Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
28.05.2018 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Ranking przeglądarek internetowych w Polsce i na świecie 2021 r.

Ranking przeglądarek internetowych w Polsce i na świecie 2021 r.

Rynek przeglądarek internetowych od kilku lat pozostaje niezwykle zróżnicowany. Jak rozkładają się siły aplikacji typu web browser w zależności od kraju i urządzeń, z których korzystają internauci? Prezentujemy aktualne zestawienie najpopularniejszych programów do przeglądania stron www na rodzimym rynku oraz za granicą, na desktopie i w wersji na telefony komórkowe.

Udział przeglądarek internetowych w polskim rynku

W rankingu wyszukiwarek od wielu lat na najwyższym miejscu w Polsce plasuje się Google. Czy w przypadku przeglądarek internetowych amerykański gigant również utrzymuje się na wysokiej pozycji ze swoim Google Chrome? Program z charakterystycznym, kolorowym logo deklasuje konkurencję, jeśli chodzi o udział w polskim rynku programów do przeglądania stron na wszystkich urządzeniach.

Najpopularniejsze przeglądarki internetowe w Polsce (wg gs.statcounter.com – styczeń 2021, z uwzględnieniem wszystkich platform):

  • Chrome – 70,62%
  • Firefox – 9,68%
  • Opera – 6,44%
  • Safari – 4,64%
  • Samsung Internet – 4,07%
  • Edge – 3,61%.

W 2020 roku układ sił prezentował się następująco (źródło: gs.statcounter.com – 2020 rok):

Przeglądarki internetowe ranking 2020 r.

Popularność przeglądarek internetowych w skali międzynarodowej

Google nie musi się martwić o swoją pozycję również na świecie, pozostając najczęściej wybieraną przeglądarką. W porównaniu z poziomem użytkowania w Polsce zyskuje natomiast Safari od firmy Apple (udział w światowym rynku wynosi ok. 19,45%).

Tak prezentują się najlepsze przeglądarki internetowe na świecie ze względu na ich popularność (wg gs.statcounter.com – styczeń 2021):

  • Chrome – 63,54%
  • Safari – 19,45%
  • Firefox – 3,64%
  • Samsung Internet – 3,5%
  • Edge – 3,23%
  • Opera – 2,17%.

 

Jeśli uwzględnimy dodatkowo rodzaj urządzenia, przy komputerach stacjonarnych układ sił na świecie ulegnie zmianie, ale dopiero od czwartego miejsca. Liderem nadal pozostaje Google przeglądarka Chrome, a pozycję niżej zajmuje Safari – używana powszechnie przez mobilnych użytkowników iPhone’ów i iPad’ów. Mniejszym zainteresowaniem cieszy się z kolei Opera i Edge. Na szarym końcu w tym zestawieniu prezentuje się Internet Explorer.

Ranking przeglądarek internetowych na świecie na komputerach stacjonarnych (wg gs.statcounter.com – styczeń 2021):

  • Chrome – 66,69%
  • Safari – 10,31%
  • Firefox – 8,1%
  • Edge – 7,79%
  • Opera – 2,62%
  • Internet Explorer – 1,95%.

skorzystaj-z-oferty

Aplikacje web browser na urządzeniach mobilnych

Grono użytkowników korzystających z internetu na urządzeniach mobilnych nieustannie się powiększa. Na przykład w Polsce już ponad 23 miliony osób, czyli 62% wszystkich mieszkańców kraju, przegląda strony www na telefonach komórkowych lub tabletach (dane: raport „Digital in 2017: Eastern Europe”). Bez względu na to, czy pracują na smartfonach z systemem Android, czy iOS używają w tym celu mobilnych przeglądarek internetowych. Jak w tym przypadku prezentuje się tabela udziałów poszczególnych programów?

Ranking przeglądarek w Polsce i na świecie 2021 na urządzeniach mobilnych

Zarówno w Polsce, jak i na polu międzynarodowym po raz kolejny bezkonkurencyjny okazuje się produkt od Google – na polskim rynku ma aż 82,85% udziału, a na świecie 62,49%. Na dalszych pozycjach siły rozkładają się już nieco inaczej. Na świecie drugie miejsce zajmuje Safari (24,94%) używane na smartfonach iPhone, a trzecie – Samsung Internet (6,29%). W naszym kraju na podium tuż za Chrome znajdują się te same przeglądarki, choć w odwrotnej kolejności – Samsung Internet (7,71%) oraz Safari (6,14%), a na czwartym miejscu plasuje się Opera (2,27%), który w skali światowej ma 1,9% udziału.

Ranking przeglądarek stron www – podsumowanie

Niezależnie od kraju czy urządzenia, Google, ze swoim programem Chrome, pozostawia konkurentów daleko w tyle. Można więc sądzić, że Chrome to najlepsza przeglądarka w opinii użytkowników. Walka o przewagę toczy się natomiast na kolejnych pozycjach, gdzie rywalizują ze sobą kolejni, znaczący gracze – m.in. Safari, Firefox, Android, Samsung Internet, Opera czy UC Browser, nieco mniej popularny w Polsce.

Szybka przeglądarka internetowa od Google jednak nie od zawsze cieszy się tak dużym zainteresowaniem wśród użytkowników na świecie. Wprowadzona na rynek w 2008 roku, przez kilka lat musiała starać się o wysokie pozycje. Dopiero w 2011 roku pojawiły się pierwsze oznaki popularności Chrome’a, natomiast dominację na skalę międzynarodową udało się osiągnąć w 2013 roku, wyprzedzając takich gigantów jak Internet Explorer oraz Firefox.

Jak Chrome, najlepsza przeglądarka internetowa w opinii użytkowników, zdobywała dominację, źródło: mobirank.pl

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

ustawa o dostępności 30.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | Aktualności

Ustawa o dostępności stron internetowych a SEO

Czy Twoja firma jest gotowa na nową erę internetu, gdzie dostępność cyfrowa nie jest jedynie formalnością, lecz narzędziem do zwiększenia widoczności w Google? Od momentu, gdy ustawa o dostępności cyfrowej weszła w życie, Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczęło szeroko zakrojone działania mające na celu monitoring dostępności stron oraz standaryzację treści cyfrowych. Dziś temat dostępności strony stał się ważny nie tylko dla sektora publicznego, ale i dla firm prywatnych. W artykule wyjaśniamy, jak regulacja dostępności cyfrowej przekłada się na SEO oraz jak przygotować stronę, by spełniała wymagania i zwiększała swój potencjał w wyszukiwarce. Czytaj więcej
Google Tag Manager 23.06.2025 | czas czytania: 5 min | Analityka

Google Tag Manager – narzędzie do wprowadzania zmian w kodzie strony

Zainstalowanie Google Tag Managera ułatwia pracę zarówno marketingowcom, jak i programistom. Osoby zajmujące się analizą danych bez ingerencji w kodzie strony mogą wdrażać kody śledzące. Czytaj więcej
Dane liczbowe z sitemapy 20.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Co to jest Sitemapa i jak ją stworzyć?

Nie masz pewności, czy Twoja strona jest dobrze widoczna dla Google? Możliwe, że brakuje jej ważnego elementu np. mapy witryny, czyli tzw. Sitemap. To nic innego jak specjalny plik, który ułatwia wyszukiwarkom indeksowanie wszystkich podstron serwisu. Brzmi technicznie? Spokojnie: stworzenie Sitemapy jest prostsze, niż myślisz. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, czym dokładnie jest Sitemapa, dlaczego warto ją mieć i jak ją szybko przygotować, nawet bez zaawansowanej wiedzy technicznej. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt