Karty rozszerzone dla lokalnych restauracji i kursów online - Blog Artefakt

Karty rozszerzone dostępne dla kolejnych branż

/ SEO
Wyszukiwarka internetowa Google

W maju Google ogłosiło, że zamierza wdrożyć nowy sposób prezentacji wyników wyszukiwania – rich cards. Karty rozszerzone na początku miały być dostępne wyłącznie dla serwisów, których tematyka związana jest z filmami oraz przepisami. Funkcjonalność działa w oparciu o poprawne zaimplementowanie danych strukturalnych i niedługo będzie dostępna także dla domen lokalnych gastronomii oraz kursów online.

 

Nowe rich cards w mobilnych SERP

Amerykanie mogą już testować karty rozszerzone przygotowane dla lokalnych restauracji oraz stron internetowych z ofertami kursów online. Informacje przedstawione w postaci karuzeli, którą można scrollować w prawą i lewą stronę, mają przyciągać uwagę internautów i zachęcać do zapoznania się ze szczegółową ofertą.

 

Rich Cards

https://webmasters.googleblog.com/2016/11/rich-cards-expands-to-more-verticals.html

 

Rich cards wymagają zaimplementowania odpowiednich danych strukturalnych w kodzie strony. Z poszczególnymi mikroformatami można zapoznać się w dokumentacji przygotowanej przez Google: https://developers.google.com/search/docs/data-types/data-type-selector.

Rekomendowane jest także przygotowanie strony w technologii AMP HTML, by karty rozszerzone ładowały się błyskawicznie. Dzięki temu użytkownik szybko dotrze do interesujących go informacji.

 

Narzędzia do testowania kart rozszerzonych

Implementując mikrodane, warto sprawdzić, czy nie wkradł się żaden błąd w kodzie strony. Do dyspozycji mamy następujące narzędzia:

 

Warto przetestować karty rozszerzone, ponieważ przyciągają one uwagę użytkownika i zachęcają do zapoznania się z pełną zawartością serwisu.

Również na naszym blogu
Kampanie AdWords oraz aktywność w social media to działania, które skutecznie uzupełnią strategię...
Niedawno Facebook opublikował nowy regulamin. Warunki korzystania z serwisu określają prawa i...
Audytując strony internetowe, staramy się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i problemy...
Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8...
Ubrania, wózki niemowlęce czy pieluszki to produkty, po które klienci zawsze będą sięgać, aby...