Obecnie w świecie stron www możemy w szybki i prosty sposób znaleźć informacje na każdy możliwy temat. W każdej grupie tematycznej pojawia się coraz więcej stron, które chcą przekonać do siebie użytkowników, szukających odpowiedzi, nie raz na bardzo znaczące tematy. Każdy z nich liczy na znalezienie autentycznej odpowiedzi, popartej badaniami, doświadczeniem oraz ekspercką wiedzą z zakresu danej dziedziny. Dlatego niektóre ze stron podlegają bardziej surowej ocenie przez Google, tak aby przekazać użytkownikom rzetelne informacje.
Czym są strony typu YMYL?
YMYL jest skrótem od „Your Money or Your Life” (z ang. „Twoje pieniądze lub Twoje życie”). Stronami typy YMYL są strony, których treści w znaczący sposób mogą mieć wpływ na podejmowane przez użytkowników decyzje zdrowotne, finansowe czy społeczne. Oznacza to, że wszystkie strony, które dotyczą szeroko pojętego bezpieczeństwa człowieka, muszą przekazywać treści poparte wysoką wiedzą ekspercką, badaniami bądź wiarygodnymi opiniami.
W 2013 roku Google upublicznił wytyczne dotyczące oceny jakości wyszukiwania, które zostały przygotowane dla pracowników Google, zajmujących się oceną jakości wyszukiwania i stron internetowych. We wspomnianym dokumencie wspomniano również o stronach typu YMYL i o tym, że strony te wymagają dokładnej analizy pod kątem oceny jakości strony.
Google mówi również o tym, że podczas oceny stron, co do których nie ma wątpliwości, że są stronami YMYL muszą być zachowane najwyższe standardy oceny ich jakości i wiarygodności. Wynika to z faktu, że nieodpowiednie treści na nich umieszczone mogą negatywnie wpłynąć na zdrowie fizyczne, psychiczne, stabilność finansową, bezpieczeństwo bądź samopoczucie odbiorcy.