W maju Google ogłosiło, że zamierza wdrożyć nowy sposób prezentacji wyników wyszukiwania – rich cards. Karty rozszerzone na początku miały być dostępne wyłącznie dla serwisów, których tematyka związana jest z filmami oraz przepisami. Funkcjonalność działa w oparciu o poprawne zaimplementowanie danych strukturalnych i niedługo będzie dostępna także dla domen lokalnych gastronomii oraz kursów online.
Nowe rich cards w mobilnych SERP
Amerykanie mogą już testować karty rozszerzone przygotowane dla lokalnych restauracji oraz stron internetowych z ofertami kursów online. Informacje przedstawione w postaci karuzeli, którą można scrollować w prawą i lewą stronę, mają przyciągać uwagę internautów i zachęcać do zapoznania się ze szczegółową ofertą.
https://webmasters.googleblog.com/2016/11/rich-cards-expands-to-more-verticals.html
Rich cards wymagają zaimplementowania odpowiednich danych strukturalnych w kodzie strony. Z poszczególnymi mikroformatami można zapoznać się w dokumentacji przygotowanej przez Google: https://developers.google.com/search/docs/data-types/data-type-selector.
Rekomendowane jest także przygotowanie strony w technologii AMP HTML, by karty rozszerzone ładowały się błyskawicznie. Dzięki temu użytkownik szybko dotrze do interesujących go informacji.
Narzędzia do testowania kart rozszerzonych
Implementując mikrodane, warto sprawdzić, czy nie wkradł się żaden błąd w kodzie strony. Do dyspozycji mamy następujące narzędzia:
- Narzędzie do testowania danych strukturalnych,
- Raport Karty rozszerzone w Google Search Console,
- Test AMP.
Warto przetestować karty rozszerzone, ponieważ przyciągają one uwagę użytkownika i zachęcają do zapoznania się z pełną zawartością serwisu.