Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
05.12.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

First link counts – jak linkować te same adresy URL na stronie internetowej?

First link counts – jak linkować te same adresy URL na stronie internetowej?

Chcąc ograniczyć spam i zaspokoić potrzeby informacyjne użytkowników, Google restrykcyjnie podchodzi do tematu linków zamieszczanych na stronach internetowych. Skuteczne linkowanie wymaga doświadczenia i znajomości zasad SEO np. first link counts. Podpowiadamy, jak bezpiecznie i efektywnie podlinkowywać takie same adresy URL na danej podstronie serwisu.

Na czym polega first link counts?

Zasada first link counts (tzw. zasada pierwszego linka) mówi o tym, że jeśli na danej podstronie zamieścimy kilkukrotnie ten sam adres URL z identycznymi albo z różnymi anchorami, wyszukiwarka weźmie pod uwagę jedynie pierwsze wystąpienie odnośnika i jego anchor text.

W praktyce oznacza to, że nie warto linkować wielokrotnie tego samego adresu na podstronie, ponieważ takie działanie nie będzie przynosiło efektu dla procesu pozycjonowania strony. Potwierdza to wypowiedź Matta Cuttsa z 2014 r.:

Googlowiec przyznał, że jeśli roboty wyszukiwarki natrafią na danej stronie na ten sam adres URL, potraktują go, jakby wystąpił jeden raz. A jeśli odnośniki będą miały różne anchory, wtedy Googlebot wybierze ten, który będzie najbardziej odpowiedni – zapewnia Cutts. Jednak wiele testów przeprowadzonych przez branżę SEO wykazało, że wyszukiwarka bierze pod uwagę pierwszy anchor, na który natrafi na podstronie. Oczywiście nie wiadomo, jak Google podejdzie do sprawy w przyszłości, ale na razie zasada first link counts jest aktualna.

Czy można obejść zasadę first link counts?

Rozwiązaniem linkowania tego samego adresu URL z jednej podstrony na różne anchory może być stosowanie kotwic – odnośników z #. Tego rodzaju linki służą do stworzenia wewnętrznej sekcji na danej stronie, np. przy tworzeniu spisu treści w artykule lub odsyłaniu klientów do poszczególnych informacji na witrynie przygotowanej w technologii one page.

Link z kotwicą wygląda następująco w kodzie strony:

<a href=”http:// www. domena. pl/#kontakt”> Kontakt </a>.

 

Co ciekawe, linki z # Google traktuje jak indywidualne odnośniki, chociaż w rzeczywistości prowadzą do tej samej podstrony. W związku z tym wyszukiwarka zlicza wszystkie anchory, nawet jeśli na stronie pojawi się „oryginalny” link bez kotwicy. Takie wnioski wyciągamy w branży po przeprowadzeniu wielu testów i obserwacji.

Niestety, nie ma pewności, że za każdym razem wyszukiwarka potraktuje kotwice jako osobne linki, więc nie można zagwarantować, że ten sposób linkowania w każdym przypadku pozwoli ominąć zasadę first link counts. Jest to najlepsze rozwiązanie, kiedy chcemy linkować tę samą podstronę na różne anchory.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć 17.02.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Zero-Click Content – treści, które nie potrzebują kliknięć

Liczby nie kłamią: 92% użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Dlatego dobrze, aby znalazł się na niej Twój firmowy content. Zero-Click Content stanowią treści, które przekazują od razu informacje użytkownikowi. Nie musi on nigdzie klikać i zostać przeniesiony dalej. Czym są i jak wygląda strategia ich tworzenia, dowiesz się z naszego artykułu. Czytaj wiecej
Reklama trenera personalnego w Internecie 18.12.2024 | czas czytania: 7 | SEM

Reklama trenera personalnego w Internecie

Strategia marketingowa i plan treningowy mają ze sobą wiele wspólnego. W obu przypadkach należy spojrzeć na sprawę z szerszej perspektywy, nie zapominając przy tym o istotnych detalach. Podpowiadamy, jak przygotować skuteczną reklamę w branży treningu personalnego. Czytaj wiecej
big data 17.12.2024 | czas czytania: 9 | Inne

Jakie informacje w swoich zasobach gromadzi o nas Google i do czego je wykorzystuje?

Dane dotyczące naszej aktywności w internecie to cena, jaką płacisz za dostęp do spersonalizowanych treści. Dowiedz się, jak zbierane są informacje na Twój temat oraz co właściwie Google o Tobie wie. Czytaj wiecej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt