Sklep z ubraniami już dawno przestał być miejscem, w którym liczy się tylko to, co na wieszakach. Współczesne internetowe butiki ustalają trendy i inspirują, przyciągając osoby zainteresowane nie tylko samym produktem, ale także doświadczeniem. Giganci e-commerce z branży fashion doskonale wiedzą, jak zatrzymać klienta na stronie www. Jeśli chcesz osiągnąć podobny sukces, sięgnij po sprawdzone wskazówki. Oto 7 istotnych elementów dla sklepu z modą.
Frazy kluczowe z intencją zakupu
Sklepy internetowe ze względu na szereg dostępnych produktów trudno pozycjonować wyłącznie na ogólne słowa kluczowe. W przypadku złożonych serwisów warto postawić na frazy typu long tail. Choć są zdecydowanie rzadziej wyszukiwane, kryją wiele korzyści. Przede wszystkim są mniej konkurencyjne, przez co pozwalają szybciej i łatwiej generować ruch oraz osiągać pozycje w TOP10. Z punktu widzenia właściciela sklepu mają jeszcze jedną zaletę. Lepiej odzwierciedlają intencje zakupowe użytkowników, przez co częściej prowadzą do sfinalizowania transakcji.
I tak na przykład potencjalny klient, wpisując w wyszukiwarkę frazę bluza z kapturem (6 600 wyszukań śr. w miesiącu), nie ma szczególnie sprecyzowanych wymagań, prawdopodobnie chce tylko przejrzeć i porównać znalezione produkty. Jeśli jednak używa hasła z konkretnym modelem ubrania, np. bluza z kapturem adidas z.n.e. hoodie (10 wyszukiwań miesięcznie), istnieje większa szansa na to, że jest zdecydowany na zakup, a w wynikach wyszukiwania szuka sklepu z najlepszą ofertą. Wybór frazy z długiego ogona do pozycjonowania ułatwi zatem znalezienie się w zasięgu jego poszukiwań.
Keyword research zgodnie z trendami
Co ważne, właściwy dobór słów kluczowych ma znaczenie nie tylko przy kategoriach i produktach w sklepie odzieżowym, ale także dla innych treści w obrębie serwisu, np. artykułów na blogu. W tym przypadku do głosu powinien dojść kolejny czynnik – aktualność. Branża modowa jak żadna inna jest niezwykle dynamiczna. Trendy zmieniają się niemal z tygodnia na tydzień – trzeba za nimi nadążyć i uwzględnić nowości w strategii biznesowej, również w działaniach SEO.
Jak wybrać frazy kluczowe? Keyword research możesz przeprowadzić za pośrednictwem kilku różnych narzędzi. Pomocny okaże się m.in. Planer słów kluczowych od Google oraz darmowa aplikacja Ubersuggest. Przydatne hasła znajdziesz również bezpośrednio w pasku wyszukiwania Google, gdzie podpowiedzi pojawiają się automatycznie po wpisaniu zapytania. Aby podążać natomiast za aktualnymi trendami, warto korzystać z narzędzia Google Trends, a także śledzić to, co dzieje się w social mediach (np. na Facebooku, w hashtagach na Instagramie czy w serwisie Pinterest).
Zdjęcia rodem z magazynu mody
„Vogue”, „Elle”, „Harper’s Bazaar” czy „Cosmopolitan” – popularne magazyny modowe od lat dowodzą, że branża fashion nie mogłaby istnieć bez fotografii przedstawiających rozmaite stylizacje. Trend ze stron gazet przeniósł się też do internetowych sklepów z odzieżą. Potencjalni klienci – bez względu na to, czy poszukują outfitu na co dzień, czy ubrań sportowych – oczekują zdjęć, które doskonale oddadzą wygląd produktu.
Niczyjej uwagi nie przyciągnie zwykły t-shirt zawieszony na wieszaku. Po pierwsze dlatego, że nie widać, jak w rzeczywistości prezentuje się na osobie, po drugie – takie zdjęcie może świadczyć o braku wyobraźni właściciela sklepu. Zdecyduj się więc na wysokiej jakości fotografie, które doskonale przedstawią cechy produktu, a także pokażą go w zestawieniu z innymi elementami (np. spódnicę w połączeniu z butami na wysokim obcasie, a pod zdjęciem odnośnik prowadzący użytkownika bezpośrednio do modelu obuwia).