Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Mobile-first index będzie wdrażany etapami

/ SEO
Smartfon w rękach użytkowników

W ubiegłym tygodniu odbył się hangout z Johnem Muellerem. Tradycyjnie webmasterzy i seowcy pytali o zmiany w algorytmach i nowości w wyszukiwarce. Co prawda pracownik Google nie chciał nic powiedzieć na temat zawirowań w pozycjach, które miało miejsce 25 czerwca, ale uchylił rąbka tajemnicy o wdrażaniu mobile-first index.

Pierwszeństwo w indeksacji dla stron dostosowanych do mobile

Mueller poinformował, że w pierwszej kolejności nowy algorytm zaindeksuje witryny dostosowane do urządzeń mobilnych. Tym samym serwisy zostaną przeanalizowane przez roboty wyszukiwarki przed stronami nieposiadającymi wersji mobilnych. Niestety prawdopodobnie Google nie przekaże informacji, czy mobile-first indexing został wdrożony na konkretnej witrynie.

Właściciele serwisów posiadających wersje mobilne lub responsywne mogą czuć się wyróżnieni i skorzystać z przewagi w indeksowaniu. Natomiast osoby posiadające wyłącznie strony desktopowe, muszą się spieszyć i jak najszybciej zabrać się za dostosowanie witryny do mobile.

Według wcześniejszych zapewnień Garego Illyesa mobile-first indexing zostanie wdrożony najwcześniej na początku przyszłego roku.

Hangout z Johnem Mullerem można obejrzeć na portalu YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=sQBPSxrbE8g&t=3m25s.

 

Najnowsze artykuły na blogu:
Chciałbyś przeprowadzić rebranding w swojej firmie? Zapoznaj się z 6 wskazówkami, jak zrobić to...
Opinie produktów i gwiazdki pojawiające się na stronie internetowej zachęcają niezdecydowanych...
Dobry wizerunek firmy przynosi wiele korzyści, w tym sprzedażowych. Sprawdź, jakich 6 błędów...
Chcesz zaangażować pracowników w aktywność na firmowych mediach społecznościowych? Podpowiadamy,...
Zacząłeś prowadzić firmowy blog i zastanawiasz się, w jakim stylu powinny być publikowane teksty?...