Przy tworzeniu bardziej ogólnych reklam nie można jednak zapominać o wieloznaczności niektórych słów dotyczących sprzętów sportowych takich jak: piłka, ławeczka, mata czy rowerek. Umieszczenie ich w kampanii samodzielnie, bez doprecyzowania może spowodować „przepalenie budżetu” na użytkowników zupełnie niezainteresowanych naszą ofertą.
Remarketing dynamiczny
Kampanię w Zakupach Google warto wesprzeć remarketingiem dynamicznym. Sklepy sportowe mają często szeroką ofertę: dla kobiet, mężczyzn, dzieci, osób uprawiających różne sporty itd. Stosowanie jednego przekazu do wszystkich grup konsumentów okaże się nieefektywne. W remarketingu dynamicznym możemy natomiast wyświetlać na banerach taki asortyment, który przeglądał wcześniej dany użytkownik. Wykorzystywanie tego sposobu promocji przypomni o ofercie sklepu i zwiększy współczynnik konwersji w sklepie.
Dopasowanie kampanii AdWords do odbiorców
Przy kampaniach AdWords dla sklepów sportowych warto też pamiętać o dostosowaniu stawek według wieku i płci. Jeśli prowadzimy sklep z akcesoriami do jogi, możemy zwiększyć stawkę CPC dla kobiet, które częściej wybierają tę formę aktywności. Mamy także możliwość kierowania innych przekazów reklamowych dla każdej z płci, jeśli wiemy o różnicach w preferencjach. Warto jednak dokładnie przemyśleć temat, zanim wykluczy się jakąś grupę z kampanii – zawsze może się zdarzyć, że ktoś ma nietypowe zainteresowania lub szuka akcesoriów sportowych na prezent.
Warto też podkreślić atuty naszej oferty w tekstach reklam – np. szeroki wybór asortymentu, darmowa dostawa, pomoc fachowca online. Ważne jest, aby reklamy informowały o konkretnych wartościach dla klienta. Jeśli oferujemy niskie ceny, powinniśmy to podkreślić i napisać np. „już od 9,99 zł”. To zwiększy klikalność naszych reklam.
Reklama sklepów internetowych – kwestie związane z użytecznością serwisu
Nawet dobrze zoptymalizowane sklepy internetowe nie będą konwertować, jeśli nie spełnią oczekiwań użytkowników. Chodzi tutaj o przygotowanie odpowiednich funkcjonalności platformy sprzedażowej, ale i o atrakcyjną ofertę, intuicyjny proces zakupowy oraz sposób utrzymywania relacji z klientami. W przypadku sklepów sportowych dobrze sprawdza się:
- Technika cross-sellingu i up-sellingu – wspiera sprzedaż uzupełniającą, zachęcając klientów do zakupu produktów komplementarnych, dodatkowych lub takich, które cieszą się największą popularnością,
- Informacje o dostępności produktów – prezentacja stanu magazynowego na karcie produktu ma duże znaczenie, ponieważ niektórzy konsumenci decyzję o zakupie podejmują na podstawie dostępności asortymentu,
- Filtry, sortowanie, możliwość porównania asortymentu – ułatwiają klientom znalezienie produktów o określonych parametrach, cenie, marce producenta itp.,
- Sekcje z opiniami i ocenami produktów – warto pozwolić użytkownikom na pozostawienie opinii. Konsumenci, którzy po raz pierwszy sięgają po daną rzecz, będą szukali o niej informacji w sieci, więc lepiej, aby znaleźli je w Twoim sklepie internetowym,
- Chaty, infolinie, szybka obsługa maili – podczas zakupu sprzętu sportowego klienci oczekują fachowej porady, dlatego należy postawić na rzetelne odpowiedzi na wszystkie pytania. Ważny jest także czas reakcji – im szybciej odpowiemy, tym lepiej.
- Ekspercki blog – recenzje i porównania produktów, porady dotyczące użytkowania i konserwacji sprzętu, informacje o najnowszych technologiach i trendach to sposób na pozostawanie w kontakcie z klientem, który poszukuje wartościowych treści o asortymencie sportowym.
Sportowy sklep internetowy – promocja w social media
W strategii promocji sklepu sportowego w internecie warto także uwzględnić prowadzenie kont w wybranych mediach społecznościowych. Must have to fanpage na Facebooku, profil na Instagramie pozwalający na angażowanie użytkowników za pomocą fotografii, kanał na YouTube. W social media polecamy informowanie o promocjach, prezentowanie nowego asortymentu, dodawanie linków do ciekawych artykułów publikowanych na eksperckim blogu. Ważna jest także obserwacja i badanie zachowań użytkowników, a w szczególności ich reakcji na zamieszczane treści. Te, które cieszą się największą popularnością, należy jak najczęściej wykorzystywać w strategii komunikacji marketingowej.
Promocja sklepu internetowego wymaga kompleksowych działań
Celem marketingu internetowego powinno być nie tylko zwiększenie rozpoznawalności marki sklepu sportowego w sieci, ale przede wszystkim wzrost współczynnika konwersji, przekładającego się na przychody ze sprzedaży. Pozycjonowanie, kampanie AdWords, social media marketing oraz zadbanie o kwestie związane z użytecznością strony zawsze muszą iść w parze z atrakcyjną ofertą oraz wysokim poziomem obsługi klienta, jeśli mają przynieść zamierzony efekt.