Nowe filtry w Analityce wyszukiwania w GSC: featured snippets, AMP i rich results

| czas czytania: 5 min | SEO
Analiza raportu

Narzędzie Google Search Console są cały czas aktualizowane. Ostatnio został zmodyfikowany sposób zbierania danych prezentowanych w raporcie Analityka wyszukiwania. Konsekwencją tej zmiany jest wprowadzenie nowych filtrów, dzięki którym będziemy w stanie analizować bardziej szczegółowe informacje o naszej witrynie. Wypatrujcie w panelu użytkownika featured snippets, AMP i rich results filters!

Sprawdź, jak AMP radzi sobie w wynikach wyszukiwania

W raporcie Analityka wyszukiwania ma pojawić się nowa funkcjonalność nazwana Search Appearance. Klikając w tę sekcję, będziemy mieli możliwość przeanalizowania naszych stron AMP. Dowiemy się, na jakie zapytania użytkowników wyświetla się nasz serwis na urządzeniach mobilnych i które słowa kluczowe doprowadzają do konwersji – w tym przypadku przejścia na naszą witrynę. Będziemy mogli także porównać wyniki wersji desktopowej z wersją strony w standardzie AMP.

AMP filtr w GSC

Źródło: https://plus.google.com/+GoogleWebmasters/posts/iNAZM8uyATg

 

Na razie nie zauważyliśmy zmian w panelu w Google Search Console. Trudno także powiedzieć, jak zostanie przetłumaczona nazwa Search Appearance. Spokojnie musimy więc czekać na aktualizację polskiej wersji narzędzia.

Google naprawdę obrało sobie za cel rozwój technologii AMP. Już nie tylko możemy sprawdzić błędy związane z niewłaściwą implementacją tego standardu, ale także wyfiltrować frazy prowadzące do naszego serwisu użytkowników mobilnych.

Filtry featured snippets i rich results w Google Search Console

W ubiegły czwartek odbyło się spotkanie Search and the mobile content ecosystem organizowane przez Google. Richard Gingras zaprezentował zmiany, które mają zostać wdrożone w Google Serach Console. Dodane zostaną kolejne filtry w raporcie Analityka wyszukiwania: featured snippets and rich results.

Nowe filtry GSC

Źródło: https://www.seroundtable.com/featured-snippets-rich-results-filters-coming-to-google-search-analytics-22115.html

Wprowadzenie nowej możliwości filtrowania danych pozwoli właścicielom domen oraz webmasterom na zwiększenie efektywności podejmowanych działań. Dlaczego? Jeśli okaże się, że karty rozszerzeń lub rich snippets nie przyciągają uwagi internautów, a ruch na stronie generowany jest przede wszystkim z tradycyjnych wyników wyszukiwania, to być może nie warto poświęcać czasu na implementację mikrodanych. Należy pamiętać, że ich błędne wdrożenie może doprowadzić do nałożenia kar na nasz serwis.

Nie wiadomo, kiedy zmiany w raporcie Analityka wyszukiwania będą dostępne. Już dziś można wziąć pod uwagę czas na analizę dodatkowych danych i ich interpretację.

Również na naszym blogu