Łatwiejsze kopiowanie adresów URL stron w technologii AMP

/ SEO
Internet w telefonie

Coraz więcej stron AMP pojawia się w mobilnych wynikach wyszukiwania, a użytkownicy chętnie je przeglądają. Google i partnerzy projektu stale pracują nad udoskonaleniem standardu AMP HTML. Ostatnią nowością jest możliwość szybkiego kopiowana bezpośredniego adresu URL strony przygotowanej w technologii Accelereted Mobile Pages.

 

Szybkie kopiuj – wklej adresu URL strony AMP

Szybkie działanie stron AMP jest możliwe, ponieważ podczas wyświetlania witryny Google tworzy jej kopię, którą wyświetla bezpośrednio ze swojego serwera. W ten sposób użytkownik dociera w sposób błyskawiczny do treści, a właściciel serwisu nie musi martwić się, czy jego serwer jest w stanie szybko wczytać stronę. Jednak taki sposób prezentacji stron AMP powoduje pewne problemy.

Przyjrzyjmy się adresowi URL strony. Jako że jest to kopia oryginalnej witryny i Google przechowuje ją na swoim serwerze, w adresie pojawia się: www.google.com/amp/, a dopiero dalsza część URL-a zawiera nazwę właściwej witryny, z której korzysta użytkownik. Jeśli treść w serwisie będzie interesująca, internauta będzie chciał podzielić się nią ze znajomymi. Udostępniając odnośnik np. w social media, będzie likował do kopii Google, a nie do oryginalnej witryny.

 

Strona AMP

 

Ostatecznie moc udostępnionych linków przenoszona jest na serwis wydawcy. Jednak niektórzy właściciele serwisów zwrócili Google uwagę, że ze względów bezpieczeństwa woleliby, aby użytkownicy kopiowali oryginalny adres URL witryny. W odpowiedzi na tę potrzebę przygotowany został nowy button z ikoną linka / kotwicy umożliwiający szybkie skopiowanie bezpośredniego adresu URL strony AMP.

 

Strona AMP adres URL

 

Wystarczy kliknąć w kafelek z kotwicą i już bezpośredni adres strony AMP zostanie skopiowany. Użytkownik będzie miał cały czas możliwość skopiowania adresu z okienka przeglądarki – wtedy jeśli udostępni link np. na Facebooku, jego znajomi zostaną odesłani do kopii witryny przechowywanej na serwerach Google’a.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze artykuły na blogu:
Czy po migracji serwisu można osiągnąć wzrosty w widoczności TOP3 nawet o 350%? Okazuje się, że...
SXO, czyli search experience optimization, to działania, które wpływają na skuteczność strony...
Lejek sprzedażowy pozwala na stałe monitorowanie skuteczności sprzedaży i analizę etapów, które...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 93% użytkowników korzysta z...
Marketing rekomendacyjny jest całkowicie naturalnym ruchem i – jak pokazują badania – skutecznym....