Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
28.05.2018 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Ranking przeglądarek internetowych w Polsce i na świecie 2021 r.

Ranking przeglądarek internetowych w Polsce i na świecie 2021 r.

Rynek przeglądarek internetowych od kilku lat pozostaje niezwykle zróżnicowany. Jak rozkładają się siły aplikacji typu web browser w zależności od kraju i urządzeń, z których korzystają internauci? Prezentujemy aktualne zestawienie najpopularniejszych programów do przeglądania stron www na rodzimym rynku oraz za granicą, na desktopie i w wersji na telefony komórkowe.

Udział przeglądarek internetowych w polskim rynku

W rankingu wyszukiwarek od wielu lat na najwyższym miejscu w Polsce plasuje się Google. Czy w przypadku przeglądarek internetowych amerykański gigant również utrzymuje się na wysokiej pozycji ze swoim Google Chrome? Program z charakterystycznym, kolorowym logo deklasuje konkurencję, jeśli chodzi o udział w polskim rynku programów do przeglądania stron na wszystkich urządzeniach.

Najpopularniejsze przeglądarki internetowe w Polsce (wg gs.statcounter.com – styczeń 2021, z uwzględnieniem wszystkich platform):

  • Chrome – 70,62%
  • Firefox – 9,68%
  • Opera – 6,44%
  • Safari – 4,64%
  • Samsung Internet – 4,07%
  • Edge – 3,61%.

W 2020 roku układ sił prezentował się następująco (źródło: gs.statcounter.com – 2020 rok):

Przeglądarki internetowe ranking 2020 r.

Popularność przeglądarek internetowych w skali międzynarodowej

Google nie musi się martwić o swoją pozycję również na świecie, pozostając najczęściej wybieraną przeglądarką. W porównaniu z poziomem użytkowania w Polsce zyskuje natomiast Safari od firmy Apple (udział w światowym rynku wynosi ok. 19,45%).

Tak prezentują się najlepsze przeglądarki internetowe na świecie ze względu na ich popularność (wg gs.statcounter.com – styczeń 2021):

  • Chrome – 63,54%
  • Safari – 19,45%
  • Firefox – 3,64%
  • Samsung Internet – 3,5%
  • Edge – 3,23%
  • Opera – 2,17%.

 

Jeśli uwzględnimy dodatkowo rodzaj urządzenia, przy komputerach stacjonarnych układ sił na świecie ulegnie zmianie, ale dopiero od czwartego miejsca. Liderem nadal pozostaje Google przeglądarka Chrome, a pozycję niżej zajmuje Safari – używana powszechnie przez mobilnych użytkowników iPhone’ów i iPad’ów. Mniejszym zainteresowaniem cieszy się z kolei Opera i Edge. Na szarym końcu w tym zestawieniu prezentuje się Internet Explorer.

Ranking przeglądarek internetowych na świecie na komputerach stacjonarnych (wg gs.statcounter.com – styczeń 2021):

  • Chrome – 66,69%
  • Safari – 10,31%
  • Firefox – 8,1%
  • Edge – 7,79%
  • Opera – 2,62%
  • Internet Explorer – 1,95%.

skorzystaj-z-oferty

Aplikacje web browser na urządzeniach mobilnych

Grono użytkowników korzystających z internetu na urządzeniach mobilnych nieustannie się powiększa. Na przykład w Polsce już ponad 23 miliony osób, czyli 62% wszystkich mieszkańców kraju, przegląda strony www na telefonach komórkowych lub tabletach (dane: raport „Digital in 2017: Eastern Europe”). Bez względu na to, czy pracują na smartfonach z systemem Android, czy iOS używają w tym celu mobilnych przeglądarek internetowych. Jak w tym przypadku prezentuje się tabela udziałów poszczególnych programów?

Ranking przeglądarek w Polsce i na świecie 2021 na urządzeniach mobilnych

Zarówno w Polsce, jak i na polu międzynarodowym po raz kolejny bezkonkurencyjny okazuje się produkt od Google – na polskim rynku ma aż 82,85% udziału, a na świecie 62,49%. Na dalszych pozycjach siły rozkładają się już nieco inaczej. Na świecie drugie miejsce zajmuje Safari (24,94%) używane na smartfonach iPhone, a trzecie – Samsung Internet (6,29%). W naszym kraju na podium tuż za Chrome znajdują się te same przeglądarki, choć w odwrotnej kolejności – Samsung Internet (7,71%) oraz Safari (6,14%), a na czwartym miejscu plasuje się Opera (2,27%), który w skali światowej ma 1,9% udziału.

Ranking przeglądarek stron www – podsumowanie

Niezależnie od kraju czy urządzenia, Google, ze swoim programem Chrome, pozostawia konkurentów daleko w tyle. Można więc sądzić, że Chrome to najlepsza przeglądarka w opinii użytkowników. Walka o przewagę toczy się natomiast na kolejnych pozycjach, gdzie rywalizują ze sobą kolejni, znaczący gracze – m.in. Safari, Firefox, Android, Samsung Internet, Opera czy UC Browser, nieco mniej popularny w Polsce.

Szybka przeglądarka internetowa od Google jednak nie od zawsze cieszy się tak dużym zainteresowaniem wśród użytkowników na świecie. Wprowadzona na rynek w 2008 roku, przez kilka lat musiała starać się o wysokie pozycje. Dopiero w 2011 roku pojawiły się pierwsze oznaki popularności Chrome’a, natomiast dominację na skalę międzynarodową udało się osiągnąć w 2013 roku, wyprzedzając takich gigantów jak Internet Explorer oraz Firefox.

Jak Chrome, najlepsza przeglądarka internetowa w opinii użytkowników, zdobywała dominację, źródło: mobirank.pl

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

pozycjonowanie strony na wordpress 15.09.2025 | czas czytania: 5 min | SEO

Pozycjonowanie strony na WordPressie – 10 fundamentów

WordPress to platforma przyjazna dla osób poszukujących intuicyjnych rozwiązań do prowadzenia serwisu internetowego. Optymalizacja i pozycjonowanie strony opartej na WordPressie to skuteczna droga do zwiększenia jej popularności. Wystarczy zadbać o kilka podstawowych kwestii dot. SEO (ang. Search Engine Optymization), aby pojawiły się pierwsze efekty. Poniżej prezentujemy 10 elementów, o których warto pamiętać podczas projektowania i pozycjonowania serwisu zbudowanego na CMS WordPress oraz metody, jak je wdrożyć. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak ocen

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI? 12.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI?

Jeszcze dekadę temu nowoczesne koncepcje marketingowe opierały się głównie na digitalizacji działań i obecności w internecie. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej – mamy do czynienia z rewolucją, której głównym napędem jest sztuczna inteligencja. Automatyzacja, hiperpersonalizacja i zaawansowana analityka danych sprawiają, że zasady gry w marketingu zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Nowi gracze zdobywają rynek, a tradycyjne firmy muszą się dostosować, aby nie zostać w tyle. W tym artykule pokażemy, jak Marketing 4.0, Marketing 5.0, a także klasyczne modele – od Koncepcji 4P po Koncepcję 7P – łączą się dziś z narzędziami AI, aby tworzyć skuteczne działania marketingowe i budować przewagę konkurencyjną. Dowiesz się również, jak Ty, jako przedsiębiorca, możesz z nich korzystać w swojej codziennej pracy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

Zastosowanie AI w kampaniach e-mail marketingowych – jak zwiększyć skuteczność mailingu? 08.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Zastosowanie AI w kampaniach e-mail marketingowych – jak zwiększyć skuteczność mailingu?

Czy wiesz, że e-mail marketing wciąż generuje średnio 42 zł przychodu z każdej wydanej złotówki? To czyni go jednym z najskuteczniejszych kanałów komunikacji z klientami. Problem w tym, że rynek jest przesycony wiadomościami, a skrzynki odbiorcze użytkowników pękają w szwach. Rozwiązaniem okazuje się sztuczna inteligencja, która nie tylko zwiększa skuteczność kampanii, ale też pozwala tworzyć doświadczenia dopasowane do indywidualnych potrzeb odbiorców. W tym artykule pokażemy, jak zastosowanie AI w automatyzacji marketingu odmienia oblicze mailingu. Dowiesz się, jak działa automatyzacja e-mail marketingu, w jaki sposób tworzenie spersonalizowanych kampanii wpływa na konwersje oraz jakie narzędzia warto znać. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt