Decydując się na domenę z rynku wtórnego, nie analizujmy jej wieku, ale profil linków zwrotnych, mający większe znaczenie dla SEO. Jeśli wciąż istnieją odnośniki prowadzące do domeny, a linkujące witryny są wartościowe i tematycznie powiązane z działalnością, którą będziemy prowadzić, warto zakupić taką nazwę.
Jak wybrać nazwę domeny, która będzie konwertować?
Omówiliśmy wybór nazwy domeny pod kątem pozycjonowania. Teraz warto zastanowić się nad czynnikami ułatwiającymi pozyskanie użytkowników i przekonanie ich do dokonania konwersji. Wybierając domenę, zwróć uwagę na poniższe wskazówki:
Nazwa domeny łatwa do zapamiętania i zapisania
Nie twórz nazw domen, które będą długie, a tym samym trudne do zapamiętania. Ogranicz możliwość popełnienia błędu przez użytkownika w trakcie wpisywania adresu URL w pasku przeglądarki, np. wybierając domeny, które są zgodne z przyjętą pisownią.
Dobra nazwa domeny:
- Jest krótka (onet.pl, allegro.pl),
- Nie zawiera skomplikowanych wyrazów,
- Nie posiada zbyt wielu łączników i cyfr (błąd: pozycjonowanie-stron-seo-optymalizacja.com.pl).
Domena inna od serwisów konkurencji
Jeśli chcesz skorzystać ze słów kluczowych w domenie, sprawdź, jak konkurencja wykorzystała interesujące Cię frazy. Stwórz nazwę, która będzie Cię wyróżniała. Czasami ciekawy i inny od wszystkich adres URL decyduje o tym, czy użytkownik przejdzie do witryny z wyników wyszukiwania.
Brand w domenie
W nazwie domeny warto zawrzeć markę, jeśli jest ona znana i ceniona przez klientów w świecie offline. Spójny wizerunek buduje się poprzez posługiwanie się tym samym brandem – umieszczenie go w adresie URL swojej strony internetowej to doskonały pomysł.
Rozszerzenie domeny
Największym zaufaniem użytkowników cieszą się domeny z rozszerzeniem:
A jeśli będziesz prowadzić serwis o charakterze niekomercyjnym, do Twojej dyspozycji pozostają:
- .org – organizacje non-profit,
- .edu – jednostki edukacyjne,
- .gov – serwisy rządowe.
Działając na wielu rynkach, warto dla każdego kraju wybierać domenę z rozszerzeniem charakterystycznym dla niego (np. Niemcy – .de, Austria – .at) lub po prostu .com.
Polskie znaki w domenie
Internauci są przyzwyczajeni, by nie stosować ą, ę, ś, ć itd. podczas wpisywania adresu URL do przeglądarki. I chociaż można wybrać domenę z polskimi znakami i jak potwierdza John Mueller, wyszukiwarka poradzi sobie z zaindeksowaniem takiej strony, lepiej unikać tego typu nazw.