Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
12.04.2017 | czas czytania: min | SEO | autor: Artefakt

Nowa funkcjonalność w wyszukiwarce grafiki: podobne produkty

Nowa funkcjonalność w wyszukiwarce grafiki: podobne produkty

Podczas korzystania z wyszukiwarki grafiki na urządzeniu mobilnym możesz trafić na nową funkcjonalność: podobne produkty. Na razie zobaczysz ją, kiedy wybierzesz obraz, na którym będą znajdowały się takie elementy jak: torebka, buty lub okulary. Czy jest to szansa dla właścicieli e-sklepów na wyróżnienie swojej oferty w Google Images?

Jak działają podobne produkty w Google Images?

Nowa opcja przygotowana została z myślą o użytkownikach, którzy za pomocą zdjęć poszukują inspiracji. Zaawansowane googlowskie technologie rozpoznają produkty na obrazie, a następnie wyszukają podobne i zaprezentują je pod zdjęciem. W ten sposób pod lifestylową grafiką wyświetlone zostaną obrazy produktowe, pochodzące ze sklepów internetowych. Jedno kliknięcie przeniesie internautę do serwisu, w którym będzie mógł dokonać zakupu interesującej go rzeczy.

Obecnie podobne produkty pojawiają się w przypadku przeglądania grafiki modowej. Google radzi sobie z rozpoznawaniem torebek, okularów i butów. W najbliższych miesiącach funkcjonalność obejmie pozostałe kategorie odzieży, akcesoria do domu i ogrodu.

Jak znaleźć się w polecanych produktach?

W tym celu należy oznaczyć swoje zdjęcia mikrodanymi, które dostępne są na stronie Google Developers. Dzięki znacznikom internauta w wyszukiwarce grafiki będzie miał dostęp do takich informacji jak: cena i opis produktu oraz ocena użytkowników.

Aby sprawdzić, czy dane strukturalne zostały wdrożone poprawnie, należy:

  • Skorzystać z narzędzia Structured Data Testing Tool, które wskaże popełnione przez nas błędy,
  • Wpisać komendę site:nazwadomeny.pl, by zobaczyć, jak wyświetlają się dodatkowe informacje przy obrazach w wyszukiwarce grafiki.

Zadbaj o mikrodane przy grafikach

Jeśli twoje zdjęcia będą pojawiały się w polecanych produktach w wyszukiwarce grafiki, masz szansę dotrzeć do nowych klientów i zainteresować ich swoją ofertą. Warto zainwestować czas w implementację danych strukturalnych do obrazów. Obecność w Google Images to szansa na wzrost konwersji.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

indeksacja strony w Google 13.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Jak sprawdzić czy strona jest zaindeksowana?

Inwestując w stronę internetową, oczekujesz jednego — żeby klienci mogli ją znaleźć w Google. Jednak nawet najlepiej zaprojektowana witryna nie przyniesie efektów, jeśli nie została zaindeksowana. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby regularnie sprawdzać indeksowanie strony i wiedzieć, jak działa proces indeksowania w wyszukiwarce. W tym artykule wyjaśnimy, jak krok po kroku sprawdzić stan indeksacji strony w Google, jak przyspieszyć indeksowanie strony, co może blokować roboty indeksujące oraz jak korzystać z narzędzi takich jak Google Search Console czy Index Checker. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

wyszukiwanie obrazem 06.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak wyszukiwać obrazem? Poradnik

W świecie, w którym 90% informacji dociera do nas w formie wizualnej, szybkie odnajdywanie źródeł zdjęć czy podobnych grafik staje się nie tylko wygodą, ale i biznesową przewagą. Wyszukiwanie obrazem, czyli tzw. reverse image search, to narzędzie, które zrewolucjonizowało sposób korzystania z internetu – od identyfikacji przedmiotów i miejsc, po weryfikację praw autorskich. Dla sklepów internetowych to także dodatkowy kanał pozyskiwania klientów, bo optymalizacja zdjęć w e-commerce sprawia, że każde zdjęcie produktu może działać jak osobna strona wejściowa z Google. Z tego poradnika dowiesz się, jak wyszukiwać obrazem na różnych urządzeniach, jakie metody i funkcje są dostępne oraz w jaki sposób możesz wykorzystać to rozwiązanie w biznesie i codziennym życiu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI & e-mail marketing 29.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje e-mail marketing? Przykłady i narzędzia

E-mail marketing od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych kanałów sprzedażowych. Jednak tradycyjna analiza danych i ręczna segmentacja klientów powoli odchodzą w zapomnienie. Sztuczna inteligencja zmienia sposób, w jaki firmy prowadzą proces generowania leadów, analizując dane potencjalnych klientów w czasie rzeczywistym i automatyzując komunikację. Dzięki zastosowaniu uczenia maszynowego możliwa jest nie tylko personalizacja oferty, ale także przewidywanie trendów i podejmowanie decyzji biznesowych opartych na rzetelnych danych. A czy Ty zdążyłeś już przekonać się, jak AI może usprawnić Twój e-mail marketing i przełożyć się na realny wzrost sprzedaży? W tym artykule pokażemy Ci, dlaczego sztuczna inteligencja analizuje dane lepiej niż standardowe metody używane w tym celu, jakie praktyczne możliwości daje AI oraz które narzędzia pomogą Ci osiągnąć przewagę nad konkurencją. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt