Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
23.02.2018 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Pozycjonowanie hoteli – praktyczne wskazówki

Pozycjonowanie hoteli – praktyczne wskazówki

Obiekty hotelowe i noclegowe z roku na rok coraz mocniej walczą o klientów i to na wielu płaszczyznach. Dotyczy to również wyszukiwarki Google, gdzie większość ruchu „zgarniają” pierwsze pozycje, a na druga stronę wyników praktycznie nikt już nie dociera. Pozycjonowanie strony hotelu jest więc zadaniem trudnym, ale nie jest niemożliwe dla doświadczonych specjalistów. Przedstawiamy najważniejsze działania SEO, które skutecznie zwiększają widoczność obiektów hotelowych w internecie.

Dobór słów kluczowych do pozycjonowania

Działania SEO powinny być poprzedzone skrupulatną analizą słów kluczowych. Aby odpowiednio ją przeprowadzić, należy odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań dotyczących oferty:

  1. W jakich kategoriach klienci postrzegają nasz obiekt: hotel / apartamenty / pokoje gościnne / noclegi / pensjonat? – Każde z tych określeń przywodzi bowiem na myśl inne wyobrażenia, półkę cenową lub zakres usług dodatkowych.
  2. Jakimi wyrażeniami mogą posługiwać się nasi potencjalni goście? – Na przykład obiekt wynajmujący pokoje w Karpaczu może rozważać następujące określenia geograficzne: góry, Sudety, województwo dolnośląskie, Karpacz.
  3. Jakie cechy oferty są ważne dla naszych gości hotelowych? – liczba gwiazdek, śniadanie wliczone w cenę, dostępność basenu lub SPA, odległość od najważniejszych punktów orientacyjnych: centrum miasta, lotniska, dworca, atrakcji turystycznych.

Prowadząc działalność na lokalnym rynku, najlepiej dobierać słowa kluczowe z określoną lokalizacją, dzięki którym po pierwsze można dotrzeć do osób zainteresowanych noclegiem w konkretnej miejscowości, a po drugie zwiększyć efektywność prowadzonych działań marketingowych dla działalności usługowej. Im bardziej dopasowane do oferty będzie dane słowo kluczowe, tym lepszej jakości ruch można pozyskać. Należy jednak pamiętać, aby wybierać frazy odpowiednio często wyszukiwane, aby generowały ruch na stronie.

Inną korzyść stosowania lokalnych słów kluczowych stanowi możliwość pojawienia się na mapce w local pack. Wybór bardzo ogólnych fraz wymaga posiadania dużego budżetu, ponieważ takie słowa kluczowe są konkurencyjne i trudno pojawić się na nie w TOP10 za pomocą pozycjonowania.

Optymalizacja witryny pod SEO

Każda strona internetowa, którą chcemy zobaczyć na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce Google, powinna zostać zoptymalizowana zgodnie ze wskazówkami dla webmasterów. Oczywiście, uwzględniając te wytyczne, dostosujemy również stronę do użytkowników – uprościmy nawigację w serwisie, wyszczególnimy najważniejsze informacje i czytelnie przedstawimy ofertę.

Serwisy z branży hotelarskiej muszą zadbać o prostą i logiczną strukturę adresów URL. Dzięki temu klienci chętniej będą dzielili się linkami w social media czy nawet zapamiętają adres strony, na której byli i wrócą na nią bezpośrednio. Przyjazna struktura adresów URL może wyglądać następująco:

  • super-pokoje.pl
  • super-pokoje.pl/pokoje
  • super-pokoje.pl/pokoje-4-osobowe.

Warto także zadbać o stworzenie dedykowanych podstron typu cennik, oferta i kontakt. W ten sposób gość hotelowy z łatwością znajdzie w serwisie interesujące go informacje. Osobne podstrony przynoszą także korzyść w procesie pozycjonowania. Stronę cennikową można promować na frazy typu cennik, cena, ile kosztuje nocleg, cena noclegu itp. Z kolei w zakładce kontaktowej powinna zostać osadzona Mapa Google prezentująca lokalizację obiektu i wskazówki dojazdu.

Oczywiście z punktu widzenia SEO ważne jest też umieszczanie słów kluczowych, które wybraliśmy do pozycjonowania w treściach na stronie i atrybutach „alt” grafik. Szczegółowy opis oferty i atrakcyjne zdjęcia z pewnością zachęcą też użytkowników do dokonywania rezerwacji.

Obecność w Google Maps

Dla obiektu hotelowego obecność na Mapach Google to już konieczność. Użytkownicy bardzo często przed podróżą sprawdzają zdjęcia obiektu dodane przez użytkowników, najbliższą okolicę, opcje dojazdu. Google szczególnie polubiło branżę hotelarską – powstało wiele funkcji dedykowanych wyłącznie wizytówkom obiektów hotelowych, np. sprawdzenie dostępności pokojów, oznaczenia dostępnych udogodnień (parking, bezpłatne Wi-Fi) czy oceny podzielone na składowe – pokoje, lokalizacja, obsługa. W ten sposób internauci dzięki dostępnym filtrom i sortowaniu mogą znaleźć hotel dopasowany do ich oczekiwań.

Założenie wizytówki w Google Maps jest bezpłatne i nie sprawi większych trudności. Uzupełnienie wszystkich informacji i ich bieżące aktualizowanie, pozyskiwanie przychylnych ocen oraz komentarzy daje szansę na znalezienie się na najwyższych miejscach w Google Maps.

Pozyskiwanie linków

Jednym z najważniejszych czynników rankingowych Google jest również ilość i jakość linków prowadzących do strony. Linki do strony hotelu mogą prowadzić ze stron agregujących oferty hoteli, portali skierowanych do turystów i opisujących lokalne atrakcje oraz z forów internetowych.

Duplikacja treści na stronie hotelu

Prowadząc stronę hotelu, należy okresowo sprawdzać unikalność treści – opisy pokojów, cennik czy sekcje z dodatkowymi informacjami. Bardzo często serwisy agregujące oferty obiektów hotelowych kopiują teksty, nie zwracając uwagi na kradzież własności intelektualnej oraz negatywne konsekwencje dla pozycjonowania. Kopie treści mogą bowiem narazić witrynę na spadek pozycji w wyszukiwarce, tzw. algorytm Panda czuwa nad jakością tekstów w internecie i jeśli wykryje powielone artykuły, obniża miejsce w rankingu stron posiadających duplikaty.

Promuj się w wyszukiwarce – kompleksowo

Powyższe porady to absolutna podstawa, aby móc myśleć o wysokich pozycjach hotelu w wyszukiwarce. Oczywiście na efekty tych działań należy poczekać, więc strategię SEO warto wzbogacić o pozyskiwanie ruchu przez linki sponsorowane lub kampanie banerowe, czyli promocję hotelu w Google AdWords.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt