W ostatnich dniach Google udostępniło nowe wskazówki dotyczące optymalizacji grafiki. Przewodnik został wzbogacony o zagadnienia związane z user experience, a także o informacje na temat danych strukturalnych, metatagów i prędkości ładowania strony. Treść jest też dostępna w polskiej wersji językowej supportu Google. Sprawdziliśmy, jakie zalecenia znalazły się w poradniku o Image SEO.
User experience na pierwszym miejscu
Na czołowej pozycji pośród nowych wskazówek znalazła się dbałość o UX w serwisach. Google jasno wskazuje, że strony stawiające użytkownika w centrum uwagi mają większe szanse na obecność w wyszukiwarce grafiki. Jak to osiągnąć? Internetowy gigant radzi, aby:
- publikować wyłącznie oryginalne obrazy, wzbogacające stronę internetową;
- umieszczać grafiki odpowiadające do kontekstu treści;
- zrezygnować z ważnych tekstów na zdjęciach;
- dbać o wysoką jakość podstrony z obrazem;
- tworzyć strony z grafiką dostosowane do urządzeń mobilnych;
- porządkować strukturę adresów URL obrazów.
Mniej zorientowani właściciele serwisów nie muszą się martwić, że któraś ze wskazówek wyda im się zbyt skomplikowana. Każdy podpunkt w dokumencie od Google zawiera dodatkowo syntetyczne wyjaśnienie, dlaczego warto uwzględnić wytyczne przy publikacji graficznych treści i jak samodzielnie podjąć niektóre działania optymalizacyjne.
Metatagi dla podstrony z grafiką
W kolejnej sekcji autorzy przewodnika przypominają o istocie metatagów przy opisywaniu strony internetowej – tym razem w kontekście Grafiki Google. W wyszukiwarce graficznej przy materiałach zdjęciowych pojawiają się opisy w postaci tytułu i fragmentu tekstu dla danej podstrony, aby użytkownik przed kliknięciem w obraz mógł poznać szczegóły. Jeśli właściciel serwisu samodzielnie nie ustawi Title oraz Description, mechanizm automatycznie wygeneruje treść.