasie rzeczywistym i automatyzując komunikację. Dzięki zastosowaniu uczenia maszynowego możliwa jest nie tylko personalizacja oferty, ale także przewidywanie trendów i podejmowanie decyzji biznesowych opartych na rzetelnych danych. A czy Ty zdążyłeś już przekonać się, jak AI może usprawnić Twój e-mail marketing i przełożyć się na realny wzrost sprzedaży? W tym artykule pokażemy Ci, dlaczego sztuczna inteligencja analizuje dane lepiej niż standardowe metody używane w tym celu, jakie praktyczne możliwości daje AI oraz które narzędzia pomogą Ci osiągnąć przewagę nad konkurencją. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

freeware 22.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Co to znaczy freeware i co warto o tym wiedzieć?

Każdego dnia miliony osób pobierają darmowe programy, które ułatwiają pracę, naukę i rozrywkę. W wielu przypadkach to właśnie freeware staje się pierwszym wyborem – oprogramowaniem dostępnym bez opłat, które nie wymaga od użytkowników specjalistycznej wiedzy ani skomplikowanych instalacji. Jednak to, że coś jest darmowe, nie oznacza, że pozbawione jest warunków licencyjnych czy ograniczeń. Warto zrozumieć, czym są programy typu freeware, jakie mają zalety i ryzyka oraz czym różnią się od takich rozwiązań jak oprogramowanie open source czy shareware. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt