Mobile-first index będzie wdrażany etapami

/ SEO
Smartfon w rękach użytkowników

W ubiegłym tygodniu odbył się hangout z Johnem Muellerem. Tradycyjnie webmasterzy i seowcy pytali o zmiany w algorytmach i nowości w wyszukiwarce. Co prawda pracownik Google nie chciał nic powiedzieć na temat zawirowań w pozycjach, które miało miejsce 25 czerwca, ale uchylił rąbka tajemnicy o wdrażaniu mobile-first index.

Pierwszeństwo w indeksacji dla stron dostosowanych do mobile

Mueller poinformował, że w pierwszej kolejności nowy algorytm zaindeksuje witryny dostosowane do urządzeń mobilnych. Tym samym serwisy zostaną przeanalizowane przez roboty wyszukiwarki przed stronami nieposiadającymi wersji mobilnych. Niestety prawdopodobnie Google nie przekaże informacji, czy mobile-first indexing został wdrożony na konkretnej witrynie.

Właściciele serwisów posiadających wersje mobilne lub responsywne mogą czuć się wyróżnieni i skorzystać z przewagi w indeksowaniu. Natomiast osoby posiadające wyłącznie strony desktopowe, muszą się spieszyć i jak najszybciej zabrać się za dostosowanie witryny do mobile.

Według wcześniejszych zapewnień Garego Illyesa mobile-first indexing zostanie wdrożony najwcześniej na początku przyszłego roku.

Hangout z Johnem Mullerem można obejrzeć na portalu YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=sQBPSxrbE8g&t=3m25s.

 

Najnowsze artykuły na blogu:
Prezentujemy kalendarz marketera 2020, który przyda się podczas planowania akcji marketingowych w...
Podrzucamy kilka wskazówek dotyczącej dobrej organizacji pracy zdalnej jako SEO Copywriter. Jeśli...
Analityka internetowa przynosi wiele korzyści. Podajemy 10 powodów, dlaczego warto zainwestować w...
Podsumowujemy rok 2019 w PPC, a dokładniej w systemach reklamowych Facebook i Google Ads. Jakie...
Podsumowujemy rok 2019 w branży SEO i prognozujemy, jakie będą najważniejsze trendy w...