Opis firmy i możliwość dodawania filmów – nowe funkcje Google Moja Firma

/ SEO
Google Maps

Właściciele wizytówek Google Moja Firma powinni skorzystać z kolejnych funkcjonalności, dzięki którym zwiększą zaangażowanie użytkowników i zachęcą ich do skorzystania ze świadczonych usług, a przede wszystkim poprawią swoją pozycję w Google Maps. Do jednej z nowości należy opcja wgrywania filmów wideo (dostępna od stycznia), a drugą jest możliwość dodania dodatkowego opisu firmy, który wyświetli się w wyszukiwarce w sekcji lokalnych wyników wyszukiwania.

Uzupełnij opis firmy w sekcji Podane przez firmę

Opis firmy dodamy, przechodząc do zakładki Informacje w panelu administracyjnym GMF. Następnie odnajdujemy sekcję Podane przez firmę. Po kliknięciu na ekranie pojawi się edytor tekstowy.

sekcja podane przez firmę google maps

Jak podkreśla Google, opis firmy powinien zawierać informacje o ofercie, jej cechach wyróżniających, historii przedsiębiorstwa. Można także opublikować inne dane, których nie zamieściliśmy w innych sekcjach wizytówki, przydatnych dla klientów. Treść nie powinna być dłuższa nić 750 znaków. Nie wolno dodawać adresów URL ani fragmentów kodu HTML.

Tekst zostanie opublikowany na wizytówce do 3 dni roboczych, choć w praktyce pojawi się w wynikach wyszukiwania w ciągu kilkudziesięciu minut. Dodany opis firmy zobaczymy tuż pod popularnymi godzinami i opiniami.

opis na mapce

Opcja Podane przez firmę w najbliższym czasie powinna być dostępna na wszystkich wizytówkach Google Moja Firma.

Wgraj film wideo, by zaangażować użytkowników

Filmy mają zdecydowanie większy potencjał do pozyskiwania uwagi użytkownika niż tekst czy obraz. Z tego względu warto publikować materiały wideo na wizytówkach Google Maps. W tym celu należy przejść do sekcji Zdjęcia i wybrać zakładkę Wideo.

wideo w GMF

Zanim film pojawi się w Google Moja Firma, Google zweryfikuje, czy jest on związany z działalnością prowadzoną przez właściciela wizytówki. Dodatkowo wgrywane materiały wideo nie mogą być dłuższe niż 30 sekund.

Najnowsze artykuły na blogu:
Uczestniczyliśmy w konferencji Google Marketing Live 2019 r. Oto kilka naszych słów o nowościach,...
Lead scoring (kwalifikacja leadów) pomaga zoptymalizować pracę działu handlowego. Dowiedź się, jak...
Zastanawiasz się, jak poprawić skuteczność i współczynnik konwersji na kolejnych etapach ścieżki...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Chcesz zaistnieć na Instagramie? Sprawdź nasze sposoby na zdobycie nowych followersów i...