Karty rozszerzone dostępne dla kolejnych branż

/ SEO
Wyszukiwarka internetowa Google

W maju Google ogłosiło, że zamierza wdrożyć nowy sposób prezentacji wyników wyszukiwania – rich cards. Karty rozszerzone na początku miały być dostępne wyłącznie dla serwisów, których tematyka związana jest z filmami oraz przepisami. Funkcjonalność działa w oparciu o poprawne zaimplementowanie danych strukturalnych i niedługo będzie dostępna także dla domen lokalnych gastronomii oraz kursów online.

 

Nowe rich cards w mobilnych SERP

Amerykanie mogą już testować karty rozszerzone przygotowane dla lokalnych restauracji oraz stron internetowych z ofertami kursów online. Informacje przedstawione w postaci karuzeli, którą można scrollować w prawą i lewą stronę, mają przyciągać uwagę internautów i zachęcać do zapoznania się ze szczegółową ofertą.

 

Rich Cards

https://webmasters.googleblog.com/2016/11/rich-cards-expands-to-more-verticals.html

 

Rich cards wymagają zaimplementowania odpowiednich danych strukturalnych w kodzie strony. Z poszczególnymi mikroformatami można zapoznać się w dokumentacji przygotowanej przez Google: https://developers.google.com/search/docs/data-types/data-type-selector.

Rekomendowane jest także przygotowanie strony w technologii AMP HTML, by karty rozszerzone ładowały się błyskawicznie. Dzięki temu użytkownik szybko dotrze do interesujących go informacji.

 

Narzędzia do testowania kart rozszerzonych

Implementując mikrodane, warto sprawdzić, czy nie wkradł się żaden błąd w kodzie strony. Do dyspozycji mamy następujące narzędzia:

 

Warto przetestować karty rozszerzone, ponieważ przyciągają one uwagę użytkownika i zachęcają do zapoznania się z pełną zawartością serwisu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze artykuły na blogu:
Jaki jest najlepszy czas publikacji na Facebooku czy Instagramie? Kiedy warto zaplanować post na...
Czy po migracji serwisu można osiągnąć wzrosty w widoczności TOP3 nawet o 350%? Okazuje się, że...
SXO, czyli search experience optimization, to działania, które wpływają na skuteczność strony...
Lejek sprzedażowy pozwala na stałe monitorowanie skuteczności sprzedaży i analizę etapów, które...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 93% użytkowników korzysta z...