Page speed jako czynnik rankingowy w aktualizacji algorytmu mobilnego

/ SEO
Smartfon w rękach użytkowników

Google nie lubi ujawniać czynników, które mają wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Specjaliści SEO sami domyślają się, co ma większe znaczenie, a czym nie należy się przejmować optymalizując stronę internetową. Tym razem jednak otrzymujemy oficjalną informację: page speed będzie miał wpływ na miejsce w rankingu w mobilnych wynikach wyszukiwania.

 

Szybkość ładowania strony a mobilne wyniki wyszukiwania

1 czerwca Gary Illyes na Marketing Summit Sydney poinformował o zamiarze wprowadzenia page speed jako czynnika rankingowego w algorytmie mobilnym. Do tej pory szybkość ładowania strony nie miała wpływu na mobilne wyniki wyszukiwania. W przeciągu miesiąca ma się to zmienić.

 

Google pracuje także nad page speed wyłącznie dla stron mobilnych. Obecnie podczas ustalania rankingu w mobilnych wynikach wyszukiwania brane są pod uwagę również czynniki służące do oceny witryn dostosowanych do urządzeń desktopowych. I tak jest w przypadku szybkości ładowania strony. Posiadając serwis, który błyskawicznie wczytuje się na komputerze oraz wersję mobilną o nieco gorszym page speed, nie trzeba za bardzo martwić się o spadek w rankingu tworzonym dla mobile – wersja desktopowa ratuje sytuację.

 

Page speed

Illyes zapytany o szczegóły wdrożenia update’u odpowiedział, że użytkownicy zostaną o nim poinformowani z wyprzedzeniem. Na razie trwają pracę nad aktualizacją i być może page speed w mobile’u będzie miał znaczenie za miesiąc lub za kilka miesięcy. Google zapewnia, że prowadzi transparentną politykę informacyjną w stosunku do wszystkich zmian dotyczących mobile friendly. Zapowiedzi aktualizacji algorytmu maja pojawić się na blogu dla Webmasterów.

 

Jaki wynik page speed powinniśmy uzyskać?

Dzięki narzędziu PageSpeed Insights możemy sprawdzić, jak Google ocenia szybkość ładowania naszej strony. Osobno możemy sprawdzić page speed dla wersji mobilnej i desktopowej. Po wpisaniu adresu URL otrzymujemy informacje dotyczące szybkości wczytywania strony, a nasz serwis może zdobyć od 0-100 punktów. Oczywiście im większą uzyskamy ocenę, tym lepiej. Wynik oznaczany jest dodatkowo kolorem zielonym (najlepszym), pomarańczowym i czerwony (najgorszym).

PageSpeed narzędzie

Internauci dopytywali Illyesa, ile punktów trzeba uzyskać, aby cieszyć się z dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania. Odpowiedź była lakoniczna: „Zielony kolor jest świetny!”. Trudno więc powiedzieć, czy np. uzyskanie 85/100 punktów możemy traktować jako sukces, czy jako konieczność wprowadzenia kolejnych udoskonaleń w kodzie strony poprawiające jej wydajność.

PageSpeed Tools

PageSpeed Insights podpowie nam także, jakie działania możemy przedsięwziąć w celu poprawy szybkości ładowania strony. Warto skorzystać z tych wskazówek i sprawdzić, na co Google zwraca uwagę podczas oceny naszej strony.

Najnowsze artykuły na blogu:
Uczestniczyliśmy w konferencji Google Marketing Live 2019 r. Oto kilka naszych słów o nowościach,...
Lead scoring (kwalifikacja leadów) pomaga zoptymalizować pracę działu handlowego. Dowiedź się, jak...
Zastanawiasz się, jak poprawić skuteczność i współczynnik konwersji na kolejnych etapach ścieżki...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Chcesz zaistnieć na Instagramie? Sprawdź nasze sposoby na zdobycie nowych followersów i...