Internet w telefonie

Łatwiejszy dostęp do recenzji w mobilnych wizytówkach Google Maps

czas czytania: 5

min

Nowy przycisk Opinie w wizytówce Google Moja Firma, który pojawił się na urządzeniach mobilnych, umożliwia szybki dostęp do komentarzy i recenzji wystawionych przez użytkowników.

opis description

Jak przygotować dobre description? Skorzystaj z porad Google!

czas czytania: 5

min

Description niestety nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję w rankingu, ale może zwiększyć ilość wejść na stronę. Jak stworzyć skuteczny opis, który będzie konwertował? Skorzystaj ze wskazówek Google.

jak pozycjonowac hotel

Opinie z internetu i recenzje dotyczące hoteli w Google Maps

czas czytania: 5

min

Poszukując noclegów za pomocą mobilnej wyszukiwarki, możemy zapoznać się z recenzjami hoteli w wizytówkach Google Moja Firma wystawionymi przez różnych podróżnych: biznesmenów, rodziny, pary, osoby podróżujące w pojedynkę.

optymalizacja plików pdf pod seo

Pozycjonowanie PDF – jak zoptymalizować plik PDF pod wyszukiwarkę?

czas czytania: 5

min

Przygotowując PDF do zamieszczenia na stronie internetowej, należy pamiętać o jego optymalizacji. Pliki PDF mają bowiem szansę osiągać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, jeśli zostaną dostosowane do wyszukiwarki.

metatagi

Metaważne metatagi – czy należy zwracać uwagę na Description podczas pozycjonowania strony?

czas czytania: 5

min

Description to metatag pojawiający się w wynikach wyszukiwania pod adresem URL strony. Oficjalnie nie ma wpływu na pozycję rankingu, ale wpływa na klikalność, zachęcając użytkowników do odwiedzin witryny.

pozycjonowanie stron internetowych

Mobilny generator konwersji, czyli landing page na dłoni

czas czytania: 5

min

Dzięki stronom landing page możemy zwiększyć konwersję, dostarczając wybranym użytkownikom poszczególne kategorie produktów. Jak przygotować skuteczny landing page na urządzenia mobilne? Na co należy zwrócić uwagę?

Publikacja zdjęć w internecie

Nowa funkcjonalność w wyszukiwarce grafiki: podobne produkty

czas czytania: 5

min

Przeglądając zdjęcia w mobilnej wyszukiwarce grafiki, możemy natknąć się na nową funkcjonalność: polecane produkty. Google podpowie nam, gdzie możemy kupić okulary, buty lub torebkę ze zdjęcia, które właśnie obejrzeliśmy.

Artefakt Google Maps

Jak Google walczy z fikcyjnymi wizytówkami w Google Maps?

czas czytania: 5

min

W Google Maps pojawiają się fałszywe wizytówki firm. Wprowadzają one w błąd użytkowników, dlatego Google aktywnie walczy z nimi każdego dnia. Jak Google radzi sobie ze spamem w usłudze Moja Firma?

seo techniczne

O czym należy pamiętać, wdrażając protokół HTTPS i certyfikat SSL?

czas czytania: 5

min

Wdrożenie protokołu HTTPS zapewni bezpieczeństwo przesyłanych danych. Na co należy zwrócić uwagę podczas implementacji certyfikatu SSL?

Prawo UE a Google

Precedensowy wyrok w sprawie Google’a w polskim sądzie

czas czytania: 5

min

Polski Sąd Administracyjny rozstrzygnął sprawę biznesmena z Olsztyna, który walczył z Google. Mężczyzna domagał się usunięcia stawiającego go w negatywnym świetle wyniku wyszukiwania oraz odszkodowania wysokości 10 tys. zł.

Publikacja zdjęć w internecie

Dane strukturalne pojawiły się w wyszukiwarce grafiki

czas czytania: 5

min

Google wprowadziło kolejną funkcjonalność: mikrodane w wyszukiwarce grafiki. Ich odpowiednie wdrożenie pozwala na wyróżnienie zdjęć wśród wielu obrazków w Google Image.

emotikony emoji

Emoji wracają do wyników wyszukiwania

czas czytania: 5

min

Do wyników wyszukiwania po dwóch latach wróciły emoji. Piktogramy pojawiają się tylko wtedy, gdy w znaczniku Title ikona zostanie ustawiona i użytkownik wpisze do wyszukiwarki zapytanie z wyrażeniem "emoji".

optymalizacja strony pod wyszukiwarkę

5-10-15 – Ile słów kluczowych mogę pozycjonować dla swojego serwisu?

czas czytania: 5

min

Ile słów kluczowych można pozycjonować na jednej stronie internetowej? Czy lepiej kierować się zasadą im więcej, tym lepiej, a może należy wybrać tylko te frazy, które określają główną tematykę serwisu? Wyjaśniamy wszystkie wątpliwości!

Prawo UE a Google

Pozycjonowanie stron notariuszy i komorników a zakaz podejmowania reklamy osobistej

czas czytania: 5

min

Komorników i notariuszy obejmuje zakaz reklamy osobistej. Czy i w jaki sposób przedstawiciele tych zawodów mogą pozycjonować stronę internetową, aby działania SEO nie naruszały zakazu promocji?

pozycjonowanie apteki

Zakaz reklamy a SEO – czy lekarze i apteki mogą promować działalność w sieci?

czas czytania: 5

min

Lekarze i apteki objęci są całkowitym zakazem reklamy. Czy branża medyczna i aptekarska może inwestować w pozycjonowanie swoich serwisów. Czy działania SEO będą w ich przypadku legalne? Jeśli strony będą miały informacyjny charakter, to można wzmacniać ich pozycję w SERP!

jak wybrać agencję seo

Jak zatrudnić dobrą agencję SEO? Porady Google

czas czytania: 5

min

Google przygotowało materiał wideo – poradnik: Jak zatrudnić agencję SEO? Artefakt spełnia wszystkie wytyczne, o których wspomniała Maile Ohye, Developer Programs Tech Lead. Sprawdź, co rekomenduje Google.

Użytkownicy internetu

Dlaczego widzę inne strony w Google niż znajomi? 7 czynników, od których zależy kolejność wyników w SERP

czas czytania: 5

min

Wpisując daną frazę, można otrzymać inną listę wyników wyszukiwania. Od czego zależy ranking domen w SERP? Znaczenie ma nasza lokalizacja, rodzaj urządzenia, pliki cookies, indywidualne preferencje, data center lub dodatkowe boksy wśród organicznych wyników wyszukiwania.

Artefakt Google Maps

Nowe wytyczne Google Moja Firma dotyczące firm działających na danym obszarze

czas czytania: 5

min

Przedsiębiorcy nie posiadający fizycznej siedziby, a świadczący usługi u klienta, muszą zastosować się do nowych wytycznych Google Moja Firma, aby posiadać wizytówkę Google Maps zgodną z regulaminem.

Wyniki wyszukiwania

Boks people also ask w wynikach wyszukiwania

czas czytania: 5

min

Przeglądając wyniki wyszukiwania, można zobaczyć boks people also ask. Google w ten sposób podpowiada, jakie zapytania powiązane z wpisanymi przez nas frazami lub słowami, wpisują do wyszukiwarki inni użytkownicy.

Internet w telefonie

Łatwiejsze kopiowanie adresów URL stron w technologii AMP

czas czytania: 5

min

Technologia AMP dalej się rozwija. Kolejną nowością jest button z ikoną kotwicy / linka, za pomocą którego można skopiować i udostępnić bezpośredni link URL do strony w technologii AMP.

seo techniczne

Połączenie nie jest bezpieczne, czyli błędne wdrożenie SSL

czas czytania: 5

min

Zapewnienie bezpieczeństwa danych jest szczególnie ważne w przypadku e-sklepów, które pozyskują wrażliwe dane osobowe klientów. Wdrażając SSL można popełnić pewne błędy, których konsekwencją będą komunikaty przeglądarki o niezaufanym połączeniu. Jak strzec się przed błędami.

wyszukiwarka internetowa

Direct Answer – jak się tam znaleźć?

czas czytania: 5

min

Polecane fragmenty z odpowiedzią pomagają zwiększyć widoczność domeny w wynikach wyszukiwania. Co zrobić i jakie działania podjąć, aby znaleźć się w Direct Answer? Czy można przekonać Google, że treść na stronie odpowiada potrzebom informacyjnym użytkowników?

Praca programisty

Nowe wytyczne dotyczące pliku sitemap.xml

czas czytania: 5

min

Plik sitemap.xml pomaga w indeksacji strony przez roboty wyszukiwarki. Aktualnie w pojedynczym pliku tekstowym można zamieścić do 50 tys. linków, a wielkość pliku nie powinna przekraczać 50 MB.

Praca programisty

Atrybut Lang HTML jest ignorowany przez Google

czas czytania: 5

min

Nie warto stosować atrybutu Lang HTML w kodzie strony, ponieważ jest on ignorowany przez Google. Zamiast niego warto skorzystać z atrybutu hreflang, który pomoże uniknąć duplikacji takich samych treści kierowanych do użytkowników zamieszkujących inne kraje.