Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
21.03.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Emoji wracają do wyników wyszukiwania

Emoji wracają do wyników wyszukiwania

W 2015 r. pożegnaliśmy się z kolorowymi piktogramami, które pojawiały się w tytule strony w wynikach wyszukiwania. Obserwując rosnącą popularność emotikonów w mediach społecznościowych, po dwóch latach Google postanowiło przywrócić możliwość wyświetlania emoji w SERP. Czy teraz wyszukiwarka wzbogaci się o kolorowy ranking wyników?

 

Wyróżnij się z emoji w wynikach wyszukiwania

Piktogramy są chętnie wykorzystywane przez użytkowników np. na portalu Facebook. Przyspieszają komunikację, ponieważ jedna ikona zastępuje czasami nawet kilka słów. Dzięki nim można podzielić się swoimi emocjami, dobrym lub złym nastrojem oraz przekazać swoje nastawienie do aktualnej sytuacji lub wydarzenia. W związku z tym Google zdecydowało się na powrót emoji do wyników wyszukiwania.

Dlaczego zrezygnowano z wyświetlania piktogramów w SERP? Niektórzy właściciele serwisów nadużywali emoji, by wyróżnić się wśród organicznych wyników wyszukiwania. Google się to nie spodobało, więc kolorowe ikony zniknęły z wyszukiwarki.

Jak internetowy gigant rozwiązał problem z emoji sprzed dwóch lat? To, czy ikona wyświetli się w wynikach wyszukiwania, będzie zależało od zapytania użytkownika. Jeśli wpisana zostanie fraza: algorytm panda, w SERP nie pojawią się piktogramy. Nie będzie miało tutaj znaczenia, czy w metatagu Title poprawnie został ustawiony emoji.

 

 

Natomiast gdy internauta posłuży się wyrażeniem algorytm panda emoji, wyświetlone zostaną wyniki wyszukiwania z piktogramami (pod warunkiem, że w tytule strony takie ikony zostały zaimplementowane).

 

 

 

Czy to ograniczy nadużywanie emoji? Z pewnością wielu właścicieli witryn w ogóle z nich zrezygnuje, skoro ich wyświetlenie będzie uzależnione od użytkownika i jego wiedzy na temat możliwości pojawienia się piktogramu w SERP.

 

Jak wstawić emoji do tytułu strony?

Pełną listę piktogramów wyświetlanych w wynikach wyszukiwania znajdziesz na stronie: emojipedia.org. Następnie:

  1. Skorzystaj z wewnętrznej wyszukiwarki – wpisz nazwę emoji (w j. angielskim),
  2. Wybierz ikonę, która przypadła Ci do gustu,
  3. Kliknij przycisk Copy znajdujący się obok piktogramu,
  4. Wklej emoji do metatagu Title.

Teraz musisz poczekać, aż wyszukiwarka ponownie zaindeksuje podstronę, na której dodałeś emoji.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt